Інтелектуальна гра «Я люблю Україну»


Скачати 70.42 Kb.
НазваІнтелектуальна гра «Я люблю Україну»
Дата06.12.2013
Розмір70.42 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Історія > Документи
Інтелектуальна гра « Я люблю Україну»

( для учнів 5-9 класів)

Мета : систематизувати знання учнів з курсу історія України, виховати в учнів інтерес до предмету,

інтерес до історії нашої країни, українського народу,його звичаїв, традицій,

героїчного минулого.

В грі беруть участь 2 команди, до складу яких входять по 5 учнів. Кожна команда отримує домашнє завдання : обрати назву команди, девіз, привітання команді - супернику, сформувати команду вболівальників.

Вчитель. Ми з вами розпочинаємо розважально - пізнавальну

гру « Я люблю Україну». Сьогодні нашим учасникам

доведеться продемонструвати свої знання з історії, вміння їх

застосувати на практиці.

1 конкурс « Вікторина»

Кожна команда по черзі має дати відповіді на 10 запитань. Ви маєте право використати по одній підказці вболівальників.

Запитання для 1 команди.

1 Що означає слово історія? ( життя ,праця ,та побут народу в минулому)

2 Яка держава існувала на території сучасної України в ІХ-ХІІ столітті?

( Київська Русь)

3 На якому острові заснована перша Запорізька Січ? ( Мала Хортиця)

4 На території якої сучасної області розташований національний історичний заповідник « Хортиця» ( Запорізька)

5 Яке сучасне місто раніше називалося Катеринослав? (Дніпропетровськ)

6 Назвіть ім’я дідуся князя Володимира Великого. ( Ігор)

7 Яке свято відзначають українці 7 січня ( Різдво Христове)

8 До складу яких держав входили українські землі на початку ХІХ ст.?

( Австрійської та Російської імперій)

9 Як називався перший пароплав,який з’явився на Дніпрі в 1823 році?

( « Бджілка»)

10 Назвіть дату проголошення незалежності України. ( 24 серпня 1991 року)

Для 2 команди

1 Що таке археологія ( наука, вивчає історію за викопними рештками

2 Назвіть ім’я першого князя Київської Русі ( Олег)

3 Назвіть ім’я першого гетьмана Запорізької Січі. ( Д.Вишневецький)

4 На території якої області знаходиться Зборівський замок ( Тернопільська)

5 Поблизу якого сучасного міста знаходяться руїни колонії греків міста

Херсонес? ( Севастополя)

6 Назвіть ім’я внука Святослава .( Ярослав)

7 Яке свято за народним календарем українці відмічають 14 січня

( Василя)

8 До складу якої держави ввійшли українські землі після Люблінської

унії ( Речі Посполитої).

9 В якій галузі промисловості відзначилися українські підприємці Яхненки, Симеренки ? ( цукрова)

10 Назвіть дату прийняття Конституції.( 28 червня 1996 року).

Ведучий. А зараз ми послухаємо наше шановне журі.

( оголошення результатів першого конкурсу)

Рекламна пауза ( завдання командам прорекламувати предмет історія)

2 конкурс . «Вірю .Не вірю»

Я ставлю запитання кожному учаснику команди ,а учаснику достатньо

Відповісти вірить він чи ні ,тому що сказано

1 команда .

1 ( учень 6 класу) Стародавній Пантікапей розташовувався на території

сучасного міста Керч ( так )

2 ( учень 7 класу) Правління князя Володимира Великого було на 15 років тривалішим ніж правління Ярослава Мудрого ( Ні по 35 років )

3 ( учневі 8 класу)Гетьман Іван Виговський загинув в одній з битв Хотинської війни ( ні , Хотинська війна 1621-22 років,а Виговський 1657-1659 роки).

4 Купці ,промисловці - мільйонери Яхненки, Симеренки вийшли із

селян-кріпаків.( так)

5 ( капітан ) Наймолодша область України – Черкаська(так)

2 команда.

1( учень 6 класу) .на території України греки - колоністи заснували

лише одну колонію – Херсонес.( ні)

2( учень 7 класу) .Ярослав Мудрий мав п’ять синів і три доньки ( так)

3 (учень 8 класу) Автором картини « Запорожці пишуть листа турецькому султану» є І. Репін ( так)

4 ( учневі 9 класу) В результаті трьох поділів Польщі наприкінці 18 ст.

Українські землі ввійшли до складу Польщі та Росії .( Ні)

5 ( капітану команди) Україна має спільні кордони з Німеччиною.(ні)

( оголошення результатів другого конкурсу)

3 конкурс « Капітани, Капітани…»

Ведучий .А зараз ми перевіримо,як учасники команд розуміють своїх

Капітанів ,так сказати з пів слова.

Кожен капітан отримає карточку з прізвищами відомих українських

Діячів – письменники, гетьмани, художники ,співаки,актори і т.п.

Капітан команди не повинен називати прізвище прямо, а лише робити натяк,а команди – назвати цю особу. Наприклад.

Леся Українка ( поетеса , так як наша Держава)

На це завдання відводиться 3 хвилини.( капітани обирають карточку)

1 карточка 2 карточка

Іван Сірко Іван Франко

Петро Могила Дмитро Вишневецький

Пантелеймон Куліш Пилип Орлик

Євген Гребінка Григорій Квітка – Основяненко

Микола Лисенко Северин Наливайко

( оголошення результатів третього конкурсу)

4 конкурс « Заморочки»

Завдання цього конкурсу полягає в тому,що заплутати команду-суперника, давши 5 варіантів пояснення слова , лише один із них вірний.

Варіанти складають разом, але кожен учасник оголошує по одному варіанту відповіді,намагаючись так сказати,щоб суперники повірили.

Слова . 1 команда « Шарварок»-(правильна відповідь- дорожна повинність селян до ХХ століття : засипати ями, впорядковувати мости і т.п ) ( як варіанти учні можуть запропонувати : шинок , ярмарок,на якому продавали шаровари, кузня, де виробляли вироби круглої форми,

Так говорили,коли грошей не було( хоч шаром покоти)

2 команді . «Чинбарство»- ( виготовлення шкіри), ( як варіанти – отримання доходу за чин, зухвальство, збирання чиншу, присвоєння чину за певним віком)

( оголошення результатів конкурсу)

5 конкурс. « Про кого йде мова?» « Про що йде мова?»

Ведучий . Ставлю запитання обом командам відразу, а команди на аркуші паперу пишуть, про кого, на їх думку, йде мова. До кожної особи

по чотири запитання, якщо відгадали за першим запитанням - отримали

4 бали, за другим -3 бали, за третім- 2 бали , за четвертим - 1 бал.

Варіанти відповіді можуть мінятися, після того, як почули наступне питання. Балом за конкурс буде братися загальна кількість балів,за правильну відповідь .Максимально - 10 балів.

І завдання

1) В історії військового мистецтва його ставлять поряд з Олівером Кром-

велем, Густавом ІІ Адольфом;

  1. він народився 27 грудня 1595 року.

  2. Він був обраний гетьманом навесні 1648 року

  3. Він є нашим земляком, родом з Чигиринщини.

( Богдан Хмельницький)

ІІ завдання

  1. Його гетьманування частково співпало з роками царювання

в Росії Петра І

  1. Його гетьманування тривало 22 роки

  2. Він народився в 1640 році на Київщині,селі сьогодні назване на його честь.

  3. Він брав участь у полтавській битві.( І.Мазепа)

ІІІ завдання

  1. одна із архітектурних пам’яток України

  2. Ця споруда має тринадцять куполів

  3. Побудована ця споруда в ХІ столітті

  4. Споруда побудована за Ярослава Мудрого( Софіївський собор)


6 конкурс « Народознавчий»

1 «Свята народного календаря» (Для обох команд однакові,враховується

Швидкість і правильність . 2 бали максимум)

На карточках назви свят народного календаря .Скласти в порядку ,як вони відзначаються .

Великдень, Катерини, Маланки , Трійця, Петра і Павла, Спаса, Маковія,

Свят-вечір.

2 «Обрядові страви»

Командам пропонуються назви страв. Завдання – поруч із стравою записати ,до якого свята її готували

Кутя- на ….( Свят вечір), писанки,крашанки.паска …( Великдень)

Шулики …( на маковія) Мандрики..( Петра і Павла), млинці з маслом ,..

(Масляна)

3 « Речі побуту»

Командам пропонується набір предметів ( рубель, праник, гребінь, веретено)

1 команда . Показати рубель. 2 команда – праник.

Рекламна пауза . ( Реклама одного з маршрутів Золотої підкови Черкащини)

7 конкурс . « Статистичний.».

Команда що буде давати відповідь ставить кількість балів ,( від 5 до 20) які вона отримає в разі правильної відповіді, якщо команда суперник не повірить їх відповіді,якщо ж повірить і відповідь буде вірна , то цю суму балів отримає команду суперник. І в тому випадку коли відповідь буде невірною,а команда – суперник повірить,то теж команда отримає ці бали

Конкурс полягає в тому, що командам пропонується назвати приблизне

число . А команда суперник сказати ,чи приймає вона відповідь,

в разі коли ні,то сказати ,більше чи менше.

Кожна команда отримає по три запитання .( запитання ставляться по черзі)

1 запитання . Згідно підручника Г.Швидько « Історія України» 8 клас

школі при Львівському Успенському братсті наприкінці 16 століття налічувалося учнів учнів,число яких є двозначним ,більше за половину.

( 61)

2 питання. Згідно підручника Ф.Турченко « Історія України» 9клас

Загальноросійської адміністративної реформи, на території України на початку 19 століття було утворено скільки губерній ,що їх кількість відповідає однозначному числу ( 9)

3 питання. Згідно підручника Ф.Турченко « Історія України» 9клас

До Кирило – Мефодіївського братства на початку його діяльності входило кількість учасників, ,що відповідає двозначному числу.( 12)

4 питання Згідно підручника Ф.Турченко « Історія України» 9клас

В Львові в 1849 році проживало жителів,кількість яких становить

п’ятизначне число більше за половину ( 70 тис. )

5 питання Згідно підручника Г.Швидько « Історія України» 8 клас

У Хотинській війні під керівництвом гетьмана Петра Сагайдачного

брали участь кількість козаків,що складає п’ятизначне число,менше за половину.( 20 тис)

6 питання. Згідно підручникаТ.Ладиченко « Історія України.»7 клас

На території Київської Русіна ІХ- Х ст.. нараховувалося міст, кількість яких становить двозначне число, менше половини .( 25)

Ведучий .Надаємо слово нашому журі,які назвуть нам результати цього конкурсу ,підведуть підсумок нашої гри.( журі)

Вчитель робить підсумки гри, вітає переможців.

Схожі:

Тема: Інтелектуальна гра «Я люблю Україну»
Мета: Перевірити рівень і якість знань і умінь учнів з основ наук та навколишнього
Сценарій конкурсно-розважальної програми «Я люблю Україну» Доброго...
«Я люблю Україну!» Я впевнена, що серед присутніх не знайдеться жодної людини, яка б хоч раз не дивилась телевізійну версію цього...
«Я ЛЮБЛЮ УКРАЇНУ!»
Україну, її символи, традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання культури спілкування
Тема: Пізнавально-розважальне шоу Я люблю Україну Мета
Мета: розширити і поглибити знання учнів про Україну, про рідний край; стимулювати інтерес до дослідження природи, життя і побуту...
Урок фестиваль «Я люблю Україну»
Мета: поширити знання про Україну, її національні традиції, символи, природу, пам’ятки культури. Виховувати патріотизм, любов до...
«Я люблю Україну» Мета
Україну, повторити відомості про письменників, що вивчаються в шкільному курсі 9 класу; розвивати вміння творчо мислити, працювати...
“ Я люблю Україну “
Експрес-контроль “Економічна і соціальна географія України”, 9 клас (Г. Д. Довгань)
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА З ІНФОРМАТИКИ
У грі беруть участь 7 учні 10-х класів, виз­начені попередньо за їх бажанням чи призна­чені вчителем. На заході присутні вболіваль­ники...
Я люблю Україну в світі єдину
Мета: узагальнити і розширити знання учнів; розвивати логічне мислення, уміння правильно і швидко приймати рішення; формувати патріотичне...
Інтелектуальна гра
Лоза Ольга Володимирівна. Вчитель фізики і математики. Генічеська санаторна загальноосвітня школа – інтернат І-ІІІ ступенів Херсонська...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка