|
Скачати 53.92 Kb.
|
Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової навчальних планів для історичної та суспільствознавчої освіти школярів у 2013/2014 навчальному роціІСТОРІЯ І СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧІ КУРСИПрофільне навчання в оновленій 11-річній школі здійснюється у 10-11 класах за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України і розміщеними на сайті МОН України.http://www.mon.gov.ua/ Нагадуємо, що поглиблене вивчення історії розпочинається у 8 класі і рекомендуємо застосовувати його перш за все до історії України. Орієнтовне навчально-тематичне планування поглибленого вивчення історії України у 8 та 9 класах (по 140 год. у кожному з класів) розміщені на сайті Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області. При запровадженні поглибленого/підсиленого вивчення всесвітньої історії у старшій профільній школі треба керуватися програмами для поглибленого вивчення всесвітньої історії для 10-11 класів загальним обсягом 105+ 140 годин. У розрізі класів та курсів за вибором історичного та суспільствознавчого спрямування, які рекомендовані для викладання за рахунок варіативної складової навчальних планів у 2013/2014 навчальному році знаходяться : Курси за вибором, які мають програми, затверджені Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України:
З 2013/2014 навчального року, у зв’язку з початком переходу основної школи на нові програми, у недержавний компонент переведений курс «Етика» у 5 класі. Враховуючи восьмирічний досвід викладання етики, наявне кадрове та навчально-методичне забезпечення, і – особливо – практичну спрямованість курсу, його викладання варто зберегти за рахунок варіативної складової навчального плану. На це вказується і у відповідному листі МОН України за № 1/9-324 від 16.05.13. Стосовно курсів духовно-морального спрямування, якими є курси з основ християнської етики та моралі, ми наголошуємо на двох моментах. Перше – це світські курси, а не основи Закону Божого того чи іншого конфесійного спрямування. Друге – ці курси можуть викладатися у школах лише за згодою батьків, що виражається у формі письмової заяви. Серед курсів недержавного компонента, які ми рекомендуємо вивчати, є історико-краєзнавчі курси. Затверджена Міністерством освіти і науки, молоді та спорту нова програма шкільного курсу Історії Чернівецької області в обсязі 70 годин для 7-11 класів. Її структура передбачає вивчення історії земель, що нині складають Чернівецьку область від найдавніших часів до наших днів. У тому числі у старшій школі – з 1900 до сьогодення. Крім того, затверджена нова програма курсу «Оповідання з історії рідного краю» для 5 класу. У зв’язку з вищевикладеним, втратили чинність програми з історії Північної Бессарабії, зміст яких включений до програми з історії Чернівецької області. Спецкурси «Історія і культура єврейського народу», «Катастрофа європейського єврейства у роки другої світової війни», що вивчаються у школі № 41 м. Чернівців з поглибленим вивченням єврейського етнокультурного компоненту, які отримали гриф Міністерства освіти і науки України, або їхні фрагменти, можна використовувати/викладати і в інших навчальних закладах області. Рекомендуємо вивчати за рахунок недержавного компоненту і курс «Історія нашого району (міста)» в обсязі 17 год. Серед курсів краєзнавчого змісту, які ми рекомендуємо вивчати, і курс «Основи археології Буковини» в обсязі 17 год. Підготовлений посібник: С.В. Пивоваров, В.Ф. Федорак «Основи археології Буковини (шкільний курс)». Курс можна викладати у 7-11 класах суспільно-гуманітарного профілю як спецкурс, або факультатив в класах інших профілів. У школах з румунською мовою навчання можна викладати курс «Історія румунського народу» за авторською програмою Ворника А.С. в обсязі 35 год. Окрім програми, є посібник «Оповідання з історії румунського народу» (Автори – упорядники Н.В.Шапка, Ф.А.Шапка), виданий румунською та українською мовами. Перелік програм курсів за вибором /спецкурсів цим не обмежується, адже в період швидкої модернізації змісту освіти Міністерство освіти і науки України може рекомендувати до використання програми та інші складові навчально-методичного комплексу курсів за вибором, спецкурсів, які підсилюють викладання навчальних дисциплін освітньої галузі «Суспільствознавство». В. Федорак, методист ІППОЧО |
Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової... Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової навчальних планів для історичної та суспільствознавчої освіти... |
Варіативна складова робочих навчальних планів ЗНЗ реалізується для Рекомендації щодо ефективного розподілу годин варіативної складової робочих навчальних планів |
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих... Рекомендуємо виділити по 1 годині з варіативної складової навчального плану на такі спецкурси і факультативи |
Л И С Т України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах... |
Л И С Т України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах... |
Відповідно до наказу Міністерства освіти України №131 від 03. 04.... На українознавство в початкових класах відводиться 1 година на тиждень за рахунок варіативної складової робочого навчального плану... |
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих... Головного управління освіти і науки облдержадміністрації від 07. 10. 2010 №462 «Про демократизацію в системі освіти області», від... |
Методичні рекомендації щодо викладання хімії у 2012-2013н р. Навчання хімії в 2012-2013 Навчання хімії в 2012-2013 навчальному році у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься відповідно до типових навчальних... |
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих... Біологічна грамотність стає соціально необхідною, а роль шкільного курсу біології в системі культури, виховання пошани і любові до... |
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих... Сучасна молодь вступає в життя в епоху не тільки бурхливого розвитку науки і техніки, а й негативних наслідків науково-технічної... |