|
Скачати 133.48 Kb.
|
Навчально-методичні матеріали до засідань Євроклубу Львів - 2006 Зміст
1. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРОЕКТ Євроклуб започатковано в гімназії «Сихівська» в межах проекту “Розробка та впровадження спецкурсу “Європейські студії” Відповідно до положень офіційного державного курсу в бласті зовнішньої політики Україна орієнтується на інтеграцію в європейські та трансатлантичні структури. Зокрема, згідно з Указом Президента України “Про затвердження Стратегії інтеграції України до Європейського Союзу” важливим напрямком процесу входження до Європи має стати культурно-освітня інтеграція, яка повинна охопити галузі середньої й вищої освіти, науку, культуру. Відтак, розробка та запровадження спецкурсу “Європейські студії” у гімназії стане дієвим кроком до глибшого розуміння учнями проблеми європейської інтеграції та формування їх орієнтації на європейські цінності. Існує й інший аспект, який посилює актуальність даного проекту. В Україні абсолютно недостатньо фахівців із європейської тематики. (для довідки: в США, наприклад, діє близько 200 Науково-дослідних та освітніх Центрів із європейських досліджень). Підготовка фахівців із єврознавства лише започатковується. Тому, даний проект є елементом довузівської підготовки й профорієнтації саме на цю спеціальність. Актуальності проекту додає ще й та обставина, що в його межах здійснюється впровадження “Навчального курсу “Європейські студії” для шкіл”. Навчально-методичні матеріали спецкурсу, що подаються в модулях базуються на принципах та методології європейського виміру освіти в Україні і враховують сучасні інноваційні погляди на створення ефективного середовища для навчання, тренінгові технології. Водночас, основний акцент проекту спрямований на формування почуття європейської єдності та набуття знань про Європу, адже ми відчуваємо себе європейцями, знаходження спільних цінностей, подібності культур, традицій, усвідомлення спільної історії України та країн Європи, а також на практичне впровадження знань про Європу у форматі позакласної та позашкільної роботи. Фактично, проблема, на розв’язання якої спрямовується проект, полягає у недостатньо цілеспрямованій орієнтації учнів середніх шкіл, так само як і педагогічної громадськості на європейські цінності та ідеологію європейської інтеграції України. Проголосивши європейський вибір, Україна виступила за інтеграцію до європейських структур, поставивши собі за мету набуття повноправного членства в Європейському Союзі. Ці наміри підтримує значна частина українського, при цьому передовсім молодь не бачить альтернативи вступу до ЄС, вимагаючи від уряду та інших владних структур активізації зусиль на цьому шляху. Опитування в усіх регіонах доводять, що молоде покоління позитивно ставиться до ЄС. Водночас, 65-80% опитаних вважають, що отримують недостатньо інформації. Відтак просвітня кампанія щодо європейської політики ставить за мету якомога ефективнішим шляхом розкрити перед молоддю, яка цікавиться політикою, комплексну тему «Європейський Союз», зробити її більш зрозумілою і подолати ще існуючі прогалини у знаннях. Це передбачає здійснення заходів, спрямованих на те, щоб молоде покоління України відчуло себе цілком європейським і було готовим брати повноцінну участь у процесах, що відбуваються на континенті. Метою даного проекту є формування нового покоління європейців, виховання молодих лідерів, розвиток і самореалізація особистості, виховання талановитої молоді, відкриття таланту в кожній дитині. Упродовж терміну реалізації проекту передбачається проведення циклу засідань євроклубу за тематикою спецкурсу з метою поширення та розповсюдження інформації про Європу, європейські країни та Євросоюз, а також інформування про інтеграційні процеси в Європі, засади функціонування Євросоюзу і Ради Європи; організація конкурсів творчих робіт на європейську тематику, конференції, тренінги, розваги, дискотеки, маскаради, святкування Дня Європи, та Дня окремих європейських країн, прослуховування та вивчення народних пісень, вивчення народних танців, перегляд фільмів, театральні вистави, тематичні виставки, організація походів, організація показу моделей національних костюмів і т. д. 2. ЗАГАЛЬНА МЕТА І ЗАВДАННЯ КУРСУ Метою курсу є поширення серед старшокласників комплексних знань про Європу, які необхідні на сучасному етапі громадянину України для існування в європейському співтоваристві, шляхом їх впровадження в навчальновиховний процес загальноосвітньої школи. До головних завдань належить:
Цей курс дає його учасникам нагоду дослідити ключові поняття з європейської тематики та виступати в подальшому її мультиплікаторами в середовищі молоді. Хоча основним методичним форматом є вивчення через практику, коли учасники активно діляться досвідом та допомагають один одному у навчанні, його також можна пристосувати і до ситуації, коли в учасників досить обмежений практичний досвід. Зміст навчальних матеріалів для засідань Євроклубу є комплексом інтегрованих знань на основі яких формуються певні уявлення, вміння, навички щодо функціонування в політичному, правовому, економічному та культурному полі сучасного європейського співтовариства. Він охоплює: •знання про загальнолюдські, національні цінності, поняття про права людини як найвищу цінність; знання про європейські ідеї, про свободу, право тобто філософські знання що допоможуть сформувати вміння для визначення ціннісних орієнтацій, громадянської позиції громадянина; •знання про сучасну Європу, її історію, географічні особливості європейського регіону, про національні та світову культури, про релігійні та мовні особливості, освіту, науку європейських країн вони допоможуть усвідомити полікультурність Європи, взаємозалежність розвитку європейських культур, спільну європейську належність та місце української культури в контексті європейської; •політикоправові знання, тобто усвідомлення таких понять як демократія, тоталітаризм, знання про різні політичні устрої європейських країн, знання про європейське суспільство, його інститути, про роль права в ньому, поняття про міжнародні європейські організації, знання міжнародних законів та знання про європейський суд, що дає можливість сформувати вміння діяти в певному соціумі, брати участь в діяльності міжнародних організацій та асоціацій, орієнтуватися в ідеологічних та політичних течіях європейських організацій, спілкуватися з правовими органами, вирішувати конфлікти згідно з правилами демократичної процедури, вміння поводитися в ситуаціях згідно закону; •соціальноекономічні знання про організацію економічного життя в європейському суспільстві, ринкові відносини, їх особливості в Європі та відповідність ринкових відносин в Україні європейським, знання про фінансові системи європейських країн та інтегративні процеси європейського ринку, що допоможе діяти в умовах вільного ринку, зрозуміти особливості співпраці в міжнародних організаціях і колективах. Засідання Євроклубу орієнтовані як на надбання знань так і формування нової особистісної позиції молоді, що спрямована на здобуття основних умінь:
Європейський вимір інноваційного навчального курсу означає також набуття нових життєвих компетентностей, які вважаються необхідними для кожного сучасного європейця:
Квінтесенцією освітньої спрямованості та психологічного забезпечення європейських студій повинно стати формування особистісного ставлення, що включає:
3. ТЕХНОЛогії навчання, застосовані в проекті Технології навчання складаються з:
Суттєві риси технології навчання, що застосовується в курсі:
Технології навчання спрямовані на підвищення рівня знань, умінь і навичок щодо функціонування в політичному, правовому, економічному та культурному полі сучасного європейського співтовариства. 4. Тематика засідань Євроклубу:
5. Основні методи навчання: До основних методів навчання належать:
6. Ключові елементи організації занять • Ідеальна кількість учасників групи — близько 15 осіб, але вона може коливатись від 10 до 15 учасників. При значному збільшенні групи, затягуються всі вправи; при значному зменшенні — не створюється належна атмосфера. • Проведення семінару в рамках навчального курсу розраховане на команду тренерів, або як їх інколи називають, фасилітаторів, тобто осіб, які полегшують роботу і спілкування. Прийнятна кількість — три, однак може бути і дві, і чотири. Інколи доводиться проводити заняття поодинці. Це набагато складніше для тренера, оскільки може зашкодити динамічності проведення семінару й створити перевантаження для самого тренера. • Тренінг сплановано таким чином, що його важливі заходи забезпечують динаміку функціонування групи та потрібний баланс. Семінар складається з занять, які залежно від аудиторії можна змінювати, однак кожне заняття повинне містити такі основні елементи:
• Основні правила: з ними знайомлять підчас першого заняття. Вони чіткі та подані в письмовому вигляді. Всі групи дотримуються групових норм поведінки. Належна поведінка очікується від кожного учасника. Коли важко дотримуватися правил, їх можна переглянути й обговорити. • Очікування: оскільки емпіричний стиль тренінгових занять є дещо незвичним, дуже важливо, щоб учасники усвідомлювали, чого очікувати від занять, і мали можливість із самого початку висловити свої особисті сподівання й отримати відповіді на запитання. Важливо, щоб учасники погодилися з тим, що необхідно відвідувати всі заняття впродовж усього семінарського періоду. Істотні відхилення від цієї практики зменшать ефективність тренінгів для всіх. • Підготовка розкладу — важливе завдання команди тренерів. Розклад розробляється на базі загальної схеми, проте він гнучкий щодо певних вправ, гри та зібрань, які використовуються. Складаючи розклад, важливо пам'ятати про потребу групи у створенні атмосфери довіри, а також організувати вправи, які б відображали динаміку групи. Слід пам'ятати, що спочатку люди прагнуть висловитись з приводу того, що вони очікують від тренінгу, а під кінець їм потрібно поділитися думками з приводу того, що вони дізналися про себе. • Треба мати «запасні» вправи — короткі й доречні до теми. Це буває потрібно тоді, коли час, призначений для виконання вправи, група використала раніше. 7. Функції та вимоги до діяльності ведучого (тренера) занять в ЄВРОКЛУБІ
8. Засоби фіксації результатів навчання
|
3222 НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ІЗ ЗАГАЛЬНОЇ СТИЛІСТИКИ для студентів... Навчально-методичні матеріали із загальної стилістики / укладач О. П. Садовнікова. – Суми : Сумський державний університет, 2011.... |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ з дисципліни... Правові та організаційні основи безпеки підприємницької діяльності: навчально-методичні матеріали до семінарських занять / Розробник:... |
Гелич Ю. О., Нескороджена Л. Л. Навчально-методичні матеріали з дисципліни «Господарське право» Гелич Ю. О., Нескороджена Л. Л. Навчально-методичні матеріали з дисципліни «Господарське право». К.: НАВС, 201 І. 60 с |
Львів Марков І., єрм. Бойко Ю., Іванкова-Стецюк О., Селещук Г. та ін. На роздоріжжі. Аналітичні матеріали комплексного дослідження / За... |
ВІННИЦЯ 2006 НСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ БАНКУ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ З НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ |
НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ВНУТРІШНІХ СПРАВ НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ... Братасюк М. Г. – професор кафедри загальноправових дисциплін ННІПП НАВС, доктор філософських наук, професор |
ВИКЛАДАЧ ТОДОРОШКО Т. А «Актуальні досягнення юридичної науки в ХХІ столітті» Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. Вибрані найкращі тези... |
Методичні матеріали, підготовлені методистами інституту А. С. Сегеда, А. Ф. Стоєцький Використання сучасної української хімічної термінології та номенклатури з неорганічної хімії згідно... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації Матеріали до серпневих конференцій педагогів області (методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в закладах... |
Міністерство внутрішніх справ України Національна академія внутрішніх... «Диференційна психологія» перезатверджені на засіданні кафедри психологічних дисциплін (протокол № від 2013 року) для студентів третього... |