|
Скачати 0.67 Mb.
|
Управління освіти Миколаївської міської ради Науково-методичний центр Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 29 Робота на конкурс «Класний керівник – 2012» Н.А. Гайченко „Бути поруч з дитиною не значить спостерігати, а - разом мріяти, творити, діяти” м. Миколаїв РЕЗЮМЕ Особисті якості: комунікабельна, доброзичлива людина з високим рівнем загальної і педагогічної культури. Педагогічне кредо: „Бути поруч з дитиною не значить спостерігати, а - разом мріяти, творити, діяти”. Світ захоплень: люблю подорожувати і пізнавати історію України, доносячи любов до рідної землі в серця своїх учнів. Улюблений вислів: “…треба самому бути щирою Людиною - жити правильно, любити людей, високо зберігати своє достоїнство патріота, громадянина, трудівника, сина або дочки, матері або батька” (В.О.Сухомлинський). Учительське щастя: життя прекрасне, бо я маю змогу насолоджуватися хвилинами натхнення щодня, щогодини, аби сіяти розумне, добре і вічне, і мені це вдається. ЛИСТ-ПРЕДСТАВЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ В мальовничому куточку Корабельного району серед зелених акацій у 1952 році було відкрито нашу 29 школу. Зараз 29 школа – це школа, яка:
Школа очима дітей:
Опис виховної системи класного керівника 10 класу загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 29 м. Миколаєва Гайченко Наталі Анатоліївни Гайченко Наталя Анатоліївна має 6 років педагогічного стажу. Працює за виховною системою Гіштимулт Тетяни Іванівни, яка має назву «Розвиток особистості: самопізнання, самовдосконалення, самовиховання». Пріоритетним напрямком у своїй діяльності обрала розвиток творчих здібностей учнів, який, як вважає вчитель, якнайкраще впливає на розвиток особистості та забезпечує неповторність учнівського колективу. У співпраці з учнями, батьками, вчителями спрямовує виховний процес на формування життєвої компетентності учнів, адже вважає, що школа не тільки підготовка до життя, а й саме життя. Тому Наталя Анатоліївна використовує у своїй практиці цікаві, нестандартні методи (зокрема, метод проектів), які найбільше сприяють розвитку особистості, комунікабельності, конкурентоспроможності. Наталя Анатоліївна добре розуміється на методах психолого-педагогічної діагностики, знаходить в учнях паростки добра, створює ситуацію успіху для тих, хто невпевнений у собі. Особистість учнів вивчає через анкетування, тестування, спостереження, спілкування на уроках, позаурочний час, через бесіди та «посиденьки» з батьками. Вивчаючи індивідуальні особливості учнів, їхні інтереси, відповідно планує роботу, залучає своїх десятикласників до активної творчої діяльності Наталя Анатоліївна творчо підходить до будь-якої справи, тому ж вчить і своїх вихованців. Про ефективність виховної системи, започаткованої вчителькою, свідчить задоволеність учнів та їх батьків життєдіяльністю колективу, сформованість учнівського колективу, прояв індивідуальної класної спільноти. Класний керівник цікавиться питаннями, що хвилюють сучасну молодь, вивчає новинки інформаційних технологій. Крім того, добре знає інфраструктуру міста, у якому вона живе й працює, це допомагає організовувати позакласну роботу. Позакласні заходи різняться великою творчою активністю та ініціативою учнів. Вихованці Наталі Анатоліївни з великим задоволенням беруть участь у класних та загальношкільних традиційних святах, завдяки яким підвищився рівень вихованості учнів класу. Регулярно підвищує свою кваліфікацію, відвідуючи й беручи участь у тематичних секціях, семінарах і конференціях. Працює над самоосвітою. Виступає на методичному об’єднанні класних керівників, семінарах, педрадах школи з проблем виховання.У 2010-2011 навчальному році Наталя Анатоліївна була учасником міського конкурсу «Нове ім’я». На високому рівні була оцінена розробка Першого уроку «Україна – полікультурна держава», яка увійшла до збірки матеріалів конкурсу за редакцією науково-методичного центру вчителів м. Миколаєва. Плідно співпрацює з батьками, колегами. З батьками завжди поводиться толерантно, з легкістю йде на контакт. Тому батьки з задоволенням приймають участь у всіх позакласних заходах: допомога в підготовці свят, екскурсії, КВК між батьками та учнями тощо. Педагогічна майстерність, доброзичливість, висока дисципліна, відданість роботі і дітям дозволяє їй мати заслужений авторитет серед учнів, батьків і колег. Наталя Анатоліївна комунікабельна, доброзичлива людина з високим рівнем загальної і педагогічної культури. У процесі своєї діяльності класний керівник взаємодіє із учителями-предметниками, включає учнів свого класу в систему позакласної роботи із предметів. Це і різноманітні предметні факультативи, і випуски предметних газет, і спільна організація й участь у предметних тижнях, тематичних вечорах та інших заходах. Понад 4 роки учні класу є активними учасниками предметних конкурсів: Міжнародного інтерактивного природничого конкурсу “Колосок”, математичного конкурсу “Кенгуру”, фізичного конкурсу “Левеня”, мовознавчого конкурсу “Соняшник”, лінгвістичного конкурсу “Гринвіч” В.О. Сухомлинский бачив велику силу виховання в етичному повчанні, "коли вихователь сам є опорою й світочем для тих, хто не знає віри в людину або втрачає опору й дороговказний вогник”. Для цього вихователеві “треба самому бути щирою Людиною - жити правильно, любити людей, високо зберігати своє достоїнство патріота, громадянина, трудівника, сина або дочки, матері або батька”. Саме такі якості притаманні Наталі Анатоліївні. Директор школи Л.А. Грицюк Заступник директора з виховної роботи С.В. Братошевська Частина І «Розвиток творчої активності учнів» Людей неинтересных в мире нет. Их судьбы – как истории планет. У каждой все особое, своё, И нет планет, похожих на неё… Колись в одного з дитячих письменників я прочитала про те, що в кожної дитини в глибині заховані срібні дзвіночки. Треба їх відшукати, торкнутися, щоб вони задзвеніли веселим добрим дзенькотом, щоб світ дітей став світлим і радісним. Я задумалася, як зробити, щоб перебування дітей у школі стало насиченим, цікавим, плідним? Які форми використовувати, щоб заповнити вільні хвилинки й не дати дитині можливість нудьгувати. Потрібно було створити особливу форму спілкування, що дозволяє кожній дитині висловитися, розкрити себе. А для класного керівника - особливе мистецтво створювати теплу, задушевну атмосферу, що дозволяє разом з дітьми осягати всі нові цінності культури спілкування й формування особистості. Переді мною встало практичне завдання - виявлення й розвиток всіх дітей, вселення кожному вихованцеві свідомості його власної неповторності, спонукання його до самостійності, до того, щоб стати творцем самого себе. Для цього я використовую різного роду тести, анкети, творчі ігри, конкурси й інші шляхи збору інформації для виявлення творчих здібностей дітей. Виходячи з теоретичних знань та життєвого досвіду, я прийшла до висновку, що тоталітарні методи виховання не дадуть позитивних результатів. Лише партнерське спілкування з учнями, розвиток активної творчості кожного, усвідомлення значущості, віри в свої сили допоможуть створенню учнівського колективу з єдиними цілями, бажаннями і в майбутньому сприятимуть творчо підходити учням до вирішення будь-яких проблем. Можна виділити такі етапи розвитку творчої особистості:
В ході проведеної роботи було встановлено:
Пасивність і байдужість учнів до громадської діяльності класу і школи є наслідками:
Класний керівник повинен бути людиною творчою і не зупинятися перед труднощами. З бажанням допомогти підліткам, я планую свою роботу з урахуванням розвитку творчої активності класу, який зміг би з одного боку допомогти створити згуртований колектив, а з іншого – зберегти в кожному учневі індивідуальність і розвинути в ньому самозначимість. При плануванні своєї роботи використовую такі напрямки і методи роботи:
Як класний керівник, я працюю за Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 31.10.2011 р. за № 1243:
Виходячи з цих орієнтирів, працюю зі своїми учнями 10 класу, використовуючи нетрадиційні форми і методи. Найчастіше використовую метод проектів, колективну творчу справу. Найкраще дитина проявляє себе в діяльності. І чим вона активніша, тим багатогранніше розкривається особистість, формуються соціальні компетентності. Саме тому в роботі з учнівським колективом започатковано проектну діяльність. Проектна технологія дає можливість активізувати особистісний потенціал кожної дитини, стимулювати учнів до певних проблем та створення педагогом таких умов навчально-виховного процесу, результатом якого є індивідуальний досвід діяльності учня. Метод проектів дозволяє відійти від традиціоналізму. Отже, саме метод проектів є одним із найголовніших компонентів педагогічної системи розвитку творчих здібностей у процесі виховання підростаючого покоління. Колективна творча справа — це вияв життєво-практичної соціальної турботи про поліпшення загального життя, це сукупність певних дій на загальну користь і радість. Тому — це справа, і не, лише справа, а колективна справа, оскільки в її плануванні, підготовці, проведенні, обговоренні беруть участь усі члени колективу. Крім того, це творча справа, оскільки на кожній стадії здійснення, усі вихованці разом з вихователем мають змогу виявити свої творчі можливості в пошуку засобів, методів і прийомів, які б забезпечили успіх. Колективні творчі справи є важливим чинником розв'язання виховних завдань: 1) виховні завдання, які ставляться педагогами, у процесі КТС розв'язуються непомітно: члени колективу визначають ці завдання і вони стають для них вимогами до самих себе; 2) у процесі КТС одночасно розв'язується багато виховних завдань морального, фізичного, трудового, розумового, естетичного рівнів; 3) КТС розвивають у єдності три сторони особистості: пізнавально-світоглядну (знання, переконання, погляди, ідеали), емоційно-вольову (почуття, прагнення, інтереси, потреби), дійову (вміння, навички, здібності, риси характеру); 4) участь вихованців у підготовці та проведенні КТС якнайкраще сприяє їх включенню до активної соціальної діяльності, а отже, створює оптимальні умови для оволодіння соціальним досвідом. Колективні творчі справи відрізняються між собою передусім пізнавально-практичною спрямованістю на розвиток кожної особистості зокрема і творчого колективу в цілому. Виділяють такі групи КТС: суспільно-політичні, трудові, пізнавальні, художньо-естетичні , спортивно-оздоровчі. |
Конкурс «Класний керівник – 2010» Слайд 1 Я – Солодченко Ліана Іванівна, класний керівник 6-Б класу школи №29. Сьогодні я хочу представити вам свій досвід роботи |
Класний керівник. Зміст, форма і структура плану виховної роботи... При плануванні виховної діяльності класний керівник поряд із визначенням цілей, форм і способів виховання учнів намагається знайти... |
СПИСО К учнів 1-А класу ЗОШ І-ІІІ ст. №6 м. Славути на 2012-2013... |
7- Б клас, Класний керівник КривопустЛ. Ю Виховувати любов до рідного краю, національних традицій, дбайливе ставлення до навколишнього світу |
Характеристика групи №46 У 46 групі навчається 25 учень, всі хлопці. Вік дітей 15-17 років. Класний керівник Моргун Роман Володимирович |
Нашої години спілкування АВТОР: ДАНЬКО НАТАЛІЯ ІЛЛІВНА, учитель англійської мови, класний керівник Сєвєродонецького багатопрофільного ліцею |
У КРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ... «Класний керівник року» у 2012 році та з метою сприяння зростанню престижності праці класного керівника,його ролі і статусу як компетентного... |
Вознесенський професійний аграрний ліцей Класний керівник Ларіонова О. М. Мета України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу |
Класний керівник: Волченко Майя Миколаївна Мета Обладнання: плакат «Я обираю здоров’я»; ілюстрації, що пропагують здоровий спосіб життя; пакети завдань для команд |
Класний керівник ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА У забезпечення узгодженості роботи учнівського, вчительського, батьківського колективів |