План-конспект уроку №21
ТЕМА. Історія виникнення та розвиток глобальної мережі Інтернет,її можливості.
МЕТА: сформувати в учнів основні поняття мережі Інтернет, основні етапи історії розвитку Інтернет,її можливості.
Розвинути пізнавальний інтерес учнів, властивості уважності, наполегливості, вміння застосувати знання на практиці;
Виховати працьовитість, інтерес до знань, до предмету, самостійність, дисциплінованість.
ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу.
ОБЛАДНАННЯ: роздатковий матеріал, ПК, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор.
СТРУКТУРА УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Бесіда з учнями по питаннях:
1. Чи відомо вам, що таке комп’ютерна мережа ?
2. Які види комп’ютерних мереж ви знаєте?
3. Для чого використовуються комп’ютерні мережі?
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ .
Учні, як ви думаєте чи легко прожити в суспільстві людині яка не бачить і не чує. Звичайно, важко. Так само важко прожити в теперішньому інформаційному суспільстві сучасній людині без Інтернету. Саме на сьогоднішньому уроці , ми детально познайомимось із мережею Інтернет та її принципами роботи. Учні в зошитах записують тему уроку.
ІV. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Мережа Internet з'явилася в 70-х роках XX століття в результаті об'єднання мережі Міністерства оборони США з різноманітними радіо - і супутниковими мережами з метою забезпечення надійної роботи при руйнуванні окремих її елементів під час воєнних дій.
Internet - глобальна комп'ютерна мережа, яка включає у свій склад мільйони комп'ютерів по всьому світу. Internet об'єднує локальні мережі учбових та наукових закладів, промислових підприємств, службових установ тощо, а також окремі комп'ютери. В Internet циркулює різноманітна інформація, доступ до якої забезпечується з будь-якої точки земної кулі.
У мережі комп'ютер може виконувати одну із функцій: надавати ресурси або використовувати ресурси.
Комп'ютер, який надає ресурси, називається сервером. Комп 'ютер, який використовує ресурси, називається клієнтом або робочою станцією.
Сервери складають основу Internet і з'єднані між собою постійними лініями зв'язку. Серверами володіють державні організації, учбові заклади, промислові підприємства, великі комерційні структури.
Сучасна мережа Internet має апаратні, програмні та інформаційні складові частини.
До апаратної складової Internet належать канали зв'язку, що з'єднують між собою комп'ютери у мережу, а також спеціальні комп'ютери (мости, шлюзи, маршрутизатори).
До програмної складової Internet належать операційні системи комп'ютерів і мережева операційна система (мережева ОС).
Служби Internet
До найбільш поширених служб Internet належать:
• Електронна пошта - обмін повідомленнями, який нагадує звичайну пошту, але із значно швидшою доставкою;
• Групи новин (телеконференції) - це свого роду електронна газета, на яку можна підписатися і бути її кореспондентом;
• Word Wide Web - пошук і перегляд інформації на Web-сторінках з використанням гіпертекстових зв'язків;
• Інтерактивне спілкування - в режимі реального часу, коли одразу одержуєш відповідь на своє повідомлення.
Обмін даними через комп’ютерну мережу вимагає використання певних стандартів взаємодії комп’ютерів, так званих протоколів.
Протокол – це набір правил і угод для обміну інформацією між комп’ютерами. Є велика кількість мережевих протоколів, але серед них можна виділити комбінацію протоколів ТСР\ІР. На ній базується робота всієї мережі Internet.
Протокол ТСР – транспортний, визначає, як повинна проводитися передача інформації.
Протокол ІР – адресний, визначає, куди проводиться передача. Комп’ютери в Internet пересилають інформацію один одному в автоматичному режимі, використовуючи електронні адреси.
Існує два способи написання адрес: текстово-доменний і числовий, між якими є однозначна відповідність.
Людині незручно працювати з числовим записом ІР-адреси, а доменне ім’я запам’ятовується легше, бо має певний зміст.
Електронна адреса має таку структуру: Назва поштової скриньки @ адреса поштового сервера. Для роботи з електронною поштою потрібна спеціальна програма. Існує велика кількість різноманітних поштових програм. Наприклад, програма Outlook Express, яка входить до складу операційної системи Windows як стандартна.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Коли, де і за яких обставин з'явилася мережа Internet?
2. Що об'єднує Internet, яким чином і для чого?
3. Який комп 'ютер у мережі називається сервером ?
4. Який комп 'ютер у мережі називається клієнтом ?
5. Які засоби і для чого входять до апаратної складової Internet?
6. Які програмні засоби потрібні для створення комп 'ютерної мережі ?
7. Які найбільш поширені служби має Internet?
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ.
На сьогоднішньому уроці ми детально познайомились із глобальною мережею Internet та принципами її роботи. Виставлення оцінок.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Вивчити конспект і схеми. Створити презентацію по темі.
|