|
Скачати 224.84 Kb.
|
Актуальність вибраної теми «Формування професійної компетенції учнів в період виробничого навчання|вчення| і виробничої практики», і необхідність її розробки обумовлені сучасними тенденціями соціально-економічного розвитку нашої країни, підвищенням ролі людського фактору |фактору| у всіх сферах діяльності. Базове підприємство «Грін Рей» в м. Сімферополі пансіонату «Алые паруса|паруси|» співпрацює з|із| нами вже більше 20 років. Адміністрація пансіонату, генеральні директори бази і заводу «Фіолент» пред'являють до підготовки що наших учнів високі вимоги, як до якісного приготування блюд, так і до обслуговування відпочиваючих|відпочивальників|. Їдальня в пансіонаті працює по замовленому|рекомендованому| меню, оснащена сучасним устаткуванням|обладнанням|, створені всі умови для проходження учнями виробничої практики. Підвищення вимог до наукової і практичної підготовки сучасної людини, спричиняє за собою зростання ролі майстрів|мастер-штампів| і їх відповідальності за підготовку молодого покоління. Діяльність в умовах сучасного виробництва вимагає від кваліфікованого робочого|робітника|, застосування|вживання| найширшого спектру людських здібностей, розвитку неповторних індивідуальних фізичних і інтелектуальних якостей. Це і підтверджує актуальність вибраної теми. Необхідно також враховувати зростання науково-технічної інформації, створення|створіння| нових технічних засобів|коштів|, які позбавляють| людину від рутинної діяльності в області як фізичної, так і розумової праці. З урахуванням|з врахуванням| цього, на одне з перших місць|місце-миль| в освіті|утворенні| виходить завдання|задача| підготовки молоді до творчої праці, розвитку творчих здібностей. Тим самим творчу працю забезпечує розширене відтворення інформації в цілях забезпечення безперервного розвитку виробництва і суспільства|товариства|. Метою|ціллю| даної роботи є|з'являється| формування професіонала з|із| певними трудовими уміннями і навичками|навичками|, а також психологічними і етичними якостями, необхідними для повсякденної професійної діяльності кухаря|повара|. В період виробничого навчання|вчення| і виробничої практики на майстра|мастер-штамп| виробничого навчання лягає велика відповідальність. Він повинен не тільки|не лише| навчити учнів досконало володіти сучасним устаткуванням|обладнанням|, виконувати норми, але і згуртувати колектив учнів, виховати у них любов до професії, прагнення якнайкраще оволодіти трудовими навичками|навичками|, уміннями, щоб після|потім| закінчення ліцею стати кваліфікованими робітниками|робітниками|. До літньої виробничої практики на базовому підприємстві м. Алушти у пансіонаті «Алые паруса|паруси|» готуюся ще до початку навчального року. Вже під час вступу в ліцей учнів на співбесіді з|із| батьками я націлюю їх на те, що весь навчальний рік учні будуть плідно працювати над придбанням|надбанням| умінь і навичок|навичок|, щоб реалізувати отримані|одержувати| знання з практики. З перших днів занять знайомлю учнів з|із| майбутньою спеціальністю, провожу анкетування в групі з метою виявлення інтересів учнів до обраної професії, цікавлюся, чим захоплювалися в школі, їх настрій і бажання, коло друзів, стан|достаток| здоров'я, взаємини з|із| батьками. Після|потім| екскурсії на базове підприємство міста, учні як домашнє|хатнє| завдання|задавання| пишуть твір|вигадування| про свої враження, про те, як їх мрії збігаються з|із| реальністю, хто|КТО| їм порадив у виборі професії. На уроках розповідаю учням |розказую| про підприємства, на яких вони будуть проходити|минати| виробничу практику, про права і обов'язки учнів про наставників і керівників. Як би я не говорила їм |хлопцям| про виїзну практику, які б не приводила|призводила| приклади|зразки| про її необхідність в освоєнні професії, і придбанні|надбанні| професійних умінь і навичок|навичок|, вони завжди з|із| побоюванням сприймають поїздку на літню практику. Величезну роль при підготовці учнів до літньої виробничої практиці грають другокурсники|, що прибули з практики в ліцей в жовтні місяці. Їх розмови, думки, захоплені емоції народжують в душах деяких учнів нового набору таке велике бажання, також поїхати на виїзну практику до Криму, і отримати|одержувати| не тільки|не лише| багато вражень, а найголовніше навчитися самостійно і творчо працювати. І починається|розпочинає| плідна робота. Однією з найважливіших умов формування професійної спрямованості на уроках, є|з'являються| їх захопливість, позитивний емоційний|емоціональний| настрій зацікавленість учнів до вибраної професії. На уроках виробничого навчання|вчення|, які продовжуються|триває| шість годин є можливість|спроможність| повніше|цілковитий| і глибше вивчити індивідуальні особливості учнів, пізнати їх позитивні і негативні|заперечні| риси характеру, етичні, вольові і інші якості особистості, |особистості| їх схильності і здібності, їх відношення|ставлення| до професії і друзів. З перших днів виховую у|біля| учнів відчуття|почуття| відповідальності за доручену справу|річ|, свідому дисципліну, уміння планувати|планерувати| свою працю, творчо вирішувати|рішати| трудові завдання|задачі|, працювати в колективі. Виробниче навчання|вчення| і лабораторні заняття проходять|минають| в ліцеї.На уроках виробничого навчання приділяю велику увагу проведенню ввідного, поточного і завершального інструктажів. Веду строгий|суворий| контроль по відробітку|відроблянню| з|із| учнями операційних тем. Зі|із| свого досвіду|досліду| знаю, що саме ці теми дають надалі добрі результати роботи. Так при вивченні теми «Кулінарна і механічна обробка овочів і грибів» відводиться|відводить| 24 години|. За чотири уроки необхідно навчити учнів не тільки|не лише| первинної обробці всіх видів овочів, але і правильній нарізці, шинкуванню|шаткувати| з|із| дотриманням всіх тонкощів в розмірах, санітарних правил, правил роботи з|із| ножем. Ці уроки мають дуже |багато|із| нових термінів і правил для учнів що прийшли до нас в ліцей і що мають в атестатах бал 4,0-| 6,0. Учні ще не позбавилися від деяких шкільних звичок. билося відчуття|почуття| відповідальності за свою поведінку і вчинки. Вони ще втомлюються без звички знаходиться|перебуває| в лабораторії при проведенні уроку по шість годин. Але|та| я знаю, що якщо не дам все в повному|цілковитому| обсязі|обсязі| зараз, не навчу хлоп'ят|хлопців| шинкувати|шаткувати|, то не отримаю|одержуватиму| високих показників в роботі і душевного спокою. До кожного своєму уроку готуюся як до відкритого|відчиняти|. Прагну з перших днів прищепити учням любов до своєї професії, а також учу|вчу| їх акуратності, чистоті не тільки|не лише| на своєму робочому місці|місце-милі|, а і в цехах, де вони працюють. Віддаю їм всю свою душу, знання, якими володію сама. На перше місце|місце-милю| ставлю особистий|особовий| показ майстром|мастер-штампом| трудових прийомів. Відпрацьовую|відробляю| кожен елемент руху руки при нарізці, шинкуванні|шаткувати|, правильній стійці|стойці| кухаря|повара| при виконанні трудових прийомів. Строго|суворий| стежу за організацією робочого місця|місце-милі|, дотриманням правил безпеки праці, особистої|особової| гігієни. З перших днів формування любові до професії прагну виховувати любов до творчої діяльності. У професії кухар|повар|-кондитер кожен раз можна відкривати|відчиняти| нове. Творча діяльність учнів розвивається перш за все|передусім| у вдосконаленні організації робочого місця|місце-милі|, трудових прийомів, технологічних процесів, в застосуванні|вживанні| нових інструментів пристосувань. Так для учнів після|потім| вивчення теми «Кулінарна і механічна обробка овочів і грибів» провожу семінарське заняття по темі «Декоративне оформлення блюд з|із| овочів». Знайомлю учнів з|із| «Карвінгом», проглядаємо фільм, працюємо з|із| новими пристосуваннями вчимося вирізувати|вирізати| складними формами нарізки. Спостерігаючи за хлоп'ятами|хлопцями|, бачу з|із| яким ентузіазмом вони прагнуть повторити роботи, які їм показую. Знаю, що всі ці уроки не пройдуть|минатимуть| дарма|задарма|, адже на літній практиці їм доведеться|припаде| оформляти не один банкет і не одну конференцію. В процесі виховання у|біля| учнів позитивного відношення|ставлення| до професії велику роль грає особистий|особовий| показ роботи майстром|мастер-штампом| п/о. На ввідному інструктажі кожного уроку, загострюю|загостряю| увагу учнів на кваліфікаційній характеристиці для того, щоб знати і ясно уявляти, чому вони повинні навчитися, які уміння і навики|навички|, які трудові прийоми і операції будуть відпрацьовані на даному уроці. Демонструючи групі виконання необхідних прийомів і операцій, у присутності групи готую блюда, передбачені темою уроку. Показую, як слід підготувати робоче місце|місце-милю|, як користуватися інструментами і устаткуванням|обладнанням|, дотримувати культуру праці на робочому|робітнику| місці|місце-милі|. Швидка, чітка і красива робота захоплює майбутніх кухарів порушує|збуджує| у них інтерес до професії і бажання оволодіти нею. Привчаю готувати якісні вироби і блюда, щоб|аби| вийшовши на виробничу практику, учні продовжували працювати, не допускаючи помилок, а тим більше браку|шлюбу|. На уроках в/н особливо багато уваги приділяю|уділяю| учням, у|біля| яких виконання виробничого завдання|задавання| викликає|спричиняє| труднощі. Тоді я детальніше пояснюю|тлумачу| і показую прийоми роботи. Дуже часто демонстрація професійної майстерності майстром|мастер-штампом| є|з'являються| переломним моментом в стосунках учнів, як до свого майстра|мастер-штампу|, так і до професії. Деякі учні прагнуть бути такими ж швидкими, спритними|вправними| копіюють рухи, прагнуть наслідувати і бути схожими на свого майстра|мастер-штамп|. Велике значення має ознайомлення учнів з|із| досягненнями науково-технічного прогресу, з|із| новою технікою і технологією в галузі. Слід враховувати один з найважливіших дидактичних принципів про те, що все пізнається в порівнянні. Тому на уроках в/н розповідаю|розказую| про розвиток громадського харчування, вдосконалення технології продуктів харчування, простежуючи|просліджувати| шлях|колію| від кустарної кухарської |кухарської| справи|речі| царської Росії до таких гігантів як комбінати харчування|харчування| . У справі|речі| виховання любові до своєї професії велику роль грає вивчення її історії. Обов'язково включаю в план виховної роботи заходу щодо пропаганди своєї професії «Історія виникнення кулінарії», «Історії виникнення української кухні», «Хлібному роду немає переводу|переведенню|», а також розповіді|оповідання| про тих, хто|КТО| приніс світову славу російської кулінарії, хто|КТО| перетворив її на технічну дисципліну, заклавши теоретичні основи цієї галузі . При вивченні окремих тим привожу приклади|зразки| з|із| практики роботи базового підприємства, розбираючи якусь групу блюд, розповідаю|розказую| про те, які з|із| них включаються в меню на практиці, що можна відпрацювати|відробляти| для розширення асортименту на уроці. Завдяки новаторським ідеям педагогів і майстрів|мастер-штампів| в учбову програму включені новітні|найновіші| розробки і рецептури блюд, що не мають поки широкого розповсюдження|поширення|. По темі уроку «Приготування холодних блюд і закусок», мною розроблені технологічні карти фірмових блюд міста Красноармійськ, які включаю для відпрацювання |відробляння| з|із| учнями по даній темі уроку. При будь-якій формі уроку необхідно весь час|увесь час| прагнути підвищувати ступінь|міру| активності учнів, учити|вчити| їх думати|вважати|, а не пасивно|пасивний| сприймати матеріал. Останні роки я працюю над педагогічною технологією "Робота учнів в малих групах". Для чого я це роблю|чиню|? Щоб|аби| в урок вдихнути життя При роботі в малих групах учні об'єднуються в групи. При груповій роботі навчання |навчання| перетворюється з|із| індивідуальної діяльності кожного учня в сумісну|спільну| працю. Послідовний і цілеспрямований перехід до групових, колективних способів навчання|вчення| означає не тільки|не лише| вищий рівень загального|спільного| розвитку навчання|вчення|, але і вищий рівень інтелектуального розвитку. Часто використовую роботу в малих групах для роботи по оформленню блюд. Мною зібрана|повизбирувати| картотека дисків з|із| фільмами і презентаціями по оформленню блюд, тортів, холодних закусок з конференцій, виставок, не тільки|не лише| українських і російських, але і європейських. Весь цей матеріал широко застосовую на своїх уроках. В даний час|нині| дуже багато барвистої літератури з|із| фотографіями оформлених блюд. Кожній групі пропонується дати характеристику оформлення блюда по фотографії або картинці, відзначити позитивні сторони, виявити недоліки|нестачі| в оформленні і відпустці|відпуску| блюда, а також запропонувати свої варіанти оформлення. Склад групи постійно міняється, тому, працюючи в групі, кожен прагне не тільки|не лише| зайняти|позичати| в ній певне положення|становище|, але|та|, і вимушений|змушений| навчитися домовлятися, поступаючись своїми особистими|особовими| інтересами, конструктивно і швидко вирішувати конфлікти. Поступово учень звикає|звикається| відчувати співтовариство|спілку| частиною|часткою| свого миру|світу|, він зацікавлений в підтримці дружніх|дружних| взаємин. Особливо ефективна групова робота при обговоренні проблемних завдань|задавань|, оскільки|тому що| тільки|лише| при сумісному|спільному| обговоренні можна знайти вирішення проблеми. Наприклад, при вивченні теми "Смажені блюда з|із| овочів" даю проблемне завдання|задачу|: "При жарінні морквяних котлет котлети втрачають|розгублюють| форму, розвалюються. Ваші дії?". Учні активно обговорюють, кожна група пропонує своє рішення|розв'язання|. Зазвичай|звично|, яким би складним не виявлялося|опинялося| завдання|задача|, яка-небудь з|із| груп знаходить|находить| правильну відповідь. Можна бути упевненою, що утрапся на виробництві така ситуація, більшість майбутніх кухарів|поварів| зуміють вирішити цю виробничу проблему. Тільки|лише| тоді, коли учень бере участь в загальній|спільній| діяльності, відбувається|походить| його розвиток. При цьому йому абсолютно|цілком| необхідно не тільки|не лише| виконувати, але і брати участь в плануванні|планеруванні|, реалізації і обговоренні діяльності. Ми звикли до того, що майстер|мастер-штамп| в/н повинен пояснити|тлумачити|, а учні вивчити і відповісти. Роль майстра|мастер-штампу| можуть виконувати що самі вчаться. У кожній групі є свої помічники, які із|із| задоволенням беруть на себе частину|частку| турбот, ось|от| тут-то і доречно використовувати їх енергію для роботи консультантами. Спочатку при роботі в малих групах саме ці учні є|з'являються| лідерами і допомагають таким, що іншим вчиться засвоїти матеріал. Завдання|задача| майстра|мастер-штампу| в/н у такому разі|в такому разі| – спочатку попрацювати з|із| такими учнями, які в групах допомагатимуть таким, що іншим вчиться в освоєнні нового матеріалу. Прагнення передавати іншим інформацію, навчати|виучувати| інших властиво людині з раннього дитинства. І це – розумна норма життя: чим більше я навчаю|виучую| інших, тим більше отримую|одержую| інформації від них, тим інтенсивніше мій власний розвиток. Групова робота вимагає від учня враховувати більшу кількість чинників|факторів|. Він повинен пристосуватися до темпу роботи інших членів групи, повинен правильно розуміти їх, ясно формулювати свої думки|гадки| і бажання, співвідносити їх із|із| завданнями|задачами|, вибраними групою. Все це сприяє процесу саморегуляції. Групову роботу слід також розглядати|розглядувати| і як можливість|спроможність| використовувати гру на уроці. Всі учні не дограли в дитинстві, тому вони люблять|кохають| тих, хто|КТО| з|із| ними грає. Ігрові прийоми допомагають учням глибше зрозуміти учбову тему, виявити пропуски|прогалини| в своїх знаннях. Наприклад, при вивченні теми "Блюда з|із| овочів" використовую ігровий прийом "В кафе". У кожній групі вибирається кухар|повар| і відвідувач|візитер| кафе. Грають кухар|повар| однієї команди і відвідувач|візитер| інший. Відвідувач|візитер| приходить в кафе і бажає замовити овочеве блюдо, але|та| назву його він забув. Кухар|повар| іншої групи має право поставити п'ять навідних питань, на які відвідувач|візитер| може відповідати однозначно "та чи ні|або ні|". Після|потім| п'яти питань кухар|повар| повинен назвати|накликати| блюдо. У виборі блюда і складанні питань бере участь вся група. Дуже жваво|пожвавлено| проходить|минає| закріплення матеріалу. Після|потім| вивчення нової теми в малих групах, викликається|спричиняє| хто-небудь|будь-хто| з|із| представників групи, який повинен розповісти|розказувати| про знов|знову| вивчене блюдо. Зазвичай|звично| без домашньої|хатньої| підготовки запам'ятати всі тонкощі приготування блюда дуже складно, тому учень може забути якісь операції при приготуванні цього блюда. В цьому випадку група може йому підказати, але|та| тільки|лише| за допомогою жестів. Скільки артистизму і вигадка проявляють|виявляють| в цьому випадку учнів! До кожної теми уроку готуємо з|із| учнями перелік блюд української кухні і відпрацьовуємо|відробляємо| з|із| основними блюдами уроку і нові блюда. «Забуті блюда української кухні», «Капризне|вередливе| тісто», «Десерти для тих, хто|КТО| любить|кохає| сир», «Солодкі фантазії», «Зваримо гарбузову кашу», «Овочі це смачно і корисно». Все це дозволяє таким, що вчиться розширити кругозір, знання сприймаються легше, учні зацікавлені новою інформацією про свій предмет і професію, якою вони навчаються|виучують| і, звичайно ж, підвищується культура особи|особистості|. Всі перераховані прийоми зацікавленості і підтримки інтересу на уроці не досягнуть мети|цілі| без емоційного|емоціонального| настрою учнів. Створюється він, перш за все|передусім| доступністю завдання|задавання|. Якщо учень не може вирішити задачу у нього пропадає інтерес до неї. Не менш важливого|поважного| для створення|створіння| потрібного емоційного|емоціонального| настрою з'ясування цінності результатів. Послаблює|ослабляє| увагу учнів і монотонне викладі. Тому прагну до зміни|перерви| виду діяльності що вчаться, до різноманітності методів навчання|вчення| залежно від учбових цілей і змісту|вмісту| уроку, рівня підготовки учнів. Використовую проблемно-пошукові, теоретичні і експериментальні методи, гнучкі методи мотивації, методи диференційованого навчання|вчення|, ролеві і управлінські ігри, інтеграційні (бінарні) уроки, позакласні методи роботи, безліч традиційних методів навчання|вчення|, зокрема із застосуванням сучасних дидактичних і технічних засобів|коштів|. Упроваджую|запроваджую| на уроках п/о комп'ютерні технології, створюємо разом з учнями учбові фільми і презентації. «Приготування пудингу сирного», «Приготування риби фаршированою», «Моя професія-кухар|повар|». Обов'язково відвідую уроки теоретичного навчання|вчення|, де простежую|просліджую| тісний зв'язок в підготовці учнів до занять. Виробниче навчання|вчення| дає багатющий конкретний матеріал для узагальнення на уроках теоретичного навчання|вчення|, для свідомішого засвоєння знань. Основою виробничого навчання|вчення| є|з'являється| продуктивна праця що вчаться, який є джерелом практичних знань служить критерієм об'єктивності і достовірності знань, що отримуються|одержують| що вчаться на уроках теоретичного навчання|вчення|. Самий дієвий |дійовий| засіб|кошт| збудження і підтримки інтересу і уваги на уроці – створення|створіння| проблемних ситуацій. Для проблемної ситуації треба підвести що вчаться до постановки завдання|задачі| і самостійного рішення|розв'язання|. Особливо цінно|коштовний|, коли ініціатива виходить від самих учнів, а майстрові|мастер-штампу| в/н залишається лише перетворити виникле у них питання на проблемну ситуацію. Наприклад, на питання, чому жовтка в яєчні – яєчні з'являються|появляються| при смажінні білі плями, можна дати пряму відповідь. Проте|однак| краще запропонувати відповісти на це питання що самим вчиться. Гідність|чеснота| такого прийому полягає в тому, що учні не тільки|не лише| набувають|придбавають| знань, але і привчаються творчо підходити|пасувати| до своєї спеціальності, механічне запам'ятовування замінюється свідомим вивченням курсу. Проблемна ситуація повинна логічно входити в тему уроку, бути його органічною частиною|часткою|, а не чужорідним елементом. Постановка завдань|задач| повинна враховувати рівень знань і розвиток учнів: рішення|розв'язання| не мають бути надмірно складні або дуже примітивні. Для того, щоб проблемне навчання|вчення| було ефективним, необхідно дотримувати ряд|лаву| правив: По-перше, завдання|задавання| повинне відповідати інтелектуальним можливостям|спроможностям| учнів. Не слід ставити завдання|задачі|, які по плечу що тільки|лише| особливо здатним|здібним| вчиться. По-друге, для вирішення проблеми у|біля| учнів має бути необхідний запас знань. По-третє, необхідно підвести їх до постановки і рішення задачі або шляхом повторного пояснення, або виконанням самостійного завдання|задачі|. Багато часу відвожу для вивчення карт інструкцій, технологічних, роботі зі |із| збірника |збірником| рецептур блюд все це дозволить, при виході учнів на практику професійно|професіонально| орієнтуватися в документації при розрахунку сировини, складанні меню, звітів і приготуванні блюд. У зв'язку з новими стандартами по професії кухар|повар|-кондитер мною розроблені комплексні завдання|задавання| для проведення поетапної атестації учнів по професії кухар|повар| 3 розряду. До перевірочних робіт учні готують папки |папки| з|із| документацією по вивчених за 1 семестр темах. Серйозно і відповідально підходять|пасують| хлоп'ята|хлопці| до свого першого робочого іспиту|екзамена| в наших стінах. Будь-яка робота що вчиться повинна враховуватися і оцінюватися|оцінювати|. Плануючи|планерувати| опит|опитування| що вчиться, потрібно подумати, що перевіряти і як перевіряти. Проведення конкурсів є|з'являється| не тільки|не лише| вихованням любові до вибраної професії і поглиблення знань, але і розвитку відчуття|почуття| колективізму, творчості, пізнавальної діяльності. У перебігу всього учбового періоду моя група бере найактивнішу участь в проведенні групових, ліцейських і міських заходах. У конкурсі «Кращий по професії» серед учнів 1 і 2 курси, перше місце|місце-милю| розділили Костенко Яна і Збарацськая Ірина. У регіональному конкурсі «Кращий по професії» Збарацськая Ірина зайняла|позичала| 3 місце|місце-миля|. Тижні популяризації професії кухаря|повара|, кондитера, КВН між учнями груп кухарів|поварів| і продавців, фестиваль інсценованої української пісні з|із| приготуванням вареників, тиждень «Масниця|масляниця|», з|із| приготуванням млинців і сервіровкою столів, ліцейські і міські ярмарки з|із| приготуванням кондитерських виробів. З початку навчального року що вчаться всіх поварських|кухарських| груп беруть участь у випічці кулінарних і кондитерських виробів, а також привертаємо|приваблюємо| хлоп'ят|хлопців| до обслуговування весільних свят і ювілеїв. Саме тут учні показують свої перші самостійні кроки, свою майстерність, набираються великого досвіду|досліду| у приготуванні, оформленні блюд і закусок, обслуговуванні відвідувачів|візитерів|. В процесі оволодіння професією вчиться доступні всі форми технічної творчості - раціоналізація, удосконалення, винахідливість. Групи, що вчаться, індивідуально або малими групами виготовляють муляжі на виставку технічної творчості на регіональний огляд. Заздалегідь|наперед| є видимими газети, журнали|часописи|, диски, фільми, підбирається матеріал, виготовляються атрибути, деталі потрібні для оформлення муляжу. На уроках, лабораторних заняттях при вивченні тим «Мастика і вироби з|із| неї», «Приготування білкового крему і виробів з|із| нього» під керівництвом майстрів|мастер-штампів| і викладача оформляються муляжі. У 2008 році групою було виготовлено 15, а в 2009 році - | 18 муляжів тортів, які були відмічені на регіональному конкурсі. У квітні -| травні місяці, разом з адміністрацією ліцею проводимо батьківські збори, на яких ще раз підводимо підсумки роботи за минулий період, даємо оцінку готовності групи до майбутньої|прийдешньої| літньої практики, ставимо завдання|задачі|, які необхідно виконати. У бесідах з|із| батьками даю оцінку кожному учневі, чого він досяг за минулий період, його показники по виробничому і теоретичному навчанню|вченню|, суспільній|громадській| роботі і взаєминам в колективі, над, ніж ще попрацювати, чому приділити увагу. Формування професійної самостійності що вчаться починаю|розпочинаю| ще в стінах ліцею шляхом поступової зміни змісту|вмісту|, форм проведення і методів інструктажу з урахуванням|з врахуванням| майбутніх умов навчання|вчення| на виробництві. Учу|вчу| учнів наполегливості і умінню долати|переборювати| виникаючі труднощі. Наскільки добре буде розвинена професійна самостійність учнів, багато в чому залежить тривалість адаптації їх до нових умов роботи на виробничій практиці, швидкому встановленню взаємин в колективі і з|із| друзями по роботі. Перед виїздом учнів на виробничу практику провожу глибокий аналіз всього виробничого навчання|вчення| за рік. У зв'язку з тим, що в даний час|нині| на підприємствах масового живлення|харчування| у малій кількості поступає|надходить| м'ясо тушами і напив тушами, недостатньо були відпрацьовані теми уроку «Механічна і кулінарна обробка передньої четвертини яловичини», «Механічна і кулінарна обробка задньої четвертини яловичини», «Механічна і кулінарна обробка свинячої і баранячої туші». Планую|планерую| ці уроки відпрацювати|відробляти| на літній практиці. Складаю план завдань|задавань| по відробітку|відроблянню| тим з|із| учнями, які мають пропуски|прогалини| в знаннях і по яких темах програми. Складаю графіки переміщення учнів по цехах, перелік блюд, що рекомендується, для включення|приєднання| в меню для відпрацювання |відробляння| розробляю комплексні завдання|задавання| на пробні роботи по кухарів|поварові| 4 розряду. По приїзду групи в пансіонат проводяться збори з|із| адміністрацією і що вчаться, ставляться виробничі і виховні завдання|задачі|, проводяться інструктажі по безпечних прийомах роботи, інструктажі на робочому місці|місце-милі| в цехах і при роботі з|із| устаткуванням|обладнанням|. З перших днів роботи в їдальні пансіонату «Алые паруса|паруси|» групу ділимо на дві бригади. Призначаємо бригадирів, найчастіше бригадири залишаються що ті вчаться, що були вибрані групою на початку навчального року, і вже вели цю роботу на виробничому навчанні|вченні| в стінах ліцею. Згідно графіка переміщення по цехах, розставляємо учнів по процесах. Заздалегідь|наперед| плануємо|планеруємо| і продумуємо, який учень зможе виконати виробниче завдання|задавання| самостійно, а кому|КТО| потрібна буде допомога майстра|мастер-штампу|, щоб подолати|здолати| ускладнення|скруту|, що виникають в процесі роботи. На кожному новому робочому місці|місце-милі| знайомлю учнів з|із| обов'язками роботи в цеху, з|із| устаткуванням|обладнанням|, інструментами, пристосуваннями, організацією робочого місця|місце-милі|, правилами безпеки праці. Інструктаж провожу бригадний оскільки що вчаться, виконавши свою роботу в цеху, допомагають своєму товаришеві. Періодично організовуємо колективні співбесіди зі|із| всіма учнями, або з|із| бригадами. Постійно стежимо за станом|достатком| устаткування|обладнання|, пристосувань, інструментів, за вмістом в чистоті робочих місць|місце-миль|, правильним використанням що вчаться свого робочого часу, типовими випадками браку|шлюбу|. На виробничій практиці навчання|вчення| ведеться у виробничих цехах, на робочому місці|місце-милі|, в процесі приготування блюд. У цьому полягає складність, але|та|, в той же час навчання|вчення| сприяє вихованню у|біля| учнів самостійності, показує значущість їх праці. Бригада, яка заступає на зміну наступного|такого| дня, збирається увечері і розбирає меню. Кожен учень вже знає, чим він займатиметься в перебігу всієї зміни. У їдальні пансіонату «Алые паруса|паруси|» на всіх процесах самостійно працюють що вчаться ліцею під керівництвом майстра|мастер-штампу|. Особливе значення має формування у|біля| учнів самостійності і ухвалення|прийняття| рішень в конкретній виробничій обстановці. У перебігу робочого дня постійно проявляю|виявляю| високу активність як організатор, керівник, наставник і контролер всього процесу. Багато разів обходжу|обминаю| робочі місця|місце-милі|, даючи кожному індивідуальні вказівки, зупиняю роботу, інструктую повторно, допомагаю сама або привертаю|приваблюю| досвідченіших|дослідних| хлоп'ят|хлопців|, якщо бачу, що учень |відчуває| зазнає ускладнення|скрути| у виконанні завдання|задавання| в приготуванні блюд. Даю роз'яснення необхідне для поліпшення|покращання| якості блюд. Прагну вчасно застерегти від помилок і не допустити|припуститися| браку|шлюбу| в роботі. Перші два тижні учні готують п/ф, вироби, блюда безпосередньо під керівництвом майстра|мастер-штампу|. Спостерігаючи за роботою учнів уникаю дріб'язкової опіки. Що надається|робить| хлоп'ятам|хлопцям| допомога має бути педагогічно розумною. В період виробничої практики на підприємстві, коли учні вже мають певний досвід роботи, володіють необхідними знаннями, праця їх набуває|придбаває| більш усвідомлений і творчий характер|вдача|. У цих умовах особливу увагу приділяю формуванню умінь самостійно аналізувати завдання|задавання|, користуватися документацією, свідомо регулювати виробничий процес, вибирати правильні рішення|розв'язання| в реальній виробничій обстановці, самостійно знаходити|находити| шляхи|колії| підвищення якості і продуктивність праці. Крім того в перебігу дня провожу бракераж готової продукції, приготованих блюд, доручаю таким, що вчиться доводити блюда до смаку і виконувати декілька робіт одночасно. Під час виробничої практики відбувається|походить| відпрацювання|відробляння| і поглиблення отриманих|одержувати| знань, умінь і навиків|навичок|. Цей період навчання|вчення| відрізняється високим рівнем свідомості і творчої активності що вчаться в продуктивній праці, і поточний контроль майстра|мастер-штампу| під час роботи направлений|спрямований| на розвиток самостійності в освоєнні техніки і технології, використання передових методів праці, сприяючих підвищенню якості, економії матеріалів, енергії, інструментів. Щодня на вечірніх зборах|зібраннях| підводимо підсумки роботи бригади за день. Заохочення і подяки|вдячності| особливо благотворно діють на учнях, вони м'які, добріше, прагнуть працювати ще краще. Подяки|вдячності| в журналі відгуків|відкликань| говорять про те, що наші зусилля не пройшли |минали| дарма|задарма|. Копітка робота, яка почалася|розпочинала| рік тому, дає добрі результати, до яких ми йшли разом. ВИСНОВОК|висновок| Розглядаючи|розглядувати| проблему «Формування професійної компетентності учнів в період виробничого навчання|вчення| і виробничої практики», зробила висновки|висновки|, що ця тема актуальна не тільки|не лише| на даному етапі, розглядати|розглядувати| її можна і ширше і глибше. У своїй роботі я торкнулася періоду навчання|вчення| учнів за навчальний рік, але|та| можна зупинитися|зупинятися| на будь-якому уроці або на темі. Вимоги до змісту|вмісту| навчальне -| виховного процесу постійно зростають, розширюються і ускладнюються, і щоб|аби| йти в ногу з часом, навчити і виховати в стінах ліцею фахівців|спеціалістів|, що обізнаних свою справу|річ|, мають високу кваліфікацію і виробничу культуру, широкий кругозір, готових завжди творчо виконувати свої обов'язки необхідно учити|вчити| з першого кроку, як тільки учень переступив поріг даного закладу. Список використовуваної літератури К.К.Синельщикова «Виробниче навчання|вчення| кухарів|поварів|» Москва « Вища школа» 1975 А.Г.Соколов, Н.Н.Петухов «Роль колективу учбово-виробничої групи у вихованні учнів» Москва «Вища школа» 1977 І.І.Труханов «Форми і методи навчання|вчення| учнів в умовах производства»Москва| «Вища школа» 1979 Б.И. Адаськин «Мастер- вихователь молодих робочих|робітників|» Москва «Вища школа» 1980 І.П.Позняк, В.В.Малашевіч «Організація і методика навчання|вчення| в профтехучилищах» Мінськ «Вишейшая школа» 1983 |
Орієнтовна схема аналізу діяльності майстра виробничого навчання... Мета: вивчення роботи майстра з керівництва виробничою практикою, здійснення навчальної роботи і надання йому практичної допомоги... |
Актуальність теми вибраної технології. Стан її розробки в науково-методичній літературі Метод проектів можна використовувати у звичайній групі як самостійну (індивідуальну) чи групову роботу студентів упродовж різного... |
ВСТУП Актуальність теми Актуальність теми дослідження визначається ще й тим, що процеси приватизації, реприватизації та купівлі-продажу об’єктів господарювання,... |
ПРОГРАМА ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ з виробничої практики для студентів... Метою виробничої практики є формування системи знань щодо діяльності підприємств, податкових установ, страхових компаній, комерційних... |
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА РОБОТИ Актуальність теми Неможливість одностороннього розв’язання екологічних проблем будь-якою країною та транскордонний характер забруднення навколишнього... |
«Інноваційні технології у професії кухар, кондитер». На семінарі... Тавлено матеріали по організації роботи виробничого навчання і практики кухарів, кондитерів; продемонстроване новітнє обладнання,... |
ПРОГРАМА виробничої ПРАКТИКИ для студентів І V ... |
Формування комунікативної компетенції на уроках англійської мови з теми «Україна» А пише, що вивчення іноземних мов у середніх навчальних закладах має практичну мету навчання учнів мовленнєвої діяльності іноземною... |
Виробнича потужність підприємства Вибір виробничого процесу, як визначальний чинник формування та планування виробничої потужності підприємства |
Гасюк О. О., Степан М. Г. Художнє вишивання Урок з образотворчого мистецтва (6 клас) за технологією особистісно орієнтованого навчання з елементами формування самоосвітньої... |