RETRO 2012 < 11 — 16. 06. 12 < Ukraine, Crimea, Parthenit


Скачати 22.46 Kb.
Назва RETRO 2012 < 11 — 16. 06. 12 < Ukraine, Crimea, Parthenit
Дата 21.05.2013
Розмір 22.46 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи




RETRO 2012 < 11 — 16. 06.12 < Ukraine, Crimea, Parthenit

МІМІКРІЯ ЯК СУГЕСТИВНА ТЕХНОЛОГІЯ

КОМЕРЦІЙНОЇ РЕКЛАМИ
Наталья Валерьевна Кутуза

Одесский национальний университет имени И. И. Мечникова

кафедра журналистики

kutuza@i.ua
Комерційна реклама послуговується різноманітними засобами привертання уваги реципієнта, оскільки пересічна людина не витримує надміру такої інформації, «відштовхує» її. Одним із таких засобів виступає мімікрія комерційної реклами під соціальну, тому що основна мета соціальної реклами – не просування / продаж товару, а залучення аудиторії до духовних, моральних цінностей, формування відчуття патріотизму, гордості та любові до рідного краю [див. 2, 199]. Комерційна ж реклама, яка експлуатуючи ці високі почуття, акцентує не на безпосередньому товарі / послузі, а створює «соціальний» ореол повідомлювального, тим самим закладає «необхідні умови для маніпулювання» [1, 96].

Прикладом такої реклами може слугувати серія телевізійних рекламних роликів мобільного зв’язку компанії «Київстар» з провідним слоганом «Поділись любов’ю до України». Транслюючи найвизначніші місцевості, пейзажі нашої та інших країн, апелюючи до відчуття національної гідності, Народний артист України Б. С. Ступка (як головний герой роликів) розповідає про Україну як найкращу державу: Мені пощастило. Я бачив світ. Я бачив величну Амазонку, але подих у мене перехоплює від спокійної величності Дніпра. Я торкався каменів Стоунхенджу та нічого не відчував, лише скелі Димерджі відповідали на мій дотик теплом кримського сонця. Розкіш Версалю вразила мене, та мені більше до вподоби затишна краса палацу в Масандрі. Я бачив ще багато чого. Але я люблю Україну! І вірю – Ви її теж любите!

У кінці голос за кадром: Поділіться любов’ю до України. Заходьте на iloveyouukraine.com.ua. Київстар. З думкою про вас.

Таким чином, маніпулюючи мотивами патріотизму, гордості та ін., реклама мобільного зв’язку «Київстар» наче піклується про ставлення громадян до України, пропонуючи висловити любов до неї. У такому разі реклама сприймається як соціальна, у людини виникають позитивні почуття, емоції, а в кінці, коли позитивне асоціювання відбулося, подається заклик та ергонім, що відразу кваліфікує таку рекламу, як комерційну. Відзначимо також, що безкоштовно «висловити любов» можуть лише абоненти «Київстару», інші ж мають сплатити за послугу, і тоді компанія мобільного зв’язку отримує кошти за послуги, а також має змогу залучити більше клієнтів, якщо ті забажають безкоштовно долучитися до цієї акції.

Отже, мімікрія комерційної реклами під соціальну дає змогу сугестивно впливати на реципієнта за допомогою маніпулювання позитивними емоціями, патріотичними почуттями, відчуттям гордості та любові до рідного краю.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Рюмшина Л. И. Манипулятивные приёмы в рекламе: учеб. пособ. / Л. И. Рюмшина. – М. : МарТ; Ростов н/Д : МарТ, 2004. – 240 с. – (Серия «Журналистика и реклама»).

  2. Социальная реклама / [Л. М. Дмитриева, Ю. С. Бернадская, Т. А. Костылева, С. С. Марочкина, Н. В. Ткаченко] ; под ред. И. Л. Дмитриевой. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2009. – 271 с.



Схожі:

RETRO 2012 < 11 — 16. 06. 12 < Ukraine, Crimea, Parthenit
Розвиток когнітивної лінгвістики вивів на новий рівень дослідження мовної особистості як продуцента дискурсу й носія певного стилю...
RETRO 2012 < 11 — 16. 06. 12 < Ukraine, Crimea, Parthenit
Дослідженням мотиваційних процесів присвячено велику кількість праць як пострадянських вчених так і зарубіжних (Д. Аладько, М. Голєв,...
RETRO 2012 < 11 — 16. 06. 12 < Ukraine, Crimea, Parthenit
Крім того, вони беруть активну участь у подальшому слово- і фразотворенні і, тим самим, адаптуються у словниковому складі мови-реципієнта...
RETRO 2012 < 11 — 16. 06. 12 < Ukraine, Crimea, Parthenit
Вони слугують функціонуванню (нормотворенню, правозастосуванню тощо) та розвитку відповідної національної правової системи, виявляють...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Уміння спілкуватися є свідченням високого інтелектуального рівня, культури особистості, відкриває їй доступ до нових можливостей...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
У цьому аспекті на особливу увагу заслуговують відповідні рекламні слогани, які втілюють головну стратегічну ідею рекламування
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Луцкий институт развития человека Открытого международного университета развития человека “Украина”
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Народна мова – на противагу літературній, жива мова народних мас, відома в усному вживанні, як розмовна мова чи як мова фольклорних...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Використання іншомовленнєвих першоджерел сприяє формуванню тезаурусу студентів, розширенню активного, пасивного та потенційного словнику,...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Якщо взяти це твердження за основу, то текст природною мовою можна розглядати як знак, що виступає у трьох іпостасях: ментальний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка