|
Скачати 90.03 Kb.
|
" Затверджую " Начальник СДПЧ-1 пiдполковник вн.сл. Зiмiн С.Б. " 16 " квітня 2004 р. План-конспект для проведення заняття по соцiально-гуманiтарнiй пiдготовцi з особовим складом другого караулу СДПЧ - 1. ТЕМА:1. Проблеми самогубства в Україні. Ставлення керівництва МНС до випадків Самогубств працівників ДПО. НАВЧАЛЬНА ЦIЛЬ: Роздивитися основнi причини самогубств. Вивчити ставлення керівництва МНС до випадків самогубств працівників ДПО. Закріпити вивчіний матеріал. ЧАС: 1 час. МIСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: Навчальний клас. МЕТОД ПРОВЕДЕННЯ: семінар ЛIТЕРАТУРА: Методичний посібник. Додаток N 3 до наказу УМВС N 263 вiд " 13 " серпня 2002р Вказiвка МВС Украiни вiд 06 липня 2001 р. N 4976 / Ан ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТТЯ. 1. Органiзацiйна частина - 2 хв. - перевiрка присутнiх; - оголошення тими, цiлi заняття, питання якi повиннi вивчатися. 2. Контроль знань - 3 хв. Питання для перевiрки ранiше пройденого матерiалу: - Якi норми поведінки ви знаєте . - Що мiстить культура поводження робiтника МНС. 3. Виклад матерiалу тими - 30 хв. Iнтерес до вивчення проблеми самогубств i запобiгання цьому явищу головним чином слiд пов"язувати з переосмисленням цiнностi та призначення людини, ii винятковостi та особливоi ролi в розвитку суспiльства, цивiлiзацii. Людство, нарештi, стало не просто рахувати своi втрати. Людська спiльнота починае ставитися до феномену життя особливо, пiдносить на висоту найвищу цiннiсть - життя кожноi окремоi людини та людське життя взагалi. Кiлькiсть померлих в Украiнi вiд самогубств щороку збiльшуеться. Порiвняемо. Майже за 10 рокiв вiйни в Афганiстанiрiв. Це становить приблизно стiльки ж, скiльки померло внаслiдок самогубств лише за один 1995 рiк в Украiнi. Самогубство посiдае четверте-п'яте мiсце серед усiх причин смертностi населення Украiни (за мiжнародною класифiкацiею). Якщо у 1985 р. в Украiнi померло вiд самогубств 11,3 тис. чол., то у 1995 р. - 14,6 тис., у 1996 р. - 15,3 тис., у 1997 р. - 15,7 тис., у 1998 р. та 1999 р. - понад 16 тис. чол. Отже, тенденцiя зростання рiвня самогубств тривае. Коефiцiент самогубств (на 100 тис. населення) вiдповiдно збiльшився з 22,3 у 1985 р. до 32 у 1999 р. За останнi 25 рокiв в Украiнi найменша кiлькiсть самогубств припадае на першi роки (1985-1986 рр.) перебудови, а також переламний 1990 р. Причому, рiвень самогубств на Украiнi зростае щороку. На фонi тенденцii постiйного зниження природного приросту населення в Украiнi данi щодо кiлькостi завершених самогубств повиннЁ привернути увагу влади. Нинi природне зменшення кiлькостi населення Украiни на 100 тис. становить мiнус 5,8; Росii - мiнус 5,7. У загальному списку краiн за нами стоiть тiльки Латвiя : ii показник -- мiнус 7,4. Навiть показник Бiлорусi складае мiнус 3,2 . Переважна ж бiльшiсть краiн свiту мае позитивний прирiст. Можна припустити, що низка одних i тих же причин однаково впливае як на народжуванiсть i тривалiсть життя, так i на суiцидальну активнiсть населення. Сучасна економiчна криза, комплекс полiтичних, iдеологiчних, соцiальних проблем прямо позначаються на збiльшеннi смертностi, в тому числi i за рахунок самогубств. Настав час у правовiй державi розглядати таке феноменальне явище, яким е самогубство, як результат порушеного права - природного та невiд"емного права людини на життя. Зараз в Украiнi спостерiгаеться така сама динамiка самогубств, яка була в Росiйськiй iмперii майже сто рокiв тому, напередоднi змiни економiчного укладу, iдеологii, влади та полiтичного устрою. Це не дивно, тому що подiбнi змiни не так давно вiдбулися у зв"язку з розпадом СРСР. Статистичнi данi попереднiх 10 рокiв показують, що серед усiх категорiй населення найвищий коефiцiент самогубств серед працiвникiв силових структур. Велика кiлькiсть iх вчинення зареестрована у лавах Збройних Сил, особливо серед вiйськових строковоi служби, що можна пояснити непiдготовленiстю молодих воiнiв до екстремальних умов проходження служби, а також низьким рiвнем економiчного та морально-психологiчного забезпечення армii. Суiцидальна активбiсть спостерiгаеться i серед особового складу МВС Украiни. Так, лише за 1991-1996 рр. через самогубства загинуло 266 чол. особового складу; за перiод з 1985 р. по 1994 р. кiлькiсть випадкiв самогубств серед спiвробiтникiв ОВС зросла майже втричi. Не слiд забувати, що до цих структур набирають спецiально перевiрених, добре пiдготовлених, психологiчно стiйких осiб, якi , вже перебуваючи на службi, пiддаються щорiчному медико-психологiчному обстеженню. Однаковий iз загальним рiвень самогубств у силових структурах мае викликати занепокоення. До речi, у збройних силах США, у порiвняннi з цивiльним населенням, самогубств менше на 15-20 %. Тема самогубства була закрита для вивчення та обговорення в СРСР майже впродовж 50 рокiв, аж до середини 70-х рр., не зважаючи на високий рiвень смертностi населення через вчинення самогубств. В Украiнi вивчати причини та способи запобiгання самогубствам почали тiльки рокiв 15 тому. Нинi в Украiнi (як i в Росii) перевага надаеться вивченню медичного та соцiологiчного аспектiв самогубства. Проводяться i спецiальнi бiохiмiчнi дослiдження, якi мають на метi довести обумовленiсть наявностi суiцидальноi установки особи бiохiмiчними процесами, що вiдбуваються у ii мозку, кровi, утворенням так званоi "суiцидальноi речовини". Висуваються i новi генетичнi теорii про так званий ген "суiцидальностi". Проте, правовий аспект самогубств майже не вивчаеться. Аналiз показуе, що економiчнi чинники займають чи не перше мiсце серед усiх причин, якi зумовлюють вчинення самогубств. Це, перш за все, скрутне економiчне становище переважноi бiльшостi населення, зокрема через вiдсутнiсть реального забезпечення правового поля. Найвищi показники смертностi вiд самогубств в Украiнi у 1985 р. були в групi чоловiкiв вiком 40-49 рокiв, жiнок - 70 рокiв i старших; в 1998 р. в групi чоловiкiв - 50-59 рокiв, жiнок 0 - 70 рокiв i старших. Вiковий суiцидальний пiк для жiнок залишаеться постiйним. iстотне зростання коефiцiента самогубств для жiнок, як i для чоловiкiв, спостерiгаеться протягом останнiх 15 рокiв, починаючи з вiковоi групи 40-49 рокiв. Вiдношення кiлькостi померлих внаслiдок самогубств чоловiкiв до кiлькостi померлих жiнок в Украiнi становило : в 1985 р. - 3,65; в 1996 р. - 4,22; в 1999 р. - 4,4. Жiнки стали чинити самогубство рiдше вiд чоловiкiв, проте кiлькiсть iхнiх самогубств продовжуе щороку збiльшуватися. Пояснити це можна, передусiм, особливою роллю, мiсцем украiнськоi жiнки в суспiльствi. Соцiально-економiчне становище жiнки останнiми роками iстотно погiршилося. Вони переважають серед безробiтних у 1998 р. iх було двi третини, а у 1999 р. цей показник досяг 80 %. Середня заробiтна плата жiнок менша за таку ж у чоловiкiв. Залишаеться високою жiноча захворюванiсть. Збiльшився процент жiнок, хворих на алкоголiзм та алкогольнi психози, а також наркоманiю i токсикоманiю, туберкульоз. Особливо небезпечне становище склалося по захворюваностi на венеричнi хвороби i по дитячоi смертностi. Проте, жiнка в Украiнi залишаеться берегинею, дiм i дiти тримаються на нiй. Щодо освiтнього рiвня суiцидентiв слiд зауважити, що останнi десять рокiв виявляються схожi явища у двох полярних групах : найбiльше самогубств чинять суiциденти 1) найменш освiченi та 2) найбiльш освiченi. Мiськi жителi помирають вiд самогубств в Украiнi в 1,8 рази частiше, нiж селяни. Данi про суiцид в Украiнi вивчають також , вiдповiдно до адмiнiстративно-територ iального подiлу. Найгiрше становище щодо суiциду в Украiнi останнi три роки спостерiгаеться в Донецькiй областi. Тут на 5064,4 тис. жителiв прийшлося (за три квартали 1999 року) понад 1600 завершених самогубств. Далi - Днiпропетровська область (понад 1000 випадкiв на 3775,4 тис. мешканцiв), Луганська (понад 900 самогубств на 2706,4 тис. жителiв), Харкiвська (майже 900 самогубств на 3024,4 тис. мешканцiв). Несприятлива карта а щодо суiциду склалася нинi й у столицi Украiни.Щодня тут вiд власних рук гинуть одна-двi особи. Сьогоднi найповнiша класифiкацiя налiчуе до 803 способiв самогубства, зареестрованих ВООЗ, але судово-медичнi пiдходи доцiльно видiляють за частотою iхнього застосування населенням Украiни всього 10. В Украiнi в 1995-1998 рр. Померло : найбiльша кiлькiсть осiб - внаслiдок повiшення та вiд падiнь з висоти, найменша - вiд залiзничних травм.Схиейнi за iнтенсивнiстю вчинення суiциду посiдають останне мiсце. Найчастiше чинять самогубства в Украiнi одинокi люди. Суiцид дослiджують психiатри, психопатологи, психологи, соцiологи, судовi медики, фiлософи, але його майже не вивчають правознавцi. Кримiнальний кодекс дае пояснення,що самогубство не можна розглядати як рiзновид вбивства i, за кримiнальним законодавством, воно не визнаеться злочином. Але в КК Украiни iснуе ст. 99, яка передбачае вiдповiдальнiсть за доведення до самогубства. Питання щодо самогубства в Украiнi залишаеться вiдкритим. Зрозумiло, що не можна розглядати його тiльки як фонове суспiльне явище. Суiциди можна та необхiдно контролювати i запобiгати iм. Слiд пам'ятати, що суiцидент -тiльки жертва, часто - порушених iншими прав. Вiд розумiння цього повинна починатися допомога суiцидентам та iхнiм родинам.Незважаючи на прийнятi Мiнiстерством управлiнськi рiшення щодо профiлактики самогубств, продовжуеться збiльшуватися кiлькiсть суiцидiв серед працiвникiв органiв та пiдроздiлiв внутрiшнiх справ. Тiльки за червень поточного року покiнчили життя самогубством три працiвника ОВС. Вважаю, що робота по створенню в пiдпорядкованих органах та пiдроздiлах атмосфери негативного сприйняття фактiв самогубства проводиться ще недостатньо. З метою виправлення такого становища прошу органiзувати додатковi заняття з особовим складом, на яких довести до свiдомостi кожного працiвника, що самогубство - це ганьба для органiв i пiдроздiлiв внутрiшнiх справ i е несумiсним iз високим званням працiвника системи МВС Украiни. На нашу долю припали своi труднощi та негаразди. Тiльки спiльними зусиллями наших колективiв ми зможемо iх перебороти. Так уже на сьогоднiшнiй день за iнiцiативою МВС вирiшено питання про встановлення статусу ветеранiв органiв внутрiшнiх справ iз наданням вiдповiдних пiльг, вирiшуються iншi соцiально-важливi питання ветеранiв та пенсiонерiв. Поставлено перед Президентом i Урядом принциповi питання про суттеве покращення грошового забезпечення працiвникiв. Тi, хто не пiдтримують нашi починання, тi, хто не з нами - повиннi покинути нашi колективи. Працiвник органiв внутрiшнiх справ повинен бути взiрцем для населення. Його мiсiя - охороняти права й свободи громадян, в тому числi й право на життя. Вiн особисто повинен умiти знаходити з будь-якоi ситуацii найкращi виходи i допомагати у цьому iншим людям. Якщо, комусь iз працiвникiв здаеться, що його випадок особливий, що саме у нього немае iншого виходу нiж самогубство, то нехай знае, що будь-якi проблеми, якi можуть випасти на долю людини, уже випробовувалися й успiшно вирiшувалися iншими. А у тих, хто збираеться вчинити самогубство, ми маемо право запитати, чи думають такi особи про авторитет системи МВС, про свiй колектив, своiх друзiв та ближнiх. Якщо ж цi моральнi засади iм байдужi, то спочатку нехай вони наберуться мужностi написати рапорт про звiльнення з органiв внутрiшнiх справ, а керiвники - вiдкриють дверi для виходу з колективiв, якi iм не до вподоби. Особи, якi виношують намiри про самогубство повиннi знати, що пiсля iх смертi товаришi й колеги, як би там не було, будуть зневажати iх, вважати дезертирами чи слабкими людьми, якi зрадили Присязi, Етичному кодексу працiвника органiв внутрiшнiх справ Украiни, своiм вчинком наклали пляму ганьби на рiдний колектив. Адже й в iнших працiвникiв е невирiшенi проблеми та негаразди. Але вони iх стiйко витримують, долають i роблять все для полiпшення життя своiх сiмей, колективiв, у яких працюють, i держави в цiлому. Тi ж, хто збираеться вчинити самогубство, мають усвiдомити, що на плечi iх рiдних та близьких такий вчинок ляже важким тягарем ганьби i значних додаткових фiнансових витрат, що значно погiршить матерiальний стан сiм'i. Допомога вiд органу чи пiдроздiлу внутрiшнiх справ буде мiзерною, оскiльки смерть вiд самогубства вважаеться загибеллю працiвника, що не пов'язана з виконанням службових обов'язкiв, а у цьому випадку, згiдно чинного законодавства, страховi виплати сiм'ям не здiйснюються. Дiти аамогубцiв будуть соромитися вiдповiдати на запитання про своiх батькiв, вони суттевого обмежаться у соцiальних правах та гарантiях, матимуть перепони у працевлаштуваннi в правоохоронних органах та iнших вiдомствах i структурах, де пред'являються посиленнi вимоги до особистостi кандидатiв. Крiм цього навiть церква вiдмовиться правити службу за упокiй душi на похоронi самоубiенного. Не можна залишити поза увагою i те, що поряд iз самогубцями знаходилися iх товаришi, рiднi та близькi, але вони не змогли чи не захотiли своечасно подати iм руку допомоги. Часто вони намагалися приховати або замовчати проблему, вважаючи, що репутацiя людини, яка вмiе зберiгати таемницi, важливiша, нiж життя товариша, подальша доля рiдних i близьких чи авторитет колективу, де вони працюють. Не зрозумiлою залишаеться i позицiя ряду керiвникiв, якi пiсля вчинення працiвником самогубства виправдовують i прикрашають цей егоiстичний вчинок. Вiдшукуванням другорядних причин та факторiв намагаються приховати власнi прорахунки в роботi з особовим складом. Адже одним iз найголовнiших завдань керiвникiв, усiх, хто працюе з особовим складом е формування психологiчноi стiйкостi, умiння адекватно реагувати та ефективно вирiшсвати конфлiктнi ситуацii, умiнню налагоджувати стосунки як службовi, так i сiмейно-побутовi та iнтимно-особистiснi. Такий стан справ змушуе керiвництво МВС Украiни йти йа принциповий пiдхiд до фактiв самогубств. Враховуючи вищевикладене, прошу змiст цього листа довести пiд розпис усьому особовому складу без винятку на тимчасову вiдсутнiсть, а в подальшому проводити таку роботу щомiсячно. Доповiдь про виконану роботу включати до звiтiв викананоi роботи щодо профiлактики самогубств. 4. Закрiплення вивченого матерiалу - 5 хв. Питання для закрiплення: - назвiть основнi причини самогубств робiтникiв МНС. якi мiри потрiбно приймати по попередженню причин самогубств серед особового складу органiв i пiдроздiлiв МНС України. 5. Пiдведення результатiв - 5 хв. - вiдповiсти на питання, що потребують, пiдвищеного уваги; - оголосити оцiнки; - вiдповiсти на питання. План-конспект склав: начальника зміни ст.л-нт вн.л. Ангелов Ю.П. |
План-конспект для проведення заняття по соцiально-гуманiтарнiй пiдготовцi... Злочинцем людина не з‘являється, тобто злочинцем вона стає в силу деяких об‘єктивних та суб‘єктивних обставин. До цих обставин слід... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з антисуїцидальної МЕТА: розглянути з особовим складом 1-го караулу СДПЧ-3 основні проблеми самогубства |
План-конспект на проведення семінарського заняття по медичній підготовці... Навчальна мета: Навчити о\с караулу наданню першої медичної допомоги потерпілим при ДТП |
План конспект на проведення заняття з тактичної підготовки з особовим... Навчальна мета: вивчити процес припинення горіння, принцип класифікації вогнегасних |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим... Тема 10. Психологічні особливості діяльності пожежних під час виконання функціональних обов'язків |
ПЛАН проведення семінарського заняття із психологічної підготовки... Навчальна мета: ознайомити особовий склад караулу з психологічними станами людини |
ПЛАН проведення семінарського заняття з тактичної підготовки з особовим... Навчальна мета: Закріпити знання особового складу караулу по тактичним можливостям пожежних підрозділів |
ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення занять з тактичної підготовки з особовим складом 4-го караулу СДПЧ-1 ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Тактика дій при ліквідації НС ( НП: пожеж в лісах, степах, збирання врожаю, допомоги людям на воді.) |
ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення заняття з тактичної підготовки з особовим... ТЕМА: 26 Організація та порядок проведення пожежно-рятувальних та інших невідкладних робіт у випадку виникнення надзвичайної ситуації... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з особовим складом СДПЧ-3 з... МЕТА: вивчити з особовим складам чергових караулів Державні символи України, та їх походження |