|
Скачати 46.1 Kb.
|
Тема:мудрість та любов жіночого серця(Ровена та Ребека-дві різні долі) Мета:поглиблювати вміння робити порівняльний аналіз художніх образів,визначити їх ідейно-естетичне навантаження,розвивати навички виразного читання, зв*язного мовлення,усного словесного малювання,сприяти формуванню моральних якостей школярів. У серці жінки зосередженні її душа та розум. Ремі Гурмон. ХІД УРОКУ 1.Організаційна частина. 2.Перевірка домашнього завдання (зачитати 2-3 кадри фільму,які склали вдома) 3.Актуалізація опорних знань Діалог учнів: 1 учень : Мені здаєшся ти такою земною водночас і неземною. Щодень ти неоднакова і різна- ласкава й грізна, шляхетна й недосяжна, в красі своїй ти невимовна, розумна і відважна… Е.Межелайтіс “Жінка” . 2 учень Якою б силою та мужністю не відзначались чоловіки, однак вони нічого не варті без жінок. Адже жінка не просто дає їм життя, вона надихає їх на подвиги, чекає з походів, омиває рани, вміє розрадити у скрутну хвилину, дає розумні поради. В усі часи жінок оспівували,їм поклонялися, їх просто кохали. Мабуть , немає жодного твору, в якому були б відсутні жіночі образи. ВЧИТЕЛЬ:Звичайно,є вони і в романі В. Скотта «Айвенго». Це - Ровена і Ребека. Великий шотландець створив їх надзвичайно привабливими. Відомо,що О. Пушкін,прочитавши роман «Айвенго»,в одному з листів так писав: «У душі Ровени горить чистий вогонь святості й шляхетності.А Ребеку відрізняє палка віра й високе почуття власної гідності» 4.Оголошення теми і мети уроку -Отже, на сьогоднішньому уроці ми продовжуємо працювати над характеристикою героїв твору.У центрі нашої уваги сьогодні будуть жіночі образи-Ровена та Ребека. Ми дамо характеристику цим героїням, будемо вправлятись у навиках виразного читання, розвиватимемо зв*язне мовлення 5.Запис теми та епіграфа у зошит. 6.Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу. ---------------а)слово вчителя----------------- Читаючи роман, ми p подивом і захопленням вдивляємось разом з автором у прекрасні очі леді Ровени, що, здавалося, « вміли як спопеляти, так і приневолювати» Відчули серцем і переконалися в тому, що цю дивовижну дівчину зовсім не випадково поважний Седрік вважав гідною англійського престолу… Бесіда-------Діти, а чому Седрік так вважав? ____Тому, що вона була донькою людини, що уславила себе мудрістю,відвагою,благородством та походила з королівського роду.Ровена була наділена мудрістю й обачливістю, виваженістю вчинків та рішень,надзвичайно високим уявленням про особисту та національну честь та гідність. ____Вчитель____Так леді Ровена-гідна дочка свого народу та вона не єдина на сторінках роману.-З ким із жіночих образів ми ще зустрічаємось, читаючи твір. ____Це- Ребека, дочка єврейського народу. Вона може посперечатися в питаннях дотримання кодексу честі з кращими представниками саксонської знаті і не жартома викликати на поєдинок представників чоловічої статі, які поступаються їй стійкістю, вірністю, непорушністю переконань. ____Вчитель____Справді,діти,ці жінки- благородні і віддані, щиро кохають і здатні на самозречення заради того , у що вони вірять. ---Чи це справді так, ми дізнаємось з вами тоді, коли проаналізуємо жіночі образи роману «Айвенго». --------------б)проблемне завдання------------ -Читаючи роман, ваша уява малювала персонажів твору -Скажіть, якою ви уявляєте собі Ровену?(роповідь дітей). -А зараз прочитайте портрет леді Ровени (р.4) -------------в)аналіз образу------------ -Що відомо про походження Ровени?(онука короля Альфреда Великого,їй належали великі багатства) -В якій сім*ї вона виховувалась?(всім*ї Седріка,до неї ставились, як до рідної дочки). -Які риси вдачі героїні виділяються уже з перших розділів роману(красива, знає собі ціну, не пихата , має почуття власної гідності, добра , розумна, вміє себе поводити у товаристві.) -Які плани до дівчини мав Седрік?(хотів одружити з Ательстаном, щоб відродити саксонську династію на англійському престолі.) -Як Ровена зреагувала на появу на турнірі Айвенго? - Слова,якими героїня виявила своє захоплення,ви почуєте , переглянувши уривок із фільму «Айвенго»(перегляд уривка). Бесіда-------- -Чому Моріс де Брасі плекав підступний план викрадення Ровени(хотів одружитись і заволодіти багатством леді Ровени). -Ви пам*ятаєте про що говорила дівчина з бароном? А давайте згадаємо разом, переглянувши уривок фільму(перегляд уривка) Продовження бесіди----- Як Ровена називає Моріса?(своїм тюремником) -Що дратує лицаря в поведінці Ровени?(її гордість, нескореність) -Яким було прохання Ровени?(Врятувати Айвенго) -Що збентежило барона?(ридання дівчини) -Як ставиться автор до Ровени?(це один із найпривабливіших образів роману.Вона- ідеал жінки, що наділений найвищими моральними якостями) Г)Робота з текстом твору. -прчитайте портрет Ребеки(р.8) -у чому полягала складність становища Ребеки?(вона- єврейка, тому зазнавала переслідувань) -Яку роль вона відіграла у житті Айвенго?(вона з батьком взяли до себе пораненого Айвенго і лікувала його) -Чому вона так зробила?(покохала Айвенго, але розуміла, що вони не рівня, але для неї головне те, що вона кохає, тому допомагала) -Прочитайте уривок, в якому говориться про характер Ребеки. - А як Ребека ставиться до воєн?(р.27)—(вона їх засуджує,дівчина горда тим , що її народ воював лише за велінням божества чи заради захисту себе від гніту) -А зараз давайте на мить перенесемось у далеке ХІІ століття і побачимо, як прощались ці чудові жінки. ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ(інсценізація прощального діалогу Ровени та Ребеки) 1) З якою метою Ребека прийшла до Ровени? 2) Чому Ребека вирішила подарувати свої коштовності? 3) Якій меті вона вирішила присвятити своє життя? 4) У чому вона змогла знайти своє щастя? Д) гра- Кому з героїнь належать речі? 1. Гаптований золотом шовковий серпанок 2. жовтий шовковий тюрбан РОВЕНА? 3. цілющий бальзам 4. зелений атласний вінець із золотим обідком РЕБЕКА? 5. золотий ланцюжок з невеликою ладанкою 6. вишита рукавичка ПЕРЕВІР СЕБЕ: РОВЕНА – 1, 4, 5. РЕБЕКА – 2, 3, 6. 7.Підсумок уроку -чи згідні ви з оцінкою героїнь роману, яку дав їм О.С. Пушкін? -які риси вдачі притаманні обом героїням? -Як, на вашу думку, чи щасливі героїні? 8.Домашнє завдання -повторити про історичний роман, його ознаки. . |
Слово зворушеного серця Вона виступила як прозаїк-новатор. За спостереженням Д. Павличка, читач і сьогодні приходить до її творів «по естетичну насолоду... |
Пісня – любов моя «Є у світі прозорий, як ранок, спів Сольвейг Грига, мудрість Баха, сумна принадність Чайковського, драматизм Бетховена, духовність... |
ПЛАН КОНСПЕКТ Пульс: його характеристики, місця прощупування, зупинка серця, причини, зовнішній масаж серця |
Досвід роботи Кривий Ріг Серед численних перлин, що надають мові образності, гнучкості та експресивності, передають найменші порухи нашого серця, виділяють... |
«У сузір’ї любові» Мета Мета: показати авторську систему роботи з розвитку духовних основ та створення системи навчання «від серця до серця» |
Творча лабораторія вчителя Робота над проектом «Від серця до серця» На цьому етапі здійснюю попередній перегляд проекту, виявляю недоробки, окреслюю шляхи усунення виявлених недоліків, відбувається... |
ТЕМА ФІЛОСОФІЯ ЯК СИСТЕМА ТЕОРЕТИЧНИХ ЗНАНЬ Філософія та буденність. Філософія як любов до мудрості. Філософія та мудрість: суперечливість їх буття. Філософія як проблема для... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 10 клас, 2008 рік Наполеоном а був організатором, адміністратором, знавцем техніки ведення війни холоднокровним і рішучим, невтомним у роботі, керівником,... |
План : Пролог. Дві любові неповторного серця. Третя Рота Звичне і точне. Бо Сосюра у читацькому сприйнятті таки постає невгамовним Володькою, а зовсім не високоповажним Володимиром Миколайовичем.... |
Робота серця. Серцевий цикл Мета. Розглянути серцевий цикл, ознайомити учнів з його основними фазами й механізмами, що регулюють роботу серця |