План Вправа знайомство «Любительське сімейне фото» 10 хв. Презентація мети і завдань тренінгу 1 хв


Скачати 181.36 Kb.
Назва План Вправа знайомство «Любительське сімейне фото» 10 хв. Презентація мети і завдань тренінгу 1 хв
Дата 14.12.2013
Розмір 181.36 Kb.
Тип Конкурс
bibl.com.ua > Інформатика > Конкурс

Тренінгове заняття

«Вчимося бути толерантними»
З досвіду роботи вихователя ВПУ
План

  1. Вправа – знайомство «Любительське сімейне фото» - 10 хв.

  2. Презентація мети і завдань тренінгу – 1 хв.

  3. Прийняття правил роботи групи – 5 хв.

  4. Вступне повідомлення про Міжнародний день толерантності – 2 хв.

  5. Інформаційне повідомлення «Толерантна людина». Дискусія з приводу почутого - 5 хв.

  6. Вправа «Асоціативний ряд до слова толерантність» - 8 хв.

  7. Робота в малих групах:

а) Вправа «Ярлики» - 10хв.

б) Вправа «П’ять добрих слів» - 7 хв.

в) Вправа «Я …» (висловлювання), «Ти …» (висловлювання) – 10хв.

  1. Прикінцеве слово. Притча про розумного вельможу і мудреця – 2хв.

  2. Підведення підсумків (анкетування) – 10 хв.

Час необхідний для проведення – 1 год. 10 хв.

Кількість учасників тренінгу – 15 осіб.

Кількість тренерів – 1 особа і помічник з числа учнів.
Оснащення:

  1. Конкурс сімейного малюнку «Почути один одного».

  2. Афоризми та висловлювання на тему толерантності.

  3. Таблиці по темі «толерантність».

  4. Фломастери, папір, картинка з пазл, ватман.

  5. Плакат «Правила роботи під час тренінгу».

  6. Плакат «Асоціативний ряд до слова толерантність».

  7. «Корони» - ярлики.

  8. Картки з завданнями до вправи «Я …» (висловлювання).

  9. Анкети.


Мета:

  1. Формувати в учнів навички ефективної комунікації, що мають стати основою попередження негативної поведінки учнів.

  2. Підвищити рівень знань учнів про толерантність, формувати у підлітків коректне ставлення під час спілкування з однолітками.

  3. Вчити учнів спілкуватися толерантно.

  4. Розвивати в учнів навички відповідальної поведінки при спілкуванні.

  5. Формувати емоційно сприятливий клімат у групі, навички толерантності та безоціночних висловлювань, які є основою впровадження безконфліктного спілкування серед підлітків.


Методика проведення тренінгу

  1. Вправа – знайомство «Любительське сімейне фото» - 10 хв.

Мета: познайомити учасників, сприяти згуртуванню групи, створення доброзичливої атмосфери та комфорту під час роботи.

Оснащення: спеціальні бланки, ватман для сімейного фото.

Хід проведення: пропоную учасникам поділитись по принципу улюбленої квітки – «троянда», «гвоздика». Потім кожній «троянді» знайти «гвоздику», але за умови, що цей учасник не сидить поруч. Після виконання завдання кожному учасникові потрібно на спеціальних бланках вказати такі дані про свого «сусіда»:

  1. прізвище та ім’я;_______________________________________________

  2. хобі; ________________________________________________________

  3. відомості про його сім`ю; _______________________________________

  4. випадок з шкільного життя, який найбільше запам’ятався ______________________________________________________________________________________________________________________________

Тривалість виконання завдань – 6 хв. По закінченні учасник, презентуючи сусіда, стає біля нього і кладе руку йому на плече. Інформація про учасників вивішується на ватмані «Любительське сімейне фото».

2. Презентація мети і завдань тренінгу.

Тренер: упродовж заняття, обговорюючи поняття «толерантність» та інші питання і проблеми ми будемо виконувати різні форми роботи своєю великою сім’єю. А щоб уникнути сімейних конфліктів, необхідно розробити й прийняти «Правила роботи під час тренінгу» тобто своєрідний «Сімейний статут», що закріплюватиме правила поведінки та права «членів сім`ї».

3. Прийняття правил роботи групи «Сімейний статут» - 5 хв.

Мета: сприяти згуртуванню групи, створенню доброзичливої атмосфери та комфорту під час роботи .

Оснащення : заздалегідь прикріплений на видному місці ватман, фломастери.

Хід проведення : методом мозкового штурму учасники вносять свої пропозиції. Тренер враховує їх та на основі представлених учасниками ідей пропонує їм виробити загальні правила роботи в групі (не більше 10).

Орієнтовними правилами можуть бути такі:

  1. Один говорить всі слухають.

  2. Поважати думку кожного мовця (не перебивати).

  3. Не критикувати один одного.

  4. Говорити тільки від свого імені.

  5. Обговорювати дії людини, а не людину.

  6. Тактовне (толерантне) ставлення один до одного.

  7. Визнавати право людини відрізнятися від тебе.

  8. Звертатися один до одного по імені.

  9. Добровільність, активність у розмові .

  10. Конкретність , лаконічність , відвертість у відповідях.

Основні правила мозкового штурму:

  1. Критика чи осуд забороняється.

  2. Заохочуються стихійність і свобода.

  3. Бажаною є кількість, а не якість.

  4. Заохочуються комбіновані, удосконалені ідеї.

4.Вступне повідомлення про Міжнародний день толерантності – 2хв.

У 1995 р. на 28–й сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО її учасники проголосили 16 листопада Міжнародним Днем толерантності і прийняли «Декларацію принципів толерантності». Відтоді цей день щорічно відзначається в країнах - членах цієї організації.

Готуючись до відзначення цього дня ми з учнями провели анкетування на тему толерантності. Виявилося, що учні чули слово толерантність, але не всі знали його значення.

Потім ми провели конкурс сімейного малюнку «Почути один одного», метою якого було зобразити толерантність саме в сім`ї.

Кращі малюнки є в аудиторії:

- Сім`я без насильства.

  • Толерантність врятує сім`ю.

  • Щоб дитина виросла людиною, потрібен мир.

  • Шляхи вирішення проблем.

  • Не заперечуй, а розумій.

Чому ми сьогодні говоримо про толерантність? Тому, що це питання актуальне і перспективне. Тому, що вміння людей поводитися толерантно забезпечує успіх у спілкуванні, розумінні один одного. Тому, що ще не всі учні орієнтуються у цьому понятті, а Вам, молоді, в майбутньому визначати долю людства, пропагувати такі поняття як терпимість та ненасильство.

  1. Інформаційне повідомлення «Толерантна людина».(поняття для засвоєння підлітками). Дискусія з приводу почутого – 5-хв.

Використовується таблиця «толерантна людина».

У наш час толерантність розуміється як:

- тактовне ставлення один до одного;

- визнання права інших людей на власні думки та погляди;

- відмова від домінування, визнання рівності;

- сприйняття інших такими, якими вони є та взаємодія на основі згоди;

- визнання права людини відрізнятися від тебе;

- сприйняття вірування іншої особистості;

- сприйняття культур іншого світу;

- довіра, повага, рівноправність;

- бути терпимим до чужих думок, поведінки;

- співчутливість, здатність до примирення.

Толерантність не означає терпиме ставлення до несправедливості, відмова від своїх переконань. Це означає, що кожен може дотримуватись своїх переконань і визнає таке право за іншими. Отже, толерантна людина – це громадсько свідома людина, яка тактовно ставиться до інших, вміє у спілкуванні уникнути мовної бійки, запобігає конфліктам.

Дискусія з приводу почутого:

  1. Що нового, раніше невідомого, ви дізналися з повідомлення?

  2. Чи багато в нашому гуртожитку толерантних учнів?

  3. Які якості характерні толерантній особистості?

  4. Які якості характерні нетолерантній особистості?




  1. Вправа «Асоціативний ряд до слова толерантність» - 8 хв.

Мета: розширити зміст поняття толерантності, закріпити та засвоїти його.

Оснащення: аркуш паперу А-1, фломастери.

Хід вправи: на аркуші паперу по вертикалі написано слово ТОЛЕРАНТНІСТЬ.

Учасники називають характеристики людини, що асоціюється з поняттям толерантності. Слово починається з літери вертикального ряда.

7. Робота в малих групах

Всі учасники тренінгу діляться на три малі групи по п’ять чоловік по принципу кольорів світлофору: червоний, жовтий, зелений. З метою економії часу, кожна з трьох груп має своє завдання.

а) Вправа «Ярлики» – 10хв. (для учасників першої групи).

Мета: дати можливість учасникам відчути переживання, які виникають під час невербального спілкування, коли їх змушують діяти відповідно до стереотипів.

Оснащення: 1. Три набори розрізаних картинок.

2. Три набори «Корон». На кожній короні написаний один з виразів:

будь похмурим, посміхайся мені, корчи мені гримаси, ігноруй мене, жалій мене.

Хід вправи: 1. Кожному учаснику тренер надіває на голову корону таким чином, щоб той не бачив, що на ній написано.

2. Завдання: за 5 хв. скласти картинку з пазл, але звертатися один до одного, щоб взяти пазл так, як написано на його «короні».

3. Через 5 хв. усі учасники групи по черзі, не знімаючи «корон», відповідають на запитання тренера «Чи сподобалось Вам, коли з Вами спілкувалися таким чином?»

Висловлюються всі учасники. Потім пропоную зняти «корони» і вийти із своїх ролей.

Запитання для обговорення - 5 хв.

  1. Чим у реальному житті можуть бути «корони»?

  2. Як впливає наявність подібних ярликів на спілкування?

  3. Як часто ми стикаємося з ситуаціями навішування ярликів?

  4. Як Ви почувалися в реальному житті, коли хтось навішував на вас ярлик?

  5. Як можна змінити чиєсь уявлення про Вас?

  6. Звідки ми беремо наші уявлення про інших?

  7. Чи легко позбутися ярлика, коли його вже навішано? Як це зробити?

б) Вправа «П’ять добрих слів» - 10 хв. (для учасників другої групи)

Мета: підвищити самооцінку, дати можливість зробити приємне іншій людині.

Хід вправи: кожен з учнів має обвести руку на аркуші і на малюнку долоні написати своє ім’я. Аркуш передається по колу. На кожному пальці намальованої долоні потрібно написати щось приємне, комплімент, рису власника долоні.

Наприклад: ти дуже добрий, у тебе така мила посмішка.

Коли аркуш повертається до власника, тренер забирає малюнки і зачитує написане. Група повинна здогадатися кому вони призначені. Наприкінці заняття учні забирають аркуші із своїми долонями.

в) Вправа «Я …» (висловлювання). «Ти …» (висловлювання) – 10 хв.

Вправу виконують учні третьої групи.

Мета: навчитися толерантно висловлювати свої негативні почуття, не принижуючи іншої людини.

Хід вправи: тренер пояснює різницю між «Я…»(висловлюванням), «Ти …» (висловлюванням).

При спілкуванні важливо вміти проявляти толерантність. В конфліктній ситуації, коли людина переживає сильні негативні емоції, з’являються проблеми з їх вираженням. Тут є важливим усвідомлення своїх почуттів і здатність сказати про них партнеру. Цей спосіб самовираження і називається «Я …» (повідомлення). Це усвідомлення та проголошення власного стану, викликаного неприємною ситуацією, що склалася, не принижуючи іншу людину.

Наприклад порівняємо : «Я дуже хвилююсь коли тебе нема дома о 10- й годині вечора» та «Ти знову прийшов додому об 11-й вечора».

«Я …» (висловлювання) – це безоціночне висловлювання, яке є основою безконфліктного спілкування.

Завдання учасникам групи (на картках): сформулюйте свої звернення до … у формі «Я …» (висловлювання), аргументуючи їх.

  1. Юнак призначив побачення дівчині і на це побачення не прийшов.

  2. Товаришка по кімнаті знову вдягнула твою гарну блузку.

  3. Твої друзі пішли у парк, а тебе не взяли з собою.

Запитання для обговорення:

  1. Які висловлювання ми переважно використовуємо у повсякденному житті?

  2. Чи важко було оперувати « Я …» (повідомленнями)?

  3. Чому це важко було робити?

  4. Що ви відчули, коли до вас звертались з «Я …» (висловлюваннями)?

8. Прикінцеве слово. Притча про розумного вельможу і мудреця «Усе в твоїх руках!» - 2 хв. (розповідає помічник тренера).

Колись давно у древньому Китаї жив дуже розумний вельможа. Весь день він проводив в розмовах з підданими про свій розум. Минали роки за роками … Одного дня дійшов до нього поголос, що в його краях з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Вельможа дуже розлютився, але виду не подав. Він запросив мудреця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве. Якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – я випущу його».

Коли чернець прийшов в палац, то привітавшись, сказав, що готовий відповісти на будь яке запитання вельможи. І тоді, зло всміхаючись, останній сказав: «Скажи –но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве ?» Мудрець трохи подумав і відповів: «Усе в твоїх руках!».

Тренер: отже, лише від вас залежить, чи буде ваша взаємодія з іншими плідною, чи навпаки.

9. Підведення підсумків проводиться у формі анкетування – 10 хв.


Анкета

Ви відвідали тренінгове заняття з теми «Вчимося розуміти та поважати інших». Будь ласка дайте відповіді на запропоновані нижче запитання. Вони допоможуть нам вдосконалити тренінгове заняття для наступних учасників. Вдячні Вам за співпрацю!

  1. Яка інформація була для вас цікавою?

  2. Які вправи та види роботи сподобались вам найбільше?

  3. Які завдання були для вас найважчими?

  4. Яку інформацію, одержану на тренінговому занятті, ви хотіли б передати своїм ровесникам?

  5. Чи намагатиметесь ви після цього заняття поліпшувати свій стиль спілкування з іншими? В чому саме?

  6. Чи зможете ви допомогти своїм ровесникам подолати певні труднощі у спілкуванні з іншими?

  7. На які питання з проблем спілкування ви хотіли б одержати відповіді?

Література

  1. Тренінги спілкування. – К.; Шкільний світ, 2004

  2. І.Г. Бабенко. Соціально – психологічна реабілітація бездоглядних дітей. Вид-во ЖДУ ім. І.Франка , Житомир, 2006

  3. Модуль «Прояви турботу та обачливість». Міністерство освіти і науки України. – К.; 2002

Додаток

Афоризми і висловлювання на тему толерантності.

Якщо дозволяє час, учні зачитують і коментують кілька підібраних заздалегідь афоризмів та висловлювань:

  1. Будь дипломатичним . Це допоможе тобі досягти свого (народна мудрість).

  2. Якщо можеш, будь мудрішим за інших, але не кажи їм про це. (З.Фрейд).

  3. Єдиний засіб виграти у суперечці – уникнути її. (Д.Карнегі).є

  4. Секрет успіху людських взаємовідносин – це здібність прийняти точку зору іншої людини і бачити речі під його кутом зору. (Генрі Форд).

  5. Далеко йде той, хто м’яко ступає. (багатовікова мудрість).

  6. Ми легко вибачаємо собі свої помилки. То чому ж ми жорстокі до помилок тих, хто нас оточує. (Д. Карнегі).

  7. … Можно так удивительно громко молчать,

Так взглянуть, так вздохнуть,

Так чуть двинуть межбровьем,

Так со лба отряхнуть непослушную прядь,

Что покажется речь пустословьем.


ІІІ Прийняття правил роботи групи «Сімейний статут» - 5 хв. Методика «Мозковий штурм»

Правила приймаємо з метою сприяти згуртуванню групи, створенню доброзичливої атмосфери та комфорту під час роботи колективно.

Ресурси: заздалегідь прикріплений на видному місці ватман, фломастери.



  • учні по черзі вносять пропозиції;

  • записують пропозиції на ватмані;

  • знайомлю учнів з правилами мозкового штурму:

  1. Критика чи осуд забороняється.

  2. Заохочуються стихійність і свобода.

  3. Бажаною є кількість, а не якість.

  4. Заохочуються комбіновані, удосконалені ідеї.

Відповіді учнів не коментую і не критикую. Тих, хто не бажає брати участь у вправі, не спонукаю до відповіді.
Правила роботи групи.

1.

Один говорить всі слухають

2.




3.




4.




5.




6.




7.




8.




9.




10






IV Інформаційний супровід – повідомлення учнем на основі газетних джерел про Міжнародний день толерантності – 2 хв.
У 1995 р. На 28 –й сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО її учасники проголосили 16 листопада Міжнародним Днем толерантності і прийняли «Декларацію принципів толерантності». Відтоді цей день щорічно відзначається в країнах – членах цієї організації.

- Аналіз заздалегідь проведеної анкети про толерантність свідчить про те, що учні чули слово «толерантність», але не всі знають його значення. (Анкета до Міжнародного Дня толерантності).

- Презентація проведеного конкурсу сімейного малюнку «Почути один одного» з метою зобразити толерантність в сім'ї – 5 хв.

Називаю кращі малюнки, які є на дошці:

  • Сім’я без насильства.

  • Толерантність врятує сім'ю.

  • Щоб дитина виросла людиною, потрібен мир.

  • Шляхи вирішення проблем.

  • Не заперечуй, а розумій.


Контрольне питання:

«Чому ми сьогодні говоримо про толерантність?» - 7 хв.

Визначення особистого значення питання проводжу за методикою «Асоціативна квітка».

На дошці прикріплюю «серцевину квітки» з питанням.

Кожна група отримує по 4 листки – пелюстки . Після трьох хвилин обговорення, учні пишуть на пелюстках стислу відповідь.

Скіпер групи презентує результат обговорення і прикріплює пелюстки навколо серцевини квітки.

V Іінформаційне повідомлення. «толерантна людина». (поняття для засвоєння підлітками).-2 хв.,

з опорою на таблицю: «Толерантна людина це:»

- тактовне ставлення один до одного;

- визнання права інших людей на власні думки та погляди;

- відмова від домінування, визнання рівності;

- сприйняття інших такими, якими вони є та взаємодія на основі згоди;

- визнання права людини відрізнятися від тебе;

- сприйняття вірування іншої особистості;

- сприйняття культур іншого світу;

- довіра, повага, рівноправність;

- бути терпимими до чужих думок, поведінки;

- співчутливість, здатність до примирення.

Толерантність не означає терпиме ствлення до несправедливості, відмова від своїх переконань. Це означає, що кожен може дотримуватись своїх переконань і визнає таке прво за іншими. Отже, толерантна людина – громадсько свідома людина, яка тактовно ставиться до інших, вміє у спілкуванні уникнути мовної бійки, запобігає конфліктам.
Дискусія з приводу почутого на основі контрольних питань – 5 хв.

1.Що нового, раніше невідомого, ви дізналися з повідомлення?

2. Чи багато в нашому гуртожитку толерантних учнів?

3. Які якості характерні толерантній особистості?

4. Які якості характерні нетолерантній особистості?

5. Практичне завдання: продовжіть заповнювати таблицю протилежних рис людини і зачитайте написане:

Нетолерантна людина

Толерантна

грубий

тактовний












Слідкую, щоб не один і той же учень відповідав, заохочую, щоб всі учні приймали участь, щоб не було пасивних учнів.

VI Вправа «Асоціативний ряд до слова толерантність» - 8 хв.
Проводжу з метою розширити зміст поняття толерантності, закріпити та засвоїти його.

Ресурси: аркуш паперу А-1, маркери.
Етапи виконання:
На аркуші паперу по вертикалі написано слово ТОЛЕРАНТНІСТЬ.

  1. Учасники тренінгу називають характеристики людини, що асоціюється з поняттям толерантності. Слово починається з літери вертикального ряда.

  2. Записують це слово в таблицю.




Т (Тактовність)

О

Л

Е

Р

А

Н

Т

Н

І

С

ТЬ


VII Робота в малих групах.
Всі учасники тренінгу діляться на три малі групи по п’ять чоловік по принципу кольорів світлофору: червоний, жовтий, зелений. З метою економії часу, кожна з трьох груп має своє завдання.

а) Вправа «Ярлики» - 10 хв. (для учасників першої групи).
Вправу проводжу з метою дати можливість учасникам відчути переживання, які виникають під час невербального спілкування, коли їх змушують діяти відповідно до стереотипів.

Ресурси: 1. Три набори розрізаних картинок.

2. Три набори «Корон». На кожній короні написаний один з виразів: будь похмурим, посміхайся мені, корчи мені гримаси, ігноруй мене, жалій мене.
Етапи проведення:


  1. Кожному учаснику тренер надіває на голову корону таким чином, щоб той не бачив, що на ній написано.

  2. Завдання: за 5 хв. Скласти картинку з пазл, але звертатися один до одного, щоб взяти пазл так, як написано на його «короні».

  3. Через 5 хв. Усі учасники групи по черзі, не знімаючи «корон», відповідають на запитання тренера «Чи сподобалось Вам, коли з Вами спілкувалися таким чином?».

Висловлюються всі учасники. Потім пропоную зняти «корони» і вийти із своїх ролей.

Картка контрольних запитань – 5 хв.

Дайте відповіді на питання, які допоможуть Вам підбити підсумки вправи:

  1. Чим у реальному житті можуть бути «корони»?

  2. Як впливає наявність подібних ярликів на спілкування?

  3. Як часто ми стикаємося з ситуаціями навішування ярликів?

  4. Як Ви почуваєтеся в реальному житті, коли хтось навішував на вас ярлик?

  5. Як можна змінити чиєсь уявлення про Вас?

  6. Звідки ми беремо наші уявлення про інших? Чи легко позбутися ярлика, коли його вже навішано? Як це зробити?


б) вправа «П’ять добрих слів» - 10 хв. (для учасників другої групи)

З метою підвищити самооцінку, дати можливість зробити приємне іншій людині.

Ресурси: аркуші паперу, фломастери.

Етапи виконання:


  1. Кожен з учнів має обвести руку на аркуші і на малюнку долоні написати своє ім'я.

  2. Аркуш передається по колу.

  3. На кожному пальці намальованої долоні потрібно написати щось приємне, комплімент, позитивну рису власника долоні.

Наприклад: ти дуже добрий, у тебе така мила посмішка.

Примітка: писати по черзі, поки аркуш не повернеться до власника.

  1. Збираю малюнки і зачитую написане.

  2. Група повинна здогадатися кому вони призначені. Наприкінці заняття учні забирають із своїми долонями напам’ять.


Контрольне питання – 5 хв. Методика «Снігова куля»

  • Чому в учасників цього завдання піднявся настрій?




  1. За бажанням перший учень починає «ліпити снігову кулю», складає речення – відповідь.

  2. Наступний учень має повторити речення дослівно і додати до нього свою відповідь.

  3. Гра продовжується по колу, доки черга не дійде до першого учня – він має повторити всі речення інших і довершити снігову кулю.


в) Вправа «Я …» (висловлювання). «Ти …» (висловлювання) – 10 хв. Вправу виконують учні третьої групи.
Метою вправи є: навчитися толерантно висловлювати свої негативні почуття, не принижуючи іншої людини.

Ресурси: картки-завдання, картки-питання.
Етапи виконання:


  1. Пояснюю різницю між «Я…» (висловлюванням), «Ти …» (висловлюванням).

«Я …» (висловлювання) – це без оціночне висловлювання, яке є основою безконфліктного спілкування.

Наприклад порівняємо: «Я дуже хвилююсь коли тебе нема дома о 10-й годині вечора» та «Ти знову прийшов додому об 11-й вечора».

  1. Учні отримують завдання –картки:

  • Формулюйте свої звернення до … у формі «Я …» (висловлювання), аргументуючи їх.

  • Юнак призначив побачення дівчині і на це побачення не прийшов.

  • Товаришка по кімнаті знову вдягнула твою гарну блузку.

  • Твої друзі пішли у парк, а тебе не взяли з собою.

  1. Обговорюють ситуації.

  2. Формулюють свої звернення до … у формі «Я…» (висловлювання) та кожен учасник підкреслює свою відповідь, потім зачитує її.

Контрольні картки – питання:

  1. Які висловлювання ми переважно використовуємо у повсякденному житті? (коректні, грубі і байдужі, не замислююсь над цим).

  2. Чи важко було оперувати «Я ..» (повідомленнями)? (так, дуже, зовсім ні, не замислююсь над цим).

  3. Чому це важко було робити? (не вмію, не знав як це треба робити, не замислювався над цим).

  4. Що ви відчули, коли до вас звертались з «Я …» (висловлюваннями)? (відсутність негативних емоцій до себе, усвідомлення стану людини, яка говорить, відсутність приниження).

  5. Чому ви навчилися під час виконання вправи? Аргументують звернення.



VIII Прикінцеве слово. Притча про розумного вельможу і мудреця «Усе в твоїх руках!» - 2 хв.


  1. Інформативна розповідь учня.

Колись давно у древньому Китаї жив дуже розумний вельможа. Весь день він проводив в розмовах з підданими про свій розум. Минали роки за роками … Одного дня дійшов до нього поголос, що в його краях з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Вельможа дуже розлютився, але виду не подав. Він запросив мудреця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве. Якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – я випущу його».

Коли чернець прийшов в палац, то привітавшись, сказав, що готовий відповісти на будь яке запитання вельможі. І тоді, зло всміхаючись, останній сказав: «Скажи – но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав і відповів: «Усе в твоїх руках!».
2. Підсумкове питання: Що означає відповідь «Усе в твоїх руках!». Методика «Ланцюжок».
Учасники висловлюються по черзі

  • Наголошую на тему, що лише від нас самих залежить, чи буде наша взаємодія з іншими плідною, чи навпаки.

Схожі:

План проведення Вступне слово. Оголошення теми, мети, завдань семінару....
«Індивідуальний стиль діяльності педагогічних працівників щодо організації виховного впливу на учнів»
Введення групи до теми тренінгу та надання необхідної інформації
Далі дається План-графік роботи під час тренінгу: час проведення тренінгу, перерви тощо
План Шлюбно-сімейне право України: поняття і предмет правового регулювання...
Крім того, шлюбно-сімейне право України регу­лює відносини усиновлення (удочеріння), опіки й піклування і т д
План-конспект Розді л: Основи телекомунікацій. Тема: Проектування та створення локальної мережі
...
Вартість 1 фото з фотоархіву УНІАН для фотовиставки
Принцип формування: орієнтовно третина фото береться з фотоархіву УНІАН (210 тисяч фото), третину надає Замовник, ще третина знімається...
Сімейне законодавство
Сімейне право України – сукупність правових норм, які регулюють майнові та особисті немайнові правовідносини осіб в сфері їх сімейного...
КАРТОЧКА НАУЧНОГО СОТРУДНИКА для размещения на официальном сайте ИнБЮМ Фото
Фото – Поликарпова Г. Г. в формате jpg разрешением не более 200 dpi. В присоединенном файле (PolikarpovGG)
2. 1 вправа 6
ТЕМА: 1 вправа 6 Дії газодимозахисника при несправностях у протигазі. Надання першої долікарської допомоги газодимозахиснику під...
Тема: «Історія і фольклор». Цілі
Актуалізація опорних знань, повідомлення теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Перелік основних видів роботи студента-практиканта згідно програми...
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка