Мудрість та любов жіночого серця(Ровена та Ребека-дві різні долі)


Скачати 46.1 Kb.
Назва Мудрість та любов жіночого серця(Ровена та Ребека-дві різні долі)
Дата 10.02.2014
Розмір 46.1 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи
Тема:мудрість та любов жіночого серця(Ровена та Ребека-дві різні долі)

Мета:поглиблювати вміння робити порівняльний аналіз художніх образів,визначити їх ідейно-естетичне навантаження,розвивати навички виразного читання, зв*язного мовлення,усного словесного малювання,сприяти формуванню моральних якостей школярів.

У серці жінки зосередженні її душа та розум.

Ремі Гурмон.
ХІД УРОКУ

1.Організаційна частина.

2.Перевірка домашнього завдання

(зачитати 2-3 кадри фільму,які склали вдома)

3.Актуалізація опорних знань
Діалог учнів:

1 учень

:                                           Мені здаєшся ти такою
                                                           земною водночас і неземною.
                                                          Щодень ти неоднакова і різна-
                                                          ласкава й грізна,
                                                          шляхетна й недосяжна,
                                                          в красі с
воїй ти невимовна,
                                                          розумна і відважна…
                                                              Е.Межелайтіс “Жінка”

. 2 учень

Якою б силою та мужністю не відзначались чоловіки, однак вони нічого не варті без жінок. Адже жінка не просто дає їм життя, вона надихає їх на подвиги, чекає з походів, омиває рани, вміє розрадити у скрутну хвилину, дає розумні поради.

В усі часи жінок оспівували,їм поклонялися, їх просто кохали. Мабуть , немає жодного твору, в якому були б відсутні жіночі образи.
ВЧИТЕЛЬ:Звичайно,є вони і в романі В. Скотта «Айвенго». Це - Ровена і Ребека. Великий шотландець створив їх надзвичайно привабливими.

Відомо,що О. Пушкін,прочитавши роман «Айвенго»,в одному з листів так писав: «У душі Ровени горить чистий вогонь святості й шляхетності.А Ребеку відрізняє палка віра й високе почуття власної гідності»
4.Оголошення теми і мети уроку

-Отже, на сьогоднішньому уроці ми продовжуємо працювати над характеристикою героїв твору.У центрі нашої уваги сьогодні будуть жіночі образи-Ровена та Ребека. Ми дамо характеристику цим героїням, будемо вправлятись у навиках виразного читання, розвиватимемо зв*язне мовлення
5.Запис теми та епіграфа у зошит.

6.Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.

---------------а)слово вчителя-----------------

Читаючи роман, ми p подивом і захопленням вдивляємось разом з автором у прекрасні очі леді Ровени, що, здавалося, « вміли як спопеляти, так і приневолювати» Відчули серцем і переконалися в тому, що цю дивовижну дівчину зовсім не випадково поважний Седрік вважав гідною англійського престолу…

Бесіда-------Діти, а чому Седрік так вважав?

____Тому, що вона була донькою людини, що уславила себе мудрістю,відвагою,благородством та походила з королівського роду.Ровена була наділена мудрістю й обачливістю, виваженістю вчинків та рішень,надзвичайно високим уявленням про особисту та національну честь та гідність.
____Вчитель____Так леді Ровена-гідна дочка свого народу та вона не єдина на сторінках роману.-З ким із жіночих образів ми ще зустрічаємось, читаючи твір.

____Це- Ребека, дочка єврейського народу. Вона може посперечатися в питаннях дотримання кодексу честі з кращими представниками саксонської знаті і не жартома викликати на поєдинок представників чоловічої статі, які поступаються їй стійкістю, вірністю, непорушністю переконань.
____Вчитель____Справді,діти,ці жінки- благородні і віддані, щиро кохають і здатні на самозречення заради того , у що вони вірять.

---Чи це справді так, ми дізнаємось з вами тоді, коли проаналізуємо жіночі образи роману «Айвенго».
--------------б)проблемне завдання------------

-Читаючи роман, ваша уява малювала персонажів твору

-Скажіть, якою ви уявляєте собі Ровену?(роповідь дітей).

-А зараз прочитайте портрет леді Ровени (р.4)
-------------в)аналіз образу------------

-Що відомо про походження Ровени?(онука короля Альфреда Великого,їй належали великі багатства)

-В якій сім*ї вона виховувалась?(всім*ї Седріка,до неї ставились, як до рідної дочки).

-Які риси вдачі героїні виділяються уже з перших розділів роману(красива, знає собі ціну, не пихата , має почуття власної гідності, добра , розумна, вміє себе поводити у товаристві.)

-Які плани до дівчини мав Седрік?(хотів одружити з Ательстаном, щоб відродити саксонську династію на англійському престолі.)

-Як Ровена зреагувала на появу на турнірі Айвенго?

- Слова,якими героїня виявила своє захоплення,ви почуєте , переглянувши уривок із фільму «Айвенго»(перегляд уривка).

Бесіда--------

-Чому Моріс де Брасі плекав підступний план викрадення Ровени(хотів одружитись і заволодіти багатством леді Ровени).

-Ви пам*ятаєте про що говорила дівчина з бароном? А давайте згадаємо разом, переглянувши уривок фільму(перегляд уривка)

Продовження бесіди-----

Як Ровена називає Моріса?(своїм тюремником)

-Що дратує лицаря в поведінці Ровени?(її гордість, нескореність)

-Яким було прохання Ровени?(Врятувати Айвенго)

-Що збентежило барона?(ридання дівчини)

-Як ставиться автор до Ровени?(це один із найпривабливіших образів роману.Вона- ідеал жінки, що наділений найвищими моральними якостями)

Г)Робота з текстом твору.

-прчитайте портрет Ребеки(р.8)

-у чому полягала складність становища Ребеки?(вона- єврейка, тому зазнавала переслідувань)

-Яку роль вона відіграла у житті Айвенго?(вона з батьком взяли до себе пораненого Айвенго і лікувала його)

-Чому вона так зробила?(покохала Айвенго, але розуміла, що вони не рівня, але для неї головне те, що вона кохає, тому допомагала)

-Прочитайте уривок, в якому говориться про характер Ребеки.

- А як Ребека ставиться до воєн?(р.27)—(вона їх засуджує,дівчина горда тим , що її народ воював лише за велінням божества чи заради захисту себе від гніту)

зараз давайте на мить перенесемось у далеке ХІІ століття і побачимо, як прощались ці чудові жінки. ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ(інсценізація прощального діалогу Ровени та Ребеки)

1) З якою метою Ребека прийшла до Ровени?

2) Чому Ребека вирішила подарувати свої коштовності?

3) Якій меті вона вирішила присвятити своє життя?

4) У чому вона змогла знайти своє щастя?
Д) гра- Кому з героїнь належать речі?    

1.    Гаптований золотом шовковий серпанок
2.    жовтий шовковий тюрбан                                  РОВЕНА?
3. цілющий бальзам
4. зелений атласний вінець із золотим обідком      РЕБЕКА?
5. золотий ланцюжок з невеликою ладанкою
6. вишита рукавичка     

ПЕРЕВІР СЕБЕ: РОВЕНА – 1, 4, 5. РЕБЕКА – 2, 3, 6.

7.Підсумок уроку

-чи згідні ви з оцінкою героїнь роману, яку дав їм О.С. Пушкін?

-які риси вдачі притаманні обом героїням?

-Як, на вашу думку, чи щасливі героїні?

8.Домашнє завдання

-повторити про історичний роман, його ознаки.

.

Схожі:

Слово зворушеного серця
Вона виступила як прозаїк-новатор. За спостереженням Д. Павличка, читач і сьогодні приходить до її творів «по естетичну насолоду...
Пісня – любов моя
«Є у світі прозорий, як ранок, спів Сольвейг Грига, мудрість Баха, сумна принадність Чайковського, драматизм Бетховена, духовність...
ПЛАН КОНСПЕКТ
Пульс: його характеристики, місця прощупування, зупинка серця, причини, зовнішній масаж серця
Досвід роботи Кривий Ріг
Серед численних перлин, що надають мові образності, гнучкості та експресивності, передають найменші порухи нашого серця, виділяють...
«У сузір’ї любові» Мета
Мета: показати авторську систему роботи з розвитку духовних основ та створення системи навчання «від серця до серця»
Творча лабораторія вчителя Робота над проектом «Від серця до серця»
На цьому етапі здійснюю попередній перегляд проекту, виявляю недоробки, окреслюю шляхи усунення виявлених недоліків, відбувається...
ТЕМА ФІЛОСОФІЯ ЯК СИСТЕМА ТЕОРЕТИЧНИХ ЗНАНЬ
Філософія та буденність. Філософія як любов до мудрості. Філософія та мудрість: суперечливість їх буття. Філософія як проблема для...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 10 клас, 2008 рік
Наполеоном а був організатором, адміністратором, знавцем техніки ведення війни холоднокровним і рішучим, невтомним у роботі, керівником,...
План : Пролог. Дві любові неповторного серця. Третя Рота
Звичне і точне. Бо Сосюра у читаць­кому сприйнятті таки постає невгамовним Володькою, а зовсім не високоповаж­ним Володимиром Миколайовичем....
Робота серця. Серцевий цикл
Мета. Розглянути серцевий цикл, ознайомити учнів з його основними фазами й механізмами, що регулюють роботу серця
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка