6 клас (п’ятий рік навчання, 3 години на тиждень)
|
№ та дата
|
Зміст урокy
|
Мовленнєві зразки
|
Лексичний матеріал
|
Граматичний матеріал
|
Читання
|
Аудіювання
|
Мовлення
|
Письмо
|
Фонетика
ка
|
Дом. завд.
|
І семестр Introduction
|
1
|
Introduction. Hello Again!
|
What's your name in English? What do you like doing?
|
English and
Ukrainian names
|
Possessi-ve case of the noun
|
ex. 1, p.4
|
Ex 1a, p. 4
|
ex.2,4, p.5
|
ex. 3,5, p.5
|
[ æ ]
[ ei ]
|
ex.1,2,5 p.4-5
|
2
|
Країни та
національно
сті
|
What language do they speak in Canada? What foreign language does N. study at school?
|
Сcountries and
nationalities
|
Present Simple
|
ex.4, p.5
|
|
ex.1,5, p.6
|
ex.2,3, p.6
|
[ e ]
[ i: ]
|
ex 3,4, p.6.
|
3
|
Особиста інформація
|
The man with blond hair is my mother's brother. My niece is a pretty little girl with blue eyes.
|
relative,
niece,
relations
hip,
nephew,
roots,
husband
wife
|
Спеціальні питання
|
ex. 1,3 p.8
|
|
ex.2,5, p.8
|
ex.3,
p. 8
|
[ ɔ ]
[ɔu ]
|
ex. 3, p. 8.
|
4
|
Вчора. СьогодніЗавтра
|
|
|
Порівнянн я часових форм дієслова: Past Simple, Past Continuous Some any
|
ex. 1,2,3,
p.10
|
|
ex.4, p.11
|
ex.5, p. 11.
Ex. 6-7, p. 11
|
[ju: ]
[ Λ]
|
ex.3, p.10.
|
Тематика спілкування «Нам потрібна інформація ». We Need Information . Unit 1
|
|
|
5
|
Джерела
інформації
|
Let's try to do it. Why don't we use the Internet? We can call it... I think...is better. I think... it's a good idea.
|
advice, to advise, a column, to suggest, a heading, a library, a subject, history, give advice, geography
|
|
Ex. 1, p. 12
|
Ex 1, p. 12
|
Ex 2, p. 12
|
Ex 3, p. 13
|
[ ð ]
[ Ɵ ]
|
вивчити лекси
ку
Ex . 1,2 p. 12
|
6
|
Корисні поради
|
You’ll need
You should
What about
|
|
|
Ex 4 p. 13
|
School project
|
Ex 6, p. 13
|
Ex . 3, p. 14
|
[ au]
[ai]
|
Ex 4,5, p. 13
|
7
|
Що ми маємо робити
|
I’m cold. I have to find some information
|
To explain, to throw, meaning
|
Modal verbs
|
Ex.2, 5, 6, p. 15
|
|
Ex. 4, p. 15
|
Ex 1, p. 14
|
[ r]
|
Ex . 5, p. 15
|
8
|
Бібліотеки
|
You should have some… to use the
|
Dictionary, librarian, reference, university, ancient, to appear, to store to
|
Modal verbs
|
Ex 1, p.16
|
Ex 1a, p. 23-24
|
Ex 3.4, 5, p16-17
|
|
[f]
[v]
|
Ex. 6 p. 17
|
9
|
Електронна пошта
|
I’d like to share my experience of…
|
To be keen on, be good at, be crazy about, be fond of, be interested in
|
The prepositions
|
Ex 1 p. 18
Ex 5 p. 19
|
Talking about hobbies
|
Ex. 3, 4, 5 p. 16-17
|
ex . 6, p. 19
|
[u: ]
|
Ex. 2,3, p. 19
|
№ та дата
|
Зміст урокy
|
Мовленнєві зразки
|
Лексичний матеріал
|
Граматичний матеріал
|
Читання
|
Аудіювання
|
Мовлен
ня
|
Письмо
|
Фонетика
|
Дом. завд.
|
10
|
Комп’ютер у нашому житті
|
I have computer studies at school
|
Website, screen, keyboard, mouse, button
|
|
Ex 2,3, p. 21
|
Ex 1b,2a, p. 20
|
Ex 1a ,4, 5, p. 20-21
|
|
[I ]
[i:]
|
Ex 3,4, p. 21
|
11
|
Нас запрошує казка
|
Everyday … when the story was… the next day …
|
To giggle, to break out laughing
|
The tenses of the verbs
|
ex 1, 2, p 22-23
|
|
ex 3,4, p 22-23
|
|
[ k ]
[ g ]
|
ex 2, 3 p 22-23
|
12
|
Як розуміти нові слова
|
How many/much… have you got?
|
Noun, article, verb, adverb, adjective, preposition
|
Determiners much/many/a lot of
The forms of the verb to be
|
ex 1, 2, p 24
Ex 4, p. 25
|
|
ex 3, p 25
|
|
[w], [v]
|
ex 2, 3 p 25
|
13
|
Корисні поради
|
Revising
|
Revising
|
The tenses of the verbs
|
|
The dialogue “Plans for the evening”
|
Ex 2,3, 4, 5 p. 26-27
|
A project p. 27
|
[f]
[v]
|
Make up a project
|
14
|
Пошук інформації.
|
Контроль компетент-ності
|
|
|
|
|
|
Test
|
[u: ]
|
Revise p. 12-27
|
|
чення
|
|
|
|
|
|
|
|
[I ]
[i:]
|
Тематика спілкування «Шкільне життя ». Unit 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15
|
Шкільне життя
|
We’ve got to hurry. It’s ten to nine.
|
School, subjects, to hurry, to be afraid of, Lazy bone! I hope so.
|
Present Perfect
|
Ex 1, p. 28
|
Ex 1b, 2 p. 28
|
E
|
|
[ k ]
[ g ]
|
Ex. 1,2, p. 28 вчити слова
|
16
|
Шкільні справи
|
Have you written English?
|
|
Present Perfect
|
Ex 3 p. 29
|
|
Ex 4 p. 29
|
|
[ ei ]
|
Ex. 3, p. 29
|
17
|
Цікаве життя після уроків
|
She has just come in.
|
Before, interrogative
|
Present Perfect
Interrogative sentences
|
Ex 1, 2, p. 32-33
|
|
Ex . 3, p. 31
|
ex 1-2, p. 32-33
.
|
[ ʒ ]
|
Ex.3, 4, p. 31
|
18
|
Міжнародний фестиваль
|
I have never been/seen/ had…
|
Activity, exhibition, fashion, orchestra, principal, to perform, to hold, to serve food
|
Present Perfect
|
Ex 1, p. 32
|
|
Ex 2, 3, p. 33
|
Ex. 4, p. 33
|
[ dʒ ]
|
Ex. 2, 4, p. 33
|
19
|
Шкільне життя
|
Anyway, I think, I am lucky to study here
|
Assembly hall, canteen, court, gym, science lab, excellent, to allow, to decide, to be (not) allowed
|
Modal verbs
|
Ex 1, p. 34
|
|
Ex 2, 3 p. 35
|
Ex. 4, p. 35
|
[ ɛə ]
|
Ex. 4, p. 35
|
20
|
Урок англійської мови
|
What is the most difficult point in learning foreign languages?
|
Composition, conversation, culture, literature, to support
|
The tenses of the verbs
|
Ex 2, p. 36
|
Ex 1b, p. 36
|
Ex. 4, p. 37
|
Ex. 4b, p. 37
project
|
[ t ]
[ dʒ ]
|
Ex. 2, 4, p. 37
|
№ та дата
|
Зміст урокy
|
Мовленнєві зразки
|
Лексичний матеріал
|
Граматичний матеріал
|
Читання
|
Аудіювання
|
Мовлення
|
Письмо
|
Фонетика
|
Дом. завд.
|
21
|
Нас запрошує казка
|
|
|
The tenses of the verbs
|
Ex 1, p. 38
|
|
Ex 2 p. 39
|
Ex 3 p. 39
|
[ Ƞ ]
|
Ex 2, 3 p. 39
|
22
|
Підсумки робочого дня
|
What games have you played today?
|
To win a prize, a composition
|
Present Perfect
Special questions
|
Ex 1, p. 40
|
|
Ex 2,4 p. 40
|
Ex 3, 5 p. 40-41
|
[ s ]
[ z ]
|
Ex 6, p. 41
|
23
|
Розклад занять
|
How many lessons have you got on Monday?
|
|
Present Perfect
Special questions
|
Helpful Tips, p 43
|
The dialogue “Time table”
|
Ex 1, 2, 4 p. 42
|
Ex. 3, p. 42
|
[ iə ]
[eə ]
|
Ex 2, p. 42
|
|
24
|
Шкільне життя
|
Контроль компетент-ності
|
|
|
|
|
|
Test
|
|
Revise p. 28-43
|
|
|