|
Скачати 21.49 Kb.
|
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine ПЕРСПЕКТИВЫ КОММУНИКАТИВНОГО АНАЛИЗА ХУДОЖЕСТВЕННОГО ТЕКСТА Татьяна Сергеевна Ежижанская Луцкий институт развития человека Открытого международного университета развития человека “Украина” кафедра документоведения и информационной деятельности Луцк, Украина [email protected] Літературознавство, включаючи аналіз окремих творів чи творчого здобутку письменника, сьогодні все частіше визначаються у термінах і поняттях теорії і практики комунікації. Сучасна теорія літератури як частина культури в цілому також переживає етап напруженого пошуку концепцій, здатних адекватно розглядати нові проблеми, які постають перед дослідниками. Тенденція до узагальнення вивчення окремих гуманітарних і суспільних дисциплін висунула відносно новий напрям досліджень – теорію комунікації. Дослідження художніх творів з використанням комунікативних практик дасть можливість по-новому розглянути творчість письменника, побачити нові проблеми під новим кутом зору. У теорії комунікації, яка, у свою чергу, головними своїми здобутками зобов’язана відомим лінгвістам, літературознавцям (зокрема, М. Бахтіну, Ю. Лотману, Р. Якобсону, У. Уко та іншим), закладений великий потенціал для організації міждисциплінарних досліджень. Сама проблема комунікації у літературі стає особливо актуальною у кінці минулого – на початку нинішнього століття, коли теорія комунікації як наука досягла певного рівня розвитку, утвердила свій поняттєвий апарат, розширила сферу впливу на усі галузі гуманітарних і суспільних знань. Сьогодні питанню про проблеми комунікації в цілому й про проблеми комунікації в окремому творі, творчості письменника зокрема приділяється ще не досить серйозна увага у науковій літературі. Разом з тим варто зазначити, що теорія комунікацій – галузь, яка переживає стрімкий розвиток, а тому ряд визначень, понять і концепцій постійно потребують уточнення й уважного критичного аналізу. Комунікативний аналіз сьогодні здійснюється у різних сферах життєдіяльності. Комунікація входить у ряд постійних об’єктів дослідження гуманітарної науки. Без теоретичних знань із галузі теорії комунікації достатньо складно аналізувати і прикладні проблеми (в тому числі розглядати художню літературу). Можна сказати, що далеко не всі літературознавчі проблеми можна пояснити за допомогою комунікаційних категорій. Проте можливості теорії комунікації, комунікаційного підходу до аналізу художніх творів ще недостатньо вивчені й навіть осмислені. Складність процесу комунікації вимагає застосування методів й інструментарію ряду гуманітарних наук і вимагає від фахівця у галузі теорії комунікації широких знань. Літературознавче дослідження проблеми комунікації має міждисциплінарний статус, який потребує поєднання у методологічній базі і в категоріальному апараті ідей і методів, вироблених як у межах теорії літератури, так і в межах інших наук. |
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine Уміння спілкуватися є свідченням високого інтелектуального рівня, культури особистості, відкриває їй доступ до нових можливостей... |
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine У цьому аспекті на особливу увагу заслуговують відповідні рекламні слогани, які втілюють головну стратегічну ідею рекламування |
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine Народна мова – на противагу літературній, жива мова народних мас, відома в усному вживанні, як розмовна мова чи як мова фольклорних... |
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine Використання іншомовленнєвих першоджерел сприяє формуванню тезаурусу студентів, розширенню активного, пасивного та потенційного словнику,... |
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine Якщо взяти це твердження за основу, то текст природною мовою можна розглядати як знак, що виступає у трьох іпостасях: ментальний... |
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine Першочерговою проблемою мотиваційних досліджень термінології є визначення методологічних принципів. На нашу думку, насамперед треба... |
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine Сучасні науковці характеризують цей процес в трьох основних напрямках техніко-технологічному, соціальному та культурному. Тому й... |
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine Вартанов, Милєрсон Дж., В. А. Саруханов. В цьому аспекті на особливу увагу заслуговує реконструкція іміджевих феноменів, оскільки,... |
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine Саме тому важливим завданням є ретельний аналіз сугестивних домінант політичної реклами, що сприятиме оптимізації власне лінгвальних... |
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine Холл 2004, 37]; світ, який лежить в інших просторово–часових рамках [Смущинська 2006, 99; Saka 2007, 22; Widdowson 2007, 26]. Дж.... |