Міністерство освіти та науки України
Харківський соціально – економічний інститут
Кафедра соціології та соціальної роботи
Курсова робота
З дисципліни
Методи збору соціологічної інформації
Тема:
«Інтернет як середовище соціальної діяльності молоді»
Виконав:
Студент 3 курсу, 2групи
Факультету соціального менеджменту
Лук’яненко В’ячеслав
Перевірив:
Шкребець М.С.
Харків 2011
Зміст
Вступ 3
Розділ 1. Інтернет соціалізація молоді 5
1.1. Соціологізація сучасного підлітка 5
1.2. Вплив інтернет технологій 6
1.3. Форми спілкування у інтернеті 8
Розділ 2. Інтернет-залежність 10
2.1. Інтернет-залежність як хвороба 10
2.2. Внутрішній світ інтернет-залежних 12
Розділ 3. Програма соціологічного дослідження на тему : «Інтернет як середовище соціальної діяльності молоді» 16
3.1. Опис проблемної ситуації 16
3.2. Об'єкт дослідження 16
3.3. Предмет дослідження 17
3.4. Мета дослідження 17
3.5. Задачі дослідження 17
3.6. Гіпотези дослідження 17
3.7. Інтерпретація понять 17
3.8. Визначення вибіркової сукупності 18
3.9. Головні методи збору інформації 18
3.10. Інструментарій 18
3.11. Одномірний розподіл 18
3.12. Звіт за результатами проведеного соціологічного дослідження на тему «Інтернет як середовище соціальної діяльності молоді» 29
Висновок 31
Список літератури та посилання: 34
Додаток 36
Вступ
У наш час стрімкого розвитку науки комунікацій та інтернету встає питання як: «Що таке інтернет для молоді? Це просто всесвітнє павутиння чи це місце де живуть підлітки».
З даних на кінець червня 2010 року кількість користувачів інтернету складає майже 2 мільярди чоловік (1,996,514,816 чоловік). За останні десять років число користувачів інтернету виросло на 444.8% і зараз 28.7% від усього населення планети – це користувачі всесвітнього павутиння.
В Україні з 45 мільйонів чоловік користувачами інтернету є більш 15 мільйонів (15,300,000 чоловік), це виходить що 33.7% українців. Відсоток зростання числа користувачів 31 грудня 2000 року по 30 червня 2010 складає 7,55% що на 2.43% більше ніж на період 2000-2009 року.
Хоча наша батьківщина і знаходиться на шостому місці у Європі за населенням, але за кількістю користувачів інтернету мі знаходимося на дев’ятому місці. Та якщо подивитися на ці цифри порівнюючи їх у відсотковому співвідношенні, тоді ми маємо не дуже радісну картину, а саме ми лише на 46 місці за відсотком користувачів інтернету до всього населення країни.
І хоча наша країна і не йде у перших ешелонах покорення інтернету, але і у нас у засобах масової інформації все частіше зустрічаються статті про інтернет залежність, ігроманію та інші, що б’ють на сполох кажучи про проблему залежності молоді від комп’ютера та інтернету.
Все частіше скаржаться батьки що комп’ютер який був придбаний для їх дитини як помічник у навчанні став для них пасткою, яка забирає увесь вільний час не залишаючи його на навчання.
Програми для он-лайн спілкування, соціальні мережі, форуми, ігрові сайти, сервіси для перегляду відео роликів та фільмів, он-лайн радіо та IP телебачення, багатокористувацькі ігри і цей список можна продовжувати ще. За цим всім молодь гає свій час.
Але кажучи правду не інтернет не завжди визиває негативні відгуки. Так наприклад у статті «Интернет глазами молодёжи»1 розповідається про позитивні сторони інтернету. Наприклад те, що у інтернеті можна знайти майже будь яку книгу або підручник. Ті самі інтернет ігри та соціальні мережі представлені у статті як непоганий засіб згаяти час. В ній також говориться по тематичні сайти, які дають масу корисної інформації зі своєї вузької спеціалізації, будь то мода, машини, військова техніка, малювання чи будь що інше.
Та якщо задатися питання як все ж таки обстоять справи з інтернет залежністю та пошукати інформацію, то відразу можна знайти соціологічні досліди які проводили на цю тематику. Так наприклад відповідно спільного дослідження компаній Microsoft та Synovate2 яке проводилося ще у 2008 році вже тоді майже половина молоді зізнавалася що не може жити без інтернету.
Ще б’ють на сполох через те що у сеті вільно поширюються порнографічні фільми, та йде пропаганда наркотиків. І саме це з їх слів привертає увагу ще не сформованої особистості молодої людини, та утримує її в мережі.
|