|
Скачати 27.33 Kb.
|
Розв’язування рівнянь УРОК 113. Тема. Розв’язання задач за допомогою рівнянь Мета. Продовжити формувати навички розв'язування задач з елементами письмового пояснення. Тип уроку. Урок формування умінь і навичок. Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання. Вказані вчителем учні зачитують відповіді до виконаних домашніх завдань, коментуючи їх, решта учнів перевіряє свої відповіді в зошитах. II. Формування умінь і навичок. Розв'язування задач і вправ. Колективна робота. № 1. Микола на 2 роки старший від Володі, а Олена молодша від Миколи на 3 роки. Вік Миколи, Володі й Оленки разом становить 37 років. Скільки років Володі? Нехай Володі х років, тоді Миколі - (х + 2) років, а Олені – х + 2 - 3 = х - 1 років. Разом дітям (x + x + 2 + x – 1) років, що за умовою задачі становить 37 років. Одержали рівняння: х + х + 2 + х – 1 = 37. Розв'яжемо його: 3х + 1 = 37; 3х = 36; х = 12. Відповідь. 12 років. № 2. Вік батька, дочки та сина разом становить 47 років. Батько старший від сина в 5 разів, а сестра молодша від брата на 2 роки. Скільки років синові? Нехай синові х років, тоді батькові 5х років, а сестрі — (х - 2) років. Разом їх вік становить х + 5х + х - 2, що за умовою задачі дорівнює 47. Одержимо рівняння: х + 5х + х - 2 = 47. Розв'яжемо його: 7х - 2 = 47; 7х = 49; х = 7. Відповідь. 7 років. № 3. Сума трьох чисел дорівнює 94. Відомо, що перше число на 18 менше від другого, а третє число на 4 більше від другого. Знайдіть ці числа. Нехай друге число дорівнює х, тоді перше — х - 18, а третє — х + 4. Сума цих чисел становить х – 18 + x + x + 4, що за умовою задачі дорівнює 94. Одержуємо рівняння: х + х - 18 + х + 4 = 94. Розв'яжемо його: 3х – 14 = 94; 3х = 108; х = 36. Отже, друге число дорівнює 36, перше — 36 – 18 = 18, а третє — 36 + 4 = 40. Відповідь. 18; 36; 40. № 4. Перша сторона трикутника удвічі більша від другої, а третя сторона на 5 см більша від другої. Обчисліть сторони трикутника, якщо його периметр дорівнює 85 см. Нехай друга сторона трикутника дорівнює х см, тоді перша сторона дорівнює 2х см, а третя - (х + 5) см. Периметр трикутника становить 2х + х + х + 5, що за умовою задачі дорівнює 85 см. Одержимо рівняння: 2х + х + х + 5 = 85. Розв'яжемо його: 4х + 5 = 85; 4х = 80; х = 20. Отже, друга сторона трикутника дорівнює 20 см, перша сторона — 2 · 20 = 40 (см), а третя — 20 + 5 = 25 (см). Відповідь. 40 см, 20 см, 25 см. № 5. На одній шальці терезів є 7 однакових пакетів чаю і п'ятдесятиграмова гиря. На іншій шальці — дві двохсотграмові гирі. Терези зрівноважено. Яка маса однієї пачки чаю? Нехай маса однієї пачки чаю х г, тоді маса 7 пачок чаю — 7х г. Одержимо рівняння: 7х + 50 = 2 · 200. Розв'яжемо його: 7х + 50 = 400; 7х = 350; х = 50. Відповідь. Маса однієї пачки чаю дорівнює 50 г. № 1300*. Нехай швидкість автомобіля дорівнює х км/год, тоді автомобіль проїхав 2,5х км. Швидкість мотоцикліста становить км/год, тоді мотоцикліст проїхав 2,5 · 0,625х = 1,5625х (км). Одержимо рівняння: 2,5х = 1,5625х + 75. Розв'яжемо його: 2,5х - 1,5625х = 75; 0,9375х = 75; х = 80. Отже, швидкість автомобіля дорівнює 80 км/год, а відстань між містами — 80 · 2,5 = 200 (км). Відповідь. Відстань між містами дорівнює 200 км. III. Пояснення домашнього завдання. №№ 1298, 1301. О.Ензельт Уроки математики у 6 класі Урок 113 |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання Мета. Розглянути поняття простого та складеного числа. Розвивати увагу, мислення |
Уроку І. Аналіз виконання тематичного оцінювання >II. Перевірка домашнього... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення та виконання домашнього завдання |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Продовжити формувати навички розв'язування задач з елементами письмового пояснення |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Учити учнів знаходити спільні дільники кількох чисел, засвоїти алгоритм знаходження НСД |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання Мета. Закріпити методи розв'язування задач на знаходження дробу від числа та числа за його дробом |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання ... |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання Учні-сусіди обмінюються зошитами. Учитель диктує правильні відповіді. Учні звіряють їх з відповідями у зошитах і, за необхідності,... |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Продовжити формувати вміння та навички учнів розв'язувати текстові задачі та приклади на всі дії. Підготувати учнів до контрольної... |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Ввести поняття імовірності випадкової події. Учити учнів шукати імовірність випадкової події |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Закріпити вміння та навички розв'язування задач на відсоткові розрахунки, складання та розв'язування пропорцій |