|
Скачати 277.25 Kb.
|
«Ліцейське життя – особливе життя»,- продовжує розповідь Дуваліна С.І., керівник МО класних керівників та вихователів : Мета виховної роботи в ліцеї – створити умови для максимального розвитку обдарованості дитини, побачити і виховати в кожному учневі Людину, порядну, добру, інтелектуально-розвинену, патріота рідної держави, творчу, небайдужу до навколишнього світу. Людину, якою можна пишатися, яка гідно пройде з високо піднятою головою через усе життя. Виховати таку людину непросто – тут замало знати сучасні технології й методики навчання, втілювати їх у практику. Найголовніше – треба бачити в кожній дитині Особистість, якою вона вже є, і Людину, якою вона стане. У ліцеї працюють енергійні, творчі педагоги, які допомагають учням усвідомити цінність життя, виробити власну життєву стратегію, пізнати себе. Праця вихователя та класного керівника – це стежина, по якій учень піднімається до вершин морального благородства. Ліцейське життя – це особливе життя, наповнене яскравими сторінками, насичене багатьма подіями. З самого початку перебування дитини в ліцеї, крім формування системи знань, формується і її світогляд. Кожний колектив тримається на певних традиціях. Немало цих традицій і в нашому ліцеї. Кожний захід створюється разом, усім колективом педагогів та дітей. Іде спільна творчість, обмін думками, народжуються нові ідеї, традиції… Перші кроки учня в ліцеї починаються зі Свята першого дзвоника, який сповіщає про значний етап у житті кожної дитини. Починається нове, дуже цікаве, але значно важче життя, ніж у школі. Семінари, заліки, спецкурси наближають учнів до вступу в університет. Але це буде пізніше… У жовтні наші нові учні урочисто присягають бути вірними ідеям та традиціям ліцею. Назавжди залишається в пам’яті кожного цей важливий день – Посвята в ліцеїсти. Учні 11-х класів передають новому поколінню ліцеїстів факел знань та пов’язують їм зелені трикутники (колір надії, колір медицини). Нам усе цікаве тут, Справи нас великі ждуть. На вірність ліцею ми присягаємо, Зміною бути всім обіцяємо,- запевняють новачки своїх наставників. А педагоги намагаються створити такі умови, щоб кожна дитина змогла розкрити себе, знайти своє місце в колективі. З утратою нашим суспільством багатьох ідеалів, ціннісних орієнтирів, норм поведінки, символів, віри в майбутнє, позитивних прикладів сьогодні перед учителями та вихователями дуже гостро постала проблема виховання патріотичних якостей особистості. Але в історії людства є дати, які позначені святістю. Це дати, коли ми вшановуємо пам’ять тих, кого з нами немає і славимо тих, хто вижив, захистив Батьківщину від німецьких загарбників і подарував нам життя. Кожної осені та весни ліцеїсти зустрічаються з ветеранами Великої Вітчизняної війни – колишніми викладача Луганського державного медичного університету. Похилі, сиві від страждань та випробувань чоловіки з юнацьким запалом розповідають про героїзм та відвагу радянських людей у роки війни. Вони це бачили, вони це пережили, вони відстояли мир, і сьогодні їх хвилює питання: яким буде світ завтра? Ці зустрічі допомагають нам виховувати в молоді почуття громадянської гордості і відповідальності, формувати готовність, вміння творити на благо Батьківщини та захищати її. Учні повинні знати, що кожний народ має свої традиційні свята та обряди. Тому педагоги допомагають дітям заглибитись у культурно-історичні витоки свого народу. Традиційними стали у ліцеї Дні Святого Миколая – свято подарунків та сюрпризів. У цей день, а також у день Різдва, Масляниці проводяться у ліцеї святкові лінійки, театралізовані вистави, вертепи. Ці свята мають свою виховну спрямованість, життєстверджуючу силу, оспівують щедрість людської душі, віру в краще майбутнє, пронизані побажаннями здоров’я, щастя, добробуту. Традиційними стали в ліцеї й зустрічі випускників, які є свідченнями того, що робота наша потрібна, важлива, необхідна. Ліцейські свята, тематичні вечори, творчі й пізнавальні ігри та інші позакласні заходи не лише стали традиційними – без них не можна уявити ліцейське життя, вони створюють особливе виховне середовище, це і відпочинок, і спілкування, і розвиток здібностей та інтересів учнів. Одним із аспектів виховання особистості на сучасному етапі є виховання в дітей потреби у здоровому способі життя. У нашому ліцеї проводиться багато заходів із цією метою. Насамперед, це традиційні «Козацькі розваги», під час яких відбуваються не тільки спортивні змагання, а й конкурси на кращу презентацію куточків козацького побуту, кращу страву, козацьку пісню та ін. Також проводяться Дні здоров’я, спартакіади, конференції та Дні боротьби з шкідливими звичками. Люблять ліцеїсти бувати на історико - меморіальній території Гостра Могила, де вони проводяться різні заходи. На зеленій зоні заповідної території учні милуються красою рідного краю, проводять різні конкурси тощо. А скільки радості і як багато нових талантів розкривається на традиційній «Фабриці зірок», шоу джентльменів, святах дівочої краси, новорічних мандрівках та інших заходах. Закінчується навчальний рік радісним святом Останнього дзвоника, який проводиться в нетрадиційній формі творчих звітів класів. Лунає музика, вірші, схвильовані промови вчителів та вихованців – настає час розставання… Визначається кращий клас ліцею, кращий класний керівник, вихователь, нагороджуються ліцеїсти грамотами в різних номінаціях: «Гордість ліцею», «Інтелектуал року», «Науковець року», «Відкриття року», «Творча особистість» та ін. Лунає останній дзвоник. Одинадцятикласники випускають у небо різнокольорові кульки з побажаннями. Вони – на порозі нового життя. Невід’ємним церемонією і красивою формою завершення навчання в ліцеї є проведення випускного вечора. Це особливе свято, якого немає в жодному календарі, але про нього всі знають, його завжди чекають. Під час свята зустрічаються біль розлуки і світлі надії, сум розставання і радість зустрічі з майбутнім. Назавжди в пам’яті кожного залишаються цікаві зустрічі та вечори, конкурси і вікторини, улюблені уроки, веселі перерви, перші радощі та перші розчарування, перше кохання. Та час летить і змінює все, що нас оточує. Життєва дорога дуже мінлива й нелегка. І в кожного вона своя. Але всім, неодмінно всім світить вона далеким вогником, сповитим солодким спогадом про дитинство і юність, тому що це найкраща пора життя людини. Та все має свій початок і кінець. Закінчуються і ліцейські роки. І цей вечір проводить межу між дитинством і самостійним життям учнів нашого ліцею. Ліцей для всіх випускників стає рідною домівкою, сім’єю. Щасливі та радісні пари кружляють в ліцейському вальсі. Свято закінчується. Діти вирушають назустріч великій долі! Проведення всіх цих ліцейських заходів допомагає ліцеїстам у формуванні позитивної поведінки, розвитку моральних і духовних якостей характеру, самостійності, утвердження як особистостей, сприяє вихованню високоморальних, національно-свідомих громадян, патріотів України – спадкоємців і продовжувачів прогресивних національних ідей і традицій. У своїй роботі класні керівники та вихователі Луганського обласного медико-біологічного ліцею дотримуються ідеї гуманно-особистісної педагогіки, в основі якої лежить рушійна сила освітнього процесу – спілкування між учителями та дітьми. |
Ти знаєш, що ти людина? Стаття 27. Кожна людина має невід'ємне право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов'язок держави — захищати... |
Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації... Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу... |
Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації... Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу... |
Причини та умови умисних вбивств Україні найвищою соціальною цінністю. Кожна людина має невід’ємне право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя.... |
План-конспект для проведення заняття по соцiально-гуманiтарнiй пiдготовцi... Людство, нарештi, стало не просто рахувати своi втрати. Людська спiльнота починае ставитися до феномену життя особливо, пiдносить... |
ЯК ЧИННИК ВИБОРУ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ Проблема дослідження способу життя має величезне практичне значення, адже саме особистість, що обрала для себе здоровий спосіб життя,... |
УРОК 1 Тема : Вступ. Життя як феномен. Здоров’я як явище людського... Формування навичок роботи в групі, виховання відповідального ставлення до свого життя і здоров’я |
«ТВОЄ ЖИТТЯ – ТВІЙ ВИБІР» МЕТА: надати учасникам тренінгу інформацію про зоровий спосіб життя та фактори, що |
Анкета№1 «Здоровий спосіб життя» М. Рокича. Анкетованому пропонується список з 15 термінальних цінностей, які необхідно проранжувати відповідно до їх значимості для... |
Година спілкування “Я за здоровий спосіб життя” Мета Мета: Формувати уявлення молоді про здоровий спосіб життя. Роз’яснити шляхи зараження ВІЛ інфекцією. Викликати в учнів негативне... |