|
Скачати 112.66 Kb.
|
Прилепська В.В. Заступник директора гімназії№27 м. Запоріжжя КАДРОВІ АСПЕКТИ ОСВІТНЬОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ( за програмою «Творчість. Компетентність. Результат») Посередній вчитель викладає, гарний вчитель пояснює, видатний вчитель демонструє, великий вчитель надихає У.А. Уорд Практичний досвід, спостереження та дослідження, які було накопичено в гімназії розглянуто через призму формування сучасної школи через розвиток життєвої компетентності дитини у проектній діяльності, надання учням знань для вирішення проблем, а не знань на всяк випадок, - все це стало ключем для акумулювання методичних та практичних напрацювань щодо Моделі компетентнісно спрямованого навчання в ЗСГГ №27 “Школа професійної кар’єри та компетентності учнів”, трансформувалося пізніше у Програми, почало удосконалюватися та набувати авторського стилю, власного бачення пріоритетів розвитку сучасної освіти. Професійність організаційних підходів до впровадження менеджменту освітніх процесів проявляється у всіх аспектах організації управлінської діяльності гімназії, а впровадження профільного компетентністно спрямованого навчання виступає фактором, який визначає успіх гімназії у відповідності до якості надання освітніх послуг соціальному запиту держави.Відповідно до цього, в основу управлінської роботи гімназії покладено дитиноцентризм, як провідний принцип прогнозування, моніторингу, розвитку та модернізації всіх ланок нашого навчального закладу. Управління освітніми процесами здійснюється під девізом: “Всі зміни – на користь дитини!”. Таким чином, по-перше, сучасна суспільно-державна модель управління школою передбачає залучення до управлінських процесів широкого загалу педагогічної громадськості, батьків, громадських організацій. По-друге, формування ринкових відносин у суспільстві впливає на школу, результатом чого стали звичайними такі поняття, як освітні послуги, конкуренція між навчальними закладами, і відповідно це зумовлює необхідність опанування менеджменту та маркетингу освіти. По-третє, змінюються навіть традиційні функції управління школою: контроль і керівництво поступаються місцем прогнозу, моніторингу, аналізу. Управлінська ланка гімназії має чіткі критерії оцінки роботи закладу, які розроблено на підставі чинних нормативно-правових документів. Якісний рівень такого вимірювання зумовлюється певним діагностичним забезпеченням. Критерії самооцінки діяльності гімназії І. Забезпечення умов для одержання кожним гімназистом повної загальної середньої освіти:
ІІ. Рівні формування навчальних компетенцій учнів. ІІІ. Робота з обдарованою молоддю:
IV. Стан здоров’я та рівень фізичної підготовленості учнів. V. Рівень системи виховної роботи:
VI. Рівень роботи з кадрами:
VII. Організація роботи з батьками:
VIII. Показники рейтингової системи щодо вступу учнів до першого класу гімназії. IХ. Показники соціальної адаптації та післягімназичної освіти випускників, рівень вступу до ВНЗ. Х. Рівень професіоналізму управлінської ланки гімназії №27:
ХІ. Проектування параметрів особистості випускника гімназії відповідно до базових компонентів:
В цілісному розумінні параметри особистості, що зберігають свою актуальність довічно, складаються з базових компонентів. Система роботи з реалізації напрямків діяльності дає позитивний результат тоді коли сукупність методів керування та послідовність дій учасників управлінської ланки працюють за певною технологією. Технологія управлінських дій команди керівників суспільно-гуманітарної гімназії №27 відповідає основним функціям сучасного освітнього менеджменту (мал. 1.1). Функції менеджменту в освітіМал. 1.1 Чітке та послідовне виконання управлінських функцій сприяє чіткому функціонуванню системи управління педагогічними кадрами в межах «Технології ефективної діяльності закладу». Запропонована структура системи управління педколективом є авторською і розроблена заступниками директора Прилепською В.В. та Ленченко О.В. (додаток 1).Провідним мотивом Державної національної програми “Освіта. Україна ХХІ ст.” є ідея випереджуючого розвитку освітньої системи, яка передбачає створення атмосфери педагогічного партнерства, якнайсприятливіших умов для творчого самовираження і самореалізації педагогів. Втілення в життя цієї ідеї неможливе без роботи над формуванням яскравої особистості педагога-фахівця. Головним завданням гімназії як закладу нового типу є турбота про постійне підвищення якості навчально-виховного процесу, розвиток творчого потенціалу кожного вчителя і колективу в цілому. Розв’язанню цього завдання сприяє оптимальна модель внутрішньогімназичної методичної роботи, модернізація науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, система нарощування і оновлення фахових знань, продукування нових педагогічних ідей і технологій, вивчення, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду. Управлінська діяльність гімназії здійснюється відповідно до вимог системного моніторингу кадрового забезпечення, який дозволяє зробити висновки наскільки кількісний і якісний склад педагогічних працівників відповідає вимогам щодо школи нового типу (більшість членів педагогічного колективу гімназії – високопрофесійні, творчі і активні педагоги, здатні до втілення інновацій) та дозволяє успішно виконувати навчальний план і програми, кваліфіковано забезпечувати навчально-виховний процес. Серед основних стратегічних завдань кадрової політики в гімназії чільне місце посідає формування особистості вчителя в професійній діяльності, яка спроможна відродити національну самосвідомость, виховувати носіїв національної та людської гідності, патріотів, творців матеріальних та духовних цінностей. У цьому напрямку адміністрація гімназії в роботі з вчителями ставить такі завдання:
В гімназії відпрацьована система моральних вимог, що висуваються до вчителя за його відношенням до самого себе, до своєї професії, до дітей та до всіх інших учасників навчально-виховного процесу. Система базується на комплексі правил, які регламентують поведінку вчителів у конкретних ситуаціях і обставинах та спрямована на організацію ефективної взаємодії в суб’єкт-субєктних системах “вчитель ↔ учень”, “вчитель ↔ учнівський колектив”, “вчитель ↔ батьки”, “вчитель ↔ вчитель”, «вчитель ↔ адміністратор”. Очікуваним результатом по реалізації системи моральних вимог є:
створення психологічного комфорту в навчальному закладі, виконання ст.35 Закону України “Про освіту», запобігання конфліктним ситуаціям між учасниками навчально-виховного процесу;
зворотній зв’язок між ними (коли учень виконує вимоги, які ставлять перед ним, коли виникає відчуття причетності до процесу творчості, успішності власної діяльності);
працездатності, інтелекту, взаємоповаги. Успіх дитини в компетентністному полі профільної освітньої технології Стратегія управління освітніми процесами в гімназії №27 базується на розумінні того, що особистісний фактор є головним елементом успішної реалізації освітніх та виховних програм та основною рушійною силою розвитку освіти в цілому.Тобто особистість вчителя визнається головним елементом активів нашого навчального закладу. Таким чином, мотивація педагогічного колективу і зацікавленість педагогів у творчої ефективної професійній діяльності розглядається керівництвом гімназії як основний критерій самооцінки зусиль і досягнень. При такому підході удосконалення системи мотивації педагогічного колективу входить у число першорядних задач керівництва, а процес створення ефективної системи мотивації розглядається серед ключових процесів, що впливають на якість освітнього процесу (мал. 2.2). Основні напрямки діяльності керівництва зі стимулювання педагогічного колективу представлені в Мотиваційній програмі у вигляді номінацій премії «Інтелект гімназії» (таблиця 2.1). Підготовка до проведення церемонії включає визначення трьох номінантів з кожного напрямку. До цієї діяльності, крім адміністрації, підключені керівники методичних об’єднань та атестаційна комісія гімназії. Премія «Інтелект гімназії» вручається щорічно в урочистій обстановці. Метою проведення цього традиційного загальногімназичного свята у формі церемонії вручення премії «Інтелект гімназії» є підведення підсумків роботи за рік і заохочення кращих педагогів гімназії за досягнення в професійній діяльності. Таблиця 2.1 Номінації щорічного рейтингового конкурсу ”Інтелект гімназії” серед працівників педагогічного колективу Запорізької суспільно-гуманітарної гімназії №27
Керівництво гімназії використовує переважно демократичний стиль управління, шукає нові форми ефективної роботи з педагогічним колективом, аналізує пропозиції всіх учасників навчально-виховного процесу, постійно прагне до ефективної взаємодії в системі “адміністратор-педагог” для розв’язування різних актуальних та перспективних завдань розвитку та функціонування освітнього закладу. Наочно впровадження такого підходу показано на схемі (мал. 2.2). Канали діалогу в системі «персонал – керівництво»
нарада при директорі нарада керівників методичних об’єднань педагогічна рада інформаційний супровід навчального процесу проведення традиційних заходів прямі контакти Мал.2.2 Надходження пропозицій учасників навчально-виховного процесу щодо оптимізації освітніх та управлінських програм здійснюється за двома каналами пропозицій:
Педагогічний колектив ЗСГГ №27 розробляє проблему життєтворчості та життєвої компетентності учнів протягом декількох років. Цей напрямок діяльності викристалізовано із багаторічного успішного досвіду методичної та практичної роботи всього колективу професійним кредо якого є:
То ж нехай з успіху педагога постає успіх дитини! |
Миколаївська загальноосвітня школа №19 – школа життєвої компетентності Головна мета діяльності МЗОШ №19 – створювати необхідні комфортні умови для виховання і навчання особистості роблячи ставку на розвиток... |
Тип очікуваних навчальних матеріалів Проектні технології спрямовані на стимулювання інтересу обдарованих учнів до повних знань, розвиток дитини через розв’язання проблем... |
«Інтеграція змісту уроків етики та української літератури як дієвий... Практика показує, що оптимальне поєднання змісту предмета етики та української літератури сприяє встановленню ієрархії людських цінностей,... |
Т. Р. Столярчук завідувач Шепетівською районною ... |
Формування соціально-емоційної компетентності молодших школярів Л. В. Виготський). Емоції суттєво впливають на особистість, призводять до формування й закріплення певних емоційних рис, які позначаються... |
Використання інтерактивних методів навчання на уроках хімії та Проблема над якою працюю: Розширення пізнавальної компетентності учнів на уроках хімії та формування навичок навчальної діяльності... |
Доповіді актуальна через недостатню повноту дослідження її аспектів... ДОСЛІДЖЕННЯ ВИРОБНИЧО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАШИНОБУДІВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ВАТ МИКОЛАЇВСЬКИЙ ЗАВОД «КОНВЕЄРМАШ» ТА ЗАХОДИ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ... |
Формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів та вчителів-предметників... Формуючи процес навчання вчителів-предметників інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) через інформаційно-комунікаційну компетентність... |
Мотиваційна готовність дітей до школи Дитина скоро піде до школи Як зробити так, щоб навчання дитини було не просто відвідуванням дошкільного закладу, а дійсно продуктивною... |
Роботи Вихован-ня в учнів цінніс-ного ставлення до себе через призму виховно-го проце-су в навчальному закладі |