Вступ до вивчення гендера та ідентичності: порівняльний аналіз


Скачати 71.26 Kb.
Назва Вступ до вивчення гендера та ідентичності: порівняльний аналіз
Дата 18.05.2013
Розмір 71.26 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Вступ до вивчення гендера та ідентичності: порівняльний аналіз
Вступ:

Мета даного модуля – познайомити студентів з тим, як поняття гендера пересікається з іншими колективними ідентичностями (расовою, класовою, релігійною, етнічною, культурною, а також державною належністю) при формуванні ідентичності індивіда.
Цільова аудиторія:

Студенти старших курсів, студенти магістратури, аспіранти та професіонали, що вивчають різні суспільні науки (такі, як психологія, педагогіка, соціологія, антропологія, політологія, управління в некомерційному секторі, розвиток організацій, соціальна робота та ін.).
Академiчна мета:

Ознайомити студентів з проблематикою вивчення гендера та ідентичності, а також з тим, як колективні та індивідуальні ідентичності взаємодіють між собою.
Навчальні завдання:
Когнітивні:


  • Студенти ознайомляться з есенціалістськими та конструктивістськими теоріями гендерної ідентичності;

  • Студенти дізнаються про те, як взаємодія різних колективних ідентичностей впливає на формування індивідуальної ідентичності;

  • Студенти ознайомляться з сучасними публікаціями в галузі гендера та ідентичності;

  • Студенти одержать загальне уявлення щодо спільностей та відмінностей.

  • Студенти дізнаються про важливість національного контексту для формування індивідуальної ідентичності особливо в США та Україні.


Емоційні:


  • Студенти навчаться більше цінувати різноманітність життєвого досвіду, ідентичностей та поглядів, які кожна людина привносить у суспільсво;

  • Студенти навчаться поважати та цінувати індивідуальні та колективні відмінності, характерні для різних культур.


Поведінкові:

  • Студенти зможуть використовувати теорії гендера та ідентичності в професійній роботі та повсякденному житті.


Ключові поняття та питання:
Наведені нижче визначення створені й пристосовані для завдань даного модуля, в зв’язку з чим є робочими і неповними.
Гендер: Соціальний конструкт (термін), який використовується для опису характеристик і моделей поведінки, які притаманні жінкам та чоловікам, що належать до певної культурної спільноти.
Ідентичність: Усвідомлення того, ким є конкретний індивід і яку роль він/вона відіграє в суспільстві.
Гендерна ідентичність: Ідентифікація індивіда як жінки чи чоловіка.
Індивідуальна ідентичність: Визначення і сприйняття людиною себе: хто я, що роблю, як я це роблю?
Колективна ідентичність: Усвідомлення своєї ролі як члена будь-якої групи.
Соціальний конструктивізм: Концепція в філософії, яка полягає в тім, що не існує універсальної і об’єктивної правди про людську поведінку, бо люди створюють реальність – часто на основі культури, мови, історичного моменту, розподілу влади тощо.
Есенціалізм: Концепція в філософії, згідно з якою гендерні відмінності визначаються біологічними факторами і гендер знаходиться „в середині” індивіда.
В процесі спільної роботи над модулем студенти мають відповісти на такі питання:


  • Що таке гендерна ідентичність?

  • Як гендер пересікається з іншими колективними формами ідентичності, такими як расова, класова, релігійна, культурна, мовна, національна, етнічна та сексуальна орієнтація, при формуванні індивідуальної ідентичності?

  • Чим відрізняються колективні ідентичності в США і Україні?

  • Як гендерна ідентичність формується в контексті конкретної держави (враховуючи ідеологію, політичну структуру, відношення між владою та громадянами, структуру і умови економічних відносин і адміністративну систему)?

  • Які фактори сприяють формуванню індивідуальних відмінностей в процесі інтерналізації різних колективних ідентичностей і державного контексту?


Аудиторна работа:
Заняття 1
Література для читання:

Frable, D.E.S. (1997). Gender, Racial, Sexual, and Class Identities. Annual Review of Psychology, 48, 139-163.

Jones S., McEwen M. (2000). A Conceptual Model of Multiple Dimensions of Identity. Journal of College Student Development, 41, 405-413.

Kimmel, M. S. (2003). Masculinity as Homophobia: Fear, Shame, and Silence in the Construction of Gender Identity. In M. S. Kimmel & A. L. Ferber (Eds.), Privilege: A Reader (pp. 51-74). Boulder, CO: Westview.

Lorber, J. (2000). “Night to His Day”: The Social Construction of Gender. In M. Adams, W. J. Blumenfeld, R. Casaneda, H. W. Hackmann, M. L. Peters, & X. Zuniga (Eds.), Readings for Diversity and Social Justice (pp. 203-213). New York: Routledge.

West, C., Zimmerman, D. (1998). Doing Gender. In K.A. Myers and C.D. Anderson (Eds.). Feminist Foundations: Toward Transforming Sociology. Gender and Society Readers, Vol. 3 (pp. 167-190). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Робота на занятті:
1-а година: Лекція/обговорення проблем гендера та ідентичності.

2-а година: Робота в малих групах, студенти виконуюють такі завдання:


  1. Кожен студент обдумує різні форми індивідуальної ідентичності і контекстуальні фактори, про які вони прочитали в запропонованій літератрурі і про які говорили на занятті. Потім студенти відповідають на запитання: Як Ви вважаєте, які форми колективної ідентичності і які контекстуальні фактори є найбільш важливими для Вашого розуміння Вашої власної ідентичності? Поясніть, чому.

  2. В групі студенти порівнюють відповіді один одного на перше запитання. Які загальні тенденції спостерігаються в усіх відповідях? Які відповіді відрізняються від усіх інших? Спираючись на прочитану літературу і дискусію на занятті, студенти пояснюють причини того, що відповіді членів групи містять як однакові, так і різні думки.


Заняття 2
Література для читання:

Bartkowski, J. P., Read, J. G. (2003). Veiled Submission: Gender, Power, and Identity Among Evangelical and Muslim Women in the United States. Qualitative Sociology, 26(1), 71-92.

Collins, P. H. (2001). Like One of the Family: Race, Ethnicity, and the Paradox of US National Identity. Ethnic and Racial Studies, 24(1), 3-28.

Rubchak, M. J. (2001). In Search of a Model: Evolution of a Feminist Consciousness in Ukraine and Russia. European Journal of Women's Studies, 8(2), 149-160.

Shafiro, M. V., Himelein, M. J., and Best, D. L. (2003). Ukrainian and U.S. American Females: Differences in Individualism/Collectivism and Gender Attitudes. Journal of Cross-Cultural Psychology,34(3), 297-303.

Zhurzhenko, T. (2001). Free Market Ideology and New Women’s Identities in Post-Socialist Ukraine. The European Journal of Women’s Studies, 8(1), 9-49.

Маринович Мирослав. Роль церков у будівництві посткомуністичного суспільства в Україні. - “Ї”. Незалежний культурологічний часопис. Число 22’, 2001.– с.205-207. (Розділ “Проблема релігійної ідентичності”).

Жеребкин С. Femina Postsovietica: Гендерные стереотипы в украинской политике и литературе. – Femina Postsovietica. Украинская женщина в переходный период: от социальных движений к политике. Под ред. И.Жеребкиной. Харьков: ХЦГИ, 1999. – с.281-296.

Письмове завдання:

Студенти пишуть коротке есе (5-8 друкованих сторінок через два інтервали), яке повинно висвітлювати наступне:

  1. Опишіть і обгрунтуйте ті форми колективної ідентичності, які, на Ваш погляд, є найважливішими для формування Вашої індивідуальної ідентичності. Що стосується колективної ідентичності, то подумайте про те, що робить Вас відмінним від інших людей, і що у Вас є спільним з іншими людьми.

  2. Важливі події: Опишіть 3-4 найважливіші події, які відбулися у Вашому житті, і поясніть, чому вони важливі для Вас. Описуючи кожну подію, проаналізуйте, як конкретна подія вплинула на формування Вашої індивідуальної ідентичності. Опишіть, як Ваша стать вплинула (якщо вплинула) на розвиток цих подій і на те, як вплинули ці події на Вас. Чи є ці події такими ж важливими для Вас зараз, як і тоді, коли вони відбувалися?

  3. Опишіть 1 чи 2 жінки, які є найважливішими жінками у Вашому житті. Що саме в кожній з цих жінок у ваших стосунках робить їх важливими у Вашому житті? Які риси характеру притаманні цим жінкам, і/або що з того, що вони роблять в житті, робить їх важливими для Вас? Як сам факт належності до жінок визначає те, ким є людина в житті, як живе, і чому ця людина так важлива для Вас?

  4. Опишіть 1 чи 2 чоловіків, які серед інших є найбільш важливими у Вашому житті. Що саме в кожному з цих чоловіків у ваших стосунках робить їх важливими у Вашому житті? Які риси характеру притаманні цим чоловікам, і/або що з того, що вони роблять в житті, робить їх важливими для Вас? Як сам факт належності до чоловіків визначає те, ким є людина в житті, як живе, і чому ця людина так важлива для Вас?

Робота на занятті:

1-а година: Лекція/обговорення прочитаної літератури.

2-а година: Робота в малих групах. Студенти виконують такі завдання:
Кожен член групи доповідає про найяскравіші частини ним написаного іншим членам групи. Потім всі обговорють, як гендер пересікається з іншими колективними ідентичностями та впливає на особистісну ідентичність. Студенти докладають свої висновки усім студентам групи.

Студенти обмірковують прочитану літературу та лекцію про державний та національний контексти. Потім студенти відповідають на питання: як ваш національний контекст впливає (якщо впливає) на важливі події і відношення у Вашому житті? Чим життєві історії і ідентичності американців відрізняються від життєвих історій та ідентичності українців?
Заняття 3
Література для читання:

Sittenfeld, C. (1995). Your Life As a Girl. In B. Findlen (Ed.), Listen Up: Voices From the Next Feminist Generation (pp. 36-44). Toronto: Seal Press.

Sosnin, V.A. (1997). Culture and Intergroup Processes: Ethnocentrism, Conflicts, and Tendencies of National Identity. Psychological Journal, 1, 50-60 (in Russian).

Pyne, C. (2001). A Question for Feminism. In A. Mitchell, L.B. Rundle, and L. Karaian (Eds.), Turbo Chicks: Talking Young Feminisms (pp. 111-118).

Cisneros, S. (1995). Only Daughter. In L. Castillo-Speed (Ed.), Latina: Women’s Voices From the Borderlands (pp. 157-160). New York: Touchstone.
Письмове завдання:
Студенти повинні провести два коротких інтерв’ю з іншими людьми, не однокурсниками. Одне інтерв’ю повинно бути з людиною із Сполучених Штатів, друге – з людиною з України. Інтерв’ю з людиною із своєї країни слід взяти особисто, друге інтерв’ю слід провести по електронній пошті (викладач повинен допомогти в організації такого інтерв’ю). Завдання цих інтерв’ю – вивчити, як інші розуміють свої ідентичності, особливо відносно гендеру. Студенти можуть розробити свої власні запитання для інтерв’ю; в той же час питання, запропоновані для написання розповіді про себе, можуть бути використані як орієнтовний план.
Використовуючи дані, зібрані під час інтерв’ю, і власну розповідь, напишіть короткий звіт (1-2 сторінки через 2 інтервали) по результатах інтерв’ю:


  • Говорячи у цілому, які відмінності і що спільне може бути знайдено між американським та українським середовищем?

  • Як держава впливає на формування гендерної ідентичності?


Робота на занятті:
1-а година: Лекція/обговорення рекомендованої літератури і письмового завдання.

2-а година: Робота в групах, рефлексія вже вивченого і того, що ми ще хочемо вивчити і знати. В доповнення до відповідей на ключові питання студенти повинні поміркувати над такими:


  • Як наше знання гендерної ідентичності впливає на наше розуміння нашого повсякденного життя?

  • Що ми можемо зробити, щоб застосувати ці знання в нашому повсякденному житті?

  • Що ми можемо зробити, щоб застосувати ці знання в нашій професійній практиці?


Оцінка:
Студентам буде запропоновано заповнити опитувальник Дельфі оцінки після першого і другого занять. Він складається з чотирьох загальних питань:


  • В чому досягнення викладача, який допомагав мені у вивченні матеріалу?

  • Який аспект роботи викладача потребує змін для того, щоб ефективніше допомагати мені у вивченні матеріалу?

  • Які мої досягнення у вивченні матеріалу?

  • Який аспект моєї роботи потребує змін для того, щоб ефективніше вивчати матеріал?


Оцінка знань студентів, що вивчають даний матеріал, буде неофіційною. Вона буде включена в офіційну оцінку великого курсу, який закінчується іспитом.





Схожі:

ВСТУП 7
Порівняльний аналіз вітчизняного та зарубіжного досвіду управління фінансовим лізингом
ПРОГРАМА ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ ФІНАНСОВИЙ АНАЛІЗ (для спеціальності "Облік і аудит" ) ВСТУП
Курс "Фінансовий, аналіз" є професійна орієнтованою-дисципліною, розрахованою на студентів V курсу навчання, які оволоділи знаннями...
Розвиток гендерної ідентичності
Колберга та її феміністська критика в роботі Гілліган, а також теорії Еріксона і Марсіа про стадії розвитку ідентичності і статуси...
„відсотки”
Розвивати увагу, розумову діяльність, уміння виконувати порівняльний аналіз, спонукати до пізнавальної діяльності
Теми контрольних робіт
Конституція України 1996 року і міжнародні стандарти прав і свобод людини: порівняльний аналіз
Наукова робота Порівняльний аналіз системи соціального захисту дітей-сиріт в Україні та США
РОЗДІЛ ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДІТЕЙ-СИРІТ ТА ДІТЕЙ, ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ 5
Тематика контрольної роботи з дисципліни «Страхові послуги»
Термін дії договору страхування в окремих видах страхування: порівняльний аналіз
ПРОБЛЕМА ІДЕНТИЧНОСТІ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
Анотація. У статті виділені і розглянуті соціально-психологічні аспекти розвитку особистості з особливими потребами. Розкриті особливості...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ НА ТЕМУ: „ Антикорупційне законодавство: порівняльний аналіз”
Головного управління юстиції у Волинській області разом з працівниками Горохівського районного управління юстиції
Мудрість та любов жіночого серця(Ровена та Ребека-дві різні долі)
Мета: поглиблювати вміння робити порівняльний аналіз художніх образів,визначити їх ідейно-естетичне навантаження,розвивати навички...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка