|
Скачати 1.24 Mb.
|
ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА Програма та методичні вказівки до педагогічної практики для студентів інженерно-педагогічних спеціальностей освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр Харків 2012 р. МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ УКРАЇНСЬКА ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНА АКАДЕМІЯКафедра педагогіки ТА методики професійного навчання ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА Програма та методичні вказівки до педагогічної практики для студентів інженерно-педагогічних спеціальностей освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр Затверджено Науково-методичною радою Української інженерно- педагогічної академії Протокол № 7 від 19.06.2012 р. Харків 2012 р. УДК 658.386.35.621.31 (075.8) Педагогічна практика: програма та методичні вказівки до педагогічної практики для студентів інженерно-педагогічних спеціальностей освітньо-кваліфікаційний рівень- бакалавр. / Укр. інж.-пед. академія; упоряд.: Н. О. Брюханова, В. Б. Бакатанова, М. П. Васильєва, Д. В. Коваленко, І. П. Чепурко, Н. А. Шишенко.– Х., 2012. – 60 с. Даний навчальний матеріал підготовлений для використання під час проходження педагогічної практики студентами інженерно-педагогічних спеціальностей, які навчаються за програмою підготовки бакалаврів; містить програму педагогічної практики, а також – методичні вказівки з її організації та проведення. Рецензент: доктор педагогічних наук, професор кафедри загальної педагогіки ХДПУ ім. Г.С. Сковороди Гриньова Валентина Миколаївна © Брюханова Н.О., 2012 © Бакатанова В.Б., 2012 © Васильєва М.П., 2012 © Коваленко Д.В., 2012 © Чепурко І.П., 2012 © Шишенко Н.А., 2012 © УІПА, 2012 Зміст
ВСТУП У системі професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів важлива роль належить педагогічний практиці. Педагогічна практика студентів-випускників освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр" є завершальним етапом у підготовці фахівців, вона засвідчує не тільки загальний рівень фахової, психолого-педагогічної та методичної компетентності, але й певним чином впливає на остаточне професійне самовизначення майбутнього інженера-педагога. Програма та методичні вказівки підготовлені на основі "Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України", затвердженого наказом Міністерства освіти України (№93 від 8 квітня 1993 р.) із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти № 351, листом Міносвіти України від 14.02.1996 р., №3 1-5/97; "Тимчасового положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців", затвердженого наказом МОН України 23.01.2004 р., №48. Тривалість та строки педагогічної практики обумовлені освітньо-професійними програмами з кожної інженерно-педагогічної спеціальності. Педагогічна практика проходить у шостому семестрі та має обсяг 162 години (3 кредити). Виконання робочої програми педагогічної практики ґрунтується на знаннях та уміннях, які набувають студенти при вивченні: гуманітарних, соціально-економічних, природничо-наукових і професійних дисциплін, а також уміннях, набутих при проходженні виробничої й технологічної практик. Ця програма є єдиною для всіх спеціальностей і є системним вкладом навчальних матеріалів, необхідних як студентам-практикантам, так і організаторам та керівникам педагогічної практики. Серед них: визначення змісту практики, вимоги до організації навчальної, виховної і методичної роботи студентів, методичні рекомендації щодо підготовки занять і виховних заходів різних типів та їх аналізу, зразки оформлення звітної документації з практики, критерії оцінювання кожного з видів роботи студента-практиканта. Базою проходження практики можуть бути професійно-технічні навчальні заклади (ПТНЗ), міжшкільні навчально-виробничі комбінати та вищі навчальні заклади (ВНЗ) 1-го та 2-го рівнів акредитації. Студент може проходити практику як у м. Харкові, так і в інших населених пунктах України. Згідно з навчальним планом підготовки бакалавра, студент інженерно-педагогічної спеціальності проходить педагогічну практику як майстер виробничого навчання (або як викладач загально-професійних або професійних дисциплін). У випадку, якщо студент має лист (договір), що гарантує його працевлаштування в школі або ВНЗ 1-го та 2-го рівнів акредитації після закінчення УІПА, йому дозволяється (як виняток) проходження педагогічної практики за місцем його майбутньої роботи. Педагогічна практика проводиться після освоєння студентами теоретичної частини професійно-педагогічної підготовки, а також дидактичного проектування в рамках виконання курсової роботи з методики професійного навчання. 1. Мета та завдання педагогічної практики студентів, які навчаються за програмою підготовки бакалавра
Педагогічна практика спрямована на те, щоб забезпечити адаптацію студента до професійно-педагогічної діяльності в умовах реального навчального закладу, а саме: - залучити до безпосередньої професійної діяльності, сприяти формуванню уявлень про майбутню професію; - поглибити й збагатити інженерні та психолого-педагогічні знання, удосконалити їхнє застосування на практиці; - розвинути педагогічне мислення і дослідницький підхід до педагогічної діяльності; - сформувати уміння педагогічного проектування і педагогічного спілкування в реальних умовах ПТНЗ (або ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації); - здійснювати самооцінку власної діяльності. 1.2. Завдання педагогічної практики Завдання практики полягають у тому, щоб: - ознайомитися з навчальним закладом: вивчити організацію педагогічного процесу, документацію, у якій відображено зміст професійної підготовки і вимоги до майбутніх фахівців; - ознайомитися з основними напрямками роботи педагогічного колективу навчального закладу; - вивчити досвід навчальної, методичної, виховної роботи викладача, майстра виробничого навчання; - розробити дидактичний проект з окремих тем загально-професійних, професійно-теоретичних або професійно-практичних дисциплін; - провести уроки й оцінити ступінь реалізації власного проекту; - відвідати проаналізувати ефективність відвіданих виховних заходів; - розробити й провести виховні заходи, здійснити їх самоаналіз; - удосконалити техніку педагогічного спілкування. У результаті проходження педагогічної практики майбутній інженер-педагог на основі власного досвіду в умовах конкретного навчального закладу розвиває і закріплює наступні уміння: 1. У методологічній компетенції: Характеристика суб’єктів педагогічної системи
Обґрунтування застосування способів професійної підготовки
Характеристика уроків теоретичного і виробничого навчання
Порівняння виховних систем
2. У проектувальній компетенції: Аналіз та прогнозування мети навчання
Діагностика та корегування стану навчального процесу
Конструювання змісту навчального матеріалу
Визначення технологій навчання і виховання
Проектування мотиваційних технологій навчання
Проектування технологій орієнтовної основи діяльності
Проектування технологій виконавчої діяльності
Проектування технологій контролю діяльності
Проектування технологій виховної роботи
Прогнозування та планування навчального процесу
Проектування креативних технологій навчання
3. У комунікативній компетенції: Опрацювання навчально-наукових текстів
Розробка моделі педагогічного спілкування
Здійснення педагогічного спілкування
Самоаналіз комунікативної діяльності
4. У науково-дослідній компетенції: Підготовка наукового дослідження
Опрацювання та відстоювання результатів наукового дослідження
2. Програма та зміст педагогічної практики 2.1. Програма педагогічної практики |
Навчально-методичний комплекс для студентів магістратури Київ Рекомендовано до друку навчально-методичною радою Національної академії прокуратури України (протокол № від 2012 року) |
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» Рекомендовано до друку Науково-методичною радою Інституту підприємництва та перспективних технологій (протокол №5 від 22. 02. 2012... |
Розглянуто та схвалено методичною радою Українського державного центру... Розглянуто та схвалено методичною радою Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді (протокол від 13.... |
Розглянуто та схвалено методичною радою Українського державного центру... Розглянуто та схвалено методичною радою Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді (протокол від 13.... |
Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни «Фізичні... Рекомендовано до друку Методичною радою Вінницького національного технічного університету Міністерства освіти і науки, молоді та... |
Розглянуто і схвалено навчально-методичною радою НМЦ ПТО в Донецькій... При проведенні уроку майстер в /н постійно приділяє увагу на недопущення помилок в роботі, на проблемні ситуації, а при їх виникненні... |
Укладач: Сторожук А. В. · Самостійні роботи · Літературні диктанти... ... |
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ... Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3... |
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ... Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3... |
На уроках трудового навчання Рекомендовано методичною радою відділу освіти Валківської районної державної адміністрації, протокол №4 від 25. 01. 2013 р |