|
Скачати 192.43 Kb.
|
НАСКРІЗНА ПРОГРАМА ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ ВЧИТЕЛЯ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТУ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ галузі знань 0101 Педагогічна освіта напряму підготовки 7.01010301 Технологічна освіта (5 курс, I семестр, денна/заочна форма навчання) Педагогічна практика займає провідне місце у фаховій підготовці майбутніх учителів освітньої галузі «Технології» на етапі здобуття ОКР спеціаліст. Впродовж проходження практики студенти виконують фахові обов’язки вчителя технологій, інформатики та класного керівника у старших класах. Мета та завдання педагогічної практики Метою педагогічної практики на робочому місці вчителя є набуття предметної компетентності, в основі якої лежить освоєний студентами у процесі проведення навчально-виховної роботи зі старшокласниками досвід специфічної для вчителя технологій та інформатики діяльності, пов'язаної з узагальненням набутих в університеті психолого-педагогічних знань, їх осмисленням і застосуванням в умовах загальноосвітніх навчальних закладів третього ступеня. Завданнями педагогічної практики визначені:
Зміст діяльності студентів-практикантів Перед початком педагогічної практики проводиться настановча конференція, у роботі якої беруть участь викладачі фахових кафедр, а також кафедр педагогіки та психології. Протягом першого тижня студенти знайомляться з організацією навчально – виховної роботи у школі та з контингентом учнів закріпленого класу:
Упродовж першого тижня практикант має скласти індивідуальний план роботи на період практики, графік проведення залікових уроків і позакласних предметних заходів з технологій та інформатики. Протягом наступних 5/2 тижнів практики студенти проводять пробні та залікові уроки з технологій та інформатики, здійснюють виховну роботу з предметів. Студенти-практиканти протягом всієї практики кожного дня повинні приходити до школи до початку занять і працювати щодня не менше 6 годин. Студенти впродовж практики є членами педагогічного шкільного колективу і тому зобов’язані дотримуватись правил внутрішнього розпорядку навчального закладу, виконувати розпорядження директора, заступника директора по навчально-виховній роботі і керівника практики. Студенти зобов'язані виконувати усі види робіт, передбачені програмою педагогічної практики, добросовісно готуватись до кожного уроку і позакласних заходів. Студент, який не якісно підготувався до уроку, до проведення заняття не допускається, і отримує незадовільну оцінку. Студент-практикант повинен бути зразком дисциплінованості, організованості та працелюбства для старшокласників. За період педпрактики студенти повинні виконати такі види робіт. І. Навчальна робота:
ІІ. Виховна робота:
ІІІ. Методична та науково-дослідницька робота:
IV. Виконання поточної роботи класного керівника:
Форми звітності студента про практику По закінченню педагогічної практики у трьохденний термін студент-практикант повинен представити груповому керівникові наступну документацію:
Консультанту з психології: Психолого-педагогічну характеристику на класний колектив. Методисту з технологій:
Методисту з інформатики: 1. Календарно-тематичний план проведених уроків (погодити з методистом на першому тижні практики). 2. Плани-конспекти проведених уроків: усі план-конспекти розгорнуті, один з яких - поширений із наочністю. 3. Аналіз уроку колеги студента-практиканта (за відсутності такого - вчителя). 4. Самоаналіз проведеного уроку інформатики. 5. Конспект проведеного виховного заходу з інформатики з оцінкою та підписом класного керівника або заступника директора з виховної роботи (перед проведенням попередньо розглянути з методистом, вчителем та класним керівником і отримати у них дозвіл на проведення заходу). 6. Опис кабінету інформатики, де проходили педагогічну практику. 7. Звіт про проходження практики, який має містити:
8. Копію характеристики на роботу студента-практиканта. Критерії оцінювання роботи студентів-практикантів
Завідувач кафедри педагогіки та методики технологічної освіти Л. З. Шильман Декан факультету технологічної та професійної освіти В. О. Гридякін Додаток А Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка ДОКУМЕНТАЦІЯ з педпрактики Студента(ки) ____ групи_____ курсу Факультету ТПО Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка _____________________________________________ (П.І.Б) який(яка) проходив(ла) практику в _____________________________________________ (повна назва ЗОШ) з_________________ до ____________________201_ р. Груповий керівник: _________________ (П.І.П.) Глухів 201_ Додаток Б Схема звіту студента-практиканта ЗВІТ Студента-практиканта________________________________ (П.І.П.) групи________ курсу___________ факультету________________________ який (яка) проходила-педагогічну практику в______класі _____________________________________ (повна назва ЗОШ) з_________________до_______________________ 200_ р. Звіт пишеться у відповідності зі змістом діяльності учнів та індивідуальним планом роботи. 1. Коротка характеристика умов навчання в даній ЗОШ (обладнання, матеріальна база, склад вчителів, успішність, проблема закладу, шляхи реалізації (коротко). 2. Виконання індивідуального плану. Відхилення від плану. 3. Враження від відвіданих занять. Які методи викладання сподобались, чому? 4. Проведення виховного заходу (труднощі при підготовці і проведенні заходу). Виготовлені посібники. Допомога, що була надана вчителям, керівником практик. Врахування диференційованого та індивідуального підходу до учнів в процесі проведення виховного заходу. Індивідуальна робота, проведена з учнями після занять ( в т.ч. з відстаючими і тим, хто випереджає програму). 5. Аналіз рівня володіння методиками проведення виховних заходів (визначити якість теоретичних знань з педагогіки, психології, методики виховної роботи), умінь використовувати їх на практиці, знань шкільних підручників. 6. Участь у роботі методичних об’єднань, педрад, батьківських зборів. 7. Перелік вмінь і навичок, що були набуті в процесі практики. 8. Враження від практики. Загальні висновки, пропозиції відносно її поліпшення. Додаток В ЩОДЕННИК ПСИХОЛОГО - ПЕДАГОГІЧНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ В щоденник студент-практикант систематично записує свої враження про кожний день практики, вносить скорочені записи про відвідані уроки і виховні заходи, свої спостереження і висновки про них, різні відомості про проведену роботу в групі, навчально-виховну роботу. Причому, щоденник – це не просто щоденна констатація фактів, а глибокий аналіз (психолого-педагогічний) і оцінка всіх явищ навчально-виховного процесу. Запис в щоденнику ведеться на протязі робочого дня або після його закінчення. СХЕМА ПІДПИСУ ЩОДЕННИКА 1 сторінка Керівник практики від ВНЗ ____________________________________________ Директор ПТНЗ______________________________________________________ Заступник директора _________________________________________________ Груповий керівник ___________________________________________________ 2 сторінка Розклад занять і дзвоників. 3 сторінка Список учнів класу з дорученнями. 4 сторінка Список вчителів та предметів, які вони читають. 5 сторінка Спостереження і аналіз відвіданих занять і виховних заходів, іншої проведеної роботи за схемою: відвідані заняття, виховний захід.
Додаток Д Схема психолого-педагогічного аналізу уроку з технологій
Схема запису уроку
Додаток Е Зразок календарно-тематичного плану Календарний робочий план уроків в навчальних майстернях з варіативного (інваріативного) модуля, розділу ___________________________________________________________ програми технологій у _______ класі студента практиканта ______________ групи факультету технологічної і професійної освіти Глухівського національного педагогічного університету Імені Олександра Довженка Прізвище.................................................................................................................... Ім’я .............................................................................................................................. По-батькові ................................................................................................................. Дата: ___________(термін дії)_ Погоджено: Вчителя ........................................................................(дата). Методиста ........................................................................(дата). Додаток Є Основні вимоги до оформлення конспектів уроків з технологій Обов’язкові структурні елементи уроку технологій: - тема і мета уроку; - актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів; - завдання уроку; - мотивацію навчально-трудової діяльності учнів; - рефлексію учнів. Тема уроку визначається відповідно до навчальної програми. Метою навчання називають усвідомлене уявлення про кінцевий результат спільної діяльності вчителя та учнів. Мета уроку, на якому основна увага буде приділятися вивченню теоретичних питань, має формулюватися так:„Засвоєння учнями понять про ….( фізичні, хімічні і технологічні властивості текстильних матеріалів)”. При визначенні мети уроку:„Формування умінь та навичок з...” передбачає вироблення в учнів умінь та навичок виконання конкретних операцій. Завдання мають відповідати наступним вимогам:
Рефлексія – це усвідомлення учнями результатів власної діяльності на уроці. Класифікація уроків технологій за основною дидактичною метою пропонується наступна:
Урок засвоєння нових знань має таку основну структуру:
Урок формування практичних умінь і навичок передбачає наступну послідовність його проведення:
Додаток Ж ЗАГАЛЬНА ОРІЄНТОВНА СХЕМА КОМБІНОВАНОГО ТИПУ УРОКУ Тема уроку Мета уроку Обладнання, матеріали, інструменти Тип уроку План уроку
Хід уроку 1. Організаційна частина - перевірка присутності учнів на занятті; - призначення чергових; - перевірка наявності спецодягу 2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів 3. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів - коротко обґрунтовуються тема і завдання уроку 4. Повідомлення теми, мети та завдань уроку - оголошується і записується тема уроку; - формулюється дидактична мета(для учнів); - конкретизуються завдання навчально-трудової діяльності (для учнів). 5. Вивчення нового матеріалу - план викладання нових відомостей; - стислий конспект з вказанням методів навчання. 6. Закріплення вивченого матеріалу 7. Практична робота 7.1. Зміст завдань (або проблеми, згідно якої виконується практична робота чи розробляють проект). 7.2. Вступний інструктаж: - звернути увагу на... (технологічність і послідовність дотримання спроектованої технології у виготовленні виробу тощо); - вказати на найбільш поширені помилки; - нагадати про дотримання правил ТБ. 7.3. Самостійна робота учнів (обходи). Поточний інструктаж: - контроль якості виконуваних робіт; - вказати на недоліки в роботі і шляхи усунення. 7.4. Заключний інструктаж: - короткий аналіз виконаної роботи; - акцентувати увагу на важливість наукової організації робочого місця (своєчасне його прибирання, догляд за інструментами після роботи тощо). 8. Заключна частина: - рефлексія; - аналіз кращих робіт учнів; - мотивація оцінок; - оцінювання виконаної роботи; - контроль прибирання робочих місць; - робота із щоденником (виставлення оцінок, повідомлення домашнього завдання :що повторити, вивчити, мати з собою ). Додаток З Схема оформлення титульної сторінки до конспекту уроку ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ З ТЕХНОЛОГІЙ студента практиканта ______________ групи факультету технологічної і професійної освіти Глухівського національного педагогічного університету Імені Олександра Довженка Прізвище.................................................................................................................... Ім’я .............................................................................................................................. По-батькові ................................................................................................................. Урок проводиться в ......класі Навчальний заклад ....................................................................................................... Дата: ____________ Консультації одержав: Вчитель ........................................................................(дата). Методиста ........................................................................(дата). З конспектом уроку згоден: Вчитель ............................................................................(підпис). Методист ............................................................................(підпис). Оцінка за урок ........................................................................... |
НАСКРІЗНА ПРОГРАМА ПРАКТИКИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ НАПРЯМУ ПІДГОТОВКИ 030508 «ПРИКЛАДНА СТАТИСТИКА» Наскрізна програма практики для студентів напряму підготовки 030506 «Прикладна статистика» денної форми навчання / Укл. О. В. Раєвнєва,... |
Робоча Програма та методичні рекомендації з педагогічної практики... Положення про проведення практики студентами вищих навчальних закладів України, на підставі Програми педагогічної практики для педагогічних... |
ДЕЯКІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ЕДУКАЦІЇ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ... Анотація: у статті проаналізовано окремі аспекти професійно-педагогічної едукації вчителя початкових класів. Уточнено змістові характеристики... |
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ТА ПРОГРАМА ПЕРЕДДИПЛОМНОЇ ПРАКТИКИ (для студентів,... Методичні вказівки та робоча програма переддипломної практики бакалаврів, спеціалістів, магістрів (для студентів спеціальностей 040203,... |
ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ ТЕСТИ Метод вивчення витрат часу роботи робітника або устаткування шляхом безпосереднього спостереження на робочому місці це |
ЕЛЕКТРОННЕ ВЧИТЕЛЬСЬКЕ ПОРТФОЛІО ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛЯ Модернізація освіти змушує по-новому поглянути не тільки на форми оцінювання досягнень учнів, а й шукати ефективні форми оцінювання... |
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА НАСКРІЗНОЇ ПРАКТИКИ для студентів напрямку підготовки... Комплексна програма наскрізної практики для студентів напрямку підготовки “Комп’ютерні науки” денної форми навчання / Укл. І. О. Золотарьова,... |
Програма та методичні вказівки з виробничої практики для студентів... Методичні вказівки до виробничої практики студентів 5-го курсу напряму 0504 “Туризм” написано у відповідності з робочим навчальним... |
УРОКУ на тему: «Посадка на робочому місці водія. Прийоми дій органами керування і сигналізації» Орієнтована схема методичної розробки підготовки до індивідуального навчання водінню автомобіля |
«Творчість вчителя основа його педагогічної майстерності» Проблема: «Удосконалення навчально-пізнавальних інтересів учнів початкових класів через творчий розвиток вчителя та учня» |