|
Скачати 177.91 Kb.
|
АВТОР: ДАНЬКО НАТАЛІЯ ІЛЛІВНА, учитель англійської мови, класний керівник Сєвєродонецького багатопрофільного ліцею «Моє здоров’я – в моїх руках» Година спілкування для учнів 10 класу Мета:
Форма проведення: агітбригада та усний журнал. Підготовча робота: анкетування учнів, підготовка виступу агітбригади. Обладнання: Конституція України, малюнки про шкідливість паління, пам’ятки для учнів, анкета: виявлення факторів ризику тютюнопаління серед учнівської молоді. Хід заняття На дошці гасло: «Щастя – бути здоровим, уміти піклуватися про власне здоров’я та оточуючого світу». І. Мотивація: Вчитель: - Учні, подивимося на дошку. Як вирозумієте це висловлювання : «Щастя – бути здоровим, уміти піклуватися про власне здоров’я та оточуючого світу»? Висловлювання учнів у формі «відкритий мікрофон» ІІ. Усний журнал 1 сторінка: Про здоров’я наше дбає наша Україна. Вступне слово вчителя: - Тема нашої години спілкування «Моє здоров’я – у моїх руках». Ми маємо право на життя і здоров’я, але ми маємо й обов’язок — береги своє життя і здоров’я. Конституція України як основний закон держави, що має пріоритет над усіма нормативно-правими актами стверджує у статті 3 «Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю». Стаття 49 Конституції України проголошує: «Кожен має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров’я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально- економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. Держава створює умови для ефективно і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. Держава дбає про розвиток фізичної культури і спорту, забезпечує санітарно-епідемічне благополуччя». З метою захисту прав дитини Україна підписала Конвенцію, згідно з якою всі держави повинні захищати права дітей. Сьогодні у світі 250 млн. дітей живе за рахунок важкої праці, 30 млн. дітей не мають можливості відвідувати школу. Кожен рік від хвороб помирає 5 млн. дітей. Нині і в Україні ¾ дітей – це діти з хронічними захворюваннями. Тому наша держава передбачила права дітей: особисті, культурні, соціальні. Серед останніх виділено право на охорону здоров’я. щоб зміцнити здоров’я дітей проводяться екскурсії, турпоходи, працюють численні спортивні секції, відкривають санаторно-профілактичні заклади, табори праці і відпочинку, спортивні табори. Вони мають велике значення для підтримки нашого здоров’я. 2 сторінка: «Твоє здоров’я – в твоїх руках, тож бережи його щодня». Як би Україна не дбала про молоде покоління, неможна нічого зробити без бажання самої дитини зробити себе здоровою. Неправильний спосіб життя, шкідливі звички, паління, вживання алкоголю, наркоманія ведуть до хронічних захворювань та смерті. Напередодні години спілкування в класі було проведено анкетування на виявлення факторів ризику тютюнопаління серед учнівської молоді (додаток 3), яке виявило наступні результати. Майже до 50% дівчат 14 – 16 років на запитання «Чи палите ви?» дали відповідь «іноді»; серед хлопців цей відсоток значно менший, постійно палить 1 учень. На запитання «Ваше відношення до паління?» всі дали відповідь «що їм байдуже». Прикладом тютюнопаління для підлітків є батьки, частіш за все – це батько, або прагнення виглядати доросліше. На питання «З якого віку ви почали палити?» майже всі дівчата дали відповідь з 13 – 15 років, хлопець, що палить постійно, почав палити з 9 років. На запитання «Про відношення батьків до тютюнопаління їх дітей» переважна більшість дала негативну відповідь і лише двоє, що відношення батьків є терпимим. На останнє запитання анкети «Чи вважаєте ви, що тютюнопаління викликає різні захворювання, у тому числі, ракові захворювання» 100 % дали позитивну відповідь, що знають. Отже усі учні знають про негативний вплив тютюнопаління на здоров’я, проте все рівно палять. Тому тема нашої години спілкування є досить актуальною. Питання про заборону продажу тютюнових виробів особам, що не досягли повноліття, чітко прописано законодавцями, однак, продаж сигарет неповнолітнім є майже нормою серед наших продавців. Сьогодні ми познайомимось ближче з впливом тютюнопаління на наше здоров’я. Спочатку звернемось до історії розповсюдження паління Учні, хто знає звідки пішло тютюнопаління? Як ставились до паління в середньовіччя в європейських країнах, в Росії та Україні? Учень 1: Христофор Колумб в 1492 р. повернувшись до Іспанії з експедиції привіз із Нового Світу листя тютюну, які аборигени вживали під час релігійних церемоній для спілкування з «Великим Духом». Учень 2: Європа в різний час по різному ставилася до тютюну і паління. Спочатку цій рослині приписували дивовижні цілющі властивості, наприклад, в Англії під час епідемії чуми, тютюн примушували палити для профілактики захворювання. Учень 3: Житель Вірджинії Томас Харрієт почав пропагувати щоденне паління тютюну як шлях до загального оздоровлення організму. Проте, він сам помер від раку. Учень 4: З часом люди стали помічати негативну дію тютюну, особливо те, що він викликає залежність. У різних країнах почалися заборони на тютюнопаління. Наприклад, у 1680 р. у Туреччині вийшов закон султана Мурада IV про смертну кару за паління: там за цей злочин саджали на кіл. Учень 5: В Англії у 16 ст. курцям відрубували голови і виставляли їх на площі з люльками у роті, у Персії – виривали ніздрі. Учень 1: В Італії вживання тютюну вважалося диявольською звичкою, курців відлучали від церкви, а одного разу п’ятьох монахів, яких звинуватили у палінні, замурували живцем у стіну, як урок для нащадків. Учень 2: У Царській Росії до паління ставилися також негативно. Цар Олексій Романов наказав катувати тих, у кого буде знайдено «бісівське зілля». В інший період історії курцям відрізали носи та відсилали на каторгу до Сибіру. Учень 3: Амністію для тютюну ввів цар Петро І після поїздки до Голландії. Справа вирощування тютюну стала державною і оскарженню не підлягала. Учень 4: В Україні до тютюну ставлення було лояльне. Згадаємо слова пісні «А тютюн та люлька козаку у дорозі знадобиться.» Сторінка 3: Погляд медиків на шкідливість тютюнопаління. 1. Евристична бесіда Учитель: - Що окрім нікотину містить тютюновий дим? Учні отримують пам’ятки про хімічний склад тютюнового диму (додаток 4). Тютюновий дим – це суміш газів, пари і найдрібніших частинок твердих речовин. Всього їх близько 4000. Гази і пари - це 90%. Основний газ - чадний (монооксид вуглецю). «Тверда» складова — приблизно 10% диму. Що ж до неї належить? Ацетон - головний компонент рідини для зняття лаку з нігтів. Бензпирен - один із сильних канцерогенів, також міститься у вугільній смолі. Бутан — легкозаймиста рідина, додають у паливні продукти. Кадмій - хімічний елемент, що пошкоджує печінку, нирки і мозок. Миш'як - отруйна речовина, що використовується для вбивання нервів у стоматології, канцероген. Полоній-210 - радіоактивний елемент, канцероген. Гліколь - речовина, яку додають в антикорозійну рідину. Свинець - хімічний елемент, при отруєнні яким ушкоджуються клітини головного мозку. Формальдегід - токсичний хімікат, що використовується для бальзамування померлих. Толуол - токсичний компонент соснової смоли і нафти, входить до складу багатьох лаків і фарб. Ціаністий водень - вбиває імунну систему легенів, призводить до бронхіту. Учитель: - Чому курці кашляють? Учень 1: - Головною причиною виникнення і розвитку «Тютюнового кашлю» стають краплі дьогтю, які осіли в легенях. Речовини, які містяться в тютюновому димі викликають запалення епітелію, що покривають дихальні шляхи, це призводить до підвищеного виділення секреції та слизу, що пов'язаний із виділенням мокроти при кашлі. Учитель: - Чи здорове серце у курця? Учень 2: - Масове розповсюдження куріння є однією з головних причин широкого розповсюдження серцево-судинних захворювань. Доведено, що у курців на відміну від тих, хто не курить, в 2-3 рази частіше розвивається інфаркт та передінфарктний стан, стенокардія та інші захворювання і серця. При цьому смертність, викликана цими захворюваннями, в курців набагато вища. Життя курців на 4,6-8,3 роки менше, ніж у тих, хто не курить, ігри чому скорочення тривалості життя залежить від того, в якому віці людина почала палити. Доведено, що більше 50% всіх захворювань, що є причиною смерті курців, приходиться на долю серцево-судинних захворювань Учитель: - Які ще найбільш розповсюджені хвороби викликає тютюнопаління? Учень 3: - Більше 80% хворих, що страждають хронічним захворюванням шлунка та дванадцятипалої кишки, є курцями. Доведено, що куріння негативно впливає і на процес лікування виразки. Учень 4: - Куріння наносить велику шкоду всім, але особливо молодому поколінню, організм яких знаходиться в процесі статевого дозрівання, тому куріння може негативно вплинути на їх потомство. Коментар вчителя: - Більш детально з цією інформацією ви можете ознайомитись за допомогою пам’ятки про вплив тютюнопаління на здоров’я людини (додаток 3). Куріння підвищує рівень ризику; Раку легень — в 20-30 разів (у членів сімей курців - на 20-70%). Облітеруючого ендоартеріїту - у 47 разів. Раптової смерті - у 3-5 разів, Скорочує тривалість життя - на 5 років. Інфаркту міокарда - у 3 рази. Злоякісної АГ - у 4-5 разів. Ускладнень вагітності, передчасних пологів, мертво народжень, народження дитини з гіпотрофією - на 30-50%. Тромбозів при прийомі оральних контрацептивів (останні протипоказані при палінні). Захворювань органів травлення - до 2-9 разів. Спричиняє 1/3 всіх захворювань органів дихання; хронічні ларингіти, фарингіти, стоматити. Сприяє імпотенції в чоловіків після 40 років тощо. Паління вагітної жінки в кілька разів підвищує ризик розвитку цукрового діабету II типу в її дітей. Захоплення сигаретами в цей період також збільшує ймовірність того, що в майбутньому в дитини виникнуть проблеми із зайвою вагою. Сторінка 4: Зіркові жертви тютюнопаління. Учитель: - Діти чи відомі вам імена людей які загинули внаслідок тютюнопаління? Повідомлення учнів: Учень 5: - Луї Армстронг. Один із великих джазових віртуозів, який значно вплинув на весь розвиток джазової музики. Він народився в 1901 році в Новому Орлеані в бідній сім'ї, але це не завадило йому оволодіти грою на декількох інструментах та стати музичною зіркою неймовірної величини. Його віртуозна гра на трубі, його унікальний голос, його усмішка та сценічний образ - залишили відбиток на історії музики. Луї Армстронг помер в 1971 році внаслідок куріння. Учень 6: - Лев Іванович Яшин. Єдиний у світі футбольний воротар, нагороджений спеціальним призом «Золотий м'яч». За його незрівнянну гру він отримав ім'я «Чорна пантера». Лев Яшин за свою футбольну кар'єру провів 812 ігор, відбив 150 пенальті. Він завоював 5 золотих, 5 срібних та одну бронзову медаль на чемпіонатах Радянського Союзу з футболу. Крім цього, неймовірна кількість радянських та міжнародних титулів та нагород. Коли Льву Яшину виповнився 61 рік, в нього почалася гангрена ніг. Потрібна була ампутація, але до лікарні його не довезли. Яшин також був заядлим курцем. Учень 7: - Павло Луспєкаєв. На початку 1969 року на екранах радянських кінотеатрів з'явився фільм «Біле сонце пустелі», який надовго завоював симпатії глядачів. Одним з особливих і трагічних образів фільму була роль митника Верещагіна, яку зіграв блискучий актор Павло Луспєкаєв. На той час Павло Борисович був відомим актором кіно та театру. Але роль у фільмі «Біле сонце пустелі» була особливою. Справа в тому, що на передодні зйомок актору ампутували дві стопи. І у фільмі він знімався на протезах. Причиною операції була тяжка хвороба кінцівок, яку в народі називають «ноги курця». Під час зйомок Павло Луспєкаєв терпів нелюдські страждання, але постійно продовжував курити. Саме з причини паління жодні ліки йому не допомагали. Менше ніж через рік після виходу фільму «Біле сонце пустелі» на екрани, Павло Борисович Луспєкаєв помер від розриву серцевої аорти. Сторінка 5: З життя сучасних підлітків. 5.1 Виступ агітбригади (віршована п’єса). Действующие лица: ведущий, ведущая, два мальчика-курильщика, Никотин, дядя Миша, две тетеньки. Ведущий: Мы вас приветствуем, друзья, в уютном этом зале! Ведущая: И просим, чтобы поскорее наш конкурс начинали! Ведущий: Мы очень рады видеть всех! Ведущая: Пусть вам сопутствует успех! Пусть здесь все будет: шутки, смех… Вместе: Для каждого! Для всех! Ведущий: Мы в 21 век вступили смело! Пока здоровья нам не занимать! Ведущая: Но, понимаете, большое дело, чтоб даже в руки сигарет не брать! Ведущий: Чтоб где-то там не напиваться! Ведущая: С друзьями бы не «оторваться»! Ведущий: Свое здоровье сохранять! Вместе: Беречь его и пополнять! Ведущая: Нет! Мы не станем вас пугать и долго лекции читать! Ведущий: Открывайте ваши уши и приготовьтесь слушать! (Звучит музыкальный проигрыш) Ведущая: Маленькие дети! Ни за что на свете не просите, дети, у дяди сигарет! Ведущий: В табаке отрава! Точно что бензин, злой и не хороший НИ-КО-ТИН! Ведущая: Он убивает лошадь, он смертельный яд! Он вредит здоровью всех подряд! Не курите, дети, вам тети говорят! Ведущий: Но добренькие тетеньки устали вечерком, а мальчики- курильщики на улицу бегом! (слева две тетеньки сидят на лавочке в платочках, а мальчишки выбегают направо (на доске надпись: улица.) На улице появляется дядя Миша, мальчишки просят у него сигареты ). Ведущая: Вдоль по улице гуляют, сигареты там сшибают! Ведущий: Дядю Мишу окружили, долго прикурить просили! Дал им дядя наконец пару мятых сигарет! Мальчики-курильщики: Ну и улица! Что за улица! Ведущая: Притаились за углом, затянулись дымком! Мальчики-курильщики: Ну и улица! Что за улица! Ведущий: На свое здоровье мальчики чихали, ведь почти с пеленок покурить мечтали! Мальчики-курильщики: Ну и улица! Что за улица! (Звучит музыкальный проигрыш) (Справа появляется Никотин в черном костюме.) Ведущая: Вдруг мальчишки задрожали – Никотина увидали: он по улице ползет, на всю улицу орет: Никотин: Я беспощадный, я кровожадный, я злой и самый страшный яд! И мне не надо ни мармелада, ни шоколада, а только маленьких, не очень стареньких, кури-курильщиков бы всех подряд! Ведущий: Он страшными глазами сверкает! Ведущая: Он страшными зубами стучит! Ведущая: Он страшное слово кричит: (Никотин обращается к мальчишкам) Никотин: Я – Никотин, я – Никотин! Я отравлю вас до глубин! Ведущий: Тут мальчишки побледнели, лет на десять постарели! Ведущая: Чихают, плачут и рыдают! Никотина умоляют: (Мальчишки на коленях перед Никотином молят его о пощаде). Мальчики-курильщики: Страшный, гадкий Никотин! Смилуйся над нами! Не трави нас до глубин, не делай стариками! Мы курить, курить, курить никогда не будем! Сигареты покупать навсегда забудем! Никотин: (обращается к ребятам в классе) Не курите никогда, взрослые и дети! Не травите организм – жизнь одна на свете! (Мальчики обращаются к ребятам в классе) Мальчик-курильщик 1: Давайте не курить, не пить и не ругаться! Мальчик-курильщик 2: Давайте по утрам зарядкой заниматься! Мальчик-курильщик 1: Давайте жить, во всем друг друга понимая! Мальчик-курильщик 2: Тем болем, что жизнь короткая такая! 5.2 Частівки про шкоду тютюнопаління (у виконанні 2 – 3-х дівчат у сукнях та хустинках). 1. Как за школьным, за углом Целое собрание. То мальчишки старших классов Проводят состязание. 2. Говорят всем круглый год: «Сало – сила, спорт – могила!» «Кто не курит и не пьет, Тот здоровеньким помрет!» 3. Вы ребята глупые, Наверно не подумали: Куренье, алкоголь и СПИД Лишь здоровью навредит! 4. С сигаретой этой вашей Вы не выглядите старше! Папиросочка во рту Вам поверьте не к лицу. 5. Если хочешь сильным быть Занимайся спортом: Бег, прыжки или в футбол Ты забей победный гол! 6. Чтоб стать сильным и здоровым, Забыть дорогу к докторам, Посещайте физкультуру, И здоровье будет вам! § 6. Рефлексія: Звернення вчителя до класу: Учні, сподіваюсь, що наша година спілкування та отримана вами інформація, дійсно підуть вам на користь. Повторимо гасло: «Наше здоров’я… Учні: …в наших руках!» Учитель: Отже, дбаймо про себе! Будьмо здорові! Будьмо щасливі! 6. Рефлексія: Звернення вчителя до класу: Учні, сподіваюсь, що наша година спілкування та отримана вами інформація, дійсно підуть вам на користь. Повторимо гасло: «Наше здоров’я… Учні: …в наших руках!» Учитель: Отже, дбаймо про себе! Будьмо здорові! Будьмо щасливі! 7. На уроках физкультуры И в спортивной секции Занимайтесь мальчики, Это мы приветствуем! 8. Мы частушки вам пропели, Да еще потопали, А теперь мы вас попросим, Чтоб вы нам похлопали. 9. Мы надеемся из песни Извлечете вы урок, И пойдут вам пожеланья Лишь на пользу, только впрок! 6. Рефлексія: Звернення вчителя до класу: Учні, сподіваюсь, що наша година спілкування та отримана вами інформація, дійсно підуть вам на користь. Повторимо гасло: «Наше здоров’я… Учні: …в наших руках!» Учитель: Отже, дбаймо про себе! Будьмо здорові! Будьмо щасливі! ДОДАТКИ Додаток 1 Висловлювання відомих людей про шкідливість тютюнопаління: Люди впускают врага в свои уста, который похищает их мозг. (Вильям Шекспир) Сигарета – это бикфордов шнур, на одном конце которого огонек, а на другом – дурак. (Бернард Шоу) Додаток 2 Гасло: «Щастя – бути здоровим, уміти піклуватися про власне здоров’я та оточуючого світу». Додаток 3 Анкета. Виявлення факторів ризику тютюнопаління серед учнівської молоді 8 – 11 класи (необхідне підкреслити) 1. Ваш вік: (12 – 14 р., 14 – 16 р., 16 – 18 р.) 2. Стать: (чол., жін.) 3. Чи палите ви? (Постійно, інколи, не палю.) 4. Ваше ставлення до тютюнопаління? (Засуджую, схвалюю, байдуже.) 5. Палить хто-небудь у вашій родині? (Ніхто не палить, батько, мати, брат.) 6. Рефлексія: Звернення вчителя до класу: Учні, сподіваюсь, що наша година спілкування та отримана вами інформація, дійсно підуть вам на користь. Повторимо гасло: «Наше здоров’я… Учні: …в наших руках!» Учитель: Отже, дбаймо про себе! Будьмо здорові! Будьмо щасливі! 7. На уроках физкультуры И в спортивной секции Занимайтесь мальчики, Это мы приветствуем! 8. Мы частушки вам пропели, Да еще потопали, А теперь мы вас попросим, Чтоб вы нам похлопали. 9. Мы надеемся из песни Извлечете вы урок, И пойдут вам пожеланья Лишь на пользу, только впрок! 6. Рефлексія: Звернення вчителя до класу: Учні, сподіваюсь, що наша година спілкування та отримана вами інформація, дійсно підуть вам на користь. Повторимо гасло: «Наше здоров’я… Учні: …в наших руках!» Учитель: Отже, дбаймо про себе! Будьмо здорові! Будьмо щасливі! ДОДАТКИ Додаток 1 Висловлювання відомих людей про шкідливість тютюнопаління: Люди впускают врага в свои уста, который похищает их мозг. (Вильям Шекспир) Сигарета – это бикфордов шнур, на одном конце которого огонек, а на другом – дурак. (Бернард Шоу) Додаток 2 Гасло: «Щастя – бути здоровим, уміти піклуватися про власне здоров’я та оточуючого світу». Додаток 3 Анкета. Виявлення факторів ризику тютюнопаління серед учнівської молоді 8 – 11 класи (необхідне підкреслити) 1. Ваш вік: (12 – 14 р., 14 – 16 р., 16 – 18 р.) 2. Стать: (чол., жін.) 3. Чи палите ви? (Постійно, інколи, не палю.) 4. Ваше ставлення до тютюнопаління? (Засуджую, схвалюю, байдуже.) 5. Палить хто-небудь у вашій родині? (Ніхто не палить, батько, мати, брат.) 6. Рефлексія: Звернення вчителя до класу: Учні, сподіваюсь, що наша година спілкування та отримана вами інформація, дійсно підуть вам на користь. Повторимо гасло: «Наше здоров’я… Учні: …в наших руках!» Учитель: Отже, дбаймо про себе! Будьмо здорові! Будьмо щасливі! 7. На уроках физкультуры И в спортивной секции Занимайтесь мальчики, Это мы приветствуем! 8. Мы частушки вам пропели, Да еще потопали, А теперь мы вас попросим, Чтоб вы нам похлопали. 9. Мы надеемся из песни Извлечете вы урок, И пойдут вам пожеланья Лишь на пользу, только впрок! 6. Рефлексія: Звернення вчителя до класу: Учні, сподіваюсь, що наша година спілкування та отримана вами інформація, дійсно підуть вам на користь. Повторимо гасло: «Наше здоров’я… Учні: …в наших руках!» Учитель: Отже, дбаймо про себе! Будьмо здорові! Будьмо щасливі! ДОДАТКИ Додаток 1 Висловлювання відомих людей про шкідливість тютюнопаління: Люди впускают врага в свои уста, который похищает их мозг. (Вильям Шекспир) Сигарета – это бикфордов шнур, на одном конце которого огонек, а на другом – дурак. (Бернард Шоу) Додаток 2 Гасло: «Щастя – бути здоровим, уміти піклуватися про власне здоров’я та оточуючого світу». Додаток 3 Анкета. Виявлення факторів ризику тютюнопаління серед учнівської молоді 8 – 11 класи (необхідне підкреслити) 1. Ваш вік: (12 – 14 р., 14 – 16 р., 16 – 18 р.) 2. Стать: (чол., жін.) 3. Чи палите ви? (Постійно, інколи, не палю.) 4. Ваше ставлення до тютюнопаління? (Засуджую, схвалюю, байдуже.) 5. Палить хто-небудь у вашій родині? (Ніхто не палить, батько, мати, брат.) 6. В якому віці ви почали палити? 7. Як ставляться батьки до того, що ви палите? (Терпимо, байдуже, негативно.) 8. Чи вважаєте ви, що паління сприяє виникненню різних захворювань, у тому числі й раку? (Так, ні.) Список використаної літератури 1. Конституція України 1996 р. 2. Стаття «Курити – здоров’ю шкодити» (матеріали до бесід з учнями), Позакласний час №15 – 16 / 2009, с.111 – 118. |
Нашої години спілкування конфлікти Мета: формувати уявлення учнів про різні варіанти людського спілкування; учити уникати конфліктних ситуацій і своєчасно вирішувати... |
1. ДНІПРОПЕТРОВЩИНО МОЯ Дніпропетровської області. Дніпропетровщина є одним із найпотужніших регіонів України. Метою нашої години спілкування є поглиблення... |
План Спілкування і комунікація. Функції спілкування. Поняття ділового... Абрамович С. Д., Чікарьова М. Ю. Мовленнєва комунікація: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури. – 472 с |
План Спілкування і комунікація. Функції спілкування. Види, типи і... Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник. – ВЦ «Академія», 2004. – 344 с |
ПЛАН СПІЛКУВАННЯ І КОМУНІКАЦІЯ. ФУНКЦІЯ СПІЛКУВАННЯ. ВИДИ,ТИПИ І... Важливо зазначити, що сфера людського спілкування включає комунікацію, яка останнім часом постає важливим предметом досліджень. Багато... |
План-конспектвиховної години Тема Мета: формування в учнів культури спілкування, вічливого ставлення до співрозмовника |
Тема 11. Психологія спілкування Поняття спілкування, форми, функції, рівні, засоби спілкування, види психологічних бар’єрів, особливості спілкування в підрозділах... |
Психологічні особливості віртуального спілкування Воно присутнє у нашому житті усюди: безпосереднє спілкування людей, спілкування за допомогою телефону, дитячі ігри, комп’ютерне спілкування.... |
ПРОГРАМА З ЕТИКИ 6 КЛАС (34 години, 1 година на тиждень, із них 3... Добродії і злодії. Доброчинство. Для чого людині та суспільству етикет? Етикетні правила, які я знаю та користуюся ними. Уміння бути... |
Олімпіада школярів з програмування Причому на початку кожної години вони б'ють стільки раз, скільки зараз годинника (по 1 разу – під час ночі і під час дня, по 2 рази... |