Тренер (психолог)


Скачати 70.47 Kb.
Назва Тренер (психолог)
Дата 18.12.2013
Розмір 70.47 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

ЗАНЯТТЯ 9

На тему: «Формула професії».

Частина №1



Тренер (психолог).

Ви напевно звертали увагу, як швидко і безпомилково бібліотекар знаходить потрібну читачеві книгу. Найпростіше її знайти, якщо знаєш автора і назву, - в цьому допоможе алфавітний каталог. Але буває так, що читач шукає літературу по темі, що цікавить його, не знаючи ні автора, ні назви. Тоді бібліотекареві приходить на допомогу тематичний каталог, по якому можна знайти потрібні книги. Знайти книгу допомагає класифікація - правила розміщення книг.
На уроках біології ви вивчаєте класифікацію світу природи, на уроках хімії - класифікацію хімічних елементів. У широкому значенні цього слова класифікація - це осмислений порядок речей.

Класифікація професій будується за своїми законами. У світі налічується близько сорока тисяч професій, причому щороку зникають десятки старих і виникають сотні нових. Деякі професії міняють назви, прикидаючись сучасними. Не відразу зрозумієш, що бармен - це буфетник, а менеджер - керівник. Класифікація професій за абеткою допоможе зорієнтуватися в них, якщо знати назви усіх сорока тисяч професій.

А скільки професій знаєте ви?

У різних країнах діють класифікації, які об'єднують професії за різними ознаками: місцем роботи, самостійності, швидкості просування по службі і тому подібне. Можна розподілити професії по галузях промисловості. Ось, наприклад, легка промисловість. Яких тільки професій там немає - і модельєри, і налагоджують устаткування, і слюсарі, і художники, і економісти, і бухгалтери. Але хіба можна прирівнювати до своїх інтересів і схильностей галузі промисловості? Можна тільки професію. Ось чому важливо знати класифікацію професій, побудовану на підставі істотних ознак. У нашій країні найчастіше використовується класифікація Е.А. Клімова, відповідно до якої усі професії можна розподілити по п'ятьох предметах праці (Е.А. Клімов. Як вибирати професію). (див. додаток №8) Кожен учасник отримує додаток.

  1. ТЕХНІКА.

До цієї групи відносяться професії, пов'язані з виробництвом, обслуговуванням і проектуванням будь-якої техніки, - від космічних ракет і комп'ютерів до молота коваля. Інженер, конструктор, льотчик, машиніст, водій, електрик, будівельник, автослюсар, сантехнік, гірник, випробувач двигунів - ось тільки деякі з них. Особливість технічних об'єктів в тому, що вони можуть бути точно виміряні і прораховані, тому професії цієї групи вимагають від людини поєднання практичного складу розуму і творчих здібностей, точності, хорошого здоров'я.

  1. ЛЮДИНА.

Лікар, медсестра, учитель, вихователь, офіціант, юрист, продавець, перукар, екскурсовод - усі ці професії відносяться до однієї групи, тому що у них один предмет праці - людина. Ці професії мають особливу соціальну значущість. Вони вимагають від людини терпіння і вимогливості, уміння брати відповідальність на себе, контролювати свої емоції. Головний зміст праці в цих професіях - ефективна взаємодія між людьми. Одні якості сприяють успішній роботі, а інші - ускладнюють її. Якщо у вас підвищена потреба в спілкуванні, контакти з людьми вас радуватимуть, якщо знижена - стомлюватимуть. Підвищений рівень агресії недопустимий для фахівців цієї сфери. До речі, уміння продуктивно спілкуватися необхідно кожному з нас.

  1. ПРИРОДА.

До цієї групи відносяться усі професії, пов'язані з живою і неживою природою. Дослідження, вивчення і використання природних ресурсів, догляд за тваринами і рослинами, їх лікування - ось можливі види діяльності. Професії цієї групи: агроном, селекціонер, зоотехнік, ветеринар, кінолог, рослинник, геолог, мисливствознавство, еколог, меліоратор. Людей цих професій об'єднує любов до природи. Але ця любов - діяльнісна, а не споглядальна. Одна справа - грати з домашніми тваринами і милуватися. І зовсім інша - регулярно, день за днем доглядати їх, спостерігати, лікувати, вигулювати, не рахуючи особистий час і плани. Щоб бути успішним в цій діяльності, необхідно бути сильним і витривалим, дбайливим і терплячим, не боятися труднощів і не чекати швидких результатів.

  1. ЗНАКОВА СТЕМА.

До цієї групи відносяться усі професії, пов'язані з використанням усної і письмової мови, роботою з документами і цифрами. Це професії економіста, бухгалтера, лінгвіста, математика, програміста, нотаріуса. Предметом праці в цих професіях є "знакова система", тобто уся інформація, яку можна представити у вигляді текстів, формул, знаків, кодів, графіків, діаграм і креслень. Від достовірності і своєчасності інформації в нашому житті залежить багато що, якщо не усе. Тому фахівцеві, який працює зі знаками, важливо уміти, з одного боку, абстрагуватися від реальних фізичних, хімічних, механічних властивостей предметів, а з іншого - представляти і розуміти характеристики реальних явищ і об'єктів, що стоять за знаками. Професії цієї групи пред'являють особливі вимоги до мислення, пам'яті і уваги людини.

  1. ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ.

До цієї групи відносяться професії, пов'язані з образотворчою, музичною, літературно-художньою, акторсько-сценічною діяльністю. Створення витворів мистецтва - особливий процес. Не завжди сучасники здатні оцінити геніального художника, що живе поруч, поета або композитора. Нерідко слава і визнання приходять до творців тільки після смерті. Та все ж таки людина, що займається творчістю, переживає ні з чим не порівнянну радість. Для освоєння творчих професій мало одного бажання - потрібні творчі здібності, талант, працьовитість.
Багато професій важко віднести до одного предмета праці. Наприклад, хороший секретар має не лише бути фахівцем в області знакової інформації (робота з документами), але і уміти користуватися комп'ютером і офісною технікою, ефективно спілкуватися з людьми. Хороший учитель окрім професійних знань і уміння спілкуватися повинен мати артистизм.

Не всякий вид трудової діяльності називається професією.

Професія - це:

  • діяльність, спрямована на користь суспільству

  • діяльність, що вимагає професійного навчання

  • діяльність, що виконується за певну винагороду (зарплату).

Вправа Гра "Аукціон"


Тренер (психолог) називає характеристику праці, а учні по черзі називають професії, що відносяться до цієї групи. Професії можна записувати на дошці. Після кожної названої професії тренер (психолог) рахує до трьох або хлопає в долоні, чекаючи назви чергової професії. Професію необхідно назвати до третьої хлопання в долоні. Той, за ким залишиться останнє слово, вважається переможцем. Під час гри учні розуміють, наскільки погано вони обізнані в світі професій. Головне завдання тренера (психолога) - дати можливість відчути цей інформаційний голод. Гра займає від 5 до 15 хвилин. Збільшення інтервалів між хлопками в долоні, дотепні репліки психолога, такі атрибути, як дерев'яний молоток, гонг, символічні призи, нададуть грі особливу привабливість.

Варіанти характеристик:

  • най більш грошова професія;

  • найзеленіша професія;

  • найсолодша професія;

  • найволохатіша професія;

  • най більш дитяча професія;

  • най непристойніша професія;

  • найсмішніша професія;

  • най товариська професія;

  • найсерйозніша професія.

"Формула професії"(модифікація методики Н.С. Пряжникова)


Уважно прочитайте ознаки професій і підкресліть найпривабливіші для вас цілі, предмети, засоби і умови праці (один-два варіанту).
1. Цілі праці

1.1. Оцінювати, перевіряти.

1.2. Досліджувати що-небудь, робити відкриття.

1.3. Перевозити, переміщати людей, вантажі.

1.4. Виготовляти які-небудь предмети.

1.5. Учити, виховувати, консультувати.

1.6. Створювати витвори мистецтва.

1.7. Керувати людьми.

1.8. Обслуговувати кого-небудь або що-небудь.
2. Предмет праці

2.1. Людина.

2.2. Інформація.

2.3. Фінанси.

2.4. Техніка.

2.5. Мистецтво.

2.6. Тварини і рослини.

2.7. Вироби і продукти.

2.8. Природні ресурси.

3. Засоби праці

3.1. Ручні.

3.2. Механічні.

3.3. Автоматичні.

3.4. Комп'ютерні.

3.5. Мислення.

3.6. Голос, міміка, пантомимика.

3.7. Фізичні можливості організму.

3.8. Органи чуття.
4. Умови праці

4.1. Побутовий мікроклімат.

4.2. Приміщення з великим числом людей.

4.3. Роз'їзди і відрядження.

4.4. Відкрите повітря.

4.5. Екстремальні умови

4.6. Робота вдома.

4.7. Особливі умови.

4.8. Підвищена відповідальність.

Якщо ви вже вибрали професію, подумайте, чи відповідає вона цим характеристикам. Якщо не вибрали - підберіть професію, яка відповідає цим ознакам.

 

"Професійно важливі якості"

Мета: активізація роздумів про відповідність якостей вимогам професії.

Учасники діляться на команди. Вибирається предмет професійної діяльності (однаковий для усіх команд) : людина, інформація, техніка, мистецтво, тварини і рослини, продукти, вироби, природні ресурси. Завдання - за 3 хвилини команди повинні записати якомога більше якостей, характеристик людини, що працює з вибраним предметом праці. Потім визначається команда, що написала найбільш точні характеристики.


Схожі:

C праведливісь твій третій кулак!!! Підготував: тренер з навчальних...
Розрахований для класних керівників, шкільних практичних психологів та соціальних педагогів
Тренінг розвитку лідерських якостей
Учасники групи сідають у коло. Тренер вітає учасників, розкриває напрямки за якими буде працювати група; планує режим роботи
Та загальні тенденції розвитку
Тренер – Гончарук Оксана Іванівна, вчитель української мови та літератури, «спеціаліст вищої категорії», «вчитель-методист» Кіцманської...
Матеріали статті до міської газети «Козацька вежа» (підготувала практичний...

Журавель Тетяна Іванівна
Практичний психолог Донецької загальноосвітньої школи 1-Ш ступенів №80, 83036, м. Донецьк, вул. Дм. Донського, б. 59, телефон
«27» лютого 2013р. Протокол №23 Голова Експертної комісії Романовська Д. Д
Васильєва Г. В., практичний психолог Чернівецького військово-спортивного ліцею-інтернату
Баженова Л. Основи вибору професії: (Програма для учнів 9-х класів)./...

Практичний психолог Торезької ЗШ І-ІІІ ст. №11
Пропонуються матеріали роботи з вчителями, батьками та учнями, авторська корекційно-розвивальна програма Попередження неуспішності...
Психологічні аспекти педагогічно збагаченого середовища
До складу групи входять: Гусєва О. В., заст директора з методичної роботи, Василенко А.І., практичний психолог гімназії
Моя майбутня професія психолог
Однак зараз розумію, що це дуже важкий шлях, тому що на тебе будуть дивитися як на взірець і в майбутньому я зобов’язаний показувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка