«У сузір’ї любові» Мета


Скачати 145.3 Kb.
Назва «У сузір’ї любові» Мета
Дата 05.04.2013
Розмір 145.3 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
Майстер-клас вчителя –гуманіста А.А.Огійчук

«У сузір’ї любові»
Мета: показати авторську систему роботи з розвитку духовних основ та створення системи навчання «від серця до серця».

Завдання:

  1. Розкрити необхідність та важливість розуміння місії вчителя – носія Світла і Мудрості. Розкрити важливість роботи над собою. Джерела натхнення.

  2. Авторське бачення викладання «серцем» (інтегровані курси «Цікава граматика», «Розвиток творчих здібностей». Уроки Добра, Милосердя, Любові. Фрагменти відео матеріалу).

  3. Практична робота. Урок «Подорож космічної зірочки на планету Любові».

  4. Відповіді на запитання.


«Найщасливіша людина та, яка робить щасливими якомога більше людей»,- каже мій Учитель Шалва Амонашвілі.

Буду сьогодні щасливою, якщо моя Віра й оптимізм допоможуть укріпити Вашу Надію вчити Серцем, створюючи Симфонію Радості на уроках. Тому дуже хочеться, аби під час цього майстер-класу Ви відчули мою душу і потрапили на один із моїх уроків філософії життя (уроків Добра, на шляху до Мудрості). Отже, «Серце відаю Вам», мої дорогі колеги.

Коли я народилася у грудні,

Кружляли вальс сніжинки цілий день.

Бо прилетіла зігрівать планету

І принесла всім радісних пісень.

З тих пір свої вершини підкоряю,

Шукаю, помиляюся, живу...

А головне, що для Добра створилась

І серцем щедро цілий світ люблю.
(Звучить авторська пісня «Вчительське серце»)
Кучерявою дівчинкою дивувалася, чому не всі люди радіють, що живуть; чому не всі посміхаються, дивлячись на красу довкілля?

Зігріта любов’ю рідних, радісно підростала й мріяла стати вчителькою. І мрія з роками здійснилася. Мабуть, не могло бути інакше, бо з материнським молоком передавалася любов до цієї професії (четверте покоління мого роду носить гордо ймення вчителя).

Ці прекрасні пізнання стежини увібрали одвічну красу.

Я щаслива, що в серці своєму до дитини любов донесу.

Хай примножаться стежки-доріжки, що в майстерність мене поведуть.

По одвічному шляху досліджень, відкриваючи Мудрості суть.

Отака моя доля вчительська – випромінювати тепло,

Сіячем бути мудрим і щедрим, щоб знання проростали добром.
Майже тридцять років із сердечною енергією Любові й доброю усмішкою заходжу в милий мій клас, наповнений теплом мого серця, де ми разом з моїми маленькими учнями-вчителями вчимося з добрими помислами жити, Землю й людей любити, шанувати Світло й підніматися отими сходинками пізнання, які на латині звуться «скале» - сходинками Мудрості.

Але на цьому відповідальному шляху я теж Учень, що постійно наповнюється Світлом і Мудрістю...

Відкрию серце я до Світла,

Щоб сяйво увібрало від зірок.

Любов’ю огорну весь світ широкий,

Зробивши впевнено у мрію крок.

І творчість запалає, наче ватра,

У спалахах Любові та Добра,

Яке це неосяжно-дивне щастя:

Зустріти радість завтрішнього дня.
( Слова подяки Учителям, які допомогають у моєму сходженні ).
Несуться мої сердечні мрії, осяяні величним світлом Любові.
Дивний квіт польової ромашки

Та перлинки-росинки ясні,

І сполоханий вранці спів пташки

Ключ дають до натхнення мені.

Прокидаються мрії-красуні,

Серце стрімко летить в дивосвіт.

Та прекрасні і світлі надії

Щедро цей освятили політ.

(Авторська пісня «Мрії»)
Куди мене ведуть мої мрії? Звичайно, до них, промінчиків світлих, ясних; того прекрасного творіння, що спустилося до нас з небес. Це – діти, наші сонячні квіти. Як їм зараз нелегко зростати в цьому хаосі, у величезній напрузі боротьби Добра і Зла. Тому так хочеться щоденно їх Душу зігріти, любов’ю своєю від зла захистити, прожити разом із ними цей відповідальний період їхнього життя. Це – моя Місія, моє Покликання.
Бажаю, щоб зустріли казку

В прозорій крапельці роси.

З натхненням щиро дивувались

Пробудженню в усі часи.

Не руйнували, а творили

Добро і Радість кожен час.

Думками світлими зігріли

Всіх, хто проходить поміж нас.

Дитинства усмішку-веселку

З собою взяли у життя,

Щоб радісним і дуже добрим

Був кожен крок у майбуття.
Вітаючись з дітьми, подарую самі теплі слова, бо знаю, що у деяких батьків, стомлених від проблем сьогодення, на жаль їх часто бракує.
Промінчики ніжні, ласкаві,

Всім серцем люблю я вас.

Заходьте щоденно з любов’ю

У свій усміхнений клас.
Дивосвіт освящає сонечко,

Промінцями ласкає вас.

І в сердечко заходить, як в хатку,

В світанковий ранковий час.

Ваші очі промінням засяють,

Райдунички в душі зійдуть.

І засвітитесь добрим сяйвом,

Як той дивний казковий салют.

Світлом сонячним із любов’ю,

Наче сонце, зігрієте всіх.

Полетить по планеті великій

Ваш щасливий і радісний сміх.
Любов до учнів підказує потрібні методи, форми навчання. Любов – основа творчості. Тому кожна зустріч із дітьми єднає нас теплом сердець.
Щоб сонечко в душі світило,

З думками світлими живіть.

З світилом ясним прокидайтесь

І мрійте до зірок злетіть.

Світанок радісно зустрі

Вмивайтесь свіжістю роси.

Навколо щастя розсівайте

Й милуйтесь подихом краси.
Кожен день, як великий дар приймаю своїх дітей, прагну сердечним теплом зігріти, зрозуміти, допомогти, підняти кожну дитину на нову сходинку пізнання, разом із батьками створюючи гуманний простір сходження.
Мрії ніжно плекайте з чистотою думок.

Хай щасливим і добрим у життя буде крок.
Сучасні відкриття в нейронауці підтверджують, що через радість і позитивні емоції пролягає успішний шлях до знань, і навпаки, навчальний процес зупиняється, коли емоційний мозок, який набагато сильніший від мозкової кори, відчуває негативний вплив (невдоволення, роздратування вчителя, підвищені інтонації тощо).»Розумна клітина мозку запрограмована на любов»,- так Гьоте підкреслював, що ми можемо вчитися лише від того, кого любимо.
Я хочу, мої любі діти,

щоб радував вас дивоцвіт.

І навіть в дні похмурі, сірі

Ви бачили прекрасний світ.

Щоб в небі сонце посміхалось,

А свіжий вітер танцював.

І щоб від щедрості такої

Ніхто натхнення не втрачав.
Перед початком уроків дуже важливо подивуватися і порадіти народженню нового дня. Сприятимуть цьому ніжна музика, поезія, пластика танцю та релаксація.
Подаруємо радість і щастя,

А хмаринки усі розженемо.

Та із мрій змайструємо райдугу.

У життя із любов’ю прийдемо.

Всі засвітимось добрим сяйвом,

Щоб весь світ сердечно зігріти.

Бо впустили у серце сонечко.

З ним нам сонячно стало жити.
Посилаємо добрі думки та побажання, об`єднуючись у сердечному пориві створити разом навколо простір Любові, який допоможе творити Педагогіку Серця. І тільки після цього розпочинаємо урок.

Мої уроки... Вони народжуються і вдень, і вночі, і вранці. Ніколи не забуваю, що я творець Світла, Долі Світла, синтезу духовності і знань.

Під час творення сонячної симфонії, у-року

«зливаюсь з лісом я і полем,

із Всесвітом зливаюсь вмить.

Із вітра диханням ранковим.

З світанним небом, що горить.

З пташиним співом, і з травою,

З квітковим ароматом дня.

З яскравим сонцем і землею

В любові з`єднуюсь щодня.»

Урок народжується в моїй душі, як музика сонячного ранку, з життєстверджуючою й живильною силою, яка нас об`єднує в прекрасному творчому горінні й пошуках істини відкриття, в гармонійному творчому злитті.

Моє педагогічне кредо – зробити кожен урок уроком Серця, а навчання – цікавим творчим процесом, де навітьпідручники й зошити будуть посміхатися і з оптимізмом вести до Мудрості.

(Фрагмент відеоматеріалу. Урок «Краса. Натхнення. Радість».)
У класі тиша, казку всі творять,

Щоб диво ожило хоч на хвилину.

І вогники в очах дітей горять

В цікаву, неповторну цю годину.

У кожного своя душа, свій спів,

Що з серця дитинчаток так і рветься.

Хай музика ця дивна не згаса,

Політ цей журавлиний не зірветься.

Нехай натхнення паростком зійде,

Бринить у серці дивною струною.

У класі – тиша, казку всі творять.

Я вірю, що їх казка – з добротою.
Скільки їх було й буде: уроків-мандрівок, уроків-казок, уроків-пошуків відкриття, уроків розвитку творчих здібностей, філософії життя.

Розроблені авторські курси: «Цікава граматика», «Розвиток творчих здібностей», «Філософія життя» (Уроки Добра), інтегровані уроки.
(Демонстрація папок з цим матеріалом, стисла розповідь про особливості кожного курсу.)
Після них у дитини з`являється бажання більше читати і знати, щоб самостійно прокладати стежинку свого творчого зростання.

Як часто маленькі мрійники летають в думках, відкриваючи таємниці Всесвіту, мріють стати археологами космосу, пізнають філософські закони, міркують над істинами життя. Як влучно підмітив першокласник Сашко, що істина школи – в любові між учителями й дітьми, а суть любові у тому Сонечку, що знаходиться в серці.

Так важливо кожному зуміти відігнати хмарини заздрощів, образ, зла, роздратування від свого Сонечка-сердечка.
Подих добра відчувати душею

В радості нового світлого дня.

Сонячне сяйво впускати у серце.

Гріти, як сонце, постійно, щодня. (Епіграф кожного дня)
Відомому поету, філософу і мудрецю Хамілю Джебрану належить така глибока думка: «Ви можете дати дітям вашу любов, але не ваші думки, адже вони мають власні думки.

Ви можете дати помешкання їхнім тілам, та не душам, тому що їхня душа перебуває у майбутньому, де ви не спроможні побувати навіть у мріях. Ви можете прагнути бути схожими на них, але не намагайтеся зробити їх подібними до себе, бо життя не затримується на вчорашньому дні».

Тому Вища Мудрість відкриває духовне бачення дитини: «Явище, що несе в собі життєву Місію, наділене величною енергією Духа. А внутрішня психічна енергія, що закладена Природою, виражається в трьох прагненнях: до Розвитку, до Дорослішання, до Свободи. Різниця між дорослими і дітьми тільки в тому, що ми прийшли на Землю раніше й отримали досвід, що дозволив нам турбуватися за маленьких». (Ш. О. Амонашвілі «Балада про виховання»).

Так, Дитина дається в сім`ю як великий Божий дар, як неповторне явище. Кожна дитина приходить з певною Місією в життя. Яке щастя, коли батьки розуміють свою Місію ( адже слово «турбота» - «за-бо-та» - на санскритському означає «за Божою тайною»).Що ж стоїть за цією тайною? Звичайно, ота свята й розумна (без пересичення) сердечна любов, яка допомагає виховувати, наповнюючи душу дитини цілющими красотами Добра, Милосердя, Благородства, вести до відкриття істин Мудрості. Страшно недолюбити, але й страшно «перелюбити». Навчити жити з палаючими серцями й чистими думками, захистити від Зла – місія кожного, хто проживає з дітьми їхнє життя. (Уривок з відеофільму «Сімейне свято»)

Музика Серця – це музика Любові. І там, де батьки не порушують межі любові до ближнього, до Всесвіту, а також вміють донести до свідомості своїх вихованців космічні закони, християнські істини, значення енергії світлої думки й добрих помислів, обов`язково проростуть оті святі зерна краси внутрішнього світу.

«Від колиски до хреста заповідалась Доброта; від діда й прадіда завжди, як хліб і сіль, ковток води»,- писав Віктор Яковенко.

Система роботи з батьками викладена в моєму щоденнику. Він починається зі слів:
Низький уклін від мене вам, батьки,

За те, що самий цінний скарб в сім`ї,

Дитиночку-перлинку, що плекаєте з любов`ю,

Довірили із вірою мені.

Я все зроблю, щоб виправдать надії.

Нехай збуваються всі ваші світлі мрії.

Сердечність спільна – сутність виховання.

Так об`єднаємо прекрасні сподівання.
Сім`я вершить оте святе сходження по сходинках мудрості життя. Тому так важливо вчителям і батькам зливатися в одне Серце розуміння й підтримки кожної дитини, облагороджуючи світ навколо.
Пригадайте своє дитинство,

Чистоту ваших світлих мрій.

І з собою візьміть цей спомин

В світанковому сяйві надій.

Розсівайте зернята любові,

Що у серці з добром проросли.

Бо життя, наче жатва на ниві,

Так потрібні природі вони...
Нагадую батькам про важливість духовного сходження, про їхню відповідальність, що не вичерпується матеріальними бажаннями. Постійно підкреслюю важливість доброзичливої атмосфери в сім`ї, створення умов для спільного духовного сходження через «пробудження душі в дитині, до шліфування розуму» (А. Сент-Екзюпері).Спільні свята, сімейні вогники, Клуб батьківського тепла, Батьківські університети об`єднують нас в бажанні правильно виховувати дітей.
Сердечність щедрістю зігріє,

Простелить килимок Добра.

Посіє радість і надію

Яскравим променем тепла.

Та освятить любов`ю Долю,

В єднанні уквітчає нас.

Щоб усмішку несли у школу,

У кожну мить, у кожен час.
Отож, під сузір`ям Любові всі вчимося «кожен шкільний день, кожен урок сприймати як подарунок дитині, щоб кожне спілкування учня й батьків зі своїм педагогом вселяли в них радість і оптимізм» (Ш. Амонашвілі).

Та моя Місія значно більша. Разом із Центром Гуманної педагогіки (керівник – Гаряча Світлана Анатоліївна) об`єдналися вчителі міста Черкас у гуманному прагненні зробити разом із батьками людяним середовище, в якому зростають наші діти, жити поряд з ними на позиціях друга, створюючи класи, школи Добра...

Так з квітня 2004 р. Запрацювала під моїм керівництвом «Майстерня вчителя-гуманіста», а з 2007р. Культурно-освітній учительський центр «Алма» (Душа). За ці роки разом зроблено багато: цікаві зустрічі, семінари, конференції, педчитання, перегляд відеоматеріалів з Міжнародних педчитань та спілкування за межами області з кращими вчителями й колективами шкіл.

Для вчителів міста й області проводяться творчі зустрічі з талановитими поетами, художниками, музикантами, бардами. На ці свята завжди запрошуються студенти педагогічного університету.

«Школа повинна стати школою любові до людства, школою добрих і тільки добрих справ. І якщо до доброго серця дитини, до зорких у відношенні до людського життя очей, умілих і люблячих рук приєднається чутлива совість і вільний, сміливо крокуючий своїм самостійним шляхом розум, то справа виховання буде доведена до кінця» (Шалва Амонашвілі).

«Через красиве – до людяного, така закономірність виховання»,- писав В. Сухомлинський. А поведуть по цьому шляху учнів учителі і батьки, об`єднуючись у сузір`ї Любові.

УРОКИ ФІЛОСОФІЇ ЖИТТЯ. 1 КЛАС
Тема: «У СУЗІР`Ї ЛЮБОВІ»
Тема уроку: «Подорож космічної зірочки на планету Любові»
Мета: пізнання життєвих цінностей (любові, краси, добра), усвідомлення важливості сприйняття себе і оточуючого світу з позиції любові й добра.

В ході сумісної діяльності з`єднуємося в бажанні жити з прекрасними думками й люблячим серцем.

Оформлення дошки: малюнки дітей в червоному, блакитному, жовтому кольорах – «Космічні роздуми»
Відкриємо серця до Світла та Любові

Щоб сяйвом уквітчатись від зірок.

Сердечність подаруємо планеті,

У мрію впевнено зробивши крок
Хід уроку


  1. Радість зустрічі. Мотивація уроку.


Вітання.
Учора, любі діти, ви мені нагадували прекрасні квіточки, що у перекладі з грецької означає «зірки», а сьогодні ваші оченята світяться сонячним сяйвом добра, радості і любові. І мені так хочеться помандрувати з кожним на планету Любові, яка приснилася мені після спілкування з Сонцем.
(Поетична радість спілкування в музичному супроводі на фоні відеофільму «Космічна симфонія»)
До Сонця серцем пригортаюсь,

У мрію усмішкою впавши.

На землю раптом повертаюсь,

На мить зорею з неба ставши.

Рожевим птахом в синь небесну

Моє єство на крилах лине

В той світ, де я плекала весни,

Ден пахне літо тополине.

В той світ – Божественне творіння,

Де фарби сповнені любові.

Знайти б веселкове коріння,

Доки лунають колискові,

Що їх мені співає пам`ять,

Гойдаючи на крилах вічних.

Лиш тут мене любов`ю славлять,

Лиш тут існує споконвічне. (Лариса Антоненко)

Я не тільки в сні летіла до Сонця, але й дізналася про важливі закони Всесвіту. Давайте привітаємося з Сонечком, зіллємося думками з ним, щоб світило й вам розкрило космічні таємниці.
Сонце на небі, Сонце в мені.

Я подарую Сонце Землі.

Подаруємо радість і щастя,

А хмаринки усі розженемо.

Та із мрій змайструємо райдугу.

У життя з любов`ю прийдемо.

Всі засвітимось добрим сяйвом,

Щоб усю планету зігріти,

Бо впустили у серце Сонечко.

З ним нам сонячно стало жити.


  1. Підготовка до уявної подорожі.

«Космос» - з давньогрецької мови «прекрасний устрій, гармонія»

«Пізнай самого себе, і ти пізнаєш Всесвіт...

Зміни самого себе, і ти зміниш весь світ» - Як розуміти цей вислів? (Роздуми дітей).

Перші відомості про дослідження зоряного неба з`явилися ще в ІІІ тис. до н.е.
У IV ст. до н.е. китайські астрономи Гань Гун та Жи Шень склали перший зірковий каталог.
А в 1608 р. в Голандії з`явилася перша труба (попередник телескопу).
Чи знаєте ви, коли народився Всесвіт? (Близько 12 млрд. років тому під час Великого Вибуху – так вважають вчені).
Я називається наша Галактика? (Чумацький Шлях)
З чого вона складається? (З мільйонів мільйонів зірок...)
Що входить до Сонячної системи? (Сонце, планети, що обертаються навколо Сонця, астероїди, метеорити тощо)
Що таке зірка? (Велика, гаряча, плазмова куля. Складається із водню, гелію і майже всіх елементів періодичної системи Менделеєва)
Від чого залежить колір зірки? (Відповіді. Роздуми і міркування про життя зірок. Що краще: жити довго,але ледве гріти, чи добре гріти, але скоротити цим свій вік?)
Космічні простори відкривають нам багато цікавого. А зараз на зорельоті мрії вирушаємо в нашу подорож.

(Рух під музику)


  1. Казка про подорож космічної зірочки на планету Любові.




  • Я вам подарую казку, яку мені розповіло Сонечко, а ви порадуєте мене малюнком маленької Зірочки, що тільки народилася. Згодні?


(Лунає музика народження)
(Діти малюють, а я розповідаю казку)
Однієї ночі на Землі народилася дитина, а на небі – космічна зірочка. Народження – це велика радість. Отож і земна, і космічна мами дуже турбувались за своїх дітей і з великою любов`ю доглядали своїх немовлят.
Оскільки ми з вами в космічному просторі, давайте спостерігати, як росла наша космічна красуня.
Вона була радісна й дуже розумна. Мама стомлювалася навіть від безлічі питань, які задавала донька. А коли зірочка запитала про інші Галактики, звичайно, ненька порадила їй спочатку підрости.
Та космічна дитина дуже хотіла дізнатися про таємниці Всесвіту.
Одного разу вона набрала багато повітря, загадала бажання й полетіла відкривати Мудрість життя. А чи правильно вона вдіяла?
(Роздуми дітей)
Звичайно, вона загубилася в цьому великому просторі і розгубилася, адже була ще маленькою. Та знаючи від неньки про силу думки, звернулася до неї за допомогою. І враз на небі з`явилися дивні літаючі вогники, котрі почали вказувати їй шлях до її мрії. Це мила матуся прислала свою допомогу неслухняній дитині. Зірочка летіла, милуючись дивними космічними краєвидами й, нарешті, побачила планету, яка сяяла в яскравих вогнях. На цій планеті росли дивні квіти, що нагадували сердечки. О, як тут було красиво в радісному вогненому сяйві! А назустріч летіли й посміхалися різнобарвні космічні красуні-зірки.
Вони розповіли Зоряночці, що планета, куди вона потрапила, називається планетою Любові, бо всі мешканці її живуть за головним Законом Любові і Милосердя. От і сузір`я їхнє називають сузір`ям Любові.
Мешканці цієї планети турбуються за красу своїх думок, створюють космічну красу й доносять до всіх важливість цього Закону. Зірочка не хотіла летіти з цієї планети, адже там було так сердечно. Та тепер її Місія кликала вершити святу справу й доносити до всіх істину любові.
З мамою літають вони космічними просторами і у сні відають мешканцям інших планет суть Закону Любові. Особливо подобається прилітати до дітей планети Земля, бо від них залежить, чи стане їх планета планетою Радості і Добра.
4. Осмислення суті казки.
5. Розповідь про свою зірочку та її мрію.
6. Утворення сузір`я Любові.
7. Подарунки – серця малюнки.
Теплі слова і враження від космічної подорожі.
Хай буде Сонце в душах і на небі,

Бо щастя, ні, не десь, не в далині.

Воно в горінні і в горіть потребі

І світить і в дитині, і в мені. (Олена Матушек)





Схожі:

Тема: Зоряні світи—галактики. Зорі, сузіря. Мета
Мета: формувати в учнів загальне уявлення про зорі, сузір'я, галактики та знання про Сонце як зорю та основне джерело світла і тепла...
ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ Година спілкування в 3 класі Мета
Мета. Ознайомити дітей з державними символами України; формувати національ­ну свідомість школярів; виховувати почуття любові до своєї...
Фанфари. ( Виходить Муза кохання з книгою, та Дама Пік з картами)
М Як Муза я любові оди присвячую, а всіх вас я запрошую помандрувати країною любові, поблукати вулицями великого щастя
Дню Збройних Сил України Мета
Мета. Ознайомити учнів із славними тра диціями українського війська, що бере початок ще з часів Київської Русі та Запорозької Січі,...
День Збройних Сил України Мета
Мета. Ознайомити учнів із славними тра диціями українського війська, що бере початок ще з часів Київської Русі та Запорозької Січі,...
Тема: Урок-асоціація «Зоряне сузір’я «срібного століття» російської поезії»
Мета: узагальнити набуті знання з теми «Поезія срібного століття», поглибити уявлення учнів про літературні напрямки; формувати навички...
«Будь природі другом»
Мета: розширити знання учнів про природу; виховувати інтерес до пізнавальної діяльності, любові до природи та бережливого ставлення...
Відділ освіти Криворізької райдержадміністрації Недайводський навчально-виховний...
Київської Русі; розкрити зміст понять «Київська Русь», «християнство», «хрещення»; допомогти учням усвідомити християнське значення...
ВСЕУКРАЇНСЬКА ЮНАЦЬКА БАСКЕТБОЛЬНА ЛІГА “Затверджую”
ДЮСШ-2-ХАІ (Харків) УКРАЇНОЧКА-ОДЮСШ-93 (Запоріжжя) СУЗІР’Я ОДЮСШ-94 (Рівне)
Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Районний методичний центр УРОК-РЕТРОСПЕКТИВА
Мета. Виховати в учнів почуття гідності, любові до рідного краю, поваги до батьків
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка