«Теоретичні і практичні засади розвитку громадянської компетентності майбутніх учителів», спеціальність 13. 00. 04 – теорія і методика професійної освіти, науковий консультант – І. А. Зязюн


Скачати 0.53 Mb.
Назва «Теоретичні і практичні засади розвитку громадянської компетентності майбутніх учителів», спеціальність 13. 00. 04 – теорія і методика професійної освіти, науковий консультант – І. А. Зязюн
Сторінка 1/6
Дата 20.03.2013
Розмір 0.53 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4   5   6


Звіт

кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті

з науково-дослідної роботи за 2010 рік
1. Характеристика професорсько-викладацького складу.

На кафедрі інформаційних технологій в освіті у 2010 р. працює 16 викладачів:

(до 1 вересня 2010 р. на кафедрі працював д.п.н., професор Шестопалюк О.В.)

  1. к.п.н., доц. Кадемія Майя Юхимівна

  2. к.п.н., доц. Гордійчук Галина Борисівна

  3. к.п.н., доц. Коношевський Леонід Леонідович

  4. к.п.н., доц. Бойчук Віталій Миколайович

  5. к.п.н., ст. викл. Шевченко Людмила Станіславівна

  6. к.п.н., ст. викл. Кондратюк Володимир Дмитрович

  7. к.п.н., ст. викл. Шахіна Ірина Юріїівна

  8. к.п.н., ст. викл. Кириленко Неля Михайлівна

  9. асист. Байло Марина Юріївна

  10. асист. Кобися Володимир Михайлович

  11. асист. Кобися Алла Петрівна

  12. асист. Кізім Світлана Степанівна

  13. асист. Уманець Володимир Олександрович

  14. асист. Сисоєва Олена Анатоліївна

  15. асист. Петрович Сергій Драганович

  16. асист. Куцак Лариса Вікторівна


2. Захист та стан підготовки докторських і кандидатських дисертацій.

По кафедрі інноваційних та інформаційних технологій в освіті у 2010 р. було захищено докторську дисертацію.

Шестопалюк Олександр Васильович у 2010 р. захистив докторську дисертацію на тему: «Теоретичні і практичні засади розвитку громадянської компетентності майбутніх учителів», спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, науковий консультант – І.А. Зязюн).

Кириленко Неля Михайлівна 17 березня 2010 р. захистила кандидатську дисертацію «Педагогічні умови застосування комп’ютерних дидактичних ігор у фаховій підготовці майбутніх учителів математики і інформатики», спеціальність 13.00.04 – теорія і методика трудового та професійного навчання, науковий керівник – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті Кадемія М.Ю.
3. Наукове керівництво аспірантами та співробітниками кафедри, що закінчили аспірантуру, ступінь завершеності дисертаційних робіт.

Під керівництвом д. п. н., професора Шестопалюка О.В. 16 листопада 2010 р. захистив кандидатську дисертацію аспірант Громов Євген Вікторович на тему: «Сучасні тенденції розвитку професійної технічної освіти у Польщі», спеціальність 13.00.04 – теорія і методика трудового та професійного навчання.

Під керівництвом к.п.н., доцента Кадемії М.Ю. в аспірантурі навчається:

Кобися В.М. – 3-й рік навчання, очна форма.

Кобися А.П. – 2-й рік навчання, заочна форма.

Лутковська С. М. – 1-й рік навчання, заочна форма.

Дисертаційне дослідження асистента кафедри Кізім С.С., науковий керівник – к.п.н., доцент Кадемія М.Ю., яка завершила навчання в аспірантурі 1 листопада 2010 р., подано до спеціалізованої вченої ради в листопаді 2010 р., на лютий 2011 рік планується захист кандидатської дисертації зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.

Кириленко Неля Михайлівна 17 березня 2010 р. захистила кандидатську дисертацію «Педагогічні умови застосування комп’ютерних дидактичних ігор у фаховій підготовці майбутніх учителів математики і інформатики», спеціальність 13.00.04 – теорія і методика трудового та професійного навчання.

Під керівництвом к.п.н., доцента Коношевського Л.Л. в аспірантурі навчається Петрович С.Д. та Шестопал О.В. – 3-й рік навчання заочна форма – дисертаційні дослідження подані до захисту.

Під керівництвом к.п.н., ст. викладача Шевченко Л.С. в аспірантурі навчається:

Уманець В.О. – 2-й рік навчання заочна форма.

Добровольська Н.В. – 1-й рік навчання, заочна форма.
4. Присвоєння вчених звань професора, доцента, почесних звань, інших нагород.

Колектив викладачів кафедри приймав участь у Міжнародній виставці «Сучасні навчальні заклади – 2010» та був нагороджений дипломом за вагомий внесок у модернізацію національної системи освіти (Кадемія М.Ю., Шевечнко Л.С., Кобися В.М.).

Доц. Кадемія М.Ю. нагороджена у 2010 р. грамотою Національної академії педагогічних наук за активну участь у дослідженні проблем теорії і методики професійної освіти, системне впровадження результатів наукових досліджень.

Доц. Гордійчук Г.Б. у 2010 р. нагороджена Подякою Національної академії педагогічних наук за активну участь у дослідженні проблем теорії і методики професійної освіти, системне впровадження результатів наукових досліджень.

Доц. Бойчук В.М. у 2010 р. нагороджений:

  • почесною грамотою Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського;

  • грамотою Національної академії педагогічних наук України;

  • подяками Вінницького обласного центру технічної творчості учнівської молоді та Вінницького обласного центру технічної творчості учнівської молоді.

Ст. викладач Шевченко Л.С. у 2010 р. нагороджена подякою, як науковий керівник студентки 3 курсу спеціальності «Математика» Інституту математики, фізики і технологічної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського Фірманюк Юлії Віталіїни, що представляла авторську розробку «Розроблення та наповнення віртуального методичного кабінету математики», яка посіла призове місце у Всеукраїнському чемпіонаті з інформаційних технологій «Екософт 2010».

За вагомі внески у науковій діяльності на дошці пошани університету у 2010 р. розміщено портрет асистента Кобисі А. П.

Асистент Петрович С.Д. у 2010 р. був нагороджений грамотою Академії педагогічних наук України за розробку телекомунікаційного проекту та перемогу в 6-му Всеукраїнському Інтернет-конкурсі «Вчитель-новатор»; отримав диплом як переможець 6-го Всеукраїнського конкурсу «Вчитель-новатор» за роботу «Робимо флешку власноруч» та сертифікат за участь у форумі вчителів-новаторів «Партнерство у навчанні», захід було проведено в рамках програми Microsoft «Партнерство у навчанні»; сертифікат за участь у навчальному форумі, який проходив 23-25 березня в Берліні (Німеччина).

Протягом 2010 року студенти випускних курсів Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського прийняли активну участь у тренінгах за програмою Intel® "Навчання для майбутнього“, тренінги проводили науково-педагогічні працівники кафедри: Гордійчук Г.Б., Кобися А.П., Кізім С.Ю. В результаті роботи студенти отримали Сертифікат міжнародного зразка програми Intel® “Навчання для майбутнього” - перший у цьому році документ, який відображає результати їх навчальної діяльності, а також ці сертифікати отримали Гордійчук Г.Б. і Кізім С.С.
5. Аналіз наукової діяльності викладачів кафедри.

У 2010 план наукової роботи виконано повністю.

Викладачі кафедри приймали участь у роботі методологічного семінару інституту математики, фізики і технологічної освіти і методичного семінару кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті.

Викладачі приймали участь у роботі наступних конференцій:

  • наукова конференція «Актуальні проблеми математики. Фізики і технологічної освіти» 15-16 квітня 2010 р., яка відбулась в Інституті математики, фізики і технологічної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського;

  • Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні тенденції розвитку технологічної та професійної освіти в Країні в контексті Європейської інтеграції», 26-28 квітня 2010 р., м. Умань;

  • Всеукраїнська науково-практична конференція «Дидактичні умови загальноосвітньої підготовки учнів професійно-технічних навчальних закладів», 28 квітня 2010 р., м. Львів;

  • викладачі кафедри доц. Кадемія М.Ю., доц. Гордійчук Г.Б., доц. Бойчук В.М. були членами оргкомітету X-ї Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми», 17-19 травня 2010 р., м. Вінниця, яка відбулась в Інституті математики, фізики і технологічної освіти;

  • Міжнародна науково-практична конференція «Інновації у вищій освіті», 20-21 травня 2010 р., м. Кременець;

  • науково-практична конференція «Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти», 25 травня 2010 р., м. Харків;

  • науково-практична конференція «Інформаційні технології та безпека в управлінні», 13-17 вересня 2010 р., м. Крим;

  • науково-практична конференція «Засоби і технології сучасного навчального середовища», 21-22 травня 2010 р., м. Кіровоград;

  • Всеукраїнська науково-практична конференція «Освітньо-наукове забезпечення діяльності правоохоронних органів і військових формувань України», 19 листопада 2010 р., м. Хмельницький;

  • Международная научно-практическая конференция «Изобразительное декоративно-прикладное искусство и дизайн в системе художественного образования», 22-26 ноября, 2010 г., г. Витебск (Белоруссия);

  • науково-практична конференція «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору», 25-27 листопада 2010 р., м. Київ;

  • семінар «Інтерактивні системи освіти – майбутнє навчального процесу», 25 листопада 2010 р., м. Вінниця.


Викладачі кафедри (доценти: Кадемія М.Ю., Гордійчук Г.Б., Коношевський Л.Л., ст. викл. Шевченко Л.С., асистент Кириленко Н.М., Кізім С.С., Петрович С.Д., Кобися А.П., Кобися В.М.) приймали участь в розробці кафедральної теми "Створення освітнього середовища для підготовки педагогів засобами інформаційних технологій" (термін виконання роботи 2008-2010 рік).

Основним предметом науково-дослідної роботи є дидактичні та методичні засади розробки та практичного впровадження в навчальний процес ВНЗ освітнього середовища для підготовки педагогів засобами інформаційних технологій.

Основним завданням роботи є створення освітнього середовища кафедри інформаційних та інноваційних технологій в освіті і розробка методики його використання в навчальному процесі ВДПУ. Освітнє середовище задовольнятиме такі цілі: підтримка навчального процесу студентів, які навчаються в Інституті математики, фізики і технологічної освіти та інших структурних підрозділах університету: налагодження й підтримки контактів з іншими навчальними закладами (загальноосвітніми школами, ПТНЗ, технікумами і коледжами); розробка електронних навчальних посібників і підручників з дисциплін, що викладаються викладачами кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті та методики їхнього використання в навчально-виховному процесі ВДПУ; розробка контролюючих програм і тестів, навчально-методичної літератури.

На кафедрі інноваційних та інформаційних технологій в освіті забезпечується викладання дисциплін, пов’язаних з використанням ІКТ у навчально-виховному процесі закладів освіти різних рівнів акредитації.

За даною тематикою одержали гранти:

2008 р. – «Створення освітнього середовища для підготовки педагогів засобами інформаційних технологій».

2008 р. – «Розробка технологій електронного навчання для підготовки майбутніх учителів».

2009 р. – «Використання сервісів Веб 2.0. у підготовці майбутніх педагогів».

2009 р. – «Формування професійної компетентності майбутніх педагогів засобами інтерактивного освітнього середовища».

2010 р. – «Інформаційне забезпечення спілкування в системі викладач-комп’ютер-студент у фаховій підготовці вчителя».

Викладачі Кондратюк В.Д., Кізім С.С., Сисоєва О.А. брали участь у роботі науковців держбюджетної теми «Теоретичні та методичні основи технологій електронного навчання в закладах професійної освіти».

Завершується робота щодо реалізації кафедральної теми «Створення освітнього середовища для підготовки педагогів засобами інформаційних технологій», а саме: розроблено освітнє інформаційне середовище ІМФТО, на якому розміщено програми й електронні навчально-методичні комплекси з дисциплін, викладання яких забезпечує кафедра інформаційних технологій в освіті; написано наукові статті та навчально-методичні посібники, розроблено веб-сторінки:

  1. Алгоритмічні мови програмування (Гордійчук Г.Б.)

  2. Апаратне забезпечення персональних комп’ютерів, периферійних пристроїв та їх ремонт (Кобися В.М.)

  3. Використання глобальних інформаційних мереж у наукових дослідженнях (Шевченко Л.С.)

  4. Використання комп'ютера в бізнесі (Шевченко Л. С., Кобися А. П.)

  5. Документаційне забезпечення управлінської діяльності з використанням сучасної оргтехніки (Шевченко Л.С.)

  6. Інформатика (Коношевський Л.Л.)

  7. Інформаційна безпека (Кириленко Н.М..)

  8. Інформаційно-комунікаційні технології в наукових дослідженнях (ОКР «Магістр») (Кадемія М.Ю., Шевченко Л.С.)

  9. Інформаційно - комунікаційні технології в навчальному процесі (математика - фізика - технологічна освіта) ( Кобися В.М., Шахіна І.Ю. Сисоєва О.А.)

  10. Історія інформатики та інформаційних технологій(Кізім С. С.)

  11. Комп'ютерні мережі (Уманець В.О.)

  12. Методика викладання ОІТ (Шевченко Л.С.)

  13. Методика застосування комп'ютерної техніки для викладання загальноосвітніх дисциплін (Кобися А. П., Кізім С. С., Гордійчук Г.Б., Куцак Л.В.)

  14. Мультимедійні засоби навчання (всі викладачі).

  15. Навчально - виховна робота в ПТНЗ (Кадемія М.Ю., Шевченко Л.С., Кобися А.П.)

  16. Нові інформаційні технології (Кириленко Н.М., Бойчук В.М., Петрович С.Д.)

  17. Обробка психологічних досліджень засобами ІКТ (Коношевський Л.Л., Шахіна І.Ю.).

  18. Основи роботи з персональним комп'ютером (всі викладачі.)

  19. Прикладні програми (Коношевський Л. Л., Бойчук В. М )

  20. Cистеми керування базами даних (Шевченко Л. С.)

  21. Системне програмне забезпечення (Уманець В.О, Петрович С.Д.)

  22. Спеціальна інформатика (Уманець В. О., Кобися А. П.)

  23. Сучасні інформаційні технології навчання  (Гордійчук Г.Б.)

  24. Технологія розробки програмного забезпечення навчального процесу (Кобися В. М.)

Викладачі кафедри – доц. Кадемія М.Ю., доц. Коношевський Л.Л. ст. викладач Шевченко Л.С. керують роботою аспірантів (див. пункт 3).

Викладачі кафедри здійснють рецензування курсових, дипломних та дисертаційних робіт, навчальних програм та методичних здобутків викладачів вищих навчальних закладів й учителів загальноосвітніх шкіл.
Постійно підтримується зв’язок з ВНЗ, науковими центрами України, підтримуються міжнародні зв’язки. Викладачі кафедри беруть участь у наукових проектах, отримують гранти (див. форма 7, 8, пункт 10).
6. Видавнича діяльність викладачів кафедри, підготовка наукової та навчально-методичної літератури.

Наукова робота на кафедрі інноваційних та інформаційних технологій в освіті за звітний 2010 р. проводилася відповідно до плану.

Викладачами кафедри активно здійснювалася наукова діяльність, зокрема: опубліковано 102 наукові праці обсягом 144,1 друкованих аркушів, з них:

  • монографії – 1,

  • навчальних посібників – 21,

  • методичних розробок –12,

  • статей у виданнях ВАК – 78,

а саме:

Навчально-методичні посібники
Монографії

  1. Шестопалюк О. В. Розвиток громадянської компетентності майбутніх учителів : монографія / О. В. Шестопалюк. – Вінниця : Консоль, 2009. – 312 с.



(з грифом МОН України)

  1   2   3   4   5   6

Схожі:

ПРАКТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЗАКРІЙНИКІВ
Державні стандарти освіти встановлюють вимоги до змісту, обсягу і рівня освітньої та фахової підготовки в Україні. Вони є основою...
ВІДДІЛ ОСВІТИ СТАРОБІЛЬСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ НАКАЗ
З метою активізації професійної діяльності педагогічних працівників, підвищення їх компетентності, підняття особистої відповідальності...
Четверта міжнародна науково-практична конференція
Теоретичні та методичні засади розвитку професійно-педагогічної освіти у контексті європейської інтеграції”
ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ДОШКІЛЬНА ОСВІТА» ДО ПРОФЕСІЙНОЇ...
Но бар’єри впровадження інклюзивної освіти в практику роботи загальноосвітніх закладів. Виділено умови і шляхи подолання перешкод...
Список Друкованих наукових та навчально- методичних праць Федорук Галини Миколаївни
Методичні аспекти реалізації змісту економічної освіти учнів у трудовому навчанні / Сучасні інформаційні технології таіноваційні...
У. А. Уорд Практичний досвід, спостереження та дослідження, які було...
Моделі компетентнісно спрямованого навчання в ЗСГГ №27 “Школа професійної кар’єри та компетентності учнів”, трансформувалося пізніше...
Теоретичні і методичні засади організації системи професійної комп’ютерної...
Ключові|джерельні| слова: студент з|із| обмеженими можливостями|спроможностями|, професійна підготовка, професійна реабілітація,...
ВІННИЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ МИХАЙЛА КОЦЮБИНСЬКОГО
Спеціальність: 010103 "Педагогіка і методика середньої освіти. Технологічна освіта"
РОЗДІЛ Якісна позашкільна освіта та відповідність її сучасним життєвим потребам розвитку країни
НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА У ПОЗАШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ
Науково-методична робота як засіб розвитку професійної компетентності...
На етапі реформування системи освіти, позашкільної зокрема, особливу роль відіграє професійний потенціал педагогів, здатних до системного...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка