Технології розвитку критичного мислення”


Скачати 25.53 Kb.
Назва Технології розвитку критичного мислення”
Дата 24.03.2013
Розмір 25.53 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Технології розвитку критичного мислення”

(викладач: Черкез І.Б., к.філол.н., зав. кафедри)
Актуальність. Застосування технологій критичного мислення є інструментом впливу на інтелектуальні здібності дитини – інтелектуальну рухливість, гнучкість мислення, які є умовами безболісної адаптації до різних життєвих обставин.

Інформаційний вибух кінця ХХ – початку ХХІ століття змінив мету і завдання освіти. Завдання педагога – озброєння учнів інструментом, яким можна скористатися для одержання знань самостійно. Учні повинні вміти сприймати інформацію, ретельно й критично її досліджувати.

Досвід. Американський досвід впровадження технологій критичного мислення в освітній процес. Ідеї Ч. Темпла, Дж. Стілл, К. Мередіта. Застосування технологій КМ (критичного мислення) в українській системі освіти.

Технологія. Використання технологій КМ впливає на вироблення ознак, що характеризують критично мислячу людину (відкритість до інших думок, компетентність, інтелектуальна активність, допитливість, незалежність мислення, вміння дискутувати, проникливість, самокритичність). Діалогова взаємодія як один із видів діяльності, спрямованих на розвиток КМ.

Стратегії (фази) критичного мислення (виклик, реалізація, рефлексія). Методичні прийоми, що застосовуються у технології КМ (мозкова атака, кластери, читання тексту з маркуванням (інсерт), сенкан, написання есе тощо).

Методичні прийоми та види діяльності, що застосовуються у початковій школі для вироблення навичок КМ (порівняння, уміння виділити головне, узагальнювати, доводити). Формування навичок роботи з інтернетом.

Проблема. Проблемні аспекти запровадження технології КМ в сучасній українській школі.
Література


  1. Бєлкіна О.В. Критичне мислення учнів початкових класів // Практична психологія та соціальна робота. – 2005. – №4. – С.37-43; №5. – С. 37-45.

  2. Выготский Л.С. Мышление и речь // Психология развития человека. – М.: Смысл; Эксмо, 2005. – 1136с.

  3. Генике Е.А., Трифонова Е.А. Учитель и ученик: возможность диалога и понимания / Под общ. ред. Л.И.Семиной. - М., 2002. – 239 с.

  4. Загашев И.О., Заир-Бек С.И. Критическое мышление: технология развития. СПб, 2003

  5. Зак А.З. Как определить уровень развития мышления школьника. - М.: Знание. 1982.

  6. Києнко-Романюк Л.А. Зарубіжна і національна практика розвитку критичного мислення в учнів і студентів // Вища освіта України. – 2004. - № 4. – С. 109 – 113.

  7. Києнко-Романюк Л.А. Інтерактивне навчання в змісті безперервної освіти педагогічних працівників // Нова педагогічна думка. – Рівне, 2005. – № 1. – С. 12 – 20.

  8. Києнко-Романюк Л.А. Проблеми майстерності, творчості, професіоналізму педагогічних кадрів при формуванні активної громадянської позиції у дітей та молоді засобом розвитку критичного мислення // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. – Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. – 2005. – Вип. 3 (13). – C. 236 – 239.

  9. Києнко-Романюк Л.А. Учителю про розвиток критичного мислення в учнів і студентів: теорія і практика // Рідна школа. – 2006. – № 7. – С. 68 – 70.

  10. Києнко-Романюк Л.А. Формування світогляду молоді через розвиток критичного мислення // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та молоді: Зб. наук. праць. – К.: Вид-во Волинь, 2003. – Кн. І. – С. 168 – 171.

  11. Красовицький М.Ю., Бєлкіна О.В. Проблеми виховання критичного мислення учнів у контексті теорії і практики американської школи // Рідна школа. – 2003. – №2. – С.73-76.

  12. Лушин П.В. Психология личностного изменения. – Кировоград: Имекс ЛТД, 2002. – 360 с.

  13. Осинская В.И. Формирование умственной культуры учащихся в процессе обучения математике: Кн. для учителя. - К.: Рад. шк., 1989. - 192с.

  14. Пиаже Ж. Избранные психологические труды. – М.: Просвещение, 1969. – 659 с.

  15. Тягло А.В., Воропай Т.С. Критическое мышление: Проблема мирового образования XXI века.– Харьков: Ун-т внутр. дел., 1999.

  16. Фонтанова А. Технология, которая позволяет нам стать другими //Первое сентября. – 2001. – 16 января. – С.3

  17. Халперн Д. Психология критического мышления. – СПб, 2000.

Схожі:

Урок з використанням технології критичного мислення «очікування»
...
УРОК 1 МЕТОДИ ТВОРЧОГО Й КРИТИЧНОГО І МИСЛЕННЯ В ПРОЕКТНІЙ ТЕХНОЛОГІЇ...
Мета: Навчальна ознайомити учнів зі змістом і завданнями курсу «Технології»» на навчальний рік методами критичного мислення, галузями...
ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ за допомогою технології...
Відомості про автора: Дейнека Г. А. – вчитель української мови та літератури Божківського НВК
Уроку навчальні
Розробка уроку геометрії для учнів 9 класу з використанням моніторингових технологій та стратегій технології розвитку критичного...
Уроках математики в Украйнській гімназії з використанням технології...
Ами змістом навчальної дисципліни, зокрема математики, а й сформованість компетентності учня як загальної здатності особистості....
Л. П. Унгурян Компетентнісний підхід до вивчення
Навчальний посібник містить методичний коментар щодо реалізації компетентнісного підходу до вивчення української літератури на основі...
Тема заняття
«Internet», працювати колективно в групах та індивідуально; сприяти розвитку критичного мислення
Однією з причин гальмування демократичного розвитку суспільства є...
Критичне мислення є антиподом догматичному. Воно піднімає людину до рівня людини, якою не можна маніпулювати, яка не боїться мислити,...
РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ НА УРОКАХ
Только живой ум и может делать нас работниками жизни [11; 6]. Безумовно, вчений говорить про аналітичне мислення, яке робить з людини...
Урок українського читання в 4 класі з використанням технології критичного...
Тема: Обжинкові пісні. «Кругом, женчики, кругом», «Ой я жала, жала», «Пісенька житнього віночка»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка