|
Скачати 90.35 Kb.
|
Класний керівник: Волченко Майя Миколаївна Мета: формувати в учнів тверде переконання у тому, що здоров’я людини залежить від неї самої, її турботи і активності, зміцнення і розвитку свого фізичного, духовно-морального і емоційно-психологічного потенціалу; розширювати знання дітей про правила здорового способу життя; пропагувати здоровий спосіб життя, переконувати у важливості здоров’я людини й нації загалом; формувати в учнів потреби у фізичному вдосконаленню, мотивувати їх до занять фізичною культурою і спортом; розвивати творчі здібності дев’ятикласників, їх вміння ефективно працювати в малій групі. Обладнання: плакат «Я обираю здоров’я»; ілюстрації, що пропагують здоровий спосіб життя; пакети завдань для команд. ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ Учитель. У всі часи люди особливі увагу звертали на своє здоров’я, піклувалися про нього, винаходили все нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм та залишитися бадьорими на довгі роки. Наші предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи, або чорні сили (відьми, чаклуни). Ще хвороби пов’язували з карою богів, урятуватись від якої люди намагалися за допомогою дарів і жертвопринесень. Стародавні греки з особливою пошаною ставилися до бога лікування Асклепія та його доньок – Гігієї та Панацеї. Перша вміла запобігати захворюванням ( звідси назва галузі медицини – гігієна), а друга лікувала та зцілювала людей (звідси вислів: «Панацея від усіх бід»). Проблемами здоров’я і довголіття завжди переймалися видатні люди нашої планети. Багато вчених прагнули створити засіб для збереження вічної молодості та бадьорості. Що означає бути здоровим? Як зберегти своє здоров’я і молодість? У цьому ми сьогодні і спробуємо всі разом розібратися! Перш ніж перейти до основної частини нашого уроку, я зроблю вам подарунок. Це квіточка-семицвіточка, яка може виконати одне ваше бажання. Візьміть її до рук і прочитайте, які побажання написані на її пелюстках (щастя, здоров’я, успіхи у навчанні, гроші, сила, розум, краса, кохання). Поміркуйте, чого б ви хотіли найбільше, й оберіть тільки одну пелюстку. (Діти по черзі розповідають про те, чому вони обрали саме цю пелюстку) Учитель. Все ж таки в нашому житті найголовніше – це здоров’я. Адже здорова людина може здобути якісну освіту, влаштуватися на перспективну роботу, заробляти гроші, виховувати здорових дітей і бути гарною і щасливою. А зараз ми розпочнемо наш пізнавальний урок, присвячений здоровому способу життя, який проведемо у формі невеличкої гри-змагання. У грі беруть участь три команди, до складу яких входять справжні знавці здорового способу життя. А на команди ви вже розподілилися за кольорами квітки –семицвітки. Вправа «Мозковий штурм» Учитель. Одного разу Сократа запитали: «Що для людини найцінніше й найважливіше в житті – багатство чи слава?» великий мудрець відповів: «Ані багатство, ані слава не роблять ще людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля». У цьому завданні командам пропонується поміркувати, на яких засадах формулюється здоровий спосіб життя? (Учні називають складові здорового способу життя, учитель вивішує їх на дошці) Отже, наше здоров’я залежить від таких основних чинників ( показує картку, яку потім прикріплює на дошці):
Учитель. Спосіб життя – це той чинник здоров’я, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Що ж таке здоровий спосіб життя? (відповіді учнів) Учитель. А що може зараз допомогти вам поліпшити ваше здоров’я? (учні: фізкультура, заняття спортом, ранкова зарядка, здорове харчування, особиста гігієна та правильний режим навчання і відпочинку) Учитель. А які чинники поведінки псують здоров’я людини? (учні: тютюнопаління, вживання алкоголю, наркотиків) Учитель. Спробуємо стати художниками і дизайнерами і створімо колажі-проекти про збереження здоров’я. За 5-10 хвилин створіть плакати, які пропагують здоровий спосіб життя. Головні вимоги до плакатів: яскравість, образність, запам’ятовуваність, інформативність, оригінальність. Саме ці критерії і визначатимуть найкращий плакат. Але також є ще одна фішка - кожна група отримує такі підтеми: «Активне творче життя», «Збалансоване харчування», «Спорт і здоров’я». ( Поки команди малюють звучить музика) Після завершення роботи групи презентують свої плакати. Учитель. Питання здоров’я цікавлять людство з давніх часів. Послухаймо висловлювання відомих людей і народні приказки. 1-й учень. Людина їсть занадто багато. Вона живе тільки на одну чверть того, що вона їсть, на інші три чверті живуть лікарі. (Напис на давньогрецькому папірусі, 1600 р. до н.е.) 2-й учень. Людина повинна їсти, щоб жити, але не жити, щоб їсти. (Сократ) 3-й учень. Є надмірне і виключне захоплення їжею, є тваринність, але й висока неувага до їжі є нерозсудливість. (І.П. Павлов) 4-й учень. Знання про збереження здоров’я має стати елементом загальної культури людини. (Д.Л. Коломийський) 5-й учень. Хворий від могили біжить, а здоровий у могилу поспішає. (Народна приказка) 6-й учень. Хворому і золота кров не допоможе. (Народна приказка) 7-й учень. У вині гинуть більше, ніж в морі потопають. (Народна приказка) 8-й учень. Здоров’я за гроші не купиш. (Народна приказка) 9-й учень. Сон краще за всякі ліки. (Народна приказка) Учитель. Спробуйте скласти формулу здоров’я. Учні висловлюють свої думки, а вчитель прагне, щоб після колективного обговорення була виведена така формула: «Здоров’я = активний рух + правильне харчування – алкоголь – куріння». Плакат з формулою вивішують на дошці. Учитель. Рух є важливою функцією життєдіяльності. Ще перебуваючи в утробі матері, плід вже рухається. А дитина робить 22 тисячі рухів на добу, стверджують вчені-педіатри. Навіщо потрібен рух? Активніше працює серце, а це означає, що до наших органів більше подається кисню, з клітин і органів швидше виводяться шлаки, які старять наш організм. На перший погляд, ми і так майже завжди в русі. Але якщо уважно спостерігати, то ми даємо навантаження майже на одні і ті ж м’язи, а необхідно задіяти всі групи м’язів. Це ми повинні робити хоча б раз у день. Ось чому говорять про необхідність зарядки. (Командам роздають пакети завдань веселої зарядки) Завдання 1. Показати, як ходять:
Завдання 2. «Оживити» неживі предмети:
Завдання 3. Показати, як сидять:
Учитель. Другу складову формули ми розглянемо за допомогою методу «Мозковий штурм». Одна команда отримує запитання «Навіщо ми їмо?», інша – «Як правильно харчуватися?», третя – «Як ставитися до їжі?». Обговорюють питання 1-2 хв і презентують свої відповіді. 1-ша група. Вічний страх голоду переслідував людину здавна. Головною турботою її було забезпечити себе їжею, бути ситою. Але можливість харчуватися вдосталь породила нову проблему – надмірне та безконтрольне вживання їжі. Згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, серед населення економічно розвинених країн надмірну вагу спостерігають у 50% жінок, 30 – чоловіків, і 10% дітей. Людина – істота ненажерлива. Протягом життя вона поглинає 2300 кг білків, яких багато у м’ясі, рибі, ковбасі, молоці, сирі. Стільки ж людина споживає жиру. Але найбільше, до 10 тис. кг, людина з’їдає вуглеводів. Джерелами вуглеводів служать звичайний цукор, картопля, зерно. Зменшити обсяг їжі, що поглинається, неможливо. Якщо б нам треба було піклуватися про підтримку температури свого тіла, то потреба в їжі в 33 рази зменшилась. Зовсім без їжі, споживаючи тільки воду, людина зможе прожити 50-60 днів. Без води немає життя, але як джерело енергії вона не становить цінності. Цікавий той факт, що у жінок потреба в їжі менша. Це пояснюється наступним: витрата енергії, необхідна для підтримки життєдіяльності організму, у жінок на 10-15% менша, ніж у чоловіків. 2-га група. Як ставитися до їжі? Біологічний сенс харчування полягає в тому, щоб отримати із зовнішнього середовища все необхідне для нормальної життєдіяльності організму. З їжі організм отримує будівельний матеріал. Він потрібен не тільки для будівництва нового, але й для реконструкції старого. Людина постійно вдосконалює і перебудовує свій організм. Адже всі клітини тіла живуть набагато менше, ніж сам організм. Наприклад: клітини епітелію живуть 7 днів, а клітини слизової оболонки шлунка – 1 день. Список будівельних матеріалів дуже довгий. Це білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини. Тому їжа повинна бути різноманітною. Особливо для організму, що вимагає багато різного будівельного матеріалу. Не можна харчуватися за принципом «подобається-неподобається». Смаку не можна довіряти. Майже всім подобається шоколад, тістечка, пепсі-кола, газований лимонад, чіпси, сухарики. Але це одноманітна їжа, а деякі з перерахованих продуктів навіть шкідливі для організму. 3-тя група. Як правильно харчуватися? Теорій багато, але засвоїти треба одне: харчування має бути збалансованим: вживання білків, жирів, вуглеводів, вітамінів і мінеральних речовин залежить від віку і трудової діяльності людини. Лікарі кажуть про таке співвідношення білків, жирів, вуглеводів у добовому раціоні -1:1:4. Крім того, калорійність харчування повинна повинна відповідати енерговитратам організму. Є спеціальні таблиці, в яких вказана калорійність продуктів, наявність у них необхідних речовин. Не можна забувати про гігієну харчування, умови зберігання їжі, її приготування, культуру поведінки за столом. Учитель. Звернімося тепер до формули про шкоду куріння, наркоманії та алкоголю. (Розповідь учителя і демонстрація презентації «Знати, щоб жити») Медична сестра. Зараз ми знаємо і стверджуємо, що куріння приносить величезну шкоду організму:
Куріння не є такою ж потребою, як їжа, вода, сон. Людина може і повинна жити без куріння. Світ бореться з цією шкідливою звичкою:
Послухайте шкідливі поради «Як швидко подурніти».
А тепер корисні поради.
Учитель. А зараз на продовження цієї теми проведемо вправу «Що? Де? Коли?». Я зачитую запитання, а ви повинні відповісти на них.
Учитель. Ми розглянули лише деякі складові формули здоров’я. На мій погляд, вони є основними. Міцне здоров’я – одне з головних джерел щастя й радості людини, неоціненне її багатство, яке повільно і важко накопичується і яке можна швидко і легко втратити. Накопичуйте і бережіть своє здоров’я, навчайтеся цього у людей, що вас оточують, займайтеся улюбленою справою, проводьте кожну хвилину життя з користю для себе та інших! Будьте здорові та щасливі! |
Конкурс «Класний керівник – 2010» Слайд 1 Я – Солодченко Ліана Іванівна, класний керівник 6-Б класу школи №29. Сьогодні я хочу представити вам свій досвід роботи |
Класний керівник. Зміст, форма і структура плану виховної роботи... При плануванні виховної діяльності класний керівник поряд із визначенням цілей, форм і способів виховання учнів намагається знайти... |
Вознесенський професійний аграрний ліцей Класний керівник Ларіонова О. М. Мета України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу |
СПИСО К учнів 1-А класу ЗОШ І-ІІІ ст. №6 м. Славути на 2012-2013... |
7- Б клас, Класний керівник КривопустЛ. Ю Виховувати любов до рідного краю, національних традицій, дбайливе ставлення до навколишнього світу |
«Класний керівник – 2012» Н. А. Гайченко Особисті якості: комунікабельна, доброзичлива людина з високим рівнем загальної і педагогічної культури |
Характеристика групи №46 У 46 групі навчається 25 учень, всі хлопці. Вік дітей 15-17 років. Класний керівник Моргун Роман Володимирович |
Нашої години спілкування АВТОР: ДАНЬКО НАТАЛІЯ ІЛЛІВНА, учитель англійської мови, класний керівник Сєвєродонецького багатопрофільного ліцею |
«Палити чи не палити?» Класний керівник 6-Б класу Первомайської ЗОШ Мета: підвести учнів до усвідомленої відмови від паління, що ґрунтується на знаннях про його шкідливі наслідки; допомогти зрозуміти... |
Класний керівник ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА У забезпечення узгодженості роботи учнівського, вчительського, батьківського колективів |