Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової навчальних планів для історичної та суспільствознавчої освіти школярів у 2012-2013 навчальному році ІСТОРІЯ І СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧІ КУРСИ


Скачати 46.77 Kb.
НазваМетодичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової навчальних планів для історичної та суспільствознавчої освіти школярів у 2012-2013 навчальному році ІСТОРІЯ І СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧІ КУРСИ
Дата17.08.2013
Розмір46.77 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
bibl.com.ua > Історія > Методичні рекомендації

Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової навчальних планів для історичної та суспільствознавчої освіти школярів у 2012-2013 навчальному році




ІСТОРІЯ І СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧІ КУРСИ


Профільне навчання в оновленій 11-річній школі здійснюється у 10-11 класах за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України і розміщеними на сайті МОНМС України.http://www.mon.gov.ua/

Нагадуємо, що поглиблене вивчення історії розпочинається у 8 класі і рекомендуємо застосовувати його перш за все до історії України.

Орієнтовне навчально-тематичне планування поглибленого вивчення історії України у 8 та 9 класах (по 140 год. у кожному з класів) розміщені на сайті Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

У розрізі класів та курсів за вибором історичного та суспільствознавчого спрямування, які можна викладати за рахунок варіативної складової навчальних планів у 2012/2013 навчальному році рекомендуємо:

Курси за вибором, які мають програми,

затверджені Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України:



Назва курсу за вибором

Автори

Кількість годин

1

Міжнародні відносини у другій половині ХХ століття (11 кл.)

Ю.Василюк, М.Семкіяш, В.Островський

17

2

Видатні постаті України кінця XVI-XVIII ст., 8 клас

Н.Лівун, В.Островський

35

3

Видатні постаті України кінця XVIII-початку ХХ століть, 9 клас

Н.Лівун, В.Космірак, В.Островський

35

4

Спеціальні (допоміжні) історичні дисципліни, 10-11 клас

Ю.Василюк, В.Островський

35

5

Міфологія Стародавнього світу, 6 кл.

І.Нікітіна

35

6

Спецкурс «Трипільська протоцивілізація»

М.Відейко

17

7

Історія українського кінематографа ХХ ст.

(10-11 кл.)

А.Приходько

35

8

Досліджуємо історію України (10-11 кл.)

Ю.Малієнко

35

9

Українське відродження у ХХ ст. (10-11 кл.)

Т.Мацейків

35

10

Історія України першої половини ХХ ст. в особах (10-11 кл.)

Т.Чубукова

35

11

Історія української культури (10-11 кл.)

В.Власов

35

12

Видатні постаті України (10-11 кл.)

І.Гирич




13

Українська культура середини XVI-ХІХ століть, 8-9 кл.

С.Загребельна

35

15

Основи християнської етики

(5-11 класи)

Авт.кол-в під кер. Жуковського В.М.

по 35 год. у кожному з класів осн. і старшої школи

16

Основихристиянської етики: досліджуючи Євангеліє від Івана

Авт.. кол-в Горбачова Л.І., Одинак М.М.

Федорак В.Ф.

5-11 кл., по 35 год. у кожному класі основної і старшої школи


Стосовно курсів духовно-морального спрямування, якими є курси з основ християнської етики та моралі, ми наголошуємо на двох моментах. Перше – це світські курси, а не основи Закону Божого того чи іншого конфесійного спрямування. Друге – ці курси можуть викладатися у школах лише за згодою батьків, що виражається у формі письмової заяви.

Серед курсів недержавного компонента, які ми рекомендуємо вивчати, є історико-краєзнавчі курси. Затверджена Міністерством освіти і науки, молоді та спорту нова програма шкільного курсу Історії Чернівецької області в обсязі 70 годин для 7-11 класів. Її структура передбачає вивчення історії земель, що нині складають Чернівецьку область від найдавніших часів до наших днів. У тому числі у старшій школі – з 1900 до 2010 рік. Крім того, затверджена нова програма курсу «Оповідання з історії рідного краю» для 5 класу.

У зв’язку з вищевикладеним втратили чинність програми з історії Північної Бессарабії, зміст яких включений до програми з історії Чернівецької області.

Рекомендуємо вивчати за рахунок недержавного компоненту і курс «Історія нашого району (міста)» в обсязі 17 год. Серед курсів краєзнавчого змісту, які ми рекомендуємо вивчати, і курс «Основи археології Буковини» в обсязі 17 год. Підготовлений посібник: С.В. Пивоваров, В.Ф. Федорак «Основи археології Буковини (шкільний курс)». Курс можна викладати у 7-11 класах суспільно-гуманітарного профілю як спецкурс, або факультатив в класах інших профілів.

У школах з румунською мовою навчання можна викладати курс «Історія румунського народу» за авторською програмою Ворника А.С. в обсязі 35-140 год. Окрім програми, є посібник «Оповідання з історії румунського народу» (Авт.-упор. Н.В.Шапка, Ф.А.Шапка), виданий румунською та українською мовами.

Спецкурс «Історія і культура єврейського народу», «Катастрофа європейського єврейства у роки другої світової війни», що вивчаються у школі № 41 м. Чернівців з поглибленим вивченням єврейського етнокультурного елементу або їхні фрагменти можна використовувати/викладати і в інших навчальних закладах області.

У контексті нарощування навчально-матеріальної та методичної бази викладання та у зв’язку з проведенням конкурсу кабінетів навчальних дисциплін суспільно-гуманітарного спрямування, рекомендуємо обладнувати у навчальних закладах кабінети курсів недержавного компоненту цього профілю.
В. Федорак, методист ІППОЧО

Схожі:

Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової...
Методичні рекомендації щодо використання годин варіативної складової навчальних планів для історичної та суспільствознавчої освіти...
Варіативна складова робочих навчальних планів ЗНЗ реалізується для
Рекомендації щодо ефективного розподілу годин варіативної складової робочих навчальних планів
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих...
Рекомендуємо виділити по 1 годині з варіативної складової навчального плану на такі спецкурси і факультативи
Л И С Т
України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах...
Л И С Т
України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах...
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих...
Головного управління освіти і науки облдержадміністрації від 07. 10. 2010 №462 «Про демократизацію в системі освіти області», від...
Методичні рекомендації щодо викладання хімії у 2012-2013н р. Навчання хімії в 2012-2013
Навчання хімії в 2012-2013 навчальному році у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься відповідно до типових навчальних...
Відповідно до наказу Міністерства освіти України №131 від 03. 04....
На українознавство в початкових класах відводиться 1 година на тиждень за рахунок варіативної складової робочого навчального плану...
Деякі питання організації виховної роботи у 2012/2013 навчальному році
Міністерство надсилає для практичного використання методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах...
Методичні рекомендації щодо змісту варіативної складової робочих...
Біологічна грамотність стає соціально необхідною, а роль шкільного курсу біології в системі культури, виховання пошани і любові до...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка