ВІННИЦЯ 2006


Скачати 238.11 Kb.
Назва ВІННИЦЯ 2006
Сторінка 1/5
Дата 13.04.2013
Розмір 238.11 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Математика > Документи
  1   2   3   4   5
УКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

ВІННИЦЬКИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ



ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ БАНКУ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ З НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ

ВІННИЦЯ

2006



Вступ

Тести навчальних досягнень

Реформування освіти в Україні передбачає створення високоефективного механізму забезпечення якості освіти, зокрема якості навчальних досягнень учнів. Неможливо досягти значних підсумкових результатів без відповідного контролю за ходом їхнього здобуття, без відповідної корегувальної діяльності.

Існує багато методів вимірювання навчальних досягнень учнів. Серед них найбільш поширеними у практиці роботи є спостереження й опитування (усне і письмове). Безумовно, вони мають і матимуть велике значення в управлінні навчальним процесом. Однак можливості цих традиційних методів діагностування у забезпеченні необхідної якості вимірювання та оцінювання навчальних досягнень учнів дуже обмежені. Одним з високоефективних сучасних засобів якісних вимірювань навчальних досягнень учнів є тест.

Тестами навчальних досягнень називають системи спеціальних завдань для виявлення ступеня засвоєння певних видів навчальної діяльності в сукупності з деякою системою вимірювання та інтерпретування результатів вимірювання. Тест як засіб вимірювання називають стандартизованим тестом.

Стандартизований тест складається щонайменше з чотирьох складових:

• специфікацій;

• системи завдань;

• інструкції щодо проведення тестування;

• технології перевірки, обробки і аналізу результатів тестування.

Технологія створення тестів навчальних досягнень складається з багатьох етапів. Ця процедура називається стандартизацією тесту і передбачає такі види діяльності:

— складання технічного завдання на підготовку тесту (специфікації);

— формування банку тестових завдань;

— аналіз доступності тестових завдань і відбраковування неякісних завдань;

  • аналіз дистракторів та їхнє корегування;

  • формування робочого варіанта тесту;

— формування репрезентативної вибірки для експериментальної перевірки цього варіанта;

— знаходження коефіцієнтів надійності за різними методиками і різних видів надійності;

— експертне дослідження змістової валідності;

— розробка кількох варіантів тесту та перевірка їхньої еквівалентності;

— розробка нормативів тесту;

  • створення інструктивно-методичного забезпечення тестування.


Під час створення тестових завдань фахівці дотримуються певних правил. Наведемо деякі з них:

  1. Кожне тестове завдання має оцінювати досягнення важливої навчальної цілі.

  2. Кожне тестове завдання має перевіряти відповідний рівень засвоєння знань.

  3. Умова повинна містити чітко сформульоване і зрозуміле для екзаменованого завдання.

  4. Варіанти відповідей мусять бути вірогідними (правдоподібними).

  5. Усі дистрактори мають бути вірогідними (правдоподібними).

  6. Інформація, що міститься в одному тесті, не повинна давати відповіді на інше завдання.


Типи тестових завдань
Існує багато типів тестових завдань. Їх можна розподілити на два основні:

завдання закритої форми із запропонованими відповідями;

завдання відкритої форми з вільно конструйованою відповіддю.
1. Завдання закритої форми, з варіантами відповідей на вибір:

  • Завдання з однією правильною відповіддю;

  • Завдання з кількома правильними відповідями;

  • Завдання на встановлення відповідності (логічні пари);

  • Завдання на встановлення правильної хронологічної та логічної послідовності;

  • Завдання вибору: правильно – неправильно.


2. Завдання відкритої форми у яких відсутні варіанти відповіді. До завдань такого
типу належать:

  • Завдання з короткою відповіддю.

  • Завдання з розгорнутою відповіддю.


Математика

Типи тестових завдань
У стандартизованих тестах навчальних досягнень учнів найчастіше використовується завдання закритої форми з вибором однієї правильної відповіді, яке складається із завдання чи запитання (воно формулюється максимально точно, стисло, зрозуміло) та відповідей до завдання. Це завдання передбачає вибір правильної відповіді з чотирьох-п'яти наведених.. Серед запропонованих відповідей правильною є лише одна, а в інших (їх називають дистракторами) моделюються типові помилки, яких припускаються учні при виконанні відповідних завдань.
Наприклад:

Якщо для будь-яких а, b і c, таких, що a>0, b>0, b≠1, то справедлива рівність:


А

Б

В

Г

Д












Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей вказана лише одна буква, якою позначена правильна відповідь.
Завдання закритої форми з вибором декількох правильних відповідей.

Воно складається із завдання чи запитання та відповідей до завдання (сукупність правильних та неправильних відповідей). Відповіді до завдання обов'язково повинні відноситися до одного роду або виду термінів. Кількість відповідей бажано мати від 5 до 12. У тестових завданнях такого формату екзаменований мусить вибрати усі правильні відповіді із запропонованого списку варіантів. У цьому типі тестів кожен варіант відповіді повинен бути або абсолютно правильним, або абсолютно неправильним, для того, щоб уникнути неоднозначності. Тестове завдання цього формату так само, як і попереднього, діагностує знання, розуміння і застосування.
Наприклад:

На рисунку зображено графік функції .

Яке з тверджень стосовно цієї функції є правильним?


А

Б

В

Г

Д

Функція
не має нулів

Функція має точку максимуму х = 0

Функція є спадною

Множиною значень функції є проміжок [-1;2]

Функція зростає на проміжку [-1;0]



Завдання закритого типу на встановлення відповідностей.
Цей формат належить до категорії логічних пар. Завдання цього типу складається з інструкції-завдання та двох колонок, у яких частини матеріалу позначено буквами (ліворуч) і цифрами (праворуч). У цих завданнях треба встановити відповідність між елементами двох списків. Тестований має знайти для кожного елемента першого списку відповідний елемент другого списку.

Наприклад:

Встановіть відповідність між функціями та графіками функцій, зображених на рисунку.


функція

графік

1.

у = – (х +1)2

А



2.

у = х2 – 1

Б



3.

у = – х2 + 1

В



4.

у = (х-1)2

Г





А




Б




В




Г



  1   2   3   4   5

Схожі:

Оголошення про скликання позачергових Загальних зборів акціонерів Товариства
Відкрите акціонерне товариство ″Вінницяхліб″ (місцезнаходження: м. Вінниця, вул. Артема, 1) повідомляє про проведення позачергових...
ТИЦІЙНІ ТА ІННОВАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В ПРОМИСЛОВОСТІ Збірник матеріалів...

ББК 81. 432. 1-7 К68
Теорія і практика перекладу (аспектний переклад): Підручник. Вінниця. «Нова Книга», 2001 -448 с
ПЕРЕЛ І К спеціальностей, за якими проводяться захист дисертацій...
ВАК України від 14. 02. 2006 №73, від 29. 05. 2006 №263, від 19. 09. 2006 №407, від 12. 02. 2007 №70, від 02. 07. 2007 №501, від...
Диплом Лауреата премії міського голови 2008 року Подяка Голови Донецької...
...
ПЕРЕЛ І К спеціальностей, за якими проводяться захист дисертацій...
ВАК України від 14. 02. 2006 №73, від 29. 05. 2006 №263, від 19. 09. 2006 №407, від 12. 02. 2007 №70, від 02. 07. 2007 №501, від...
21009, м. Вінниця вул. Червоноармійська, 5 Виховна година
Мета: підвищити рівень інформованості учнів щодо проблем, пов’язаних з наркотиками
Програми з енергозбереження на 2006-2010 роки у м. Синельниковому...
Дніпропетровській області на 2010 – 2015 роки, з метою внесення змін та доповнень до міської Програми з енергозбереження на 2006-2010...
Приклади оформлення списку літературних джерел ДСТУ ГОСТ 1: 2006
ДСТУ ГОСТ 1: 2006. Бібліографічний запис. Загальні вимоги та правила складання
Обґрунтування причин зміни тарифів на послуги з утримання будинків...
Діючі тарифи були встановлені рішенням виконкому від 23. 08. 2006 року №477 та введені в дію з 01. 10. 2006 року, тобто не переглядались...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка