Тема. Вимірювання кутів за допомогою транспортира Мета


Скачати 41.63 Kb.
Назва Тема. Вимірювання кутів за допомогою транспортира Мета
Дата 22.12.2013
Розмір 41.63 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Спорт > Документи
Тема. Вимірювання кутів за допомогою транспортира
Мета: ознайомити учнів з одиницею виміру кутів, із будовою транспортира і правилами користування ним; ознайомити учнів із змістом поняття «вимірювання кутів»;

сформувати вміння вимірювати;

розвивати вміння користуватися креслярськими приладами, логічно мислити;

виховувати інтерес до математики, охайність.

Обладнання: демонстраційний транспортир, таблиця-схема «Кути. Вимірювання кутів».

Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку

І. Організація класу

Дзвоник всім нам дав наказ –
До роботи, швидше в клас.
Біля парти станьте чемно –
Хай мине час недаремно.
ІІ. Актуалізація опорних знань


  1. Гра «Знайди пару»: учні отримують картки із частиною визначення геометричної фігури та шукають між своїми однокласниками учня, який має другу закінчення даного визначення; об’єднавшись в пару учні розповідають про геометричну фігуру, про яку їм випало доповідати, та роблять необхідні креслення.

Кут – це фігура, яка утворена…




… двома променями, що мають спільний початок

Найменша геометрична фігура …




… точка

Пряма – це геометрична фігура, яка …




…немає початку та кінця

Промінь – це частина прямої, яка …




… має початок, але немає кінця

Відрізок – це частина прямої, яка …




… має і початок, і кінець




  • А досліджує властивості геометричних фігур наука… (геометрія)




  1. Гра «Виправ помилку» (робота в групах): учні отримують картку із завданням, виправляють помилку та презентують роботу.

1

Це АВС. Його вершина точка А. Його сторони прямі ВА та ВС.

А


В С

2

Кут позначають трьома буквами. Наприклад, цей кут правильно називають

ОВD.

D


О В

3

А ще кут можна називати скорочено – тільки однією буквою. Наприклад, цей кут ми можемо назвати

В

D


О В

4

Кути бувають прямі, гострі та тупі.


Гострий кут


Прямий кут


Тупий кут



Фізкультхвилинка За допомогою рук учні показують вид кута, який називає вчитель
ІІІ. Введення в тему уроку: постановка проблеми


  • В ящику 5 кг яблук, а у відрі – 8. Що важче? Чому так вирішили?

  • Юля 10 прикладів вирішила за 8 хв., а я – за 5. Хто справився швидше? Чому так вирішили?

  • Відрізок АВ дорівнює 10 см., а відрізок СД – 15 см. Який довше? Чому так вирішили?

Викликаються 4 пари учнів, яким даються макети кутів:

1 пара – гострий і прямий

2 пара – тупий і прямий

3 пара – гострий і тупий

4 пара – обидва кути гострі (або тупі)

  • Порівняйте кути вашої пари. Хто володар більших кутів у парі? Як визначили?

На дошці накреслено два кути,

але так, щоб візуально важко піддавалися порівнянню

  • А як порівняти кути, які неможливо накласти один на одного? (діти пропонують варіанти виконання завдання)


ІV. Оголошення теми уроку. Мотивація діяльності.

  • Сьогодні ми познайомимося з приладом, що дозволить вимірювати кути. І значить тепер зможемо не просто гадати «який кут більший, а який менший», а точно довести свою правоту. З цим новим приладом ми не тільки познайомимося, а й почнемо вчитися працювати з ним.


V. Вивчення нового матеріалу.


  1. Практичне ознайомлення з будовою транспортира.

Учні отримують транспортир

Разом із вчителем (за його розповіддю) показують частини транспортиру та дізнаються про їхнє призначення.


  1. Ознайомлення з алгоритмом вимірювання кутів:

  1. Сумістити вершину кута з центром транспортира.

  2. Розташувати транспортир так, щоб одна з сторін кута проходила через початок відліку на шкалі транспортира (тобто сумістити з 0º).

  3. Знайти штрих на шкалі, через який проходить друга сторона.

  4. Перевірити, чи відповідає отримана міра кута його виду




  1. Колективна робота: вимірювання кутів, які накреслені на дошці


VІ. Закріплення матеріалу.

  1. Гра «Знайди помилку» (робота в групах): учні отримують картку із завданням та визначають в чому полягає помилка при вимірюванні кута.




  1. Практична робота (робота в парах): вимірювання кутів (прямого, тупого, гострого)




  1. Фронтальна бесіда

  • Як називається прилад, для вимірювання кутів?

  • В яких одиницях вимірюють кут?

  • Яка градусна міра прямого кута?

  • Чи може гострий кут бути 1000? Чому?

  • Чи може тупий кут бути 500? Чому?


VІІ. Підсумок уроку.

  • Про що з нашого уроку ви розповісте вдома?


VІІ. Підсумок уроку.

Виміряти градусну міру кутів, які у ваших зошитах. Та самостійно накреслити з довільних кута, які також слід вимірити.

Схожі:

УРОК 37. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета
Мета. Ознайомити учнів з одиницею вимірювання кутів, з будовою транспортира та правилами користування ним; зі змістом властивостей...
УРОК 39. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета. Систематизувати знання...
Запишіть, використовуючи позначення: градусна міра кута МОК дорів­нює 35° [кута АВС дорівнює 25°]
Урок №5 Тема. Означення кута. Рівність кутів. Бісектриса кута. Вимірювання та відкладання кутів
Мета: домогтися від учнів засвоєння змісту таких понять: «кут», «еле­менти кута», «позначення кута», «внутрішня область кута», «промінь,...
УРОК №41 Тема. Вписані і центральні кути
Мета: домогтися засвоєння учнями наслідків з теореми про вимірювання вписаного кута, закріпити знання озна­чення та властивостей...
Самостійна робота №5 Рівняння. Кут. Позначення кутів. Види кутів. Вимірювання кутів Варіант 1
...
УРОК 45 Тема: Розв'язування вправ на побудову та вимірювання кутів
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ
Величини та їх вимірювання. Довжина. Одиниці вимірювання довжини. Сантиметр
Мета. Познайомити учнів з поняттями: величина, вимірювання величин, одиниця вимірювання (мірка); встановити з учнями загальний
УРОК №6 Тема. Кут. Вимірювання кутів
Обладнання: таблиці №3 «Відрізки», №4 «Кути», набір демонстрацій­ного креслярського приладдя
УРОК 47 Тема: Практична робота на побудову та вимірювання кутів (Самостійна робота №12.)
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ
УРОК №7 Тема. Суміжні кути. Властивості суміжних кутів
«теорема»; сформувати в учнів уміння розпізна­вати на готовому рисунку пари суміжних кутів, будувати кут, суміжний з даним, відтворювати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка