ТЕМАТИЧНІ КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ з дисципліни


Скачати 321.74 Kb.
Назва ТЕМАТИЧНІ КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ з дисципліни
Сторінка 1/3
Дата 24.12.2013
Розмір 321.74 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Красноармійське педагогічне училище

Циклова комісія викладачів математичних дисциплін

ЧУРА М.Г.
ТЕМАТИЧНІ КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ

з дисципліни:




Красноармійськ – 2011
Чура М.Г. Тематичні контрольні роботи з дисципліни «Методика навчання основ інформатики в молодших класах». Красноармійськ: Педагогічне училище. – Видавництво „Лабораторія обчислювальної техніки”, 2011. – 34 с.

Запропоновані завдання призначені для проведення тематичного контролю знань студентів з дисципліни „Методика навчання основ інформатики в молодших класах” студентів спеціальності 5.01010201 з додатковою спеціалізацією „Вчитель основ інформатики і обчислювальної техніки в молодших класах”. Основна частина завдань мають творчий характер, що дає змогу перевірити знання, уміння і навички студентів в організації навчання інформатики молодших школярів.

При необхідності даний посібник може бути використаний для самоконтролю навчальних досягнень студентів.

Тематичні контрольні роботи №1-5 містять по 2 варіанти, а теми №6 – 1 варіант.

Посібник призначений для викладачів та студентів вищих педагогічних навчальних закладів.

Рецензенти:
Розглянуто і рекомендовано до друку на засіданні циклової комісії викладачів математичних дисциплін. Протокол №1 від 30 серпня 2010 р.
ЗМІСТ

Тематична контрольна робота №1 з теми:

Педагогічні основи використання сучасних інформаційних технологій в початковій школі” ………………………………………

1 варіант ……………………………………………………………..

2 варіант ……………………………………………………………..



4

4

6







Тематична контрольна робота №2 з теми:

Початковий курс інформатики як навчальний предмет” ……….

1 варіант ……………………………………………………………..

2 варіант ……………………………………………………………..


8

8

10







Тематична контрольна робота №3 з теми:

Методика реалізації основних завдань початкового курсу інформатики” ……………………………………………………………

1 варіант ……………………………………………………………..

2 варіант ……………………………………………………………..



12

12

14







Тематична контрольна робота №4 з теми:

Методика використання комп’ютерної техніки при проведенні занять з навчальних предметів початкової школи” ……………….

1 варіант ……………………………………………………………..

2 варіант ……………………………………………………………..



16

16

19







Тематична контрольна робота №5 з теми:

Програмне забезпечення навчально-виховного процесу з основ інформатики та інших навчальних предметів початкової школи”

1 варіант ……………………………………………………………..

2 варіант ……………………………………………………………..



22

22

24







Тематична контрольна робота №6 з теми:

Підготовка методичного забезпечення навчально-виховного процесу початкової школи” …………………………………………...

1 варіант ……………………………………………………………..



26

26







Відповіді:

Контрольна робота №1 …………………………………………………

Контрольна робота №2 …………………………………………………

Контрольна робота №3 …………………………………………………

Контрольна робота №4 …………………………………………………

Контрольна робота №5 …………………………………………………

Контрольна робота №6 …………………………………………………


28

29

30

31

32

32







Рекомендована література ……………………………………………….

33


Тематична контрольна робота №1 з теми:

Педагогічні основи використання

сучасних інформаційних технологій в початковій школі"

1 варіант

Виберіть правильний варіант відповіді.

1.1. Предметом методики використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі є:

а) технічні та педагогічні умови;

б) педагогічні, технічні умови, за яких застосування інформаційно-комунікаційних технологій підвищує ефективність навчання;

в) створення сучасних педагогічних програмних засобів навчання;

г) педагогічні, санітарно-гігієнічні та технічні умови, за яких застосування інформаційно-комунікаційних технологій підвищує ефективність навчання.

1.2. Принцип цілісності впливу навчально-виховного процесу визначає:

а) зміст навчання, незважаючи на необхідність його адаптації до рівня учнів початкової школи;

б) спрямованість процесу навчання на розвиток фізичних, пізнавальних і духовних якостей учня;

в) взаємозв'язок і взаємообумовленість різних факторів, що впливають на ефективність навчально-виховного процесу;

г) добір усіх компонентів навчального процесу.

1.3. Інформаційно-комунікаційні технології навчання – це:

а) сукупність способів зв'язку для забезпечення ефективного процесу навчання;

б) сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп'ютерних мереж і засобів для забезпечення ефективного процесу навчання;

в) програми, які призначені для реалізації конкретних задач опрацювання даних, з якими користувач стикається у своїй діяльності;

г) сукупність об'єктів, які забезпечують процес отримання учнями знань, оволодіння практичними навичками і вміннями.

Доповніть твердження.

  1.  На уроці закріплення і застосування знань, умінь, навичок основний акцент робиться на ... учня і творчому використанні набутих знань і вмінь.

  2.  Реалізуючи принцип ... учитель повинен забезпечити логічність і послідовність етапів навчального процесу.

2.3. Принцип співробітництва тісно пов'язаний з принципом ... і ... навчання.

  1.  ... форма навчання передбачає роботу учителя з усіма учнями відразу, над спільними завданнями і в єдиному темпі.

  1.  ... є основною формою організації навчальної діяльності у школі.

  1.  Зважаючи на логіку навчального процесу і враховуючи специфіку початкового навчання виділяють таку групу ... принципів.

  2.  У класній формі навчання можуть виділяти таку форму, як урок та... .


Охарактеризуйте вимоги до обладнання та організації робочого місця учнів в кабінеті інформатики.
Обґрунтуйте доцільність використання уроків формування вмінь та навичок у сучасній школі.
Порівняйте структуру уроку узагальнення та систематизація знань з структурою уроку перевірки та корекції знань, умінь та навичок.
Творче завдання. Складіть пам'ятку щодо уникнення недоліків у застосуванні інформаційно-комунікаційних технологій у початковій школі.

Тематична контрольна робота №1 з теми:

Педагогічні основи використання

сучасних інформаційних технологій в початковій школі"

2 варіант

Виберіть правильний варіант відповіді.

1.1. Інформаційно-комунікаційні технології навчання – це:

а) сукупність способів зв'язку для забезпечення ефективного процесу навчання;

б) сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп'ютерних мереж і засобів для забезпечення ефективного процесу навчання;

в) програми, які призначені для реалізації конкретних задач опрацювання даних, з якими користувач стикається у своїй діяльності;

г) сукупність об'єктів, які забезпечують процес отримання учнями знань, оволодіння практичними навичками і вміннями.

1.2. Об'єктом методики використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі є:

а) процес навчання молодших школярів в умовах сучасних загальноосвітніх навчальних закладів;

б) сукупність педагогічних, санітарно-гігієнічних умов;

в) проведення комплексних психологічних і санітарно-гігієнічних досліджень впливу сучасних інформаційних технологій на процес розвитку і навчання молодших школярів;

г) створення сучасних педагогічних програмних засобів підтримки як пропедевтичних курів з інформатики.

1.3. Принцип цілісності впливу навчально-виховного процесу визначає:

а) зміст навчання, незважаючи на необхідність його адаптації до рівня учнів початкової школи;

б) спрямованість процесу навчання па розвиток фізичних, пізнавальних і духовних якостей учня;

в) взаємозв'язок і взаємообумовленість різних факторів, що впливають на ефективність навчально-виховного процесу;

г) добір усіх компонентів навчальною процесу.

Доповніть твердження.

  1.  Зважаючи на логіку навчального процесу і враховуючи специфіку початкового навчання виділяють таку групу ... принципів.

  2.  Забезпечуючи системність в організації навчального процесу, учитель не повинен забувати про наступність і ... в розвитку дитини.

  3.  ... форма навчання передбачає роботу учителя з усіма учнями відразу, над спільними завданнями і в єдиному темпі.

  4.  Принцип співробітництва тісно пов'язаний з принципом ... і ... навчання.

  5.  ... тип уроку частіше за інші типи уроків використовується в початковій школі.

2.6. У класній формі навчання можуть виділяти таку форму, як урок та … .

2.7. ... є основною формою організації навчальної діяльності у школі.
Охарактеризуйте норми обладнання класних кімнат згідно з діючим нормативним документом.
Обґрунтуйте доцільність використання комбінованих уроків в сучасній школі.
Порівняйте структуру уроку закріплення і застосування знань, умінь та навичок з структурою уроку формування вмінь і навичок.
Творче завдання. Складіть пам'ятку щодо уникнення недоліків у застосуванні інформаційно-комунікаційних технологій у початковій школі.

Тематична контрольна робота №2 з теми:

Початковий курс інформатики як навчальний предмет"

1 варіант

Виберіть правильний варіант відповіді.

1.1. Прикладний напрямок навчальної та розвивальної діяльності учнів передбачає:

а) засвоєння учнями загальних відомостей про комп'ютер;

б) формування навичок роботи за комп'ютером;

в) засвоєння учнями загальних відомостей про призначення комп'ютера та його складових, можливості його використання;

г) розвитку творчих здібностей та логічного мислення школярів.

1.2. Пізнавальний напрямок навчальної та розвивальної діяльності учнів призначений для:

а) засвоєння учнями загальних відомостей про комп'ютер;

б) формування навичок роботи за комп'ютером;

в) засвоєння учнями загальних відомостей про призначення комп'ютера та його складових, можливості його використання;

г) розвитку творчих здібностей та логічного мислення школярів.

1.3. Підручники з курсу „Сходинки до інформатики" розроблені для дітей:

а) 1-го та 2-го класів;

б) 1-го, 2-го, та 3-го класів;

в) 1-го - 4-го класів;

г) 2-го, 3-го та 4-го класів.

Доповніть твердження.

  1.  Такі комп'ютерні програми, як ... сприяють формуванню у дітей алгоритмічного мислення.

  2.  Пропедевтика основних понять інформатики здійснюється на ... рівні протягом чотирьох років навчання.

2.3. Розвиток пам'яті учнів 3-4 класів здійснюють такі програмні ігри, як Магазин, Розкидайка та ... .

  1.  Основним принципом вивчення інформатики у 1-4-их класах є положення про те, що початки комп'ютерної грамотності учнів, їх комп'ютерна інтуїція розвиваються шляхом виконання ...

  2.  Для підтримки навчання за початковим курсом інформатика розроблений програмний комплекс „Сходинки до інформатики", який містить ... комп'ютерних програм.

  3.  За допомогою програми Розібрані малюнки не тільки розвивається просторова уява, але й формуються ... .

  4.  Ознайомлення з різними алгоритмами відбувається з опорою на ... .


Охарактеризуйте навчальний матеріал у підручнику з курсу „Сходинки до інформатики" для 4-го класу.
Складіть бесіду з дітьми на тему: „Первинне ознайомлення з грою „Лісова галявина" (2 клас) із програмного комплексу „Сходинки до інформатики".




Обґрунтуйте основні завдання початкового курсу інформатики. В чому їх суть.
Творче завдання. Складіть пам'ятку щодо застосування напрямків навчальної та розвивальної діяльності учнів.

– Що передбачає кожен із напрямків?

– З чим діти ознайомлюються, яка послідовність викладу матеріалу?

– Зробити висновки, що повинен засвоїти учень, якими навиками має оволодіти.
Тематична контрольна робота №2 з теми:

Початковий курс інформатики як навчальний предмет"

2 варіант

Виберіть правильний варіант відповіді.

1.1. Пізнавальний напрямок навчальної та розвивальної діяльності учнів призначений для:

а) засвоєння учнями загальних відомостей про комп'ютер;

б) формування навичок роботи за комп'ютером;

в) засвоєння учнями загальних відомостей про призначення комп'ютера та його складових, можливості його використання;

г) розвитку творчих здібностей та логічного мислення школярів.

1.2. Підручники з курсу „Сходинки до інформатики" розроблені для дітей:

а) 1-го та 2-го класів;

б) 1-го, 2-го, та 3-го класів;

в) 1-го - 4-го класів;

г) 2-го, 3-го та 4-го класів.

1.3. П'ятий напрямок навчальної та розвивальної діяльності учнів – це:

а) алгоритмічний;

б) підтримка, корекція і пропедевтика знань, умінь і навичок з основних предметів;

в) розвивальний;

г) прикладний.

Доповніть твердження

  1.  Відповідно до Державного стандарту початкової загальної середньої освіти метою освітньої галузі „Технології” у навчальних закладах є ... .

  2.  Пропедевтика основних понять інформатики здійснюється на ... рівні протягом чотирьох років навчання.

2.3. Ознайомлення з різними алгоритмами відбувається з опорою на … .

  1.  Основним принципом вивчення інформатики у 1-4-их класах є положення про те, що основи комп'ютерної грамотності учнів, їх комп'ютерна інтуїція розвиваються шляхом виконання ... .

  2.  Для підтримки навчання за початковим курсом інформатика розроблений програмний комплекс „Сходинки до інформатики", який містить ... комп'ютерних програм.

  3.  За допомогою програми Розібрані малюнки не тільки розвивається просторова уява, але й формуються ... .

  4.  Розвиток пам'яті учнів 3-4 класів здійснюють такі програмні ігри, як Магазин, Розкидайка та ... .


Охарактеризуйте навчальний матеріал у підручнику з курсу „Сходинки до інформатики" для 2-го класу.
Складіть бесіду з дітьми на тему: „Первинне ознайомлення з грою „Кіт-риболов" (2 клас) із програмного комплексу „Сходинки до інформатики".




Обґрунтуйте основні завдання початкового курсу інформатики. В чому їх суть.
Творче завдання. Складіть пам'ятку щодо застосування напрямків навчальної та розвивальної діяльності учнів.

– Що передбачає кожен із напрямків?

– З чим діти ознайомлюються, яка послідовність викладу матеріалу?

– Зробити висновки, що повинен засвоїти учень, якими навиками має оволодіти.

  1   2   3

Схожі:

ТЕМАТИЧНІ КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ З УКРАЇНЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ
Назвіть прізвище письменника, який тричі обирався деканом факультету, а згодом став ректором Харківського університету
«Числівник» ( «У світі цікавого»)
Тематичні попереджувальні, пояснювальні, коментовані, міні – диктанти, контрольні диктанти, самодиктанти в 5 – 9 класах на тему
1. Загальна характеристика
Якщо студент постійно відвідував занаття, успішно виконав усі контрольні завдання впродовж семестру, має позитивну атестацію на підставі...
1. Загальна характеристика
Якщо студент постійно відвідував заняття, успішно виконав усі контрольні завдання впродовж семестру, має позитивну атестацію на підставі...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З ДИСЦИПЛІНИ «АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО»
Він здійснюється у наступних формах: навчальні заняття, виконання індивідуальних завдань, самостійна робота, практична підготовка,...
Н. С. Василенко Підсумкові контрольні роботи за рік із зарубіжної літератури
Підсумкові контрольні роботи із зарубіжної літератури (5-11 класи) // Василенко Н. С., Ольшаниця, школа. – 2010. – с. 40
ПРОГРАМА, МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ І КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ “ОСНОВИ...
Програма, методичні вказівки, і контрольні завдання з дисципліни “Основи екології” для студентів всіх спеціальностей заочної форми...
Тема роботи
Мета роботи: обговорити відмінності між навчальним і науковим дослідженням та шляхи ефективного використання комп'ютерних технологій...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до лабораторних робіт з дисципліни «ЕЛЕКТРИФІКАЦІЯ...
Т, вказані основні теоретичні положення до кожної з практичної роботи містять основні матеріали з питань вибору, розрахунку та застосування...
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ з дисципліни “ СТРАХОВІ ПОСЛУГИ ” для напряму підготовки 0501 зі спеціальності
Напрямки вдосконалення державної політики в галузі страхування Контрольні питання
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка