Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової навчальних планів для історичної та суспільствознавчої освіти школярів у 2013/2014 навчальному році ІСТОРІЯ І СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧІ КУРСИ


Скачати 53.92 Kb.
Назва Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової навчальних планів для історичної та суспільствознавчої освіти школярів у 2013/2014 навчальному році ІСТОРІЯ І СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧІ КУРСИ
Дата 08.06.2013
Розмір 53.92 Kb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Історія > Методичні рекомендації

Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової навчальних планів для історичної та суспільствознавчої освіти школярів у 2013/2014 навчальному році




ІСТОРІЯ І СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧІ КУРСИ


Профільне навчання в оновленій 11-річній школі здійснюється у 10-11 класах за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України і розміщеними на сайті МОН України.http://www.mon.gov.ua/

Нагадуємо, що поглиблене вивчення історії розпочинається у 8 класі і рекомендуємо застосовувати його перш за все до історії України.

Орієнтовне навчально-тематичне планування поглибленого вивчення історії України у 8 та 9 класах (по 140 год. у кожному з класів) розміщені на сайті Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області.

При запровадженні поглибленого/підсиленого вивчення всесвітньої історії у старшій профільній школі треба керуватися програмами для поглибленого вивчення всесвітньої історії для 10-11 класів загальним обсягом 105+ 140 годин.

У розрізі класів та курсів за вибором історичного та суспільствознавчого спрямування, які рекомендовані для викладання за рахунок варіативної складової навчальних планів у 2013/2014 навчальному році знаходяться :

Курси за вибором, які мають програми,

затверджені Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України:



Назва курсу за вибором

Автори

Кількість годин



Міфологія Стародавнього світу, 6 клас

І.Нікітіна

35



Спецкурс «Трипільська протоцивілізація»,

8 клас

М.Відейко

17



Видатні постаті України кінця XVI-XVIII ст., 8 клас

Н.Лівун, В.Островський

35



Українська культура середини XVI-ХІХ століть, 8-9 класи.

С.Загребельна

35



Видатні постаті України кінця XVIII-початку ХХ століть, 9 клас

Н.Лівун, В.Космірак, В.Островський

35



Спеціальні (допоміжні) історичні дисципліни, 10-11 класи

Ю.Василюк, В.Островський

35



Історія українського кінематографа ХХ ст. (10-11 класи.)

А.Приходько

35



Досліджуємо історію України (10-11 кл.)

Ю.Малієнко

35



Українське відродження у ХХ ст. (10-11 класи.)

Т.Мацейків

35



Історія України першої половини ХХ ст. в особах (10-11 класи.)

Т.Чубукова

35



Історія української культури (10-11 класи)

В.Власов

35



Видатні постаті України (10-11 класи.)

І.Гирич






Полікультурна історія України ( 11 клас)

(Програма опублікована в журналі «Історія і суспільствознавство в школах України: теорія і методика викладання»)

В.Мисан

35




Міжнародні відносини у другій половині ХХ століття (11 клас.)

Ю.Василюк, М.Семкіяш, В.Островський

17



Основи християнської етики

(5-11 класи)

Авт.кол-в під кер. Жуковського В.М.

по 35 год. у кожному з класів осн. і старшої школи



Основи християнської етики: досліджуючи Євангеліє від Івана

Авт.. кол-в Горбачова Л.І., Одинак М.М.

Федорак В.Ф.

5-11 кл., по 35 год. у кожному класі основної і старшої школи


З 2013/2014 навчального року, у зв’язку з початком переходу основної школи на нові програми, у недержавний компонент переведений курс «Етика» у 5 класі. Враховуючи восьмирічний досвід викладання етики, наявне кадрове та навчально-методичне забезпечення, і – особливо – практичну спрямованість курсу, його викладання варто зберегти за рахунок варіативної складової навчального плану. На це вказується і у відповідному листі МОН України за № 1/9-324 від 16.05.13.

Стосовно курсів духовно-морального спрямування, якими є курси з основ християнської етики та моралі, ми наголошуємо на двох моментах. Перше – це світські курси, а не основи Закону Божого того чи іншого конфесійного спрямування. Друге – ці курси можуть викладатися у школах лише за згодою батьків, що виражається у формі письмової заяви.

Серед курсів недержавного компонента, які ми рекомендуємо вивчати, є історико-краєзнавчі курси. Затверджена Міністерством освіти і науки, молоді та спорту нова програма шкільного курсу Історії Чернівецької області в обсязі 70 годин для 7-11 класів. Її структура передбачає вивчення історії земель, що нині складають Чернівецьку область від найдавніших часів до наших днів. У тому числі у старшій школі – з 1900 до сьогодення. Крім того, затверджена нова програма курсу «Оповідання з історії рідного краю» для 5 класу.

У зв’язку з вищевикладеним, втратили чинність програми з історії Північної Бессарабії, зміст яких включений до програми з історії Чернівецької області.

Спецкурси «Історія і культура єврейського народу», «Катастрофа європейського єврейства у роки другої світової війни», що вивчаються у школі № 41 м. Чернівців з поглибленим вивченням єврейського етнокультурного компоненту, які отримали гриф Міністерства освіти і науки України, або їхні фрагменти, можна використовувати/викладати і в інших навчальних закладах області.
Рекомендуємо вивчати за рахунок недержавного компоненту і курс «Історія нашого району (міста)» в обсязі 17 год. Серед курсів краєзнавчого змісту, які ми рекомендуємо вивчати, і курс «Основи археології Буковини» в обсязі 17 год. Підготовлений посібник: С.В. Пивоваров, В.Ф. Федорак «Основи археології Буковини (шкільний курс)». Курс можна викладати у 7-11 класах суспільно-гуманітарного профілю як спецкурс, або факультатив в класах інших профілів.

У школах з румунською мовою навчання можна викладати курс «Історія румунського народу» за авторською програмою Ворника А.С. в обсязі 35 год. Окрім програми, є посібник «Оповідання з історії румунського народу» (Автори – упорядники Н.В.Шапка, Ф.А.Шапка), виданий румунською та українською мовами.

Перелік програм курсів за вибором /спецкурсів цим не обмежується, адже в період швидкої модернізації змісту освіти Міністерство освіти і науки України може рекомендувати до використання програми та інші складові навчально-методичного комплексу курсів за вибором, спецкурсів, які підсилюють викладання навчальних дисциплін освітньої галузі «Суспільствознавство».

В. Федорак, методист ІППОЧО

Схожі:

Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової...
Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової навчальних планів для історичної та суспільствознавчої освіти...
Варіативна складова робочих навчальних планів ЗНЗ реалізується для
Рекомендації щодо ефективного розподілу годин варіативної складової робочих навчальних планів
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих...
Рекомендуємо виділити по 1 годині з варіативної складової навчального плану на такі спецкурси і факультативи
Л И С Т
України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах...
Л И С Т
України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах...
Відповідно до наказу Міністерства освіти України №131 від 03. 04....
На українознавство в початкових класах відводиться 1 година на тиждень за рахунок варіативної складової робочого навчального плану...
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих...
Головного управління освіти і науки облдержадміністрації від 07. 10. 2010 №462 «Про демократизацію в системі освіти області», від...
Методичні рекомендації щодо викладання хімії у 2012-2013н р. Навчання хімії в 2012-2013
Навчання хімії в 2012-2013 навчальному році у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься відповідно до типових навчальних...
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих...
Біологічна грамотність стає соціально необхідною, а роль шкільного курсу біології в системі культури, виховання пошани і любові до...
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих...
Сучасна молодь вступає в життя в епоху не тільки бурхливого розвитку науки і техніки, а й негативних наслідків науково-технічної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка