Міністерство освіти і науки України
Управління освіти і науки
Кам’янець-Подільської міської ради
Науково-методичний центр
Кам’янець-Подільська гімназія
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Тестовий контроль знань
5 клас
Поточний, тематичний,
підсумковий контроль знань, умінь, навичок
Укладач:
Сторожук А.В.
· Самостійні роботи
· Літературні диктанти
· Контрольні роботи
м. Кам’янець-Подільський
2013
УДК 371.31
ББК 91.9
С82
Схвалено науково-методичною радою гімназії для використання в загальноосвітніх навчальних закладах (протокол №1 від 01.11.2013)
Р Е Ц Е Н З Е Н Т И:
Коваль С.О., заступник директора гімназії
з методичної роботи, учитель-методист;
Пазій О.В., заступник директора гімназії
з навчальної роботи, учитель-методист
С
С82
торожук А.В.
Українська література. Тестовий контроль знань. 5 клас: посібник. – Кам’янець-Подільський, 2013. – 72 с.
Посібник складено згідно з чинною програмою Міністерства освіти і науки України. Він містить контрольні та самостійні роботи, літературні диктанти для перевірки навчальних досягнень учнів 5-х класів з української літератури. Контрольні та самостійні роботи складаються із завдань різних рівнів складності закритого і відкритого типу.
© Сторожук А.В., 2013
Передмова
На сучасному етапі розроблено різноманітні ефективні та надійні засоби оцінювання знань учнів. Завдання в тестовій формі залишаються ефективною формою перевірки, об’єктивного оцінювання рівня засвоєння учнями навчального матеріалу з української літератури.
Запропонований посібник «Українська література. Тестовий контроль знань. 5 клас» призначений для здійснення вчителем поточного, періодичного, підсумкового контролю навчальних досягнень учнів. Завдання в тестовій формі розроблено відповідно до нової програми «Українська література 5-9 класи», що затверджена Міністерством освіти і науки України.
Матеріали посібника можуть бути використані як для діагностичного (самостійні роботи, літературні диктанти до кожної теми), так і для підсумкового оцінювання (контрольні роботи за кожною темою).
Діагностування на основі виявлення знань учнів дає змогу максимально конкретизувати дії вчителя й учнів під час підсумкових занять.
Зміст усіх завдань спрямований на перевірку знань з історії та теорії літератури, розуміння змісту творів, а також на перевірку практичних навичок. Завдання укладені таким чином, щоб дати учневі можливість не тільки продемонструвати знання засвоєного матеріалу, а й показати вміння інтерпретувати його, застосовувати, виявляти розуміння взаємозв’язків між різними типами інформації, продемонструвати здатність творчо виявляти набуті знання, уміти давати власну оцінку поведінці героїв, обставинам тощо.
Самостійна робота №1
Світ фантазії, мудрості.
Міфи і легенди, перекази українців
Варіант 1
Завдання 1-3 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його.
1. Що означає слово фольклор у перекладі з англійської
мови? (1 бал)
А народні книги, перекази
Б народна мудрість, народні знання
В народні казки, легенди
Г міфи давніх народів
2. Зірки на небі (за легендою «Про зоряний віз») символізують
(1 бал)
А річки та озера, з яких люди брали воду
Б колодязі, у яких повисихала вода
В душі тих людей, що дівчина їм давала пити
Г сузір’я на карті зоряного неба
3. Кому належать ці слова (за твором «Берегиня»): «Я навчу вас, люди, як з конопель куделю робити, як нитку сукати, полотно ткати, як його вибілювати та вишивати»? (1 бал)
А Сварогові В Чорнобогу
Б Білобогу Г Берегині
У завданні 4 необхідно встановити відповідність інформації. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть рядок, позначений буквою. Впишіть відповіді в таблицю.
4. Установіть відповідність між творами та персонажами й місцем події. (4 бали)
1 «Неопалима купина » А Сварог,Чорнобог; річка
2 «Про зоряний Віз» Рось, Вирій, Біла хата
3 «Берегиня » Б два королі, посланець;
4 «Чому пес живе місто Дорогобуж
коло людини?» В дівчина, яка всім давала
води із свого глечика;
де саме невідомо
Г господар, вітер; сама хата
Д вовк, ведмідь, лев,
людина, ліс
Завдання 5 потребує короткої відповіді.
5. Дайте визначення поняття. (1 бал)
Міф – це…
Завдання 6 потребує розгорнутої відповіді.
6. Які кольори переважають у легенді «Берегиня»? Що вони символізують? (4 бали)
(4 бали)
Самостійна робота №1
Світ фантазії, мудрості.
Міфи і легенди, перекази українців
Варіант 2
Завдання 1-3 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його.
1. Що означає вираз «неопалима купина»? (1 бал)
А прекрасне, величне
Б недосяжне, далеке
В найцінніше, вічне
Г гарне, незвичайне
2. Яким пес хотів бачити свого друга - товариша (за легендою «Чому пес коло людини?») (1 бал)
А найхитрішим з усіх
Б найстрашнішим з усіх
В найрозумнішим з усіх
Г найсильнішим з усіх
3. На переговори до Яреми Вишневецького (за переказом «Ой Морозе-Морозенку») їде (1 бал)
А Богдан Хмельницький
Б Нестор Морозенко
В Карпо Дніпровський
Г Князь Володимир
У завданні 4 необхідно встановити відповідність інформації. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть рядок, позначений буквою. Впишіть відповіді в таблицю.
4. Установіть відповідність між героєм та його дією. (4 бали)
1 Карпо Дніпровський А із власної волі зрікся
2 Запорожці католицької віри, став
3 Морозенко полковником за битви звитяжні
4 Силун Б переміг Силуна-велетня, на
його честь названі гори
В випробовували хлопців із
Гетьманщини на витривалість
Г пригощав людей хлібом
Д добре розумівся на ґаздівстві,
мав безліч усякої худоби
Завдання 5 потребує короткої відповіді.
5. Дайте визначення поняття. (1 бал)
Переказ – це…
Завдання 6 потребує розгорнутої відповіді.
6. Що прославляє народ у переказі «Білгородський кисіль»? Чому переказ названо саме так? Поясніть. (4 бали)
Самостійна робота №2
Світ фантазії, мудрості.
Міфи і легенди, перекази українців
Варіант 1
1. Визначте, з чого починається словесне мистецтво. (1 бал)
А з фольклору
Б з настінного печерного живопису
В з художніх книжок
2. Продовжте речення. (1 бал)
Переказ – це…
3. Назвіть жанр твору «Як виникли Карпати».
(1 бал)
4. Дайте відповідь на питання «Чому в морі є перли і мушлі?»
(1 бал)
5. Поясніть на прикладі поняття «образне слово».
(2 бали)
6. Визначте, що прославляє народ у переказі «Білгородський кисіль?» (2 бали)
7. Напишіть твір-мініатюру «Мій улюблений міф або легенда».
(4 бали)
Самостійна робота №2
Світ фантазії, мудрості.
Міфи і легенди, перекази українців
Варіант 2
1. Визначте, які книжки були першими: (1 бал)
А літописи
Б підручники
В пригодницькі романи
2. Продовжте речення. (1 бал)
Легенда – це …
3. Дайте відповідь на питання «Чому пес живе коло
людини?» (1 бал)
4. Назвіть жанр твору «Прийом у запорожців».
(1 бал)
5. Поясніть, чим міф відрізняється від легенди.
(2 бала)
6. Визначте, які риси характеру козаків прославляються у творі «Ой Морозе-Морозенку»
(2 бала)
7. Напишіть твір-мініатюру «Мій улюблений переказ або легенда». (4 бала)
Літературний диктант №1
Народні казки
Варіант 1
Завдання мають по три варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його.
1. Дядько з небожем у казці «Про правду і кривду» посперечалися за
А землю
Б худобу
В пару коней
2. Із проханням дати напитися води небіж звернувся до
А бабусі
Б молодої дівчини
В пана
3. З якою метою небіж із казки «Про правду і кривду» гатив греблю, наділяв водою, лікував?
А щоб отримати нагороду
Б щоб довести дядькові свою правоту
В щоб жити правдою
4. Слово гребінка з казки «Мудра дівчина» - це
А високий дерев’яний стояк із зубцями, що на них насаджується пряжа за ручного прядіння
Б дерев’яна пластина із зубцями для розчісування пряжі
В ґанок
5. Сто ліктів полотна, на вимогу пана, Маруся повинна була виткати зі стеблинки
А проса
Б ячменю
В льону
6. Марусі не була властива така риса характеру, як
А винахідливість
Б зарозумілість
В мудрість
7. Чим був винагороджений хлопець із казки «Ох» за роботу в лісового царя?
А великими грошима
Б одруженням із царівною
В власним маєтком
8. У казці «Ох» батько віддавав сина почергово на навчання до
А кравця, шевця, коваля, Оха
Б Оха, кравця, шевця, коваля
В коваля, Оха, кравця, шевця
9. Казка «Ох» закінчується такою фразою:
А «І стали вони жить-поживать, добра наживать»
Б «Ось вам казка, а мені бубликів в’язка»
В «І я там був, мед-вино пив, хоч у роті не було, а по бороді текло – тим вона в мене й побіліла!»
10. Що велів цар із казки «Летючий корабель» роздобути дурникові ?
А живущої і цілющої води
Б шкапові чоботи
В шапку-неведимку
11. Що робить дурень у казці «Летючий корабель»?
А з’їдає за обідом шість пар волів жарених
Б будує летючий корабель та летить до царя
В випиває сорок кухлів води
12. Що наказав цар дурневі з казки «Летючий корабель» зробити перед весіллям?
А насадити квітів
Б сходити в лазню
В побудувати палац
Літературний диктант №1
Народні казки
Варіант 2
Завдання мають по три варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його.
1. Бідний брат у казці «Про правду і кривду» був упевнений, що жити краще
А правдою
Б по закону
В кривдою
2. У винагороду за вилікувану дочку король із казки «Про правду і кривду» пообіцяв чоловікові
А нагородити грішми і усяким добром
Б дати сто карбованців і пару коней
В нагородити так, що не буде багатшого від нього, ще й дочку за нього віддати
3. Як дядько відреагував на подарунки небожа?
А дуже зрадів
Б повірив, що правдою краще жити
В його стала мучити заздрість
4. Що багач назвав прудкішим над усе у світі (казка «Мудра дівчина»)?
А думку
Б хортів пана
В промінь сонця
5. Як пан у казці «Мудра дівчина» розв’язав питання братів?
А не схотів ув’язуватися в родинні сварки
Б вирішив справу на користь багатого брата
В загадав три загадки
6. У якому зі значень ужито в казці «Мудра дівчина» слово «рундук»?
А ґанок
Б скриня
В прилавок для роздрібної торгівлі
7. Батьки з казки «Ох» віддавали свого сина вчитися на всіх майстрів, ОКРІМ
А кравця
Б шевця
В стельмаха
8. Батько з казки «Ох» повинен був упізнати свого сина в усіх наведених образах, ОКРІМ
А голуба
Б хорта
В яструба
9. У казці «Ох» батьки бідкалися через те, що їх сине був
А потворним
Б лінивим
В хворим
10. Чим допомагає Слухало дурневі в казці «Летючий корабель»?
А перетворив в’язку дров на полк військ
Б припадав до землі вухом, чув усе, що говорить цар, і переказував
В подарував летючий корабель
11. Чому цар не погодився віддати дочку заміж за дурника в казці «Летючий корабель»?
А у дурника була свиточка - латка на латці
Б у дурника було багато друзів
В дурник не вмів писати листи
12. Що привабило в дурникові царівну
А зраділа, який у неї буде гарний чоловік
Б зраділа, який у неї буде розумний чоловік
В зраділа, що її чоловік матиме багато друзів
Контрольна робота №1
Світ фантазії, мудрості. Міфи, легенди, перекази українців. Народні казки
Варіант 1
Завдання 1-6 мають по три варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його (правильна відповідь 0,5 б.)
|