|
Скачати 35.13 Kb.
|
Заняття « Снід : Знати, щоб вижити» Мета: актуалізувати, систематизувати інформацію щодо ВІЛ. Сприяти усвідомленню підлітками негативних поведінкових факторів як основної загрози можливого інфікування. Зміст тренінгового заняття 1.Привітання . Знайомство (5 хв) Педагог-тренер пропонує учасникам по черзі назвати своє ім’я і розповісти про якийсь свій страх – «чого я боюся». Після цього тренер підводить короткий підсумок: «Страхи бувають різні. «Страх-ратівник», наприклад сигналізує про небезпеку і часто рятує людину. Але є страхи «навіяні» . Такі страхи часто виникають від недостатньої інформованості. Зараз усіх лякають ризиками інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом. Може скластися враження, що захиститися від них неможливо. Це зовсім не так, і на занятті ми розберемося, як уникнути цих ризиків. 2. Прийняття правил роботи групи (5хв) Орієнтовні:
3. Очікування(5 хв) Сьогодні ми поговоримо про те, як передається ВІЛ та СНІД. Чи можна попередити поширення ВІЛ/СНІДу . Далі тренер пропонує учасникам визначити , що вини очікують від заняття , і записати свої очікування на колорових клейких аркушах.Після цього учасники зачитують свої записи і прікріплюють їх на плакат «Наші очікування» 4. Групове обговорення (10 хв) «Що таке у вашому розумінні СНІД? Що вам відомо про СНІД? Як розшифровується скорочення ВІЛ і СНІД? Що може спричинити цю хворобу?» Після короткого обговорення педагог-тренер ознайомлює учнів з матеріалами презентації (Слайд 1-3) 4. Вправа «Міфи і легенди про ВІЛ/СНІД»(10 хв) Мета : закріпити, систематизувати інформацію про ВІЛ /СНІД. Робота в групах. Тренер об’єднує учасників у дві команди і пропонує протягом 5 хв. Ознайомитися із запитаннями (додаток 1). На плакатах записані твердження. Потрібно визначити , які є правильними а які ні. Якщо інформація правильна можна позначити її літерою Ф-« факт», якщо ні – М- «міф». Презентувати відповіді. У разі неправільної чи неточної відповіді педагог-тренер доповнює. 5. Мозковий штурм «Шляхи передачі ВІЛ» (15 хв) Мета: визначити шляхи передачі ВІЛ, та коли ВІЛ не передається. Тренер об’є днує учасників у групи і пропонує записати одній групі, при яких умовах є ризик захворіти на ВІЛ, а другій –коли ризику немає. 6. Інформаційне повідомлення (10 хв) Уявіть: як би ви поводилися, якби дізналися, що близька вам людина інфікована ВІЛ? Це нелегке запитання постає нині перед багатьма людьми. Трагізм ситуації полягає в тому, що не можна повернути все, як було раніше. ВІЛ-інфікована людина розуміє, що вона може заразити рідних, друзів, знайомих. Але ВІЛ –інфікований чи хворий на СНІД - це насамперед людина, наділена такими самими почуттями, бажаннями, надіями, що і здорові люди. Тому основна допомога хворому полягає у психологічній підтримці. Як правило, люди , дізнавшись про хворобу, відчувають потребу поділитись з кимось своїми почуттями, відчути себе не самотнім у боротьбі зі страшною недугою. Та, на жаль, оточення не завжди розуміє це і частіше всього відвертається від ВІЛ-інфікованих, а іноді жахаються їх. 7. Вправа «Що б ви зробили» (20 хв) Учасники поділені на 4 групи. Кожна отримує картку з описом ситуації та відповідає на запитання до них. У процесі обговорення представник кожної підгрупи читає опис своєї ситуації та відповідає на запитання. (Додаток 2) 8. Вправа «Як висловити підтримку і надати допомогу другу» (10 хв) Іноді буває важко висловити підтримку і надати допомогу ВІЛ-позитивним людям, якщо ми не знаємо, як це зробити. Лист Олексія "Мене звати Олексій. Мені 15 років і я щойно повернувся зі школи. Почуваюся добре, але всі знають, що в мене ВІЛ. Більшість однокласників уникають мене. У мене немає друзів. Кожного дня я йду зі школи з опущеною головою. У мене депресія, всі мене бояться і я почуваюся страшенно самотнім. Я хочу мати друга, з яким можна було б поговорити. Давайте спробуємо підтримати Олексія. На листочках учасники пишуть слова підтримки, пропонують дружбу…. Листочки прикріплюються на ватман у вигляді серця. 9. Вправа «Мій острів» (15 хв) Щоб підняти вам настрій, пропоную об’єднатись у групи і намалювати ваш острів мрій , на який ви візьмете найкраще: улюблених людей, друзів, тварин. І обов’язково придумаєте захист від впливу шкідливих речовин. Кожна підгрупа представляє свій острів. 10. Підсумки (5 хв) Тренер пропонує кожному учаснику відповісти на запитання: що найбільше запам’яталося з сьогоднішнього заняття? Чи справдилися ваші очікування? На завершення тренер бажає щастя, добра і, перш за все, здоров’я. Нехай нікому з вас не доведеться спіткнутися на шляху власного життя, хоч яким би тернистим він був. |
Тема: Знати, щоб передбачити, передбачити, щоб діяти. Мета Стихійне лихо- це надзвичайне природне явище, що діє великою руйнівною силою, завдає значної шкоди, порушує нормальну життєдіяльність... |
Тема. Хата моя, біла хата Україні – тут коріння українського народу. А знати свій народ – це означає знати мамину пісню, що вчить добра і ласки;гарно ставитись... |
Соціальні зміни, що відбулися в Україні викликали необхідність переосмислення... Сьогодні щоб вижити бібліотекам необхідно відмовитися від пасивної стратегії обслуговування і звертатись до активної ринкової політики,... |
Портретний селянський живопис Панаса Ярмоленка, безперечно, явище... Як Панас Ярмоленко, або переїхали з міст і містечок, щоб вижити, заховатися від лихоліть 20-30-их років, як полтавський маляр Григорій... |
Пробудити інтерес до культури українського народу, його декоративно Батьківщини; це знати бабусину вишивку, забуту і розтоптану жорстоким часом; це знати дідусеву казку про правду і кривду |
Продукти харчування «Головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатства, що у тебе в скринях Головним скарбом життя є здоров'я, і щоб його... |
Тематичні та поурочні плани вчителів Для більшої ефективності проведення заняття можна залучати різні цікаві факти, але так щоб вони були зв’язані із вивчення предмету.... |
Конспект виховної години на тему : «СНІД смертельна загроза людству. Знати, щоб жити» Мета: дати учням елементарні знання про СНІД, основні шляхи зараження цією хворобою, як захиститись від СНІДу, профілактика цієї... |
Психологічна культура юриста Юрист працює серед інших людей. Для того щоб ефективно спілкуватися він повинен вміти володіти психологічними прийомами, розуміти... |
Тема: «Самооцінка і рівень домагань» Особливо якщо врахувати, що ще одну третину свого життя ми проводимо уві сні. Займатися стільки часу улюбленою і цікавою справою... |