|
Скачати 1.44 Mb.
|
Відділ освіти Кам’янської райдержадміністрації Методичний кабінет Кам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Поліщук М.В. Крижановська Л.В. Тести для поточного та тематичного контролю знань по історії України 10 клас Рівень стандарту Автори: Поліщук Марина Віталіївна – учитель історії, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, старший вчитель Кам’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Крижановська Леся Валеріївна – учитель історії, вчитель другої кваліфікаційної категорії, Ребедайлівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Посібник укладений відповідно до “Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. 10 клас. Рівень стандарту ”, затвердженої Міністерством освіти і науки України (лист №5 від 25.10.2010). Завдання вміщено за темами і виокремлено в межах кожної у два розділи - поточний та узагальнюючий контроль. Посібник містить завдання для поточного контролю предметних компетентностей учнів; завдання для узагальнюючого контролю та тестові завдання на зразок зовнішнього незалежного оцінювання. Оцінювання завдань має здійснюватися відповідно до критеріїв, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України №371 від 05.05.2008р. Сподіваємось, що запропоновані завдання стануть у пригоді учням та вчителям при організації поточного контролю та проведення уроків узагальнення у курсі історії України. Посібник схвалений Кам’янським районним методичним об’єднанням вчителів історії від 9 грудня 2011 року. Пояснювальна записка В Україні в 2002-2003 навчальному році Центром тестових технологій Міжнародного фонду «Відродження» спільно з Міністерством освіти і науки України було запроваджено тестування випускників загальноосвітніх навчальних закладів. Тести, порівняно з іншими формами педагогічного оцінювання, мають багато переваг, серед яких:
тестів;
Запропонований посібник призначений для здійснення вчителем поточного оцінювання та тематичного контролю навчальних досягнень з історії України. Різні за формою завдання, що включають необхідність вибрати правильний варіант із кількох запропонованих, установити відповідність, хронологічну послідовність, пояснити значення виразу з огляду на його історичне походження, висловити власне судження, дозволяють зробити оцінювання об’єктивним, спрямувати його на розвиток пізнавального інтересу учнів при вивченні історії. Зміст тестових завдань відповідає навчальній програмі історії для 10 класу.. Структура тестових завдань самостійних робіт На виконання кожної самостійної роботи відводиться 15-20 хвилин, а на виконання тематичної — 45 хвилин. Кожна самостійна і тематична робота розрахована на один варіант, який містить завдання початкового, середнього, достатнього та високого рівнів. До початкового, середнього і достатнього рівнів віднесено, в основному, завдання закритої форми. Завдання високого рівня — відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Після виконання самостійної чи тематичної роботи вчитель збирає роботи на перевірку і виставляє відповідну кількість балів за виконані учнем/ученицею завдання. Максимальна кількість балів, яку може отримати учень, правильно виконавши всі завдання самостійної чи тематичної роботи, — це 12 балів. Таблиця оцінювання самостійних та тематичних робіт
Структура тестових завдань тематичних робіт На виконання кожної тематичної контрольної роботи відводиться 45 хвилин. При виконанні завдань початкового рівня (завдання 1-6) учень має вибрати одну правильну відповідь із чотирьох запропонованих і позначити її. За правильне виконання завдань 1-6 учень може одержати 3 бали по 0,5 бала за кожну правильну відповідь. Середньому рівню відповідають завдання 7-8. Учень має дати визначення термінам, вибрати правильну відповідь та ін. Завдання вважається виконаним правильно, якщо учень дав чітке визначення понять та термінів. Достатньому рівню відповідають завдання 9-10, в яких необхідно встановити відповідність або послідовність. Розв'язання цих завдань оцінюється 1,5 бала за кожну відповідь. Високому рівню навчальних досягнень учнів відповідає завдання 11-12. Це завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання вважається виконаним правильно, якщо учень дав повну, розгорнуту й обґрунтовану відповідь. За правильне виконання цього завдання учень одержує 2 бали за кожну відповідь Таким чином, максимальна кількість балів, яку може одержати учень, правильно виконавши всі завдання контрольної роботи — 12 балів. Вступ Початковий рівень 1. На який період припадають події Української революції? А) 1905-1907 рр. В) 1900-1908 рр. Б) 1917-1921 рр. Г) 1907-1917 рр. 2. Революція в Австрійській імперії охоплює період: А) 1900-1905 рр. В) 1905-1907 рр. Б) 1848-1849 рр. Г) 1908-1914 рр. 3. Революція в Російській імперії охоплює період: А) 1900-1905 рр. В) 1908-1914 рр. Б) 1905-1907 рр. Г) 1848-1849 рр. 4. Доба Української революції розпочалася: А) 1905 р. В) 1917 р. Б) 1907 р. Г) 1918 р. 5. Кризові явища на Україні охопили період: А) 1900-1903 рр. В) 1900-1905 рр. Б) 1905-1907 рр. Г) 1900-1907 рр. 6. Який термін відповідає визначенню: “Історичний процес зростання і підвищення економічної ролі міст, що охоплює різні сторони життя міського населення і суспільства в цілому, - це…”? А) Індустріалізація В) Урбанізація Б) Модернізація Г) Націоналізація Середній рівень 7. Дайте визначення термінам: Індустріальне суспільство - _______________________________________ Революція - _____________________________________________________ 8. Дайте визначення термінам: Громадянське суспільство - _______________________________________ Модернізаційні процеси - _________________________________________ Достатній рівень 9. Встановіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:
10. Установіть хронологічну послідовність історичних подій: А) Українська революція В) Економічна криза Б) Перша світова війна Г) Російська революція Високий рівень 11. Спираючись на знання із всесвітньої історії, порівняйте основні етапи розвитку українських земель, що входили до складу Російської та Австро-Угорської імперій на початку ХХ ст.,та провідних європейських країн в аналогічній період. У чому, на ваш погляд була спільність і відмінність процесу?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 12. Запропонуйте та обґрунтуйте свій варіант структурування історичного матеріалу періоду новітньої історії України(1900-1921рр.) ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Тема 1. Україна на початку ХХ ст. Тема 1. Урок 1. Україна у складі Російської та Австро-Угорської імперій. Місце української економіки в господарському житті двох імперій. Початковий рівень 1. До складу яких двох держав входили українські етнічні землі на початку ХХ ст.: А) Росія та Австро-Угорщина В) Польща та Австро-Угорщина Б) Росія та Австрія Г) Австрія та Польща 2. Коли був проведений перепис населення в Російській імперії: А) 1890 р. В) 1900 р. Б) 1897 р. Г)1899 р. 3. Який термін відповідає визначенню: «…- заселення переселенцями (колоністами) незайманих територій (земель) поза межами регіону їхнього існування»? А) Інтеграція В) Імміграція Б) Колонізація Г) Еміграція 4. На швидкий зріст міст і міського населення впливали процеси: А) Асиміляції В) Колонізації Б) Урбанізації Г) Русифікації 5. Розвиток товарно-грошових відносин і ринку сприяв: А) Формуванню буржуазії та пролетаріату; Б) Посиленню самодержавства; В) Погіршенню становища селян; Г) Послабленню процесу урбанізації. 6. Провідною верствою в західноукраїнському регіоні були: А) Представники польської шляхти і угорських панів; Б) Представники російських панів; В) Обидва твердження вірні; Г) Серед наведених немає правильних тверджень. Середній рівень 7. Дайте визначення термінам: Асиміляція - __________________________________________________ Інтеграція - ___________________________________________________ 8. Дайте визначення термінам: Русифікація - _________________________________________________ Поліетнічність - _______________________________________________ Достатній рівень 9. Встановіть відповідність між окремими українськими етнічними землями, що входили до складу Російської та Австро-Угорських імперій і національними адміністраціями:
А) Правобережна Україна Б) Східна Галичина В) Буковина Г) Закарпаття 10. Встановіть послідовність зменшення кількісного складу українського населення, яке проживало в окремих регіонах Російської імперії: А) Правобережна Україна Б) Далекий Схід, Сибір В) Лівобережна Україна Г) Південь Високий рівень 11. Спрогнозуйте майбутнє життя переселенців на новому місці ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 12. Порівняйте адміністративну систему Російської та Австро-Угорської імперій. В чому, на ваш погляд, були її недоліки та переваги. Відповідь обґрунтуйте._________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Тема 1. Урок 2. Становище населення Початковий рівень 1. Позначте дату економічної кризи в Україні: А) 1900-1903 рр. В) 1906-1911 рр. Б) 1904-1908 рр. Г) 1909-1913 рр. 2. Вкажіть галузь промисловості, яка була найбільш розвиненою на західноукраїнських землях: А) Цукрова В) Вугільна Б) Нафтодобувна Г) Деревообробна 3. Скільки промислових районів загальноросійського значення було утворено на Україні на початку ХХ ст.: А) два В) Чотири Б) Три Г) Шість 4. Позначте дату промислового піднесення в Україні: А) 1900-1903 рр. В) 1906-1911 рр. Б) 1904-1908 рр. Г) 1909-1913 рр. 5. Який термін відповідає визначенню «… - оновлення політичних, соціально-економічних, виробничо-технологічних, культурних та інших змін у суспільстві ” А) Державне регулювання В) Модернізація Б) Інвестиція Г)Монополія 6. Позначте варіанти, у яких названо особливості промислового розвитку Наддніпрянської України: 1) Концентрація промислового виробництва; 2) Утворення монополій; 3) Згортання розвитку ринкових відносин; 4) Зменшення впливу іноземного капіталу; 5) Зростання впливу іноземного капіталу; 6) Нерівномірність розвитку окремих регіонів України; 7) Спеціалізація промислових районів; 8) Україна стала одним з головних промислових регіонів. Середній рівень 7. Дайте визначення термінам: Економічна криза - ____________________________________________ Індустріалізація - ______________________________________________ 8. Дайте визначення термінам: Синдикат - ___________________________________________________ Концерн - ____________________________________________________ Достатній рівень 9. Встановіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:
10. Встановіть послідовність утворення монополістичних об’єднань: А) ”Цукор” Б) “Продвагон” В) “Продамет” Г) “Продвугілля” Високий рівень 11. Поясніть, чому російська влада, на відміну від австро-угорської, чинила супротив поширенню кооперації серед українського населення._______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 12.Сформулюйте власне судження щодо причин розвитку індустріалізації переважно в східних та південноукраїнських землях на поч. ХХ ст. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ |
Відділ освіти Кам’янської райдержадміністрації Методичний кабінет... Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. 10 клас. Рівень стандарту ”, затвердженої Міністерством освіти... |
Відділ освіти Кам’янської райдержадміністрації Черкаської області... Посібник є збірником літературних диктантів із зарубіжної літератури для 9 класу |
Куцупатра Алла Миколаївна Демонстраційний експеримент з фізики Кам'янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Кам’янської районної ради Черкаської області |
Адреси передового педагогічного досвіду вчителів математики – 2007 Ходоровська Стелла Іванівна, Олефіренко Наталія Михайлівна, вчителі математики Кам’янської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів... |
Розробка уроку з хімії. 8 клас Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів... |
Відділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний... Алфавітний покажчик портретів найвідоміших українських письменників |
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 До Сяючої Вершини по Кам’янистій Стежині Урок позакласного читання за збіркою В. Сухомлинського «Казки школи під голубим небом» у 8 класі |
Міністерство освіти і науки Дніпропетровська область Відділ освіти... Тренувальні вправи (Прислівник як частина мови. Розряди прислівника. Ступені порівняння прислівника) |
Районний методичний кабінет відділу освіти Ізяславської райдержадміністрації... Схвалено і рекомендовано до друку рішенням ради методичного кабінету відділу освіти Ізяславської райдержадміністрації |
Міністерство освіти та науки, молоді та спорту України Відділ освіти... На уроці спрямовуємо діяльність на те,щоб,озброївши дитину певними знаннями, навчити її шукати якомога ширше коло практичного застосування... |