|
Скачати 141.27 Kb.
|
Відділ освіти Уманської міської ради Методичний кабінет Впровадження проектних технологій при вивченні німецької мови як засіб формування життєвих компетенцій особистості Денисюк Світлана Мефодіївна, вчитель німецької мови I категорії Уманська загальноосвітня школа I-III ступенів № 4 Уманської міської ради Projektarbeit im Unterricht ist für Fremdsprachenunterricht aktuell, weil die wichtigsten Ziele des modernen Fremdsprachenunterrichts Kommunikation und Sprachverwendung sind. Посібник розкриває сутність проектної роботи, містить інформацію про етапи проведення, а також цікаві проекти для різних вікових груп. Для вчителів німецької мови,всіх зацікавлених. Схвалено рішенням методичної ради ММК, протокол №2 від 18.12.2012 р. Зміст Вступ……………………………………………………..…3 Розділ 1.Проектні технології при вивченні іноземних мов як засіб формування життєвих компетенцій особистості………………………………………………...5 1.1 Формування життєвих компетенцій особистості………..…5 1.2 Структура проектної діяльності з іноземних мов…………...5 Розділ 2. Метод проектів як один із шляхів підвищення мотивації до вивчення німецької мови……………….…5 2.1 Ефективність методу проектів……………………………….6 2.2 Послідовність виконання проекту………………………….….7 Розділ 3. Проектні пропозиції………………………...…..8 3.1 День народження - найкраще свято…………………………...8 3.2 Моя улюблена пора року………………………………………...17 Вступ Навчально-виховний процес повинен бути спільною творчістю педагога й учнів. Найважливіше прищепити дітям почуття того,що вивчення іноземної мови є приємним процесом, що дуже суттєво для мотивації оволодіння нею. Стимулом до навчання може стати проектна робота. Використання проектної методики підвищує інтерес школярів до вивчення іноземної мови. Проект-це самостійно спланована й реалізована школярами робота. Учні використовують мову для виконання завдань,що характеризуються новизною результату й способів його досягнення. Метод проектів-це комплексний навчальний метод, що дозволяє індивідуалізувати навчальний процес, дає можливість учневі виявляти самостійність у виборі теми, джерел інформації, способі її викладу й презентації, у плануванні,організації й контролі діяльності. Проект є можливістю для учнів виражати свої ідеї в зручній для них творчо продуманій формі: виготовлення колажів, афіш та оголошень,проведення інтерв’ю й досліджень, демонстрація моделей із необхідним коментарем, складання планів відвідування різних місць. Використання проектних технологій допомагає розширити комунікативні компетенції учнів, сприяє інтегруванню чотирьох мовленнєвих умінь. Пошук, аналіз,опрацювання мовного матеріалу, його практичне використання при захисті та презентації проектних досліджень є основним мовним завданням таких проектів. Проектні технології як засіб формування життєвих компетенцій особистості Вивчення іноземних мов завжди було і залишається унікальним явищем у педагогічній практиці. Урок іноземної мови – це урок формування моделі спілкування в процесі спілкування засобами максимально прийнятних для відповідного віку учнів форм спілкування. Формування комунікативної компетенції учнів є основною метою навчання іноземної мови в школі. Але досягається ця мета не шляхом отримання знань та формування відповідних компетенцій, а у площині комунікації, де комунікативні знання і вміння стають опосередкованим результатом єдиного процесу спілкування. Використання комунікативних, інтерактивних, особистісно зорієнтованих технологій у навчально-виховному процесі дає можливість учителю отримати якісні результати з формування комунікативних компетенцій учнів. Серед особистісно зорієнтованих технологій особливе місце займають проектні технології. Метод проектів – одна з інноваційних технологій навчання та виховання. Основою методу проектів є розвиток критичного мислення, пізнавальних навичок учні, уміння самостійно конструювати свою діяльність, орієнтуватись в інформаційному просторі. Чому метод проектів є ефективним на уроках німецької мови? Тому, що це метод поєднання теорії з практикою. Він пов’язує навчальну і виховну роботу з життям, надає більшої життєвості власне навчанню, допомагає розв’язувати проблеми, взяті з реального життя. Використання проектної методики підвищує інтерес учнів до вивчення мови шляхом розвитку позитивної внутрішньої мотивації. За допомогою перенесення центра процесу навчання від учителя на учня, навчально-виховний процес перетворюється на спільну творчість педагога та учнів, таким чином формується позитивне ставлення школярів до вивчення іноземної мови. А позитивна мотивація – це найкоротший шлях до успішного опанування предмету. Проектна діяльність дає можливість учню розвиватись як творчій особистості, залучає до творчого пошуку. Велике значення має співпраця між учнями та вчителем, оскільки важливий не тільки кінцевий результат проекту, а й процес його досягнення. Цей метод зорієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, під час якої вчитель виконує функцію консультанта, координуючи процес роботи над проектом, допомагаючи учням у пошуку необхідної інформації. Проектна діяльність формує вміння:
Метод проектів відкриває необмежені можливості для впровадження комунікативних, інтерактивних, групових технологій навчання, робить увесь навчально-виховний процес високоефективним. Українське сучасне інформаційне середовище представляє нові умови та можливості для отримання інформації. Починаючи з підготовчого етапу, учні здійснюють пошук необхідної інформації у мережі Інтернет, використовують комп’ютерні технології для підготовки «проектного продукту» та захисту проекту. Послідовність виконання проекту
Уміння використовувати метод проектів – це показник високої професійності і прогресивності роботи вчителя, спрямованості педагогічних зусиль на творчий розвиток учня. Сучасний учитель не тільки вчить, а в більшій мірі спостерігає, відчуває, намагається зрозуміти як дитина вчиться . Під час проектного навчання відбуваються педагогічні спостереження, формується особистісне зростання учасників проекту. У проектній діяльності змінюється роль учителя він стає порадником, консультантом,партнером. Das schönste Fest Projektvorschlag Gruppenarbeit 1.Das Fest, das ihr interessant findet. 2.Malt einen Wortigel. Nehmt folgende Fragen zu Hilfe: _ Wann und wo findet das Fest statt? _ Wer ist dabei? _Wie bereitet man dieses Fest vor? _Was isst und trinkt man? _Wie feiert ihr dieses Fest? _Wie gefällt es euch? _Was findet ihr an diesem Fest besonders interessant? 3. Foto. Bilder. 4. Schreibt kleine Aufsätze. 5. Erstellt eine Collage. Viel Erfolg! Das ist ein Wortigel: Geburtstagskind singen ein Geburtstagslied viele Gäste bringen viele Geschenke zu Hause alles Gute wünschen Geburtstag Geburtstagstorte haben gute Laune zur Party kommen machen viel Spaß die Einladung Essen und Getränke “Wir kommen all und gratulieren zum Geburtstag unseres Geburtstagkind.“ „Zum Geburtstag viel Glück! Zum Geburtstag viel Glück! Zum Geburtstag, Alles Gute, Zum Geburtstag viel Glück!“ Der Geburtstag ist das schönste Fest! Was gehört zur Geburtstagsfeier! der Kalender die Karte die Party die Gäste der Tisch Geburtstag + s das Kind die Einladung das Geschenk das Lied die Torte Geschenke zum Geburtstag EINE GEBURTSTAGSFEIER Vor kurzem hat mich mein Freund zu seiner Geburtstagsfeier eingeladen. Ich habe mich auf die Einladung sehr gefreut. Zuerst aber wollte ich ein Geschenk für meinen Freund wählen. Ich fand ein schönes Buch über die Tierwelt. Mein Freund interessiert sich für Tiere und dieses Buch würde ihm sicherlich eine große Freude bereiten. Der Besuchstermin war für 18 Uhr verabredet. Ich verließ um 17 Uhr 30 mein Haus und ging zu meinem Freund. Auf der Straße traf ich noch zwei meine Kameraden, die auch zur Geburtstagsfeier eingeladen waren. Ein paar Minuten später standen wir alle schon vor der Wohnungstür meines Freundes. Mein Freund war sehr zufrieden, dass wir kamen. Wir wünschten ihm viel Glück, Gesundheit und Erfolge überall im Leben. Mit Dankbarkeit nahm mein Freund die Geschenke von uns an. Ich begrüßte auch die anderen Gäste, die schon im Zimmer waren. Sie saßen um den Tisch herum und blätterten in Zeitschriften. Zwei Jungen spielten Schach. Das Zimmer war feierlich geschmückt und alles war glänzend sauber. Mein Freund strahlte vor Freude, weil viele Gäste kamen. Er bat uns zum Tisch. Die Speisen waren toll und fabelhaft. Ich ließ mir die Torte besonders gut schmecken. Nach dem Essen gab es viel Musik, Tanz und Spiele. Wir amüsierten uns gut. Das dauerte mehrere Stunden, aber wir wurden nicht müde. Erst spät am Abend ging ich nach Hause. Ich erinnere mich jetzt an diese angenehmen Stunden unseres Beisammenseins. Es ist gut, wenn man viele Freunde hat.
Feste und Feiertage
Lösung:
Feste und Feiertage Lösung:
Winterfeste in Deutschland Advent Nikolaustag Weihnachten Silvester Neujahr Valentinstag Frühlingfeste Frauentag Ostern Muttertag Pfingsten Meine Lieblingsjahreszeit Projektvorschlag Gruppenarbeit
Viel Spaß! Das ist ein Wortigel: die vier Jahreszeiten Das Jahr die Sommermonate die Herbstmonate gefallen am meisten Lieblingsjahreszeit dauern drei Monate Gedichte die Frühlingsmonate die Wintermonate Das Lied von den Jahreszeiten Die vier Jahreszeiten Es war eine Mutter, die hatte vier Kinder: den Frühling, den Sommer, den Herbst und den Winter. Der Frühling bringt Blumen, der Sommer bringt Klee, der Herbst, der bringt Trauben, der Winter den Schnee. Das Lied von den Jahreszeiten Dezember, Januar, Februar Im März, April und Mai da kommt der Winter. Da kommt der Frühling: Ist das klar? eins, zwei, drei! Im Juni, Juli, August, September, Oktober, November, da kommt der Sommer. dann ist der Herbst Hast du’s gewusst? bis Dezember. Texte von den Jahreszeiten Der Winter Es ist sehr kalt. Es friert und es schneit. Die Felder und Wälder sind weiß. Die Bäume sind prächtig im Schnee und Reif. Der Fluss überzieht sich mit Eis, Denn der Winter ist da. Der Frühling Der Himmel ist blau, die Sonne scheint, Das Gras und die Bäume sind grün. Es regnet nicht, es weht kein Wind, Und alle Blumen blühn, Denn der Frühling ist da. Der Sommer Es gibt viele Beeren und Pilze im Wald. Wir baden und schwimmen im Teich. Die Bauern bringen die Ernte ein, Und Obst und Gemüse sind reif, Denn der Sommer ist da. Der Herbst Die Tage sind kürzer, die Nächte sind länger. Die Blätter sind gelb, braun und rot. Es regnet und regnet. Am Morgen fällt Nebel. Die Zugvögel ziehen schon fort, Denn der Herbst ist schon da. Gedichte von den Jahreszeiten Da Krähe, die Taube, der Spatz und die Meise Ziehen nicht nach dem Süden und bleiben zu Hause. Die Vögel sollen im Winter nicht hungern. Die Kinder wollen sie jeden Tag füttern. Der Spatz und die Meise, die Taube, die Krähe Sind satt und frieren nun nicht mehr im Schnee. Wir lassen die Vögel im Winter nicht hungern. Wir helfen den Vögeln, wollen sie füttern. Osterfest Auf das frohe Osterfest Warteten wir alle längst. Osterkuchen schmecken gut. Ostereier sind so bunt. Wer versteckt sich in der Vase? Das ist ja ein Osterhase! Da sind auch die Glückwunschkarten, Die auf uns im Postfach warten. Fröhlich klingeln Osterglocken. Niemand will zu Hause hocken. Sommerblumen Kornblumen und Glöckchen, Die Heupferde zirpen Mohne und Kamillen, Und die Bienen fliegen, Löwenzahn und Veilchen Und die Käfer brummen Blühen überall. Durch das grüne Tal. Kornblumen, Glöckchen, Mohne, Kamillen, Löwenzahn und Veilchen blüh‘n. Lustige Käfer, Heupferde, Bienen, Alles ist frisch und grün. Im Herbstgarten Die Äpfel sind rot, die Birnen gelb wie Gold, die leuchten durch die Blätter wie Sterne, blank und hold. Ich gehe auch zum Birnbaum und halt‘ die Schürze drunter. Vielleicht fällt eine schöne und saft‘ ge Birne runter! Список використаної літератури: 1.Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах/ Кол. Авторів під керівництвом С.Ю. Ніколаєвої. К., - 1999 р. 2.Проектна діяльність у школі/Упоряд. М. Голубенко, К. Шкільний світ, - 2007 р. 3.Методичні рекомендації / Упоряд. Вакуленко О. О., Черкаси, 2008 р. 4.Проектна робота. Німецька мова/ Упоряд. Л. Горбач. К. Шкільний світ, - 2008 р. 5. Німецька мова як друга іноземна. Л. Горбач. К. Шкільний світ, - 2008 р. 6.Інтерактивні прийоми у вивченні німецької мови/ Упоряд. Л. Горбач, К. Шкільний світ, - 2011р. 7.Німецька мова. Навчальний посібник для учнів та студентів. С. М. Смолій. Навчальна книга. Богдан. - 2004 р. 8.Das Deutschmobil. Курс німецької мови для дітей. Навчальний посібник. Методика. - 2007 р. 9.Німецька мова у грі. Підручник. Н. Ю. Дручків,О. О.Паршикова, К. Освіта, - 1997 р. 10.Римівки,лічилки,вірші./Укладач М. Бондар. Т. Підручники і посібники, Етун, - 2008 р. 11.Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. О. Пометун, Пироженко, К. ‘’ A.C. K.” - 2003 p. |
ВИХОВНА СИСТЕМА ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ... |
Творчий проект Формування дослідницької культури учнів при вивченні мови та літератури Федоренко Г. М. Формування дослідницької культури учнів при вивченні мови та літератури: Курсова робота. – Донецький облІППО, 2012... |
«Впровадження проектних технологій у викладанні трудового навчання в школі.» Учителю надається роль організатора процесу навчання консультанта й фасилитатора. Ефективними є уроки із застосуванням комп'ютерних... |
«Впровадження проектної технології на уроках інформатики в старшій школі.» Мета: познайомити учасників «круглого столу» з особливостями впровадження проектних технологій в старшій школі, перспективами їх... |
Інтегровані уроки як основний засіб підвищення мотивації учнів при... Практичні основи проведення інтегрованих уроків під час вивченні математики у школі |
Інформаційні матеріали. Гімназії. Ліцеї. Колегіуми Формування моделі творчої особистості учня шляхом впровадження новітніх педагогічних технологій |
Формування життєвих компетентностей учнів шляхом впровадження інноваційних... Автор статті: Тужикова Ольга Володимирівна, вчитель природознавства Парасковіївської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату... |
Навчально-виховний комплекс №8 дошкільний підрозділ ІНТЕРАКТИВНІ... ... |
Уроках математики Посібник містить методичні рекомендації щодо впровадження проектних технологій на уроках математики |
«Впровадження в закладах освіти Довгинцівського району інтерактивних... Підвищення професійної майстерності педагогів на шляху впровадження здоров`я зберігаючих технологій креативної освіти для розвитку... |