“Редагування, сортування, індексування, пошук, фільтрування та копіювання даних таблиць. Експорт та імпорт таблиць


Скачати 89.93 Kb.
Назва “Редагування, сортування, індексування, пошук, фільтрування та копіювання даних таблиць. Експорт та імпорт таблиць
Дата 11.04.2013
Розмір 89.93 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи

Інструкційна карта до проведення
лабораторного заняття № 4
з дисципліни “Прикладна інформатика” на тему:
“Редагування, сортування, індексування, пошук, фільтрування
та копіювання даних таблиць. Експорт та імпорт таблиць.
Встановлення зв’язків з таблицями інших БД.”


Підготовчий етап заняття. Актуалізація знань.

Підготовчий етап заняття. Актуалізація знань.

  1. Перевірте наявність БД Sklad у власній папці (ця папка повинна міститися в папці Мои документы). При відсутності БД віднайдіть на гнучкому диску збережений архів Sklad.rar та розархівуйте його вміст у власну папку.

  2. Віднайдіть на жорсткому диску БД Борей (Nwind). При відсутності цієї БД на жорсткому диску самостійно встановіть її на комп'ютері використовуючи пункт меню СправкаПримеры баз данных… -- Учебная база данных "Борей". Скопіюйте цю БД у власну папку.

  3. Перейменуйте файл скопійованої БД Борей.mdb (Nwind.mdb) на Zrazok.mdb.

  4. Завантажте Access, відкрийте розроблену раніше БД Sklad.

  5. Перейдіть на закладку Таблицы.

Імпорт та експорт таблиць. Встановлення зв’язків з таблицями інших БД.

  1. Імпортуйте у власну БД таблицю Сотрудники з БД Zrazok.mdb. Для цього

    1. Натисніть кнопку Создать, у вікні Новая таблица оберіть пункт Импорт таблиц та натисніть кнопку ОK

    2. Вкажіть БД для імпорту об’єктів у вікні Импорт перейдіть у власну папку, відмітьте у ній БД Zrazok.mdb та натисніть кнопку Импорт;

    3. Оберіть імпортований об’єкт на закладці Таблицы БД Zrazok.mdb відмітьте таблицю Сотрудники

    4. Оберіть спосіб імпортування таблиці разом з даними натисніть кнопку Параметры та встановіть перемикач структура и данные в групі перемикачів Импорт таблиц

    5. Імпортуйте обраний об’єкт, натиснувши кнопку ОK.

  2. Імпортуйте самостійно з БД Zrazok.mdb таблицю Клиенты.

  3. Встановіть зв’язок з таблицею Товары БД Zrazok.mdb. Для цього

    1. Натисніть кнопку Создать, у вікні Новая таблица оберіть пункт Связь с таблицами та натисніть кнопку ОK;

    2. Вкажіть БД для встановлення зв’язку з таблицею у вікні Связь перейдіть у власну папку, відмітьте у ній БД Zrazok.mdb та натисніть кнопку Связь;

    3. Оберіть таблицю для встановлення зв’язку та встановіть зв’язок на закладці Таблицы БД Zrazok.mdb відмітьте таблицю Товары s натисніть ОK.

  4. Відкрийте пов’язану таблицю в режимі конструктора. Поясніть зміст повідомлень системи.

  5. Експортуйте дані з таблиці Товары в робочий лист книги MS Excel. Для цього

    1. Завантажте MS Excel та створіть порожню книгу

    2. Збережіть файл створеної книги у власній папці під назвою Export.xls та завершіть роботу MS Excel

    3. У власній БД відмітьте пов’язану таблицю Товары

    4. Оберіть пункт головного меню ФайлЭкспорт... для виклику майстра експорту даних

    5. Для експорту даних у файл MS Excel встановіть тип файла Microsoft Excel 97-2002

    6. Відмітьте створений файл Export.xls у власній папці та натисніть кнопку Экспорт.

  6. Завантажте MS Excel та відкрийте для редагування файл Export.xls.

  7. Віднайдіть у цьому файлі експортовані дані (зверніть увагу на назви листів) та створіть новий стовпець Сума для підрахунку загальної вартості збережених товарів. Для формування значень стовпця введіть в одну з його комірок відповідну формулу та поширте її на всі рядки таблиці (загальна вартість запасу товару рівна добутку ціни на кількість товару на складі). Перевірте коректність значень сформованого стовпця та закрийте MS Excel.

  8. Імпортуйте дані з книги Export.xls у власну БД. Для цього

    1. Натисніть кнопку Создать, у вікні Новая таблица оберіть пункт Импорт таблиц та натисніть кнопку ОK

    2. Для імпорту даних з файла MS Excel встановіть тип файла Microsoft Excel

    3. Відмітьте файл Export.xls у власній папці та натисніть кнопку Импорт;

    4. У вікні першого кроку майстра імпорту даних відмітьте лист Товари для імпорту даних та натисніть кнопку Далее

    5. Встановіть прапорець Первая строка содержит заголовки столбцов та натисніть кнопку Далее

    6. Встановіть перемикач в новой таблице для створення нової таблиці з імпортованих даних та натисніть кнопку Далее

    7. Виділяючи послідовно кожен стовпець в нижній частині вікна майстра, перевірте та відкоригуйте властивості всіх полів імпортованої таблиці та натисніть кнопку Далее

    8. Встановіть для нової таблиці ключове поле КодТовара та натисніть кнопку Далее

    9. Дайте новій таблиці назву Товари1 та натисніть кнопку Готово.

  9. Самостійно імпортуйте дані з файла Export.xls у власну БД для доповнення таблиці Товари. Чи вдалося імпортувати дані? Чому?

  10. Самостійно імпортуйте дані з файла Export.xls у власну БД для доповнення таблиці Товари1. Чи вдалося імпортувати дані? Чому?

Редагування даних таблиць.

  1. Доповніть імпортовану таблицю Сотрудники в режимі конструктора полем ІПН для зберігання індивідуального податкового номера співробітника. Забезпечте для даного поля обов’язкове введення 10 цифр. Помістіть це поле в кінці таблиці.

  2. Перейдіть в режим таблиці при допомозі кнопки Вид та створіть умови для зручного введення поля ІПН

    1. Приховайте стовпець КодСотрудника. Для цього

      1. Виділіть відповідний стовпець, відмітивши його заголовок натисненням лівої кнопки мишки

      2. В контекстному меню стовпця оберіть пункт Скрыть столбцы;

    2. Закріпіть стовпці Фамилия та Имя для відображення цих даних в будь-якій активній позиції таблиці. Для цього

      1. Виділіть відповідні стовпці при натиснутій клавіші Shift

      2. В контекстному меню стовпців оберіть пункт Закрепить столбцы;

    3. Розташуйте стовпець ІПН перед стовпцем Фотокартка. Для цього

      1. Виділіть стовпець ІПН, відмітивши його заголовок

      2. Перетягніть стовпець за заголовок вліво в потрібну позицію при натиснутій лівій кнопці мишки.

  3. Заповніть поле ІПН для всіх співробітників.

  4. Дайте українські назви стовпцям таблиці. Стовпцю Индекс дайте назву Номер паспорта. Для перейменування стовпців використайте три способи

    1. Відповідний пункт контекстного меню стовпця

    2. Подвійне натиснення лівої кнопки мишки на назві стовпця

    3. Пункт меню ФорматПереименовать столбец.

  5. Перегляньте в режимі конструктора структуру таблиці. Як відобразилися в структурі таблиці проведені маніпуляції в режимі таблиці?

  6. Поверніться в режим таблиці та відобразіть приховані стовпці

    1. За допомогою відповідного пункту меню Формат перейдіть у вікно Отображение столбцов;

    2. Встановіть всі прапорці у виведеному вікні

    3. Натисніть кнопку Закрыть.

  7. Відмініть закріплення всіх стовпців відповідним пунктом меню Формат.

Сортування даних таблиць.

  1. Відсортуйте записи таблиці за зростанням значення поля Прізвище. Для цього

    1. Виділіть стовпець Прізвище

    2. Натисніть кнопку чи оберіть відповідний пункт контекстного меню.

  2. Відсортуйте записи таблиці за зростанням значення поля Посада. Дані співробітників, що обіймають однакові посади, відсортуйте за зростанням значення поля Прізвище. Для цього

    1. Розташуйте стовпець Посада перед стовпцем Прізвище

    2. Виділіть стовпці Посада та Прізвище

    3. Відсортуйте виділені дані аналогічно попередньому пункту.

  3. Самостійно відсортуйте дані таблиці за сукупним зростанням значень полів ЗвертатисяДо та Ім’я.

Пошук даних таблиць.

  1. Відкрийте в режимі таблиці таблицю Клиенты. Віднайдіть першого клієнта з Лондона. Для організації пошуку перемістіться в поле Город та використайте пункт меню ПравкаНайти. Віднайдіть всіх клієнтів з цього міста.

  2. Відшукайте клієнтів, в даних яких міститься слово The. Для цього у вікні задання параметрів пошуку в полі зі списком Совпадение оберіть значення С любой частью поля а у полі зі списком Поиск вКлиенты: таблица. Самостійно введіть текст та здійсніть пошук.

Фільтрування даних таблиць.

  1. Серед всіх клієнтів відберіть тих, що мешкають в Лондоні. Для цього

    1. Віднайдіть та виділіть назву міста Лондон;

    2. В контекстному меню виділеної комірки оберіть пункт Фильтр по выделенному.

  2. Для відображення всіх записів використайте пункт контекстного меню таблиці Удалить фильтр чи відповідний пункт меню Записи.

  3. Серед всіх клієнтів відберіть тих, що не мешкають в Берліні. Для цього

    1. Віднайдіть та виділіть назву міста Берлин;

    2. В контекстному меню виділеної комірки оберіть пункт Исключить выделенное.

  4. Самостійно відберіть

    1. Клієнтів з Франції, індекс місця проживання яких починається з числа 13

    2. Бухгалтерів з Бразилії.

  5. Відберіть клієнтів, для яких введено значення поля Область з США. Для цього

    1. Виберіть пункт меню ЗаписиФильтрИзменить фильтр для переходу в вікно фільтру таблиці

    2. В полі Страна оберіть зі списку значення США

    3. В поле Область введіть Is Not Null

    4. Виберіть пункт меню ФильтрПрименить фильтр для відбору записів таблиці згідно встановленого фільтру.

  6. Самостійно відберіть дані співвласників (за посадою) без номера факсимільного пристрою.

  7. Для відображення всіх даних таблиці знищіть встановлений фільтр, обравши пункт меню ЗаписиУдалить фильтр.

Індексування даних таблиць.

  1. Для швидкого сортування та пошуку членів профспілки за прізвищами створіть комплексний індекс таблиці Співробітники. Для цього

    1. Відкрийте таблицю Співробітники в режимі конструктора

    2. Натисніть кнопку на панелі інструментів для переходу в вікно індексів таблиці

    3. Встановіть параметри індексу ЧленПрофспілки згідно малюнка. Обгрунтуйте значення окремих параметрів.



  1. Самостійно створіть індекс таблиці Товари для швидкого сортування та пошуку по сукупності назви та марки товару.

Копіювання даних таблиць.

  1. Перенесіть прізвища, дати народження, номери паспортів співробітників з таблиці Сотрудники в таблицю Співробітники. Для цього:

    1. В імпортованій таблиці Сотрудники розмістіть в режимі таблиці зліва направо стовпці Прізвище, ДатаНародження, НомерПаспорта;

    2. Виділіть всі дані цих трьох стовпців. Для виділення полів покажчик мишки перемістіть на початок першого поля першого запису (покажчик мишки має набути вигляду жирного білого хрестика), натисніть ліву кнопку мишки та перемістіть покажчик до останнього поля останнього запису;

    3. Скопіюйте відмічені дані в буфер обміну;

    4. Закрийте таблицю Сотрудники;

    5. Відкрийте в режимі таблиці таблицю Співробітники, розмістіть зліва направо стовпці Прізвище, ДатаНародження, НомерПаспорта та виділіть в ній ці три поля у новому записі;

    6. Вставте дані з буфера обміну та підтвердіть створення нових записів.

  2. Спробуйте перенести окремо з таблиці Сотрудники в нові записи таблиці Співробітники прізвища, дати влаштування, номери паспорта? Чи вдалося сформувати нові записи? Чому?

  3. Перенесіть в сформовані записи з таблиці Сотрудники в таблицю Співробітники домашні адреси, домашні телефони, фотокартки та примітки співробітників.

Завершальний етап заняття. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Знищіть БД Zrazok.mdb.

  2. Завантажте власну БД та спробуйте відкрити пов’язану таблицю. Поясніть причину діагностичних повідомлень системи.

  3. Після захисту роботи знищіть книгу Export.xls, а у власній БД – імпортовані, експортовані та пов’язані таблиці.

  4. Стисніть створену БД.

  5. Завершіть роботу Access.

  6. Віднайдіть створену БД та заархівуйте її вміст.

  7. Збережіть створений архів на гнучкому диску в двох екземплярах.

Контрольні запитання.

  1. З яких файлів може імпортувати та в які – експортувати дані Access?

  2. В яких випадках імпортують, а в яких  пов’язують дані?

  3. Яка умова має обов’язково виконуватися при доповненні імпортованими даними існуючих таблиць? Чому?

  4. Де зберігається назва таблиці та назви полів при експорті даних у книги MS Excel?

  5. Як виглядає кнопка Вид в різних режимах використання таблиці? Чому?

  6. Як приховати, закріпити, відобразити, відмінити закріплення, перемістити, перейменувати стовпці в режимі таблиці? Які з цих операцій відображаються в режимі конструктора? Чому?

  7. Як відсортувати дані таблиці за багатьма полями?

  8. Які способи фільтрування використовуються для відбору даних таблиць в Access? Коли слід використовувати кожен з способів фільтрування?

  9. Як і коли здійснюється створення додаткових індексів в таблицях Access?

  10. Які поля мають обов’язково копіюватися при доповненні даних однієї таблиці інформацією іншої таблиці?

Схожі:

Тема. Створення таблиць засобами СУБД MS Access
Формування вмінь та навичок створення, редагування та обробки даних таблиць БД різними способами. Вдосконалення навичок використання...
План-конспект уроку №2 Тема
Навчальна мета: ознайомити з поняттям «база даних», проектування бази даних, ознайомити із системою управління базами даних Microsoft...
Тема: Використання таблиць у текстах. Створення таблиць, редагування та форматування
Відформатуйте документ, дотримуючись вимог до оформлення ділових паперів. Змініть розмір, колір, накреслення шрифту, вирівнювання,...
Тема. Редагування властивостей полів таблиць в режимі конструктора....
Формування вмінь та навичок коригування властивостей полів таблиць в режимі конструктора, встановлення структурних зв'язків між таблицями...
Лекція: Робота з таблицями: версія для друку і PDA Лекція присвячена...
Показані можливості сортування даних в таблиці. Дано уявлення про можливості обчислень в таблицях документів Microsoft Word 2007....
Урок з інформатики для учнів 11 класу
Тема: Введення, редагування та форматування даних. Практична робота №2. Введення даних і форматування таблиць у середовищі табличного...
УРОК №45 Тема уроку
Працювати над формуванням умінь наводити приклади подання ста­тистичних даних у вигляді таблиць і графіків (гістограм); описувати...
План-конспект уроку №3 Тема. Способи створення таблиць. Створення та заповнення таблиць
Мета: ознайомити з різними способами створення таблиць, навчити створювати та заповнювати таблиці
Тема по програмі
...
УРОКУ   Тема:  
Організувавши табличні дані у формі списку, користувач одержує можливість виконання в Excel дій, аналогічних процедурам обробки баз...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка