Реферат Автор Пісмарьова Марина Володимирівна


Скачати 262.67 Kb.
Назва Реферат Автор Пісмарьова Марина Володимирівна
Сторінка 1/2
Дата 04.01.2014
Розмір 262.67 Kb.
Тип Реферат
bibl.com.ua > Історія > Реферат
  1   2
Історія для дошкільнят

Реферат

Автор Пісмарьова Марина Володимирівна


ЗМІСТ


Вступ 3

І. Як знайомити з історією. 5

1.1. Знайомство з поняттям часу. 5

1.2. Стрічка часу 7

ІІ. Велика історія для маленьких чомусиків. 9

2.1. Технологія заглиблення як один із прийомів ознайомлення з історією. 9

2.2. Організація діяльності 9

2.3. Робота з батьками. 12

2.4. Результати роботи. 12

2.5. Розробки занять для дітей та батьків. 13

ЗАКЛЮЧЕННЯ 20

ЛІТЕРАТУРА 21

ВСТУП

Умови сучасного життя, його темп і інформаційна насиченість висувають високі вимоги до людини. Люди нового тисячоліття більш інтегровані у світовий культурний процес, повніше відчувають себе частиною єдиної цивілізації. Коли стають доступні країни і континенти, виникає необхідність орієнтуватися в історичних і культурних процесах, мати вичерпні знання про світ.

Ознайомлення дошкільників з навколишнім світом - це засіб утворення в їхній свідомості адекватних уявлень і знань про світ, заснованих на чуттєвому досвіді, і виховання правильного ставлення до нього. Воно є джерелом перших конкретних знань і тих емоційних переживань, які часто запам'ятовуються на все життя.

Основне завдання дорослих - показати дітям соціальний світ «зсередини» і допомогти дитині зрозуміти своє місце в цьому світі, як його члена, учасника подій, перетворювача.

Дошкільники - люди цікаві. За формулюванням, з якого починаються практично всі казки «давним-давно, в деякому царстві, у деякій державі ...», вони намагаються розгледіти щось ще. З'являються питання «Чому?», «Коли це – давним-давно?», а також питання, що стосуються одягу, способу життя та інше.

Ми, так чи інакше, розповідаємо дітям історію, про нас самих, про наше життя. Спогади людей старшого покоління - дідусів і бабусь викликають у малят інтерес і живу участь. Фільми, похід до музею, цікава ілюстрація в книзі - все може стати причиною цікавості наших дітей.

Історія як область знань несе в собі не тільки фактичний матеріал, вона не тільки дає нам факти, цифри, і інше, що поповнює наші знання. В історії, як і будь-якій іншій науці, весь фактичний матеріал - лише основа для пізнання світу і саморозвитку.

Вивчення історії, як і будь-якої іншої науки, дає можливість розширювати кругозір, формувати світогляд, в процесі вивчення з'являються вміння добувати і переробляти інформацію, міркувати і сприймати інші, не свої, точки зору. Історія дозволяє також сформувати просторово-часові уявлення, навчити дітей поваги до життя і досягненням предків, повазі культури свого народу і народів світу. Крім того, історичний матеріал -- велике поле для розвитку фантазії, уяви, мови. Крім самої науки історії, поруч з нею і всередині неї існують ще археологія, палеонтологія, геральдика, метрологія та інші дисципліни, що допомагають зрозуміти історичні події.

Це питання є актуальним на сьогодні і тому творча група педагогічного колективу ДНЗ № 14 м. Лисичанська обрала цю тему для більш детального вивчення та розробки конспектів занять, розваг для батьків та дітей.

Об'єкт дослідження: формування історичних уявлень у дітей дошкільного віку.

Предмет дослідження: зміст роботи з формування уявлень у дітей дошкільного віку на основі інтеграції технології занурення в образ через "емоційне занурення в історію" і в освітній процес.

У дошкільнят, як у дорослих, свої інтереси, уподобання. Одному подобаються автомобілі, інший може годинами говорити про літаки, третій захоплюють кораблі, зброю, дівчатка жваво цікавляться нарядами, зачісками. Історія дає можливість кожній людині знайти те, що його найбільше займає.

Інтерес до історії викликати не складно - ця наука сама по собі надзвичайно захоплива (пригадайте свої дитячі враження). Важливо пам'ятати особливості дітей дошкільного віку і намагатися не переносити в їх процес пізнання своїх стереотипів. Звичайно ж, не варто малюкові говорити про революції, війни, державних перетвореннях і тому подібне. Набагато корисніше розповісти про те, як люди жили, чим цікавилися, чого досягли, які уроки ми можемо витягти з підйомів і падінь давніх і сучасних народів. Нехай, на ваш погляд, ці розмови не відображають повноти історичної картини, але вашій дитині зараз цього і не потрібно: систему історичних знань він отримає в школі.

І. Як знайомити з історією.

1.1. Знайомство з поняттям часу.
Дитинство - час розвитку всіх сил людини, як душевних, так і тілесних, придбання знань про навколишній світ, освіта моральних навичок і звичок. У дошкільному віці відбувається активне накопичення морального досвіду, а також звернення до духовного життя.

З упевненістю можна сказати, що більшість, на жаль, дуже поверхово знайома, наприклад, з історією, культурою, побутом народу. Але ж тільки на основі минулого можна зрозуміти сьогодення, передбачати майбутнє . А народ , який не передав все найцінніше з покоління в покоління, - народ без майбутнього.

Історія - одна з найцікавіших дисциплін, і батьки та вихователі, які хочуть всебічно розвивати своїх дітей, звичайно ж, хочуть познайомити їх і з основами історії. Але три-чотирирічний малюк, насилу відрізняє те , що трапилося з ним самим вчора від того, що було минулого року, як же розкажеш йому про події сто - або тисячолітньої давності?

Всім дітям цікаво дізнатися, що було, коли їх самих ще не було на світі. Самий факт, що в світі взагалі щось було, коли їх самих ще не було , заворожує і інтригує. Що це за таємниче «давним-давно?» У що грали діти, коли бабусина мама була маленькою дівчинкою? Як тоді одягалися? Де спали ? ...

Перш за все, потрібно познайомити малюка з поняттям часу. Щоб усвідомити всі нюанси цього поняття, наприклад, розібратися в тому, що означає «вчора» і «минулого тижня», йому знадобиться кілька років, проте він навчиться досить швидко розташовувати в хронологічному порядку будь-які періоди часу. Тому в першу чергу дитину потрібно навчити ділити час на відрізки. Тут треба дотримуватися певної системи і не поспішати! Дитину цікавить в першу чергу те, що стосується його самого. Малюки люблять розглядати свої фотографії, розпитують нас про те, якими вони були тоді. Скориставшись цим інтересом, можна скласти разом з дитиною історію його родини у вигляді генеалогічного дерева або схеми. Показуючи фотографії батьків і пра батьків, можна розповідати про життя людей у той час, залучаючи додаткові ілюстрації з книг, журналів.

У кожній сім'ї зберігаються речі, що збереглися з незапам'ятних часів. Деякі з них і справді є сімейними реліквіями, інші начебто б і не представляють ніякої цінності, та якось шкода взяти і викинути або просто руки не доходять. Але те, що для вас - даремний непотріб, якому давно б пора на смітник, для дитини - безцінні крупиці часу, ланки ланцюга, що зв'язують його з минулим. Він з однаковою цікавістю розглядатиме і трофейний цейсівський бінокль, який привіз з війни ваш дідусь, і мереживний комірець, яким прикрасила себе в далекому 1912 його прабабуся, отримуючи атестат зрілості, і незграбну ручку - вставочку зі сталевим пером - вона чимало цікавого могла б розповісти про те, як його дід освоював свої перші прописи .... А ось завалялася гумова підв'язка для панчохи. Дрібниця? Але якій юній особі не буде цікаво дізнатися, як виглядали предмети дамського туалету півстолітньої давності!

Дайте малюкові помилуватися скарбом, помацати його, вдихнути ледь вловимий аромат старовини: тонкий запах парфумів, що виходить від старовинного мережива і терпкий запах шкіри, просякнула польову сумку діда-офіцера, ні на що не схожий благородний аромат, який видає вистелена червоним оксамитом стара готовальня ... Кожен предмет - окрема історія, маленький уламок часу.

Коли дитина добре засвоїть принцип зміни поколінь, можна приступити до зовсім дивовижною темі: «Дуже, дуже, дуже давно, задовго до того, як твоя бабуся була маленькою дівчинкою, ЗОВСІМ НЕ БУЛО ЛЮДЕЙ! Світ існував, але не було людей! У ті часи на Землі жили дуже дивні тварини: динозаври». Дістаньте книгу з якісними ілюстраціями на цю тему. Перерахуйте назви різних динозаврів (запам'ятати слово «діплодок» не важче, ніж «бегемот» ). Можна також купити дешеві пластмасові фігурки таких тварин. Вони допоможуть запам'ятати назви дивних звірів, яких більше немає, але які жили, КОЛИ ЛЮДЕЙ ЩЕ НЕ БУЛО !

Після того, як дитина засвоїть все почуте, можна переходити до власне історії. Зрозуміло, якщо він дуже зацікавився динозаврами, а у вас є хороший дидактичний та розвиваючий матеріал з цієї теми, можна поглибити його знання в даній області.

Переходячи до історії країни чи світу, корисніше не починати з далекого минулого, а скласти невеликі розповіді про яскраві, чудові події та людей, про відкриття і винаходи, про звичаї і повсякденне життя людей в різний час. Тут, на мій погляд, не можна відриватися від того, що дитина вже знає, не можна втрачати нитку реальності. В іншому випадку ми отримаємо ще одну казку.
1.2. Стрічка часу.
Зацікавити дитину вивченням історії дуже важко, тому що діти погано орієнтуються в часі. Все, що було раніше того часу, про який вони в даний момент добре пам'ятають, називається у дітей просто - « давно - давно» .

Часто , таке ж уявлення про час залишається у дітей шкільного віку і вони насилу можуть пригадати, яка подія була раніше, а яке пізніше, особлив , якщо одна подія вивчається в одному класі в курсі історія країни, а інше через рік в курсі світової історії. Зв'язок між подіями не встановлюється в голові у дитини, йому важко зіставити співвідношення подій між собою.

Щоб уникнути цього, спробуйте зробити своїй дитині ще в дошкільному віці цікаве посібник з історії - «Стрічку часу».

Почати заповнювати стрічку можна з історії малюка. Краще якщо такі стрічки будуть виготовляти батьки зі своїми дітьми. Треба взяти фотографіїї дитини, наприклад, за таким змістом:

• Катя недавно народилася і весь час спить (відповідна фотографія ) ;

• Катя вже навчилася лежати на животі і піднімати голову ;

• Катя вміє сидіти ;

• Катя навчилася сама стояти , ходити і т.д.;

• Катя складає циліндри в коробочку ;

• Катя намагається з'їхати з гірки.

Підібрати фотографії потрібно так , щоб було ясно видно , що дитина росте, розвивається, набуває вміння, дорослішає, змінюється .

Із листа ватману виготовляють стрічку часу з поділками на рік, місяці, на яку наклеюють фотографії. В дитячому садочку ми виготовили таку стрічку в групі. Замість фото конкретної дитини підібрали картинки необхідного змісту. Це був початок.

Щоб роздивляння стрічки не було марним, вигадали цікаві історії про зображену дитину. Слід звертати на поняття «спочатку», «потім», «раніше», «пізніше» (звертаючи увагу на те, що «спочатку» завжди лівіше, ніж потім). Для розвитку творчої уяви дітей можна запропонувати вигадати історію, яка могла б відбутися, але не зображена на картинці. Так діти можуть пригадати, що з ними відбувалося. Паралельно наклеюють картки батьків, дідусів, бабусь дитини. Акцентуючи увагу на те, що ці карти находяться лівіше, бо події відбувалися раніше.

Щоб познайомити дитину з давниною, краще взяти рулон шпалер. Це дасть змогу почати історію від динозаврів до сьогодення, поступово заповнюючи білі плями.

Час від часу на стрічці можна влаштовувати тематичні « виставки» - «Подорож у часі» (не важливо, стрічка якого масштабу висить - одне століття або дуже багато).

Купивши з нагоди недорогу розмальовку з історії моди або розвитку авіації, розташуйте вздовж всієї стрічки (закріпивши шпильками, скотчем або вклавши в кишеньки від фотоальбомів) зображення в хронологічному порядку.

Можна закріплювати :

  • репродукції ( на листівках ) різних художників ,

  • фотографії , що зображують історію архітектури вашого міста (або всього світу) ,

  • портрети правителів або знаменитостей ( вчених, письменників, музикантів, мореплавців, спортсменів і пр. ) ,

  • картинки, що відображають історію винаходів чи відкриттів (наприклад, від гусячого пера до фломастеру, від скіпки до галогенової лампі),

  • написи з назвами улюблених книг дітей,

  • і так далі.

Через деякий час зніміть «виставку» .

Можна запропонувати дитині пригадати розташування зображень у часі і розкласти їх на підлозі в хронологічному порядку. Якщо ви звертали увагу дитини на дати, поки виставка висіла на своєму місці, запитаєте у нього, до якого часу відноситься те або інше зображення.

ІІ. Велика історія для маленьких чомусиків.

2.1. Технологія заглиблення як один із прийомів

ознайомлення з історією.
В основу системи роботи покладена ідея залучення дітей дошкільного віку до світової історії за допомогою технології «занурення».

Система роботи з впровадження даної технології спрямована на занурення дитини в атмосферу досліджуваної епохи, для формування потреби в розвитку, так, як отриманий в дитинстві пізнавальний і емоційний досвід виховання історією благотворно позначається на соціальному формуванні особистості дитини, створює моральні основи його ставлення до навколишнього світу. Все це відбувається через комплексний вплив на дитину різних видів дитячої діяльності .

Мета системи роботи - емоційне занурення дошкільнят в ході сприйняття і переживання історичних відомостей. Розвиток стійкого інтересу до пізнання історії та виховання шанобливого ставлення до історії та культури інших народів.

Зміст системи роботи об'єднано за допомогою тематичного і блокового занурення, що дає можливість охопити цілий логічно і хронологічно закінчений період з вираженими причинно -наслідковими зв'язками, створити особливе психологічне поле і умови для спільного «​​проживання» в ньому вихователя і дітей.
2.2 Організація діяльності.
Система роботи розрахована на розвиток дітей від 4 до 6 років.

Перспективне планування складено з урахуванням вікових, психофізіологічних особливостей дітей від другої молодшої групи до старшої.

Тривалість видів діяльності:

молодша група – 10-15 хвилин;

середня група – 15-20 хвилин;

старша група – 20-35 хвилин.

Основні завдання:

  1. Продовжувати виховувати інтерес до пізнання історії.

  2. Розвивати уявлення про особливості народів світу, їх суспільного життя.

  3. Розвивати уміння відображати отримані знання в

спеціально створеній обстановці (гра, театр, музично - літературні

імпровізації, музей).

  1. Виховувати індивідуальне емоційне ставлення до історії.

  2. Знайомити дітей з природою і кліматом країни, що вивчається, дати уявлення про красу і різноманітності рослинного і тваринного світу.

  3. Дати уявлення про особливості життя людини в даних природних умовах, познайомити з зовнішнім виглядом, житлом, одягом і побутом представників досліджуваної епохи.

  4. Познайомити з традиційними заняттями даного народу. Дати уявлення про релігію та культуру даного народу.

  5. Сприяти використанню отриманих знань у різноманітних видах діяльності .

  6. Вчити доброзичливо ставитися до оточуючих, взаємодіяти з дорослими і однолітками.

Форми організації діяльності:

  • інтеграція програмного змісту занять з даної системи роботи в заняття пізнавального, мовленнєвого, художньо - творчого циклу;

  • спільна діяльність з дітьми за видами дитячої діяльності (сюжетно - рольові ігри, дидактичні ігри, музично - художня діяльність, рухливі ігри, хороводи );

  • театралізовані вистави на основі пізнавального матеріалу, засвоєного дітьми;

  • дидактичні ігри, що розвивають уявлення дітей про культуру і побут народів світу, розуміння слів, що відображають уявлення про російську культуру, можливість емоційно реагувати на літературні та інші джерела, намагатися частково їх відтворити;

  • рухливі ігри з мовним змістом, що сприяють мовному розвитку, що виробляють спритність, вміння керувати своїми рухами, концентрувати увагу на одному виді діяльності, розвивають вміння співвідносити руху з текстом, вміння починати рух по сигналу;

  • настільно- друковані ігри з історичним змістом дозволяють вивести дитину на рівень символічного заміщення, що сприяє подальшому розвитку мовного мислення.

Моделювання, використовується як на занятті, так і в спільній діяльності:

  • моделювання можливої ​​історичної ситуації за принципом «якби». Діти створюють історичну ситуацію, якої не було, але могла б бути;

  • моделювання за принципом реконструкції.

Діти за завданням вихователя ставляться в позицію дослідника, коли з уривків з казок, оповідань, енциклопедій, інших джерел їм пропонують відтворити історичну ситуацію, зробити висновки. В якості історичних джерел, особливо сучасного періоду Росії, можуть бути використані документи з домашнього архіву, спогади старших, інтерв'ю очевидців та не як ілюстрація, а як рівноправний джерело поряд з іншими документами, літературними творами , що створює атмосферу причетності, дозволяє дитині емоційно пережити, сприйняти знання з історичного моменту.

Ігрова форма організації дитячої діяльності сприяє більш ефективному вирішенню проблеми по залученню дітей дошкільного віку до культури народів світу за допомогою технології «занурення» в образ. А так само дозволяє знизити вплив навчального навантаження на дітей дошкільного віку.

Розвиток уявлень відбувається і через ігрові заняття, де діти поступово видобувають, розвивають уявлення про культуру, побут народів світу.

Закріплення йде протягом тижня, щодня в одному з видів дитячої діяльності (художньо - творча, ігрова, мовленнєва, дослідницька) з урахуванням перспективного плану занять та необхідної індивідуальної роботи. Тема простежується протягом місяця від заняття до заняття на різному рівні складності, за принципом «від простого до складного».

У групі створюється розвиваюча середовище, що сприяє закріпленню у дітей наявних уявлень згідно теми занять по розділах:

  1. Острівець «стрічка часу», інтерактивні моделі часових періодів (первісна людина, середньовіччя, сьогодення, майбутнє);

  2. Дидактичні ігри з культурно - історичним змістом;

  3. Обладнання для національних рухливих ігор;

  4. Міні - бібліотека (енциклопедичні джерела, тематичні та сімейні альбоми);

  5. Аудіо і відео записи (пісні, музика, DVD- мультфільми, енциклопедії, презентації);

  6. Костюмерна, що відображає елементи національного одягу, костюми для драматизацій і сюжетно - рольових ігор.

У роботу залучені фахівці дитячого саду. Музичний керівник на своїх заняттях знайомить дітей з піснями, танцями, музичними інструментами народів світу. Інструктор з фізичної культури проводить рухливі ігри, естафети. Активно використовується взаємодія з установами додаткової освіти міста для розширення уявлень дітей про джерела пізнання.

2.3. Робота з батьками.
Процес розвитку розумових , творчих і емоційних здібностей дошкільника через знайомство з цінностями національної культури знаходить підтримку у батьків. Взаємодія педагогів і батьків побудовано за принципом співробітництва , що обумовлює ефективність процесу прилучення дошкільників до культури різних країн.

Формами взаємодії дитячого саду і сім'ї виступають: свята, розваги, прогулянки, екскурсії до музеїв, на виставки, спільні спектаклі, виставки виробів і малюнків.

Батьківські збори дають початкові знання з виховання та пізнавально - мовному розвитку дітей , дозволяють створювати традиції як всередині групи, так і в сім'ї (традиція - бесіда «що я бачив по дорозі» коли дитина входить у групу або додому; розповідання казок батьками дітям на ніч ).

Відкриті заняття збагачують знання батьків щодо пізнавального розвитку , дають уявлення про уміння і навички, наявні у дітей, навчають методиці роботи з дидактичними іграми та посібниками.

Анкетування батьків дозволяє з'ясувати думку батьків з питань розвитку дітей, ефективність проведення заходів намітити план роботи.

Театральні постановки казок спільно з батьками - дозволили розкрити творчий потенціал дітей та батьків, розвитку гордісті у дітей за мам і тат . Такі спільні заходи встановили неформальну атмосферу спілкування між батьками та педагогами, що дозволило підвищити ефективність у роботі з дітьми з розвитку мовлення .

Завжди буде успіх, якщо сім'я працює разом з педагогом. Кожну мету треба доводити до відома батьків, звертати їхню увагу на те, чого вихователь хоче навчити дітей. Тому батьки - активні помічники у вихованні дітей. Тісна активна взаємодія і співпраця допомагає у вихованні та розвитку дітей.
2.4. Результати роботи
Даний підхід до проблеми дає позитивні результати у вихованні та розвитку дітей. Для вибору найбільш ефективних методів формування пізнавального розвитку дитини дошкільного віку , необхідно знати вікові особливості дітей , стан здоров'я та виявити рівень їх пізнавального і мовного розвитку . З цією метою з кожною дитиною на початку і наприкінці навчального року проводиться діагностику. Аналіз отриманих результатів дозволив виявити кілька підгруп дітей з різним рівнем засвоєння програмних завдань. Маючи попередні дані про рівні розвитку дітей , я здійснюю диференційований підхід , проводжу заняття підгрупами : діти з низьким і середнім рівнем пізнавального розвитку , діти з високим рівнем розвитку . Діагностування дітей дозволяє зробити висновок про рівень засвоєння і намітити шляхи розвитку дитини і групи в цілому. (Діагностика додається)

У процесі навчання і виховання дітей відстежувалися результати зростання рівня сформованості умінь і навичок. Діти познайомилися з природою і кліматом країни, що вивчається , мають уявлення про красу і різноманітності рослинного і тваринного світу. Можуть розповісти про особливості життя людини в даних природних умовах , мають уявлення про зовнішнім вигляді , житло, одяг і побут представників досліджуваної епохи , про релігію і культуру даного народу. Активно використовують отримані знання в різноманітних видах діяльності . Мають навички доброзичливого ставлення до оточуючих , активно взаємодіють з дорослими і однолітками. Намагаються дотримуватися правил культури поведінки в дитячому саду , вдома, на вулиці , в музеї.

Діти навчилися етичним нормам спілкування і поведінки. Всією системою своєї роботи, розвиваю пізнавальну і мовну активність дітей, мовне спілкування між однолітками, дорослими.

Навчаю дітей бути активними, легко вступати в контакт, створюю позитивну емоційну атмосферу.


2.2. Розробки занять для дітей.
Пропонуємо до розгляду декілька розробок занять по ознайомленню дітей з історією.
  1   2

Схожі:

Колісник Марина Володимирівна, учитель української мови та літератури
Упорядник: Колісник М. В. – учитель української мови та літератури Хорольської гімназії
«Бути здоровим модно!» для учнів старшого віку Автор: Ковтун Ірина Володимирівна
Поглиблення знань про переваги ведення здорового способу життя, про важливість дотримання всіх його аспектів
Формування життєвих компетентностей учнів шляхом впровадження інноваційних...
Автор статті: Тужикова Ольга Володимирівна, вчитель природознавства Парасковіївської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату...
ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ: ДОДАТОК, ОЗНАЧЕННЯ, ОБСТАВИНА
Автор: Рак Віталія Володимирівна, учитель української мови та літератури Топильнянського навчально-виховного комплексу «Дошкільний...
Касперович Тетяна Володимирівна
Касперович Тетяна Володимирівна,спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель,учитель початкових класів Дебальцівської...
Завідувач сектору реєстрації нормативно – правових актів, правоосвітньої...
Ярема Тетяна Володимирівна, освіта вища юридична, у 2002 році закінчила Волинський державний університет імені Лесі Українки, в управлінні...
Реферат від групи
Усний журнал з питань безпеки життєдіяльності та професійного травматизму (реферат від групи)
Програма Всеукраїнської конференції «Сучасні реалії очима молоді»
Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна (Алімова Марина, Пантюх Марія, Хлєбнікова Дар’я, Клименко Данило)
Рефератiв з дисципліни з (найменування навчальної дисципліни ) дисципліни
Реферат може бути написаний по будь-якій темі з приведеного списку. За бажання написати реферат на тему, яка не увійшла до переліку,...
1 Тимошенко Юлія Володимирівна

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка