ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ


Скачати 44.25 Kb.
Назва ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ
Дата 25.02.2016
Розмір 44.25 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ
Ключові слова: компетентність, громадянська освіта, громадянська компетенція, особистість.
Короткий зміст
Одним із найактуальніших завдань сучасної освіти і виховання в Україні є створення умов для формування людини-громадянина, для якої демократичне громадянське суспільство є осередком для розкриття її творчих можливостей, задоволення особистих та суспільних інтересів. Це може забезпечити система громадянської освіти, що має на меті підготовку особистості до активної участі у житті демократичного суспільства й формування її громадянської компетентності.

У низці основоположних освітянських документів, які можна вважати концептуальними основами громадянської освіти в Україні, підкреслюється необхідність формування громадянина України як освіченої, творчої особистості, в якій органічно поєднуються високі моральні риси, громадянська зрілість, патріотизм, професійна компетентність, потреба у самовдосконаленні. На освіту покладається завдання, пов’язане з формуванням соціально-політичної компетентності особистості, розвитку в неї таких якостей, як соціальна активність, відповідальність, повага до прав людини, до інших культур, підготовка молоді до ролі громадян відкритого демократичного суспільства.

Таким чином, громадянська компетентність може бути розглянута як одна з ключових компетентностей людини. Під громадянською компетентністю розуміють здатність людини активно, відповідально й ефективно реалізовувати громадянські права та обов’язки з метою розвитку демократичного громадянського суспільства.

Особливої уваги потребує теоретичне обґрунтування та практичне врахування у безпосередньому процесі громадянської освіти, виховання та соціалізації змісту понять «громадянська компетенція» і «громадянська компетентність».
Питання для самоконтролю
1. Чому основою оновлення змісту освіти є компетентнісний підхід?

2. Чим відрізняються поняття «компетенція» і «компетентність»?

3. Які суспільні чинники впливають на розвиток громадянської компетентності особистості?

4. Чи існує в українському суспільстві «громадянська некомпетентність»? Якщо існує, то в чому це виявляється і від чого залежить?

5. Хто, на ваш погляд, і чому більше зацікавлений у формуванні громадянської компетентності особистості – сама людина, суспільство чи держава?

Тестові завдання


  1. До якого структурного компоненту громадянської компетентності можна віднести здатність робити свідомий вибір та застосовувати демократичні технології прийняття рішень?

а)процесуально – особистісний ; б) знаннєвий;

в) діяльнісний; г) ціннісний.


  1. Володіння сукупністю засобів, що дають можливість особистості взаємодіяти з різними соціальними групами та соціальними інститутами суспільства це:

а) підприємницька компетентність; б) соціальна компетентність;

в)культурна компетентність; г)громадянська компетентність.


  1. До базової складової громадянської компетентності можна віднести.

а) навчання на все життя; б) навчання впродовж усього життя;

в) неперервна освіта; г)усе вище зазначене.


  1. Здатність захищати та піклуватися про відповідальність, права, інтереси та потреби людини й громадянина Української держави та суспільства це:

а)культурна компетентність; б)соціальна компетентність;

в)навчальна компетентність; г)громадянська компетентність.


  1. Повага до Батьківщини, народу, держави, її символіки, традицій, мови відноситься до:

а) процесуально-особистісного компоненту громадянської компетентності;

б)діяльнісного компоненту громадянської компетентності;

в)ціннісного компоненту громадянської компетентності;

г)знаннєвого компоненту громадянської компетентності.
Основні напрями самоосвіти
1. Демократія в сучасному світі.

2. Громадянське суспільство.

3. Політична культура та свідомість українців.

Основна література


  1. Баханов К. Учнівські компетенції як складова програм з історії для 12-річної школи // Іст. В шк.. України. – 2004. - № 7

  2. Бібік Н.М., Єрмаков І.Г., Овчарук О.В. Компетенснісна освіта – від теорії до практики. – К.: Плеяда, 2005. – 120 с.

  3. Компетенснісний підхід у сучасній оосвіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібл. з освітньої політики // Під. Заг: ред.. О.В. Овчарук. – К.: К.І.С., 2004. – 112 с.

  4. Овчарук О.В. Компетентності як крок до оновлення змісту освіти // Стратегія реформування освіти в Україні. – К.: К.І.С., 2003. – С. 68 – 75

  5. Пометун О.І. Компетенснісний підхід у сучасній історичній освіті // Іст. В шк. України. – 2007. - № 6. – С. 3 – 12.

  6. Пометун О.І. Компетенснісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти // Рідна школа. – 2005. – Січ. – С. 65-69

  7. Подлесная Ю.Е. Гражданская компетентность в современном обществе: политологические аспекты формирования и развития : автореф. … канд. полит. наук / Ю.Е. Подлесная. – М., 2006.


Додаткова література


  1. Основи демократії: навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів / За ред. А. Колодій. – К.: Ай Бі, 2002. – 684 с.

  2. Громадянин – Держава – Громадянське виховання: Антологія / Упоряд. М.П. Рагозін, О.В. Сухомлинська. – Донецьк: Донбас, 2001. – 262 с.

  3. Формування громадянського суспільства в Україні: стан, проблеми, перспективи / В.І. Луговий, В.М. Князєв (заг. ред.), Українська Академія державного управління при Президентові України. – К.: АУДУ, 2001. – 252 с.

Схожі:

Формування громадянської свідомості
Гриценчук О. О. Формування громадянської свідомості (Європейський аспект) // Рідна школа. 2002. №10. – С. 8-9
«Казка, як засіб формування здоров’язберігаючої компетентності молодших школярів»
Одним з найголовніших завдань національної освіти є формування психічно, фізично та соціально здорової особистості
Питання громадянської компетенції
Сьогодення ставить перед нами завдання з зовсім іншими підходами, до всебічного розвитку дитини, підвищенні рівня громадянської освіченості...
Тренінг: «Формування творчої особистості шляхом реалізації комунікативної компетентності учнів»
Учитель-методист української мови та літератури Донецького ліцею №48 Степанець І. М
Шестопалова Катерина Миколаївна Криворізький національний університет...
Дефлексія як механізм порушення взємозв’язу антиципації та життєвої компетентності особистості
ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Завдання сучасної освіти полягає у формуванні особистості з гнучким розумом, із швидкою реакцією на все нове, з повноцінними, розвинутими...
До проблеми формування соціальної компетентності у дітей з особливими потребами
У статті аналізуються теоретичні аспекти формування соціальної компетентності у дітей з особливими потребами
«Теоретичні і практичні засади розвитку громадянської компетентності...
По кафедрі інноваційних та інформаційних технологій в освіті у 2010 р було захищено докторську дисертацію
Формування компетентностей особистості школяра на уроках української мови та літератури
Практичний аспект діяльності учителя щодо формування ключових компетентностей особистості школяра
Школа посідає чільне місце у процесах формування свідомої громадянської...
Ю для якої є комунікативні уміння, сформовані на основі мовних знань і навичок. Розвиток комунікативної компетенції залежить від...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка