Актуальність вибраної теми «Формування професійної компетенції учнів в період виробничого навчання|вчення| і виробничої практики», і необхідність її розробки


Скачати 224.84 Kb.
Назва Актуальність вибраної теми «Формування професійної компетенції учнів в період виробничого навчання|вчення| і виробничої практики», і необхідність її розробки
Дата 17.12.2013
Розмір 224.84 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Актуальність вибраної теми «Формування професійної компетенції учнів в період виробничого навчання|вчення| і виробничої практики», і необхідність її розробки обумовлені сучасними тенденціями соціально-економічного розвитку нашої країни, підвищенням ролі людського фактору |фактору| у всіх сферах діяльності.

Базове підприємство «Грін Рей» в м. Сімферополі пансіонату «Алые паруса|паруси|» співпрацює з|із| нами вже більше 20 років. Адміністрація пансіонату, генеральні директори бази і заводу «Фіолент» пред'являють до підготовки що наших учнів високі вимоги, як до якісного приготування блюд, так і до обслуговування відпочиваючих|відпочивальників|. Їдальня в пансіонаті працює по замовленому|рекомендованому| меню, оснащена сучасним устаткуванням|обладнанням|, створені всі умови для проходження учнями виробничої практики.

Підвищення вимог до наукової і практичної підготовки сучасної людини, спричиняє за собою зростання ролі майстрів|мастер-штампів| і їх відповідальності за підготовку молодого покоління. Діяльність в умовах сучасного виробництва вимагає від кваліфікованого робочого|робітника|, застосування|вживання| найширшого спектру людських здібностей, розвитку неповторних індивідуальних фізичних і інтелектуальних якостей. Це і підтверджує актуальність вибраної теми. Необхідно також враховувати зростання науково-технічної інформації, створення|створіння| нових технічних засобів|коштів|, які позбавляють| людину від рутинної діяльності в області як фізичної, так і розумової праці. З урахуванням|з врахуванням| цього, на одне з перших місць|місце-миль| в освіті|утворенні| виходить завдання|задача| підготовки молоді до творчої праці, розвитку творчих здібностей. Тим самим творчу працю забезпечує розширене відтворення інформації в цілях забезпечення безперервного розвитку виробництва і суспільства|товариства|.

Метою|ціллю| даної роботи є|з'являється| формування професіонала з|із| певними трудовими уміннями і навичками|навичками|, а також психологічними і етичними якостями, необхідними для повсякденної професійної діяльності кухаря|повара|.

В період виробничого навчання|вчення| і виробничої практики на майстра|мастер-штамп| виробничого навчання лягає велика відповідальність. Він повинен не тільки|не лише| навчити учнів досконало володіти сучасним устаткуванням|обладнанням|, виконувати норми, але і згуртувати колектив учнів, виховати у них любов до професії, прагнення якнайкраще оволодіти трудовими навичками|навичками|, уміннями, щоб після|потім| закінчення ліцею стати кваліфікованими робітниками|робітниками|.

До літньої виробничої практики на базовому підприємстві м. Алушти у пансіонаті «Алые паруса|паруси|» готуюся ще до початку навчального року.

Вже під час вступу в ліцей учнів на співбесіді з|із| батьками я націлюю їх на те, що весь навчальний рік учні будуть плідно працювати над придбанням|надбанням| умінь і навичок|навичок|, щоб реалізувати отримані|одержувати| знання з практики.

З перших днів занять знайомлю учнів з|із| майбутньою спеціальністю, провожу анкетування в групі з метою виявлення інтересів учнів до обраної професії, цікавлюся, чим захоплювалися в школі, їх настрій і бажання, коло друзів, стан|достаток| здоров'я, взаємини з|із| батьками. Після|потім| екскурсії на базове підприємство міста, учні як домашнє|хатнє| завдання|задавання| пишуть твір|вигадування| про свої враження, про те, як їх мрії збігаються з|із| реальністю, хто|КТО| їм порадив у виборі професії.

На уроках розповідаю учням |розказую| про підприємства, на яких вони будуть

проходити|минати| виробничу практику, про права і обов'язки учнів про наставників і керівників.

Як би я не говорила їм |хлопцям| про виїзну практику, які б не приводила|призводила| приклади|зразки| про її необхідність в освоєнні професії, і придбанні|надбанні| професійних умінь і навичок|навичок|, вони завжди з|із| побоюванням сприймають поїздку на літню практику.

Величезну роль при підготовці учнів до літньої виробничої практиці грають другокурсники|, що прибули з практики в ліцей в жовтні місяці. Їх розмови, думки, захоплені емоції народжують в душах деяких учнів нового набору таке велике бажання, також поїхати на виїзну практику до Криму, і отримати|одержувати| не тільки|не лише| багато вражень, а найголовніше навчитися самостійно і творчо працювати.

І починається|розпочинає| плідна робота. Однією з найважливіших умов формування професійної спрямованості на уроках, є|з'являються| їх захопливість, позитивний емоційний|емоціональний| настрій зацікавленість учнів до вибраної професії.

На уроках виробничого навчання|вчення|, які продовжуються|триває| шість годин є можливість|спроможність| повніше|цілковитий| і глибше вивчити індивідуальні особливості учнів, пізнати їх позитивні і негативні|заперечні| риси характеру, етичні, вольові і інші якості особистості, |особистості| їх схильності і здібності, їх відношення|ставлення| до професії і друзів. З перших днів виховую у|біля| учнів відчуття|почуття| відповідальності за доручену справу|річ|, свідому дисципліну, уміння планувати|планерувати| свою працю, творчо вирішувати|рішати| трудові завдання|задачі|, працювати в колективі.

Виробниче навчання|вчення| і лабораторні заняття проходять|минають| в ліцеї.На уроках виробничого навчання приділяю велику увагу проведенню ввідного, поточного і завершального інструктажів. Веду строгий|суворий| контроль по відробітку|відроблянню| з|із| учнями операційних тем. Зі|із| свого досвіду|досліду| знаю, що саме ці теми дають надалі добрі результати роботи. Так при вивченні теми «Кулінарна і механічна обробка овочів і грибів» відводиться|відводить| 24 години|. За чотири уроки необхідно навчити учнів не тільки|не лише| первинної обробці всіх видів овочів, але і правильній нарізці, шинкуванню|шаткувати| з|із| дотриманням всіх тонкощів в розмірах, санітарних правил, правил роботи з|із| ножем. Ці уроки мають дуже |багато|із| нових термінів і правил для учнів що прийшли до нас в ліцей і що мають в атестатах бал 4,0-| 6,0.

Учні ще не позбавилися від деяких шкільних звичок.

билося відчуття|почуття| відповідальності за свою поведінку і вчинки.

Вони ще втомлюються без звички знаходиться|перебуває| в лабораторії при проведенні

уроку по шість годин. Але|та| я знаю, що якщо не дам все в повному|цілковитому| обсязі|обсязі| зараз, не навчу хлоп'ят|хлопців| шинкувати|шаткувати|, то не отримаю|одержуватиму| високих показників в

роботі і душевного спокою.

До кожного своєму уроку готуюся як до відкритого|відчиняти|. Прагну з перших днів прищепити учням любов до своєї професії, а також учу|вчу| їх акуратності, чистоті не тільки|не лише| на своєму робочому місці|місце-милі|, а і в цехах, де вони працюють. Віддаю їм всю свою душу, знання, якими володію сама. На перше місце|місце-милю| ставлю особистий|особовий| показ майстром|мастер-штампом| трудових прийомів. Відпрацьовую|відробляю| кожен елемент руху руки при нарізці, шинкуванні|шаткувати|, правильній стійці|стойці| кухаря|повара| при виконанні трудових прийомів. Строго|суворий| стежу за організацією робочого місця|місце-милі|, дотриманням правил безпеки праці, особистої|особової| гігієни.

З перших днів формування любові до професії прагну виховувати

любов до творчої діяльності. У професії кухар|повар|-кондитер кожен раз можна відкривати|відчиняти| нове. Творча діяльність учнів розвивається перш за все|передусім| у вдосконаленні організації робочого місця|місце-милі|, трудових прийомів, технологічних процесів, в застосуванні|вживанні| нових інструментів пристосувань.

Так для учнів після|потім| вивчення теми «Кулінарна і механічна обробка овочів і грибів» провожу семінарське заняття по темі «Декоративне оформлення блюд з|із| овочів». Знайомлю учнів з|із| «Карвінгом», проглядаємо фільм, працюємо з|із| новими пристосуваннями вчимося вирізувати|вирізати| складними формами нарізки. Спостерігаючи за хлоп'ятами|хлопцями|, бачу

з|із| яким ентузіазмом вони прагнуть повторити роботи, які їм показую. Знаю, що всі ці уроки не пройдуть|минатимуть| дарма|задарма|, адже на літній практиці їм доведеться|припаде| оформляти не один банкет і не одну конференцію.

В процесі виховання у|біля| учнів позитивного відношення|ставлення| до професії велику роль грає особистий|особовий| показ роботи майстром|мастер-штампом| п/о.

На ввідному інструктажі кожного уроку, загострюю|загостряю| увагу учнів на кваліфікаційній характеристиці для того, щоб знати і ясно уявляти, чому вони повинні навчитися, які уміння і навики|навички|, які трудові прийоми і операції будуть відпрацьовані на даному уроці.

Демонструючи групі виконання необхідних прийомів і операцій, у присутності групи готую блюда, передбачені темою уроку.

Показую, як слід підготувати робоче місце|місце-милю|, як користуватися інструментами і устаткуванням|обладнанням|, дотримувати культуру праці на робочому|робітнику|

місці|місце-милі|. Швидка, чітка і красива робота захоплює майбутніх кухарів порушує|збуджує| у них інтерес до професії і бажання оволодіти нею. Привчаю готувати якісні вироби і блюда, щоб|аби| вийшовши на виробничу практику, учні продовжували працювати, не допускаючи помилок, а тим більше браку|шлюбу|. На уроках в/н особливо багато уваги приділяю|уділяю| учням, у|біля| яких виконання виробничого завдання|задавання| викликає|спричиняє| труднощі. Тоді я детальніше пояснюю|тлумачу| і показую прийоми роботи. Дуже часто демонстрація професійної майстерності майстром|мастер-штампом| є|з'являються| переломним моментом в стосунках учнів, як до свого майстра|мастер-штампу|, так і до професії. Деякі учні прагнуть бути такими ж швидкими, спритними|вправними| копіюють рухи, прагнуть наслідувати і бути схожими на свого майстра|мастер-штамп|.

Велике значення має ознайомлення учнів з|із| досягненнями науково-технічного прогресу, з|із| новою технікою і технологією в галузі. Слід враховувати один з найважливіших дидактичних принципів про те, що все пізнається в порівнянні. Тому на уроках в/н розповідаю|розказую| про розвиток громадського харчування, вдосконалення технології продуктів харчування, простежуючи|просліджувати| шлях|колію| від кустарної кухарської |кухарської| справи|речі| царської Росії до таких гігантів як комбінати харчування|харчування| .

У справі|речі| виховання любові до своєї професії велику роль грає вивчення її історії. Обов'язково включаю в план виховної роботи заходу щодо пропаганди своєї професії «Історія виникнення кулінарії», «Історії виникнення української кухні», «Хлібному роду немає переводу|переведенню|», а також розповіді|оповідання| про тих, хто|КТО| приніс світову славу російської кулінарії, хто|КТО| перетворив її на технічну дисципліну, заклавши теоретичні основи цієї галузі .

При вивченні окремих тим привожу приклади|зразки| з|із| практики роботи базового підприємства, розбираючи якусь групу блюд, розповідаю|розказую| про те, які з|із| них включаються в меню на практиці, що можна відпрацювати|відробляти| для розширення асортименту на уроці.

Завдяки новаторським ідеям педагогів і майстрів|мастер-штампів| в учбову програму включені новітні|найновіші| розробки і рецептури блюд, що не мають поки широкого розповсюдження|поширення|. По темі уроку «Приготування холодних блюд і закусок», мною розроблені технологічні карти фірмових блюд міста Красноармійськ, які включаю для відпрацювання |відробляння| з|із| учнями по даній темі уроку.

При будь-якій формі уроку необхідно весь час|увесь час| прагнути підвищувати ступінь|міру| активності учнів, учити|вчити| їх думати|вважати|, а не пасивно|пасивний| сприймати матеріал.

Останні роки я працюю над педагогічною технологією "Робота учнів в малих групах". Для чого я це роблю|чиню|? Щоб|аби| в урок вдихнути життя При роботі в малих групах учні об'єднуються в групи. При груповій роботі навчання |навчання| перетворюється з|із| індивідуальної діяльності кожного учня в сумісну|спільну| працю.

Послідовний і цілеспрямований перехід до групових, колективних способів навчання|вчення| означає не тільки|не лише| вищий рівень загального|спільного| розвитку навчання|вчення|, але і вищий рівень інтелектуального розвитку. Часто використовую роботу в малих групах для роботи по оформленню блюд.

Мною зібрана|повизбирувати| картотека дисків з|із| фільмами і презентаціями по оформленню блюд, тортів, холодних закусок з конференцій, виставок, не тільки|не лише| українських і російських, але і європейських. Весь цей матеріал

широко застосовую на своїх уроках.

В даний час|нині| дуже багато барвистої літератури з|із| фотографіями оформлених блюд. Кожній групі пропонується дати характеристику оформлення блюда по фотографії або картинці, відзначити позитивні сторони, виявити недоліки|нестачі| в оформленні і відпустці|відпуску| блюда, а також запропонувати свої варіанти оформлення. Склад групи постійно міняється, тому, працюючи в групі, кожен прагне не тільки|не лише| зайняти|позичати| в ній певне положення|становище|, але|та|, і вимушений|змушений| навчитися домовлятися, поступаючись своїми особистими|особовими| інтересами, конструктивно і швидко вирішувати конфлікти. Поступово учень звикає|звикається| відчувати співтовариство|спілку| частиною|часткою| свого миру|світу|, він зацікавлений в підтримці дружніх|дружних| взаємин. Особливо ефективна групова робота при обговоренні проблемних завдань|задавань|, оскільки|тому що| тільки|лише| при сумісному|спільному| обговоренні можна знайти вирішення проблеми. Наприклад, при вивченні теми "Смажені блюда з|із| овочів" даю проблемне завдання|задачу|: "При жарінні морквяних котлет котлети втрачають|розгублюють| форму, розвалюються. Ваші дії?". Учні активно обговорюють, кожна група пропонує своє рішення|розв'язання|. Зазвичай|звично|, яким би складним не виявлялося|опинялося| завдання|задача|, яка-небудь з|із| груп знаходить|находить| правильну відповідь. Можна бути упевненою, що утрапся на виробництві така ситуація, більшість майбутніх кухарів|поварів| зуміють вирішити цю виробничу проблему. Тільки|лише| тоді, коли учень бере участь в загальній|спільній| діяльності, відбувається|походить| його розвиток. При цьому йому абсолютно|цілком| необхідно не тільки|не лише| виконувати, але і брати участь в плануванні|планеруванні|, реалізації і обговоренні діяльності. Ми звикли до того, що майстер|мастер-штамп| в/н повинен пояснити|тлумачити|, а учні вивчити і відповісти. Роль майстра|мастер-штампу| можуть виконувати що самі вчаться. У кожній групі є свої помічники, які із|із| задоволенням беруть на себе частину|частку| турбот, ось|от| тут-то і доречно використовувати їх енергію для роботи консультантами. Спочатку при роботі в малих групах саме ці учні є|з'являються| лідерами і допомагають таким, що іншим вчиться засвоїти матеріал. Завдання|задача| майстра|мастер-штампу| в/н у такому разі|в такому разі| – спочатку попрацювати з|із| такими учнями, які в групах допомагатимуть таким, що іншим вчиться в освоєнні нового матеріалу. Прагнення передавати іншим інформацію, навчати|виучувати| інших властиво людині з раннього дитинства. І це – розумна норма життя: чим більше я навчаю|виучую| інших, тим більше отримую|одержую| інформації від них, тим інтенсивніше мій власний розвиток. Групова робота вимагає від учня враховувати більшу кількість чинників|факторів|. Він повинен пристосуватися до темпу роботи інших членів групи, повинен правильно розуміти їх, ясно формулювати свої думки|гадки| і бажання, співвідносити їх із|із| завданнями|задачами|, вибраними групою. Все це сприяє процесу саморегуляції. Групову роботу слід також розглядати|розглядувати| і як можливість|спроможність| використовувати гру на уроці. Всі учні не дограли в дитинстві, тому вони люблять|кохають| тих, хто|КТО| з|із| ними грає. Ігрові прийоми допомагають учням глибше зрозуміти учбову тему, виявити пропуски|прогалини| в своїх знаннях. Наприклад, при вивченні теми "Блюда з|із| овочів" використовую ігровий прийом "В кафе". У кожній групі вибирається кухар|повар| і відвідувач|візитер| кафе. Грають кухар|повар| однієї команди і відвідувач|візитер| інший. Відвідувач|візитер| приходить в кафе і бажає замовити овочеве блюдо, але|та| назву його він забув. Кухар|повар| іншої групи має право поставити п'ять навідних питань, на які відвідувач|візитер| може відповідати однозначно "та чи ні|або ні|". Після|потім| п'яти питань кухар|повар| повинен назвати|накликати| блюдо. У виборі блюда і складанні питань бере участь вся група. Дуже жваво|пожвавлено| проходить|минає| закріплення матеріалу. Після|потім| вивчення нової теми в малих групах, викликається|спричиняє| хто-небудь|будь-хто| з|із| представників групи, який повинен розповісти|розказувати| про знов|знову| вивчене блюдо. Зазвичай|звично| без домашньої|хатньої| підготовки запам'ятати всі тонкощі приготування блюда дуже складно, тому учень може забути якісь операції при приготуванні цього блюда. В цьому випадку група може йому підказати, але|та| тільки|лише| за допомогою жестів. Скільки артистизму і вигадка проявляють|виявляють| в цьому випадку учнів! До кожної теми уроку готуємо з|із| учнями перелік блюд української кухні і відпрацьовуємо|відробляємо| з|із| основними блюдами уроку і нові блюда. «Забуті блюда української кухні», «Капризне|вередливе| тісто», «Десерти для тих, хто|КТО| любить|кохає| сир», «Солодкі фантазії», «Зваримо гарбузову кашу», «Овочі це смачно і корисно». Все це дозволяє таким, що вчиться розширити кругозір, знання сприймаються легше, учні зацікавлені новою інформацією про свій предмет і професію, якою вони навчаються|виучують| і, звичайно ж, підвищується культура особи|особистості|. Всі перераховані прийоми зацікавленості і підтримки інтересу на уроці не досягнуть мети|цілі| без емоційного|емоціонального| настрою учнів. Створюється він, перш за все|передусім| доступністю завдання|задавання|. Якщо учень не може вирішити задачу у нього пропадає інтерес до неї. Не менш важливого|поважного| для створення|створіння| потрібного емоційного|емоціонального| настрою з'ясування цінності результатів.

Послаблює|ослабляє| увагу учнів і монотонне викладі. Тому прагну до зміни|перерви| виду діяльності що вчаться, до різноманітності методів навчання|вчення| залежно від учбових цілей і змісту|вмісту| уроку, рівня підготовки учнів.

Використовую проблемно-пошукові, теоретичні і експериментальні методи, гнучкі методи мотивації, методи диференційованого навчання|вчення|, ролеві і управлінські ігри, інтеграційні (бінарні) уроки, позакласні методи роботи, безліч традиційних методів навчання|вчення|, зокрема із застосуванням сучасних дидактичних і технічних засобів|коштів|. Упроваджую|запроваджую| на уроках п/о комп'ютерні технології, створюємо разом з учнями учбові фільми і презентації.

«Приготування пудингу сирного», «Приготування риби фаршированою», «Моя професія-кухар|повар|».

Обов'язково відвідую уроки теоретичного навчання|вчення|, де простежую|просліджую|

тісний зв'язок в підготовці учнів до занять. Виробниче навчання|вчення| дає багатющий конкретний матеріал для узагальнення на уроках теоретичного навчання|вчення|, для свідомішого засвоєння знань.

Основою виробничого навчання|вчення| є|з'являється| продуктивна праця що вчаться, який є джерелом практичних знань служить критерієм об'єктивності і достовірності знань, що отримуються|одержують| що вчаться на уроках теоретичного навчання|вчення|.

Самий дієвий |дійовий| засіб|кошт| збудження і підтримки інтересу і уваги на уроці – створення|створіння| проблемних ситуацій.

Для проблемної ситуації треба підвести що вчаться до постановки завдання|задачі| і самостійного рішення|розв'язання|. Особливо цінно|коштовний|, коли ініціатива виходить від самих учнів, а майстрові|мастер-штампу| в/н залишається лише перетворити виникле у них питання на проблемну ситуацію.

Наприклад, на питання, чому жовтка в яєчні – яєчні з'являються|появляються| при смажінні білі плями, можна дати пряму відповідь. Проте|однак| краще запропонувати відповісти на це питання що самим вчиться. Гідність|чеснота| такого прийому полягає в тому, що учні не тільки|не лише| набувають|придбавають| знань, але і привчаються творчо підходити|пасувати| до своєї спеціальності, механічне запам'ятовування замінюється свідомим вивченням курсу. Проблемна ситуація повинна логічно входити в тему уроку, бути його органічною частиною|часткою|, а не чужорідним елементом. Постановка завдань|задач| повинна враховувати рівень знань і розвиток учнів: рішення|розв'язання| не мають бути надмірно складні або дуже примітивні. Для того, щоб проблемне навчання|вчення| було ефективним, необхідно дотримувати ряд|лаву| правив:

По-перше, завдання|задавання| повинне відповідати інтелектуальним можливостям|спроможностям| учнів. Не слід ставити завдання|задачі|, які по плечу що тільки|лише| особливо здатним|здібним| вчиться.

По-друге, для вирішення проблеми у|біля| учнів має бути необхідний запас знань.

По-третє, необхідно підвести їх до постановки і рішення задачі або шляхом повторного пояснення, або виконанням самостійного завдання|задачі|.

Багато часу відвожу для вивчення карт інструкцій, технологічних, роботі зі |із| збірника |збірником| рецептур блюд все це дозволить, при виході учнів на практику професійно|професіонально| орієнтуватися в документації при розрахунку сировини, складанні меню, звітів і приготуванні блюд.

У зв'язку з новими стандартами по професії кухар|повар|-кондитер мною розроблені комплексні завдання|задавання| для проведення поетапної атестації учнів по професії кухар|повар| 3 розряду.

До перевірочних робіт учні готують папки |папки| з|із| документацією по вивчених за 1 семестр темах. Серйозно і відповідально підходять|пасують| хлоп'ята|хлопці| до свого першого робочого іспиту|екзамена| в наших стінах.

Будь-яка робота що вчиться повинна враховуватися і оцінюватися|оцінювати|. Плануючи|планерувати| опит|опитування| що вчиться, потрібно подумати, що перевіряти і як перевіряти.

Проведення конкурсів є|з'являється| не тільки|не лише| вихованням любові до вибраної професії і поглиблення знань, але і розвитку відчуття|почуття| колективізму, творчості, пізнавальної діяльності.

У перебігу всього учбового періоду моя група бере найактивнішу участь в проведенні групових, ліцейських і міських заходах. У конкурсі «Кращий по професії» серед учнів 1 і 2 курси, перше місце|місце-милю| розділили Костенко Яна і Збарацськая Ірина. У регіональному конкурсі «Кращий по професії» Збарацськая Ірина зайняла|позичала| 3 місце|місце-миля|. Тижні популяризації професії кухаря|повара|, кондитера, КВН між учнями груп кухарів|поварів| і продавців, фестиваль інсценованої української пісні з|із| приготуванням вареників, тиждень «Масниця|масляниця|», з|із| приготуванням млинців і сервіровкою столів, ліцейські і міські ярмарки з|із| приготуванням кондитерських виробів.

З початку навчального року що вчаться всіх поварських|кухарських| груп беруть участь у випічці кулінарних і кондитерських виробів, а також привертаємо|приваблюємо| хлоп'ят|хлопців| до обслуговування весільних свят і ювілеїв. Саме тут учні показують свої перші самостійні кроки, свою майстерність, набираються великого досвіду|досліду|

у приготуванні, оформленні блюд і закусок, обслуговуванні відвідувачів|візитерів|.

В процесі оволодіння професією вчиться доступні всі форми технічної творчості - раціоналізація, удосконалення, винахідливість. Групи, що вчаться, індивідуально або малими групами виготовляють муляжі на виставку технічної творчості на регіональний огляд. Заздалегідь|наперед| є видимими газети, журнали|часописи|, диски, фільми, підбирається матеріал, виготовляються атрибути, деталі потрібні для оформлення муляжу. На уроках, лабораторних заняттях при вивченні тим «Мастика і вироби з|із| неї», «Приготування білкового крему і виробів з|із| нього» під керівництвом майстрів|мастер-штампів| і викладача оформляються муляжі.

У 2008 році групою було виготовлено 15, а в 2009 році - | 18 муляжів тортів, які були відмічені на регіональному конкурсі.

У квітні -| травні місяці, разом з адміністрацією ліцею проводимо батьківські збори, на яких ще раз підводимо підсумки роботи за минулий період, даємо оцінку готовності групи до майбутньої|прийдешньої| літньої практики, ставимо завдання|задачі|, які необхідно виконати. У бесідах з|із| батьками даю оцінку кожному учневі, чого він досяг за минулий період, його показники по виробничому і теоретичному навчанню|вченню|, суспільній|громадській| роботі і взаєминам в колективі, над, ніж ще попрацювати, чому приділити увагу.

Формування професійної самостійності що вчаться починаю|розпочинаю| ще в стінах ліцею шляхом поступової зміни змісту|вмісту|, форм проведення і методів інструктажу з урахуванням|з врахуванням| майбутніх умов навчання|вчення| на виробництві. Учу|вчу| учнів наполегливості і умінню долати|переборювати| виникаючі труднощі. Наскільки добре буде розвинена професійна самостійність учнів, багато в чому залежить тривалість адаптації їх до нових умов роботи на виробничій практиці, швидкому встановленню взаємин в колективі і з|із| друзями по роботі.

Перед виїздом учнів на виробничу практику провожу глибокий аналіз всього виробничого навчання|вчення| за рік. У зв'язку з тим, що в даний час|нині| на підприємствах масового живлення|харчування| у малій кількості поступає|надходить| м'ясо тушами і напив тушами, недостатньо були відпрацьовані теми уроку «Механічна і кулінарна обробка передньої четвертини яловичини», «Механічна і кулінарна обробка задньої четвертини яловичини», «Механічна і кулінарна обробка свинячої і баранячої туші». Планую|планерую| ці уроки відпрацювати|відробляти| на літній практиці. Складаю план завдань|задавань| по відробітку|відроблянню| тим з|із| учнями, які мають пропуски|прогалини| в знаннях і по яких темах програми. Складаю графіки переміщення учнів по цехах, перелік блюд, що рекомендується, для включення|приєднання| в меню для відпрацювання |відробляння| розробляю комплексні завдання|задавання| на пробні роботи по кухарів|поварові| 4 розряду.

По приїзду групи в пансіонат проводяться збори з|із| адміністрацією і що вчаться, ставляться виробничі і виховні завдання|задачі|, проводяться інструктажі по безпечних прийомах роботи, інструктажі на робочому місці|місце-милі| в цехах і при роботі з|із| устаткуванням|обладнанням|.

З перших днів роботи в їдальні пансіонату «Алые паруса|паруси|» групу ділимо на дві бригади. Призначаємо бригадирів, найчастіше бригадири залишаються що ті вчаться, що були вибрані групою на початку навчального року, і вже вели цю роботу на виробничому навчанні|вченні| в стінах ліцею.

Згідно графіка переміщення по цехах, розставляємо учнів по процесах. Заздалегідь|наперед| плануємо|планеруємо| і продумуємо, який учень зможе виконати виробниче завдання|задавання| самостійно, а кому|КТО| потрібна буде допомога майстра|мастер-штампу|, щоб подолати|здолати| ускладнення|скруту|, що виникають в процесі роботи.

На кожному новому робочому місці|місце-милі| знайомлю учнів з|із| обов'язками роботи в цеху, з|із| устаткуванням|обладнанням|, інструментами, пристосуваннями, організацією робочого місця|місце-милі|, правилами безпеки праці. Інструктаж провожу бригадний оскільки що вчаться, виконавши свою роботу в цеху, допомагають своєму товаришеві. Періодично організовуємо колективні співбесіди зі|із| всіма учнями, або з|із| бригадами. Постійно стежимо за станом|достатком| устаткування|обладнання|, пристосувань, інструментів, за вмістом в чистоті робочих місць|місце-миль|, правильним використанням що вчаться свого робочого часу, типовими випадками браку|шлюбу|.

На виробничій практиці навчання|вчення| ведеться у виробничих цехах, на робочому місці|місце-милі|, в процесі приготування блюд. У цьому полягає складність, але|та|, в той же час навчання|вчення| сприяє вихованню у|біля| учнів самостійності, показує значущість їх праці.

Бригада, яка заступає на зміну наступного|такого| дня, збирається увечері і розбирає меню. Кожен учень вже знає, чим він займатиметься в перебігу всієї зміни. У їдальні пансіонату «Алые паруса|паруси|» на всіх процесах самостійно працюють що вчаться ліцею під керівництвом майстра|мастер-штампу|.

Особливе значення має формування у|біля| учнів самостійності і ухвалення|прийняття| рішень в конкретній виробничій обстановці.

У перебігу робочого дня постійно проявляю|виявляю| високу активність як організатор, керівник, наставник і контролер всього процесу. Багато разів обходжу|обминаю| робочі місця|місце-милі|, даючи кожному індивідуальні вказівки, зупиняю роботу, інструктую повторно, допомагаю сама або привертаю|приваблюю| досвідченіших|дослідних| хлоп'ят|хлопців|, якщо бачу, що учень |відчуває| зазнає ускладнення|скрути| у виконанні завдання|задавання| в приготуванні блюд. Даю роз'яснення необхідне для поліпшення|покращання| якості блюд. Прагну вчасно застерегти від помилок і не допустити|припуститися| браку|шлюбу| в роботі.

Перші два тижні учні готують п/ф, вироби, блюда безпосередньо під керівництвом майстра|мастер-штампу|. Спостерігаючи за роботою учнів уникаю дріб'язкової опіки. Що надається|робить| хлоп'ятам|хлопцям| допомога має бути педагогічно розумною.

В період виробничої практики на підприємстві, коли учні вже мають певний досвід роботи, володіють необхідними знаннями, праця їх набуває|придбаває| більш усвідомлений і творчий характер|вдача|. У цих умовах особливу увагу приділяю формуванню умінь самостійно аналізувати завдання|задавання|, користуватися документацією, свідомо регулювати виробничий процес, вибирати правильні рішення|розв'язання| в реальній виробничій обстановці, самостійно знаходити|находити| шляхи|колії| підвищення якості і продуктивність праці.

Крім того в перебігу дня провожу бракераж готової продукції, приготованих блюд, доручаю таким, що вчиться доводити блюда до смаку і виконувати декілька робіт одночасно. Під час виробничої практики відбувається|походить| відпрацювання|відробляння| і поглиблення отриманих|одержувати| знань, умінь і навиків|навичок|. Цей період навчання|вчення| відрізняється високим рівнем свідомості і творчої активності що вчаться в продуктивній праці, і поточний контроль майстра|мастер-штампу| під час роботи направлений|спрямований| на розвиток самостійності в освоєнні техніки і технології, використання передових методів праці, сприяючих підвищенню якості, економії матеріалів, енергії, інструментів.

Щодня на вечірніх зборах|зібраннях| підводимо підсумки роботи бригади за день. Заохочення і подяки|вдячності| особливо благотворно діють на учнях, вони м'які, добріше, прагнуть працювати ще краще. Подяки|вдячності| в журналі відгуків|відкликань| говорять про те, що наші зусилля не пройшли |минали|

дарма|задарма|. Копітка робота, яка почалася|розпочинала| рік тому, дає добрі результати, до яких ми йшли разом.

ВИСНОВОК|висновок|

Розглядаючи|розглядувати| проблему «Формування професійної компетентності учнів в період виробничого навчання|вчення| і виробничої практики», зробила висновки|висновки|, що ця тема актуальна не тільки|не лише| на даному етапі, розглядати|розглядувати| її можна і ширше і глибше. У своїй роботі я торкнулася періоду навчання|вчення| учнів за навчальний рік, але|та| можна зупинитися|зупинятися| на будь-якому уроці або на темі.

Вимоги до змісту|вмісту| навчальне -| виховного процесу постійно зростають, розширюються і ускладнюються, і щоб|аби| йти в ногу з часом, навчити і виховати в стінах ліцею фахівців|спеціалістів|, що обізнаних свою справу|річ|, мають високу кваліфікацію і виробничу культуру, широкий кругозір, готових завжди творчо виконувати свої обов'язки необхідно учити|вчити| з першого кроку, як тільки учень переступив поріг даного закладу.

Список використовуваної літератури

К.К.Синельщикова «Виробниче навчання|вчення| кухарів|поварів|» Москва « Вища школа» 1975

А.Г.Соколов, Н.Н.Петухов «Роль колективу учбово-виробничої групи у вихованні учнів» Москва «Вища школа» 1977

І.І.Труханов «Форми і методи навчання|вчення| учнів в умовах

производства»Москва| «Вища школа» 1979
Б.И. Адаськин «Мастер- вихователь молодих робочих|робітників|» Москва «Вища

школа» 1980

І.П.Позняк, В.В.Малашевіч «Організація і методика навчання|вчення| в профтехучилищах» Мінськ «Вишейшая школа» 1983

Схожі:

Орієнтовна схема аналізу діяльності майстра виробничого навчання...
Мета: вивчення роботи майстра з керівництва виробничою практикою, здійснення навчальної роботи і надання йому практичної допомоги...
Актуальність теми вибраної технології. Стан її розробки в науково-методичній літературі
Метод проектів можна використовувати у звичайній групі як самостійну (індивідуальну) чи групову роботу студентів упродовж різного...
ВСТУП Актуальність теми
Актуальність теми дослідження визначається ще й тим, що процеси приватизації, реприватизації та купівлі-продажу об’єктів господарювання,...
ПРОГРАМА ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ з виробничої практики для студентів...
Метою виробничої практики є формування системи знань щодо діяльності підприємств, податкових установ, страхових компаній, комерційних...
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА РОБОТИ Актуальність теми
Неможливість одностороннього розв’язання екологічних проблем будь-якою країною та транскордонний характер забруднення навколишнього...
«Інноваційні технології у професії кухар, кондитер». На семінарі...
Тавлено матеріали по організації роботи виробничого навчання і практики кухарів, кондитерів; продемонстроване новітнє обладнання,...
ПРОГРАМА виробничої ПРАКТИКИ для студентів І V
...
Формування комунікативної компетенції на уроках англійської мови з теми «Україна»
А пише, що вивчення іноземних мов у середніх навчальних закладах має практичну мету навчання учнів мовленнєвої діяльності іноземною...
Виробнича потужність підприємства
Вибір виробничого процесу, як визначальний чинник формування та планування виробничої потужності підприємства
Гасюк О. О., Степан М. Г. Художнє вишивання
Урок з образотворчого мистецтва (6 клас) за технологією особистісно орієнтованого навчання з елементами формування самоосвітньої...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка