ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ НАРКОМАНІЇ ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ


Скачати 157.65 Kb.
Назва ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ НАРКОМАНІЇ ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
Дата 23.02.2016
Розмір 157.65 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ УЧНІВ

ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ НАРКОМАНІЇ ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

c:\documents and settings\семья\мои документы\downloads\03-102046.jpg

ВСТУП

В даний час проблема наркоманії серед підлітків та молоді хвилює все людство. Незаконний обіг наркотичних засобів і психотропних речовин та зловживання ними представляють серйозну загрозу здоров'ю населення та економічному процвітанню. Природа створила все, щоб людина була щаслива: дерева, яскраве сонце, чисту воду, родючий грунт. І нас людей - сильних, красивих, здорових і розумних. Людина народжується для щастя, і здається, немає місця в його душі для злого духу. Але деякі - гублять своє життя. Її гублять і прості люди, і дуже талановиті. Перед страшною бідою ні в кого немає захисту. А ім'я цієї біди - наркоманія. З кожним роком все більше реєструється людей, що вживають наркотики. Ще болючіше усвідомлювати той факт, що велика частина серед них - це молоді люди, підлітки 12-15 років. Сьогодні це найгостріша проблема, яка стоїть перед суспільством, що стала всесвітньою.

Життя - це благо, це дар, який дається людині лише один раз. І від нього самого, в першу чергу, залежить те, яким змістом він наповнить своє життя. А що може бути змістом людського життя? Життя постає перед нами як діяння, в основі якого пізнання і реалізація себе, своїх можливостей, інтересів, прагнень. Ми вирішили працювати з дітьми з дитбудинку тому, що саме там є найбільший ризик використання наркотиків,тому що діти ростуть поза межами батьківської уваги.

В якості девізу роботи над проблемою ми взяли вислів Генріха Гейне: “Єдина краса, яку я знаю, - це здоров'я” [1]. Так давайте всі разом прагнути до цієї краси під назвою “Здоров'я!”c:\documents and settings\семья\мои документы\downloads\993.jpg

Мета проекту:

Формування та розвиток у підростаючого покоління культури здорового способу життя, зміцнення моральних орієнтирів і збереження фізичного і духовно-психічного здоров'я вихованців дитбудинку.

Завдання соціального проекту:

- розвивати у підлітків свідоме неприйняття наркотичних засобів як способів впливу на свою особистість;

- виховувати повагу до себе, почуття власної гідності, що здоровий спосіб життя робить людину вільною і незалежною, дає йому сили робити усвідомлений вибір у всьому;

- сприяти усвідомленню підлітками інформації про наркоманію як хворобу,що не тільки спалює фізичні сили людини, а й знищує його як особистість;

- формувати почуття особистої відповідальності за здоровий спосіб життя.

Збір інформації:

Після того, як була обрана проблема для вивчення, постало завдання зібрати інформацію. Був складений план збору інформації:

1. Складання анкети для соціологічного проекту

2. Проведення соціологічного дослідження

3. Відвідування бібліотеки з метою аналізу літератури з профілактики наркоманії, опрацьовання електроних джерел бібліотеки України

4. Індивідуальне співбесіди c окремими вихованцями

5. Співбесіда зі спеціалістом наркологічного диспансеру

Програма дій:

Вивчаючи матеріали, зібрані в ході роботи, ми дійшли до висновків, що проблема наркоманії, не торкнулася нашого університету, але в місті все-таки існує. А це означає, що вона актуальна, важлива для нас. Адже ці люди постійно взаємодіють, контактують, беручи участь у різноманітних позашкільних, спортивних, розважальних районних заходах.

Отже, нами було було розроблено заходи по профілактиці наркоманії та формування ЗСЖ.

1. Виявлення педагогічно запущених дітей. Складання списків дітей, які перебувають на обліку

2. Інформаційно-правова допомога учням та їх вихователів

3. Організація дозвілля підлітків “групи ризику”

4. Організація літнього відпочинку та зайнятості учнів

5. Санітарно-гігієнічне просвітництво учнів

6. Робота Ради профілактики правопорушень

7. Пропаганда ЗСЖ

8. Залучення дітей до загальнокорисній праці

9. Заборона куріння і вживання спиртних напоїв для учнів, педагогів, відвідувачів у закладі та на прилеглій території

Реалізація плану

1. Складання соціальних паспортів з метою отримання необхідної інформації про дітей, які навчаються в школі

2. Складання бази даних по учням, які мають відхилення в поведінці з метою подальшої допомоги їм

3. Організація та проведення “Тижня здоров'я„

4. Анкетування серед учнів з метою виявлення рівня знань про фактори ризику

5. Проведення анкетування учнів 6, 7, 8 класів з метою виявлення ставлення дітей різного віку

6. Серед учнів 5, 7, 9, 11 класів проведення анкетування з метою виявлення знань і ставлення дітей різних вікових груп до здорового способу життя

7. Оформлення виставки книг: “На вулиці - не в кімнаті, проте пам'ятайте”, “Бережіть здоров'я змолоду”, “Екологія і проблеми XXI ст”.

8. Оформлення картотеки за темами: “Здоровий спосіб життя”

9. Проведення бесіди з переглядом відеоматеріалів за темами: “Наркоманія”, “В XXI століття без наркотиків”

10. Підбір матеріалів за темами: “Режим дня школяра”, “Фізична активність і здоров'я”, “Шкідливі звички та їх вплив на здоров'я. Профілактика шкідливих звичок”, “СНІД та його профілактика”, “Попередження алкоголізму, наркоманії, тютюнопаління”, “Значення рухової активності і фізичної культури для здоров'я людини”.

11. Регулярне проведення класних годин, з проблем, бесід з дітьми

13. Проводити засідання Ради профілактики правопорушень

14. Організація виставок творчих робіт учнів щодо здорового способу життя

15. Проведення бесід щодо здорового способу життя, відмову від куріння, регулярному харчуванні, про режим дня, заняття спортом

16. Дотримання санітарно-гігієнічного режиму

17.Проведение рольової гри “Суд над наркоманією”. (Додаток А)

Для реалізації проекту необхідні наступні кадри:

1. Соціальний педагог школи - складання плану профілактики наркоманії;

2. Класний керівник для організації та реалізації плану профілактики наркоманії;

3. Лікар-нарколог, лікар-психотерапевт - просвітництво і профілактика;

4. Фахівці відділу по боротьбі з наркооборотами при МВС;

5. Спеціалісти відділу у справах молоді - допомога в реалізації плану профілактики наркоманії.

Механізм реалізації проекту:

1. Організаційні умови

Реалізовувати проект буде соціальний педагог разом з фахівцями наркодиспансеру та педагогічний колектив.

2. Науково-методичні умови

Це різні методичні розробки, матеріали, посібники, методики по роботі з підлітками в області наркоманії. Будуть проводитися лекції, бесіди, анкети, перегляд відеофільмів, ігри, творчі завдання.

3. Мотиваційні умови

Для спонукання підлітків до відмови від вживання наркотиків та інших поганих вчинків використовуються різні методи і засоби профілактики.

4. Матеріально-технічні умови

Потрібен кабінет, стільці, столи, ТЗН (телевізор, диски, проектор), шкільне приладдя, фліпчарт.

Передбачуваний кінцевий результат:

Після втілення цього проекту в життя передбачається:

  • що підлітки дізнаються, що таке наркотики і наркоманія;

  • визначать для себе, що краще – наркотики або життя;

  • навчаться вести себе в ситуації тиску однолітків і зможуть сказати тверде «ні».

Соціологічна анкета

(Проводиться з метою визначення ставлення молоді у віці від 12 до 18 років до проблем наркоманії.). (Додаток Б)

c:\documents and settings\семья\мои документы\downloads\10990stopnarcotics.jpg
Чому про це треба знати? (Додаток В)
(Для використання у якості рекомендується збільшити у розмірі)
ВИСНОВКИ

Головною метою соціальних педагогів і вихователів є сформування у підлітків психологічного імунітету, формування в них негативного ставлення до наркотиків. Для цього до кожного неповнолітнього необхідно донести інформацію про згубний вплив наркотичних і токсичних речовин на організм, про можливість зараження такими страшними захворюваннями, як СНІД, гепатит, сифіліс.

Ефективними засобами профілактики є документальні фільми про наркоманію, проведення тематичних тренінгів,бесід. Під час бесід доцільно використовувати конкретні приклади , що свідчать про тяжкі наслідки вживання наркотиків. Переконливо виглядають повідомлення про важких отруєннях , смертельні випадки від передозувань наркотиків і т.п. Необхідно акцентувати увагу слухачів на згубний вплив наркотиків на фізичний розвиток , інтелект , потомство. Дуже важливо в антинаркотичному вихованні та навчанні підлітків упирати не так на страх, як на почуття обов'язку, гідність, заохочуючи прагнення підлітків до самоствердження через подолання негативних рис особистості, соціальне становлення у навчанні та посильній праці.

Додаток А «Суд над наркоманією »

Мета : сприяти формуванню знань про шкоду наркоманії , зростанню самосвідомості і самооцінки підлітків; на прикладі відомих особистостей показавши згубний вплив наркотиків.

Форма заходу: рольова гра.

хід заходу

Судовий пристав: Прошу всіх встати! Суд іде! Прошу всіх сісти!

Суддя: Слухається справа «Людство проти наркоманії ». Слово надається обвинувачу .

Обвинувач: В останні роки однією з найбільш серйозних проблем стає проблема наростаючою наркотизації . Щорічно доходи від незаконного обігу наркотиків у світі в останні роки перевищують 400 млрд. доларів США . Загальне число громадян України вживають наркотики перевищує 2 млн. чоловік. У Татарстані до 16 років пробували наркотики близько 30 % підлітків. Сьогодні в Україні не залишилося жодного регіону , де б не були зафіксовані випадки вживання наркотиків або їх розповсюдження. Наркоманія продовжує « молодіти ». За останніми даними більше 60 % наркоманів - люди у віці від 18 до 30 років. А майже 20 % - школярі. Інформація МОЗ РФ показує , що середній вік прилучення до наркотиків в Росії становить 15-17 років , але почастішали випадки первинного вживання наркотиків дітьми 11-13 років. Наркоманія стає причиною зростання ВІЛ - інфекцій. Вона вкрай негативно впливає на розвиток криміногенної обстановки в країні.

За останні 10 років число смертей від вживання наркотиків збільшилася в 12 разів , а серед дітей - в 42 рази.

На підставі наявних в моєму розпорядженні фактів я висуваю такі звинувачення :

1 . Наркоманія призводить до деградації особистості .

2 . Виникає психічна та фізична залежність від наркотичних речовин;

3 . Наркоманія штовхає на вчинення різних злочинів , таких , як злодійство , вимагання , хуліганство і навіть вбивство .

4 . Нарешті , наркоманія призводить до летального результату.

Захисник: Але давайте згадаємо про тих милостивих справах, які творить наркотик. Представите ви зараз собі лікарню , де б не вживали наркотики ? І робиться це в благих справах. Людям полегшують біль , роблять страждання легше.

Обвинувач: Ми говоримо про наркотики , які вкорочують життя і роблять людей своїми рабами. Ви бачили цих хлопчиків і дівчаток , що сидять біля під'їздів з тужливими недобрими очима. Вони носять одяг з довгими рукавами , щоб не показувати сліди від уколів.

Захисник: Необхідно правильно використовувати наркотик. Не його провина , що деякі не можуть ним користуватися. Наркотичні речовини в невеликих дозах підтримують організм , допомагають подолати навантаження. Наркотики сприяють розвитку таланту , тому їх вживають письменники , артисти , художники , музиканти. Наркотики - провідники у світ спокою , радості , де немає проблем.

Обвинувач: Так, але за задоволення, які приносить наркотик , доводиться платити дуже дорогу ціну , Ось вона : страх і презирство близьких , зубожіння і розорення сім'ї , відставання від однолітків у фізичному і розумовому розвитку , СНІД , гепатит , передчасне старіння , інвалідність , рання смерть.

Захисник: Але з речовинами , які ми тепер називаємо наркотиком , людина познайомився дуже давно. Стародавні єгиптяни готували з маку снодійне. Бедуїни , вирушаючи в далекий похід , запасалися Бангом для зняття психічного навантаження . Шахтарі Болівії здавна отримували частину платні листям рослин, що містять кокаїн. Загалом, немає такого народу , який би не вживав би в тому чи іншому вигляді наркотичну речовину.

Обвинувач: Так , люди сьогодні переслідують інші цілі - хтось хоче нажитися на нещасті інших , хтось піти від проблем. Справжній наркотик приносить великі біди.

Свідок 1 з боку звинувачення: Може бути трагічні історії відомих людей змусять вас задуматися . Знаменита французька співачка Едіт Піаф після загибелі свого самого близької і дорогої людини стала шукати розраду в наркотиках і алкоголі. Наркотики перетворили її життя на пекло , який тривав 4 роки. Протягом цього часу вона жила як тварина , для неї не існувало нічого , крім уколів. Друзі бачили її з піною на губах , що вимагає дозу морфію. Вони бачили її за лаштунками , поспіхом робить собі через спідницю , через панчоху укол , без якого вона не могла вийти на сцену. Ніхто не намагався їй допомогти , і вона котилася вниз по похилій площині. І, напевно , все закінчилося б божевіллям , якби одного разу вона не переступила поріг дезітоксікаціонной клініки. Лікування закінчилося , але по-справжньому Едіт Піаф не вилікувати. І незабаром знову перетворилася у формений руїну . Одного вечора вона вирішила обійтися без морфію. Це було жахливо. На сцені , обливаючись потом , з шалено б'ється серцем , вона змушена була вчепитися в мікрофон , щоб не впасти. Вона хотіла співати , але не пам'ятала жодного слова . Публіка , викрикуючи її ім'я , знущалася над нею. Вдруге вона повернулася в клініку , але не змогла витерпіти страшну біль і втекла з клініки , щоб зробити собі укол. У такому стані Піаф поїхала в турне. За 90 днів вона не запам'ятала жодної особи , жодного міста. Втретє за 4 роки вона увійшла в ту ж клініку ... І настав день , коли сонце освітило її оселі , і вона знову повернулася до життя. Але чого це коштувало ? !

Свідок 2 з боку звинувачення: Всі знають , хто такий Володимир Висоцький. Це великий поет , актор , громадянин. Але не всі, напевно , знають , що найбільша проблема , яка була у Висоцького - наркотики . І зрозумів він і усвідомив це тоді , коли вилікуватися стало надзвичайно складно. У квітні 1977 року Висоцький у черговий раз потрапив до лікарні імені Скліфосовського в дуже важкому стані: весь організм , всі функції відключені , підтримували його виключно апарати. Галюцинації, марення , часткова набряклість мозку. Одна нирка не працює , інша ледве-ледве , печінку зруйнована. Але Висоцький і на цей раз видерся. Незважаючи на всі медичні приписи , живе яскравим насиченим життям . Поспішає , поспішає все встигнути. І домагається вражаючих успіхів. Але хвороба бере верх.

17 липня 1980 - останній концерт в Калінінграді , 18 липня - останній спектакль на Таганці. Лікарі за лаштунками періодично уколами підтримують втрачає свідомість актора.

25 липня 1980 Висоцького не стало. Смерть його стала несподіваною і потрясла величезна кількість людей.

Свідок 3 з боку звинувачення: « Біттлз » - це четвірка Ліверпуля хлопців з гітарами , що прогриміли на весь світ. Але в результаті того , що співаки пристрастилися до наркотиків , у них стали виникати великі труднощі з творчістю. « Біттлз » стали нестерпні, публіка закидала їх, чим попало. Їм не хотілося більше грати і співати для людей , вони розлюбили їх.

Обвинувач: Таким чином , приклади людей , яких знає увесь світ , повинні бути тією ниткою з дійсністю , якою не можна нехтувати , приклади , які кажуть: «Не смій так робити , нам вже було дуже погано , тобі таке ж ні до чого ».

Хто той герой , що придумав гашиш ?

Якщо ти знаєш , чого ти мовчиш?

Та не знайти на питання сей відповідь ,

Той , хто придумав , - того вже немає !

Взяв прикурити , в кров загнав нісенітницю ,

Ти - наркоман , ти - у всіх на виду .

Ти не подумав про життя своєї ,

Знаєш , залишилося лише кілька днів.

Ти не вирішив для себе , що потім:

Стати академіком або лікарем ,

Ти не подумав про життя своєї

Знаєш , залишилося лише кілька днів.

Ми народилися для того , щоб жити ,

Може не варто планету губити .

Є , крім «так» і трохи краще відповідь ,

Скажімо , друзі , наркотиків «ні»

Суддя: Суд видаляється на нараду.

Судовий пристав: Встати , суд іде .

Суддя: Іменем шкільної республіки суд ухвалив: Наркоманію визнати винною у вчиненні всіх злочинів , пред'явлених обвинуваченням. На підставі звинувачення суд засудив Наркоманію до виняткової міри покарання - смертної кари. Вирок остаточний і оскарженню не підлягає.

Ми говоримо сьогодні:

ні - наркотикам ;

ні - добровільного рабства , дурману ;

ні - передчасної старості , раннього відходу з життя .

Ми говоримо сьогодні:

так - сонцю і зірками ;

так - квітам і деревам ;

так - друзям і близьким ;

так - радості і світлу!

Додаток Б

Завдання1. Як ви ставитеся до наркотиків?

1) позитивно;

2) негативно;

3) нейтрально.

2. Як ви думаєте, чи є в вашому місті (селі) наркомани?

1) так;

2) ні;

3) не знаю.

(Якщо в питанні 2 відповідь «так», то ставиться питання 3. Інакше питання 4.)

3. Люди якого віку приймають наркотики?

1) школярі;

2) студенти;

3) інші.

4. Які судження людини можуть призвести до наркотиків? (можливо кілька варіантів відповіді)

1) в житті все треба спробувати...

2) один раз не страшно;

3) я буду себе контролювати;

4) я буду тримати себе в руках;

5) ті, хто стали наркоманами, - слабкі та безпорадні;

6) а мені по «барабану»;

7) друг сказав, що він колеться, і все «Оʾкей»;

8) чим я гірше інших;

9) коли я відчую, що починається залежність - кину;

10) від цієї речовини залежності не буває.

5. Які можуть бути причини? (вибрати найбільш значущу)

1)сімейні;

2) шкільні;

3) молодіжні.

6. Які люди легко піддаються наркотиків? (можливо кілька варіантів відповіді)

1) не мають цілі у житті;

2) розпещені;

3) самовпевнені;

4)»вуличні»;

5) які відстають у навчанні.

7. Які основні причини, чому ви ніколи не вживали наркотики?

1) У мене одне життя, і я не хочу закінчити її через кілька років у страшних муках.

2) Моє здоров'я не такий міцний, щоб витримати щоденний прийом таких речовин.

3) Мені шкода витрачати свої гроші на це і відправляти їх в чужу кишеню.

4) Я в майбутньому хочу стати батьком/ матір'ю.

5) Я не хочу ставати імпотентом.

6) Я не хочу опинитися у в'язниці або в закритому медичному закладі за крадіжку.

7) Я людина самостійна, незалежна, вміє вибирати і відмовлятися.

8)Я не бажаю залежати ні від наркотику, ні від її розповсюджувача.

9) Можливість захворіти на СНІД не викликає у мене оптимізму.

10) Я хочу мати роботу і заробляти гроші.

Додаток В
Всі повинні знати, що не людина звикає до алкоголю, наркотику,

а організм, МОЗОК!

І, звикнувши до цих речовин, ніколи цього не простить,

І не відпустить, вимагаючи ще, ще, ще.

Це удавка, яку людина, по дурості, одягає собі на шию САМА.



Наркотик - вбивця за визначенням:

• Наркотик - психоактивна речовина, внесена в державний список небезпечних наркотичних і психоактивних речовин.

• Наркотик формує хворобливу залежність, обумовлену як наркоманія, підсумком якої, найчастіше є швидка смерть.

• Наркотик - поняття і юридичний, і медичне і соціальне, тобто його небезпека поширюється на всі сфери нашого життя.


Чому це відбувається? Чому вони наважуються спробувати наркотик?

 можливо, це вираз внутрішнього протесту;

 може, це знак приналежності до певної групи;

 це ризик, а тому цікаво;

 це приносить приємні відчуття;

 так прийнято на будь-якій вечірці;

 це допомагає відчувати себе дорослим;

 це допомагає забути про проблеми.



Чому люди стають залежними?

Особистісні причини:

- низька самооцінка та невпевненість у собі;

- недостатній контроль і самоконтроль:

- відсутність сенсу життя;

- слабодухість;

- аморальність.

Біологічні причини:

- патологія головного мозку;

- обтяжена спадковість;

- патологічний розвиток.

СПИСОК ВИКОРАСТИНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. http://uk.wikiquote.org/wiki/Генріх_Гейне

  2. Александров, И. «Если приказ может быть понят неправильно...» : [распространение наркомании в мире] / И. Александров // Нарконет. – 2007. – № 1. – С. 54-55.

  3. Безух, К. Узнать, понять, остановить : [о вреде наркотиков] / К. Безух // Здоровье детей - С.44,46

  4. Гейдаров, К. М. «Наркомания: социальная болезнь» : [устный журнал] / К. М. Гейдаров // Биология в школе. – С. 6

  5. Фалковски, Кэрол. Опасные наркотики / К. Фалковски. – М. : Ин-т общегуманитарных исследований, 2002. – С. 11 - 13

Схожі:

Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації...
Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу...
Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації...
Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу...
«Концепція виховання в учнів навичок здорового способу життя та робота...
Для прогресивного розвитку суспільства в усіх його напрямках. Тому найголовнішим завданням сучасного життя, яке постійно зазнає впливу...
Програма формування навичок культури поведінки вихованців ліцею та...
Формування здорового способу життя – одна з найголовніших тем виховання юної особистості. Адже здорове молоде покоління є запорукою...
НАКАЗ
Чернівецької області провів моніторингові дослідження щодо впровадження ідей здорового способу життя, ставлення учнівської молоді...
Формування здоров’язберігаючої компетентності учнів на уроках основ здоров'я
Воно не повинно зводитися до інформування учнів з питань збереження здоров`я, а має передбачати формування стійкої мотивації щодо...
РОЗДІЛ І Теоретичне обґрунтування проблеми формування здорового способу життя
РОЗДІЛ ІІ Організація профілактичної роботи соціально-психологічних служб навчальних закладів з питань формування здорового способу...
Анкета№1 «Здоровий спосіб життя»
М. Рокича. Анкетованому пропонується список з 15 термінальних цінностей, які необхідно проранжувати відповідно до їх значимості для...
Виховна година на тему
Мета: Формувати уявлення молоді про здоровий спосіб життя. Роз’яснити шляхи зараження ВІЛ інфекцією. Викликати в учнів негативне...
Година спілкування “Я за здоровий спосіб життя” Мета
Мета: Формувати уявлення молоді про здоровий спосіб життя. Роз’яснити шляхи зараження ВІЛ інфекцією. Викликати в учнів негативне...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка