|
Скачати 40.37 Kb.
|
Урок –програма телепередач на тему «Пряма мова. Діалог.» (5 клас) Мета: узагальнити та систематизувати знання про пряму мову та діалог, рівень навчальних досягнень учнів з даної теми, вдосконалити вміння інтонувати речення з прямою мовою, будувати діалог та розставляти розділові знаки в реченнях з прямою мовою та в діалогах; розвивати творчі здібності учнів; прищеплювати любов до усної народної творчості. Обладнання: картки, зображення телевізора. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань. Вид уроку: програма телепередач. Хід уроку I.Організаційний момент
II.Мотивація навчальної діяльності. Діти записують тему, вчитель оголошує мету уроку.
III.Узагальнення і систематизація вивченого Передача «Хочу запитати»
Передача «Ти мені - я тобі» Діти задають питання одне одному з вивченої теми. Передача «З джерел народної мудрості» -Що таке прислів’я? У тексті на карточках є речення з прямою мовою. Завдання: дібрати з довідки прислів’я , яке за змістом відповідало б словам дідуся, і записати їх реченнями з прямою мовою . Поставити розділові знаки і пояснити їх. 1 група. Якось малий Петрусь прийшов до дідуся на пасіку і почав кидати у увлик дрібні камінці. Бджоли вилетіли й покусали його. … сказав дідусь Петрусеві. Після цього хлопчик більше ніколи не дратувава бджіл Довідка: Що посієш, те й пожнеш. Як гукнеш, так і відгукнеться. Наука не йде до бука. Купив біду за свої гроші. 2 група. Посварились якось ноги, руки, рот і очі. Що з того вийшло? Як ноги не схотіли ходити, а очі дивитися, руки працювати, рот їсти- усе тіло почало слабнути й сохнути. Тоді всі зрозуміли, що нерозумно сваритися, і вони взялися разом до праці. Правду кажуть старі люди… Довідка: Згода дім будує, а незгода руйнує. Берись дружно- не буде сутужно. В товаристві лад- усяк тому рад. Передача «У світі тварин»(робота в парах) Завдання: за даним початком закінчити твір-мініатюру про тварин, використовуючи діалог. 1 пара. Заєць-сонько. Заєць-сонько любив поспати. Прокинеться- враз згадає… 2 пара. Лелеки. Лелеки прилітають з далекого краю і сідають на нашому подвір’ї… 3 пара . Їжачок. Через пеньки і колоди чимчикує їжак. мТягне він у нору запашне листя… 4 пара. Карасик в акваріумі. У Петрика в акваріумі живуть золоті рибки. Одного разу він упіймав у ставку карасика і вкинув його в акваріум… Передача «В гостях у казки» . -Ми вивчали з вами народні казки і читали багато казок про тварин. Послухайте монолог головної героїні казки і відгадайте, хто це. Я руда, низького росту, Хитра я і довгохвоста, На курей я вельми ласа – В них таке смачненьке м'ясо. Вовку-брату я сестричка, А зовуть мене …. Завдання: 1)Побудувати і розіграти діалог Лисички з героями казок. 2)Послухати діалог і сказати, яка це казка, хто учасник діалогу, зі скількох реплік складається діалог? Передача «Шкільна сміхопанорама» -А зараз відпочиньте і послухайте діалоги про смішні випадки зі шкільного життя. Скільки реплік у кожному діалозі? -Сергію, знайди, будь ласка, дієслово у реченні «Хлопчик відпочиває». -Тут намає дієслова. -Чому? Дієслово відповідає на питання «Що робити?», а хлопчик нічого не робить. *** -Ну як тобі нова вчителька географії? -Та вона така віруюча. -А чому ж? -Я їй відповідаю на уроці, а вона весь час:»О, Господи, о, Господи…» Передача «Бліц-інтерв’ю» -Слова для вас ці малознайомі. Наші журналісти опрацювали матеріал і зараз пояснять, що означають ці терміни-бліц-інтерв’ю. -Бліц-перша частина цього слова , вжита в значенні «дуже швидкий». Інтерв’ю – бесіда з будь-якою особою для відтворення її на радіо чи телебаченні. Отже, бліц-інтерв’ю- це швидка бесіда чи відповідь. Завдання: за одну хвилину записати закінчення визначень у зошити.
Уявіть, що ви приїхали з різних міст. Складіть і запишіть розповідь про своє село, використовуючи діалог. |
Урок № З ПРОСТЕ І СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. ПРЯМА МОВА І ДІАЛОГ Прочитати текст. Визначити його стиль. Аргументувати своє твердження. З яких речень за будовою складається текст? Думку підтвердити... |
Тема : Пряма мова. Діалог Мета : систематизувати і поглибити знання учнів про способи передачі чужого мовлення; формувати вміння правильно розставляти розділові... |
Повторення вивченого у 8класі Пряма і непряма мова Складне речення і його ознаки |
УРОК №10 Тема. Площина. Пряма. Промінь «площина», «пряма», «промінь» як про уявні (абстрактні) поняття математики, які, крім цього, допомагають формувати уявлення учнів... |
Урок Тема. Мета спілкування і адресат мовлення; мовлення монологічне... Авилами спілкування; удосконалити вміння розрізняти такі поняття, як види мовленнєвої діяльності, монолог і діалог; розвивати вміння... |
ПРОГРАМА ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ТА СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ... |
Урок розвитку зв’язного мовлення №1 Творчий переказ тексту «Відпочинок на морі» Державний Гімн України. Мова — жива скарбниця історії народу. Мова і мовлення. Збагачення мови новими словами. Утворення нових слів.... |
Програма іноземних мов в ЗНЗ. Друга іноземна мова. К., 2004) 1 семестр. (1 година на тиждень.) Чумак Н. П., Голуб Т. В. Французька мова: Підручник для 5 класу. – К.: Ірпінь, 2008. – 176с |
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine Народна мова – на противагу літературній, жива мова народних мас, відома в усному вживанні, як розмовна мова чи як мова фольклорних... |
1 Соціальний діалог у Європейському Союзі У Європейському Союзі соціальний... У Європейському Союзі соціальний діалог став прогресивною частиною загальної стратегії, яка забезпечила конкурентоспроможнішу позицію... |