|
Скачати 1.56 Mb.
|
Відомості про автора
Упорядник, комп’ютерний набір : Дідук Л.Т. Дідук Л.Т. та творча група класних керівників Виховання в учнів ціннісного ставлення до себе через призму виховного процесу в навчальному закладі Обсяг – 166 с. Збірник містить сценарії позакласних заходів з учнями щодо виховання ціннісного ставлення до себе. Пропонований посібник може використовуватися вчителями загальноосвітніх шкіл, організаторами дитячого дозвілля. Схвалено педагогічною радою Мокрокалигірської загальноосвітньої школою І-ІІІ ступенів . Протокол №1 від 28 лютого 2011 року Зміст Л.Т.Дідук Виховання в учнів ціннісного ставлення до себе через призму виховного процесу в навчальному закладі ...................................... 4 Л.Т.Дідук А на мою думку…………………………………..………. 7 Диспути, дискусії……………………………………………………...10 Л.Т.Дідук Тренінг « Щастя в наших руках»……………………………….........16 Гірніченко О.І., Ми обираємо здоров'я …………………………………………………... .22 Шуміленко Н.А Здоров’я – головне багатство. ……………………………………….…..34 Захарченко Т.В Народнi традицii здорового способу життя……………………….. 52 Шиятий І.П. Українські історичні постаті в піснях……………………………….68 Шайда Н.М Хай оживає істина стара: людина починається з добра…………………………………………………………….……..83 Коваленко Л.Б Про дружбу і вміння дружити. ………………………………….. 94 Коваленко Л.Б Доброту якщо посієш, збереш гарний урожай…………………104 Полякова Т.О Книга – мій друг. ……………………………………………………… 115 Крутогуз Л.М Будь ввічливим. …………………………………………………………....122 Т. М. Школьна Як слід поводитися у храмі? ………………………………….……129 Школьна О.М. Професій є багато на світі…………………..……………………… 138 Л.Т.Дідук Тренінг для батьків учнів початкових класів „Повір в свою дитину”……………………………………………………………...151 Л.Т.Дідук, заступник директора з виховної роботи школи Виховання в учнів ціннісного ставлення до себе через призму виховного процесу в навчальному закладі Виховання і лише виховання – мета школи (І.Песталоцці) Вам ніколи не спадало на думку поставити всім учням одне й те саме запитання: «Чи любиш ти себе?» Впевнена, що і ваші учні відповідять стверджувально «Так». І це не дивно. Адже, як же це, рідного, та не любити? Та коли починаєш мову вести про те, що в тобі подобається, а що не подобається - картина змінюється: до стверджувального «Так!» додається поправка « але». І дійсно, важко дитині об’єктитвно себе оцінити та охарактеризувати, правильно визначити своє особистісне «Я». В одних дітей це обгрунтування буде завищеним, в інших – занижене. Сьогодні важко відшукати такого учня, щоб його «Я - особистість» була ідеальна. Сучасне суспільство вже має нову дитину, що вихована вуличним та віртуальним світом коп’ютерів і телевізорів. Байдужість, жорстокість, егоїзм, відчуття неповноцінності, бездуховність, з ослабленим здоров’ям, низьким духовним розвитком, порушеною психікою. Ось, далеко не ввесь, перелік відпечатку сучасного часу. А звідси і низька успішність, апатія та пасивність до навчально-виховної роботи учня в школі. Ось чому сьогодні кожен педагогічний колектив виокреслює першочерговим завданням виховної роботи в школі ВИХОВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДИТИНИ ДО СЕБЕ. Виробити в дітей активну життєву позицію, зміцнити їх фізично, духовно та психічно – найважливіші завдання педагогів. Через призму виховного процесу проходить становлення маленького громадянина, змінюються його погляди та уподобання. Учень, що активно приймає участь у позакласних та загально шкільних заходах різко відрізняється від пасивного. Виступи на шкільній сцені перед аудиторією дітей та дорослих виробляють багато позитивних якостей: діти стають комунікабельнікабельними, творчими, ініціативними, культурними, артистичними, духовно збагачуються, швидко орієнтуються в різних ситуаціях та знаходять відповідне правильне рішення. Діти, що стають успішними у виховному процесі стараються не відстати і в навчанні. Ставши лідером в одному учень, не усвідомлюючи того, тягнеться і до іншого. Не відкрию нове, коли дозволю ще раз нагадати, що пуста посудина ніколи не залишається пустою. Вона завжди наповнюється. От тільки від її наповнення буде залежати і наше її сприймання. Отак і з дітьми. Чим наповнили дитячу душу, свідомість найрідніші люди – батьки? Якщо з дитиною постійно спілкуються, грають, вирішують разом проблеми, радяться з нею, люблять її, поважають – така дитина завжди буде успішною. Відсутність цього в житті дітей матиме протилежний результат. Зазвичай діти, що виховувалися самі по собі та мали вуличне та телевізійне виховання в школі мають низьку успішність, неадекватну поведінку та майже повну пасивність у житті класу та школи. Їх важко розворушити, переконати, залучити до активної роботи. А якщо прийняти до уваги, що в більшості таких дітей і батьки мають ворожу позицію до школи, вчителів, майже не приділяють часу та уваги вихованню своїх дітей, то нам, вчителям, дуже тяжко розірвати це замкнене коло втраченості особистостей як дітей, так і батьків. Проте, кожен з нас, педагогів, прагне внести свої корективи в удосконалення та виховання своїх вихованців, вказуючи напрямок руху кожному маленькому кораблику. Звичайно, при цьому, пом’ятаючи слова Сенеки: «Якщо корабель не знає, до якого причалу він тримає курс, то ніякий вітер не буде йому супутнім», постійно формувати внутрішній світ особистого «Я» кожної дитини, вселяти впевненість в собі та усвідомлення корисності в суспільстві. За останні роки всі творчі педагоги, продовжуючи надбання попередніх поколінь, створили цілу систему роботи з дітьми, в основу якої закладена виховна робота щодо ціннісного ставлення до свого «Я». Апробовані позакласні виховні заходи по формуванні фізичного, духовного, психічного, соціального «Я», формування здорового способу життя відшукаєте на сторінках цієї книги. Л.Т.Дідук, заступник директора з виховної роботи А НА МОЮ ДУМКУ… Головна думка при спілкуванні: дитина – рівна нам людина. Так просто. Але визначення цього перевертає душу дорослого і дає щастя дітям. С. Соловейчик Не буду ще раз доводити давно відоме, що в суперечці народжується істина, а та людина, що може чітко висловити свою думку, поділитися своїми спостереженнями, надбаннями та ще й зможе переконати в цінності свого міркування заслуговує поваги та шани. Та не кожній дитині дається досконало оволодіти мистецтвом уміння говорити, висловлювати свою думку, аргументувати та доводити достовірність чи правильність свого судження. Покликання школи - дати не лише міцні знання, а й навчити дитину використовувати їх на практиці в повсякденному житті, цим самим утверджуючи своє «Я». Використовуючи різні форми та методи роботи на уроках вчителі прагнуть, щоб діти добре завоїли матеріал того чи іншого шкільного предмету, в більшості, слухаючи учнівські перекази матеріалу підручника, не приймаючи до уваги її особистісне «Я». Можливо когось і дратує, що учень посмів заявити «А на мою думку…», але я вважаю, що це вже є невеликим успіхом в усвідомленні значимості отого «Я», що має право на утвердженні своєї думки та своєї позиції в житті. Сучасні діти, що проводять багато часу біля телевізорів, комп’ютерів, мобільних телефонів мало читають, в більшості мовчать, не вміють висловити свою думку, чітко розповісти сюжет кінофільму, тощо. Саме виховний процес повинен компенсувати такі прогалини в учнів, навчити висловлюватися, стверджувати та заперечувати, розкривати свій внутрішній світ. Через призму спілкування, диспутів та дискусій в позаурочний час педагог може реалізувати всі плани щодо виховання гармонійно розвиненої особистості. Проведення диспутів під час виховного процесу таке ж необхідне, як і виховні години та години спілкування. Теми підбираються відповідно до тематичних місячників та тижнів і пропонуються класним керівникам до планів роботи. Звичайно, повністю передбачити все не можливо. Часто диспути виникають експромтом, під час обговорення проблемних ситуацій в класі, після проведеної екскурсії, загальношкільного заходу, обговорення поведінки однокласників, моральних вчинків, норм людської поведінки і тому подібне. Від керівника залежить направлення в правильне русло теми диспуту та обговорюваних питань. Заплановані наперед диспути та дискусії частіше оголошуються класними керівниками заздалегідь. Обираються ведучі, які з допомогою педагога готують до питань своєрідні вступи та пропонується дітям питання, що будуть розглядатися під час проведення диспуту і, звичайно, перелік літератури, якщо це необхідно. Класним керівникам необхідно пам’ятати, що теми та питання диспуту, після їх оголошення, вже не потрібно змінювати. А якщо і виникає така потреба, то хай це буде темою наступного диспуту у вашому класному колективі. Під час диспуту важливо виробити і правила їх проведення, що стануть основними орієнтирами під час обговорення. Правила проведення диспуту:
Найчастішими темами диспутів в школі обираються такі, що стосуються ціннісного ставлення учнів до себе, суспільства, родини. Під час проведення диспуту важливо, щоб класний керівник був його невидимим режисером та постановником. Вміле поєднання педагогічної майстерності з педагогічним тактом та етикою дає можливість тактовно виправити, підказати чи направити дискусію в правильне русло. Вчитель повинен добре фіксувати всі відповіді учнів, вибрати головне, найцінніше та підвести дітей до висновку чи аргументовано довести хибність їх думки. Пропоную теми диспутів щодо ціннісного ставлення учнів до себе, що допоможуть вам організувати цікаво і корисно виховний процес у вашому дитячому колективі. ДИСПУТИ ТА ДИСКУСІЇ (Для учнів 5-11класів) Я – гармонійно-розвинена, здорова особистість 1. Чи може бути кожна людина гармонійно розвиненою особистістю в наші дні? 2. А ви самі? Чи можете ви назвати себе гармонійно розвиненою особистістю? Якщо ні, то що цьому заважає? 3. Що можна зробити, щоб кожна молода людина змогла рости духовною і удосконалюватися фізично? 4. Як уникнути негативних проявів та звичок у своєму житті? 5. А якщо вони є – як їх позбутися. Що чекає від нас наша Україна?
Чи готові ви до майбутнього життя?
Моє покоління. Яке воно?
Поспілкуємося про красу
Ти красивий?
Які ми є та яким ми хочемо бачити свого ровесника?
В чому щастя твоє, людино? 1. Який зміст ти вкладаєш в поняття щастя? 2. Життя без праці – дорога в нікуди? 3. В чому, на твій погляд, краса та поезія людських відносин? 4. Про яке щастя ти мрієш? 5. Що означає жити по совісті? Кохання та сім’я
|
Урок геометрії у 7 класі Тема уроку Обладнання: таблиця, рисунки до задач; роздатковий матеріал для парної роботи, групової роботи, тестової самостійної роботи, подачі... |
Методичні рекомендації до виконання контрольної роботи Виконання контрольної роботи студентами заочної форми навчання є складовою частиною навчального процесу, активною формою самостійної... |
План-конспект уроку на тему Тема. Програми-браузери. Правила роботи та налагодження Мета. Познайомити учнів із принципом роботи програми-браузера, правилами роботи з ним, навчити користуватися браузерами, розповісти... |
Планування роботи Аналіз роботи кафедри за 2012 – 2013 навчальний рік. Затвердження плану роботи кафедри на 2013-2014 н р |
Планування виховної роботи класного керівника Основним документом класного керiвника є план виховної роботи. Вiн вiдображає змiст, форми та методи виховної роботи |
УРОК № Тема. Розмічальні роботи. Шаблони та кондуктори. Мета. Ознайомити... Мета. Ознайомити учнів з прийомами роботи з шаблонами, навчити виконувати якісні розмічальні роботи; виховання працелюбності, дбайливого... |
Ажаман Л. В. Миколаєнко А.Є. Технологія обробки тонкого листового металу Посібник містить матеріал про особливості з тонкого листового металу: підготовку інструментів до роботи, прийоми роботи із інструментом... |
Тема: Етапи роботи з ЕККА Мета: познайомити учнів із основними принципами підготовки до роботи ЕККА та основними етапами роботи з ЕККА |
План роботи відділу організаційно-методичної та інформаційно-бібліографічної... Переглянути і відібрати документи для занесення до СКС. Розписувати періодику, збірники, анотувати для поповнення СКС |
Використання інтерактивних технологій у методичній роботі Слід зазначити, що інтеграція традиційних та інтерактивних методів значно підвищує ефективність методичної роботи. Інтерактивні... |