Метод проектів на уроках образотворчого мистецтва


Скачати 29.11 Kb.
Назва Метод проектів на уроках образотворчого мистецтва
Дата 28.04.2013
Розмір 29.11 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Культура > Урок
Метод проектів на уроках образотворчого мистецтва

Не сама дитина має пристосовувати себе до наших методів, а навпаки: наші методи мають бути пристосовані до кожної дитини.

Софія Русова

Саме метод проектів дає можливість залучити кожну дитину, незалежно від її інтелектуальних можливостей, до процесу творчості, побачити в ній те добре, що до цього часу, можливо, ніхто не помітив. Уроки образотворчого мистецтва, є найблагодатнішим грунтом для засіву зерен добра в дитячі душі. Дитинство – пора особливо сприятлива до краси. Дитячі яскраві враження зберігаються на все життя. Адже саме в дитинстві очі широко і з цікавістю дивляться на світ, а душа чиста і безпосередня. І все життя, всі творчі відкриття попереду. Цей фактор мусить стати в основі методу проекту для самого вчителя, а вже потім потрібно шукати, які проблеми є у дитини, що їй важко дається. Тоді перетворювати проблему на проект. І не потрібно шукати проблем - вони скрізь. Потрібно лише з’ясувати, яка проблема для дитини, в даний момент, потребує нагального вирішення. Але це мусить бути ініціатива учнів. У випадку , якщо вчитель сам хоче скерувати роботу в потрібному руслі, то потрібно переконати своїх вихованців, «зачепити» за живе, щоб йому повірили, що їх участь у цьому проекті конче необхідна. Робота учнів над проектом самостійна, парна, групова. Вчитель перетворюється на організатора, свою роботу переорієнтовує на різні види самостійної діяльності. Робота учителя в проекті – це діяльність від «усього серця». А хіба може бути по – іншому, чи може не принести своїх плодів те, у що вкладено душу?

Якщо уважно прочитати пояснюючу записку до програми з образотворчого мистецтва, де основним завданням курсу є формування культури людських почуттів, як найсильніших - любові, доброти, милосердя через сприймання творів мистецтва, а вже потім - відчуття кольору, лінії, ритму і т. д.,то мимоволі виникає питання, як не перетворити храм душі дитячої у вертеп розбійників? Що протиставити ідеологічній диверсії, міщанському обивательству, що обрушилось на наших дітей, їх тендітні душі? Саме це спонукало до створення навчально – виховного проекту «Лікуймо наші душі зачерствілі». Працюючи в рамках проекту, співпрацюю з іншими вчителями - предметниками. Кожен урок образотворчого мистецтва спрямований на виховання любові до Людини, природи. Адже ми повинні відбудовувати те, що нищилось протягом тисячоліть, відроджувати духовність нації, знайомити учнів з культурним надбанням предків, що сприятиме духовному розвитку кожної дитини.« Лише велика любов вчителя до своєї професії, до дітей може покликати учнів до творчості. І вчитель мусить почати з себе – зайнявшись очищенням свого духу, відчувши радість духовного преображення. Тоді йому зможуть повірити діти…» - вказав М.Реріх ще в далекі 30-роки минулого століття. То хто, як не ми, вчителі образотворчого мистецтва, зможе протиставити невігластву знання про Красу. Ознайомлюючи своїх учнів із кращими витворами вітчизняного та зарубіжного мистецтва, вчитель зобов’язаний виховувати в своїх вихованців хороший смак та витончену свідомість, вчити творити, ушляхетнювати життя, шукати красу в буденності і нести її дітям – у цьому покликання вчителя образотворчого мистецтва.

Врахуймо, що кардинально помінялись підходи до педагогічної науки. Лозунг «Знання –сила» став неактуальним, поступився місцем знанню стосунків, стосунків людини з людиною, природою, з самим собою. Всім відомо, що інформація з часом старіє і стає неконкурентоспроможною, а знання стосунків завжди залишаються поза конкуренцією.

Проектна технологія – це те, що знаходиться між завданням і результатом. А між ними комплекс різноманітних прийомів, які тісно переплітаються з постійними розмірковуваннями, що сприяє вихованню комунікативної культури учня, спонукає краще пізнавати свій внутрішній світ, вчить жити разом. Вдосконалення культури спілкування надзвичайно важливе для аналізу художніх полотен. Проект – місце для висловлювання думок, та обміну ними. Кінцевим результатом діяльності у проекті має бути не виконаний малюнок, майстерно виліплена фігурка чи створена мультимедійна презентація. а зміна у розвитку учня. Саме тому вчителю на сучасному етапі потрібно перебудовувати свою діяльність. Адже наших учнів в майбутньому ніхто не запитає, хто був у них учителем з того чи іншого предмету, а от, коли хтось з них , не дай Боже, оступиться, то всім стане відомо, що дитині не поталанило з учителями, бо не знайшлося жодного, хто б проклав стежину до її серця. А я думаю, що людина, яка любить мистецтво, що розуміє його не може вирости злою, здатною на злочин.


Схожі:

Список носіїв перспективного передового досвіду з образотворчого мистецтва
Чикаленко Раїса Володимирівна – вчитель-методист образотворчого мистецтва Руськополянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів...
Тема: Подорож до країни образотворчого мистецтва
Мета: виховувати інтерес до образотворчого мистецтва; познайомити з життям та творчістю видатних художників; розвивати образне мислення;...
Методичні рекомендації керівникам гуртків образотворчого та декоративно-ужиткового...
Діти, закінчивши студію образотворчого чи декоративно-ужиткового мистецтва в позашкільному навчальному закладі, на все життя зберігають...
На уроках образотворчого мистецтва виконати ряд малюнків до розділу...
Українські обереги, державні, народні і релігійні символи, звичаї – невід’ємна частина нашої культури
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
«Про проведення ІІ етапу обласної учнівської олімпіади з образотворчого мистецтва у 2012 році» та з метою пошуку, підтримки і розвитку...
Урок з образотворчого мистецтва у 5-му класі на тему: «Витинанка. Види витинанок»
Ознайомити учнів з різноманітними формами декоративно-прикладного ужиткового мистецтва, розповсюдженого в Україні
37, Метод проектів і його використання в процесі навчання інформатики
Активне включення учнів у зміст тих або інших проектів дає можливість засвоїти нові способи людської діяльності в соціокультурному...
Макіївський навчально-виховний комплекс №49 «Надія» Сценарій уроку...
ТЕМА. Архітектура як вид мистецтва. Виконання композиції на тему : «Вулиці рідного міста»
На уроках історії як метод формування творчого учня
України процесу виховання патріотів з активною громадянською позицією, я обрала проблему, над якою працюю в ході своєї роботи. Це...
В’язівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Урок з образотворчого мистецтва по темі
«Види декоративно-ужиткового мистецтва: килимарство, ткацтво, розпис, лозоплетіння, флористика, різьба по дереву, ковальство, гончарство...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка