|
Скачати 0.78 Mb.
|
Модуль 2: НОВА бібліотечнА ПОСЛУГА: ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІНТЕРНЕТУ В БІБЛІОТЕЦІ Автори: Шевченко І.О., Бойцова С.Г. Пояснювальна записка Матеріал модуля “Нова бібліотечна послуга: використання інформаційних технологій та Інтернету в бібліотеці” присвячено актуальній темі, пов”язаний з необхідністю впровадження у роботу бібліотек сучасних інформаційних технологій. Мета навчання - формування у слухачів знань про роль Інтернету у глобалізації інформаційного простру, проблеми вільного доступу до інформації, специфіці надання доступу до Інтернету у публічній бібліотеці, організації діяльності центрів публічного доступу до мережі, форми и методи інформаційного обслуговування користувачів локальними та мережевими електронними ресурсами. Теми модуля логічно побудові, що дозволяє формувати системні знання. Передбачається вивчення стану впровадження та використання автоматизованих інформаційних бібліотечних систем, менеджменту електронних ресурсів, а також питань, пов”язаних з дотриманням норм законодавства про інтелектуальну власність та авторське право. Тематичне наповнення модуля охоплює також питання навчання користувачів роботі з електронними ресурсами, увага приділяється користувачам з особливими птребами. Навчально-тематичний план модуля передбачає лекційні, семінарські, практичні, лабораторні та виїзні заняття, з окремих тем – дискусії, круглі столи та інноваційне планування. До кожної теми розроблені завдання для самостійної роботи, пиатння для самоперевірки, питання для контролю засвоення отриманих занань шляхом проведення експрес-опитування. Передбачено також проведення вхідного (анкетування) та вихідного (патання до співбесіди) контролю знань слухачів. Вивчення тем модуля органічно пов’язано з практичною діяльністю працівників публічних бібліотек, зокрема спеціалістів з інформаційних технологій, керівників і спеціалістів відділів обслуговування користувачів, методико-бібліографічних відділв ЦБС та науково-методичних відділв обласних бібліотек, заступників директорів та директорів. Для викладання кожної з тем модуля передбачається використання матеріалів з досвіду роботи публічних бібліотек України та світу. Відповідно до цих умов даний курс сприяє:
Зміст і структура модулю 2. Модуль складається з 8 тем, зв’язаних між собою змістовими складовими: Роль Інтернету у глобалізації інформаційного простру та проблеми вільного доступу до інформації. Інтернет–доступ як бібліотечна послуга. Інтелектуальна власність та авторське право в Інтернеті: відповідальність бібліотеки і бібліотекаря. Інформаційні ресурси Інтернету. Технології інформаційного пошуку. Критерії оцінки інформаційних ресурсів Інтернет. Автоматизовані інформаційно-бібліотечні системи (АІБС) як інструмент створення електронних ресурсів. Менеджмент електронних ресурсів у бібліотеці. Бібліотечні ресурси Інтернет. Веб-сайт бібліотеки – призначення, вимоги. Методика навчання користувачів роботі з електронними ресурсами. Підсумковий контроль засвоєння знань здійснюється у формі підсумкового опитування по всім темам модулю. Передбачено рубіжні етапи контролю знань у формі дискусії, круглого стола, усного опитування, завдань для практичних занять, завдань для самостійної роботи. |
ВИКОРИСТАННЯ НОВІТНІХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ФІЗИКИ Для гармонійного поєднання останніх досягнень інформаційних технологій та шкільного курсу вивчення фізики постає проблема створення... |
ВИКОРИСТАННЯ ЛІНГВІСТИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ЦИФРОВІЙ БІБЛІОТЕЦІ: ПРИКЛАДНИЙ АСПЕКТ У даний час у цій сфері здійснюється перехід від парадигми "надання доступу до ресурсів" до парадигми "надання інформаційних сервісів",... |
Жук Ю. О. Використання засобів нових інформаційних технологій для... Використання засобів нових інформаційних технологій для графічного репрезентування |
: 004. 9 Дунаєвська Н. В. Використання інформаційно-комунікаційних... Постановка проблеми. Характерним для майбутнього суспільства є широке використання інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ),... |
Тема: Спільне використання файлів, папок, принтерів, доступ до Інтернету Навчальна мета: ввести поняття «Права доступу до ресурсів», засвоїти способи спільного використання файлів і папок, спільного використання... |
СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ Т педагогічних наук, доцент кафедри інноваційних та інформаційних технологій. Шевченко Людмила Станіславівна – кандидат педагогічних... |
ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ... Обсягу інформації та залучення інформаційних ідей, засобів і технологій майже до кожної галузі людської діяльності. Навчання з використанням... |
ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ... Обсягу інформації та залучення інформаційних ідей, засобів і технологій майже до кожної галузі людської діяльності. Навчання з використанням... |
ІІ Розділ. Практикум з використання комп’ютерної техніки та інформаційних технологій Розділ. Практикум з використання комп’ютерної техніки та інформаційних технологій |
Особливості використання засобів нових інформаційних технологій у... Жук Ю. О. Особливості використання засобів нових інформаційних технологій у навчально-виховному процесі професійно-технічного закладу... |