Уроку: узагальнити та систематизувати знання про типи мовлення опис


Назва Уроку: узагальнити та систематизувати знання про типи мовлення опис
Дата 07.02.2014
Розмір 72 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Музика > Урок



Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання про типи мовлення – опис;

формувати вміння описувати природу за картиною, висловлюючи до неї своє ставлення; учити користуватися словником синонімі, розширити словниковий запас школярів, формувати мовленнєву компетенцію, розвивати усне і писемне мовлення;

виховувати любов до природи, музики, образотворчого мистецтва.
Методи і прийоми: бесіда, метод передбачення, гронування, робота в парах, творча робота, самостійна робота.
Обладнання: картина В.В. Захарченка «Зимовий краєвид», грамзапис «Концерт №4 фа-мінор(Зима)» П. І. Чайковський, мультимедійна дошка.
Тип уроку: урок розвитку усного і писемного мовлення.
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, музика.
План уроку.

  1. Вступне слово вчителя.

  2. Прослуховування грамзапису.

  3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

  4. Актуалізація опорних знань за темою «Типи мовлення».

  5. Словниково-стилістична робота. (гронування; домашнє завдання; утворення словосполучень і речень з підібраного матеріалу)

  6. Підготовка до написання твору-опису:

а) бесіда за запитаннями;

б) складання плану;

в) пам‘ятка «Як писати твір»

  1. Творча робота в парах.

  2. Підсумки уроку.

  3. Домашнє завдання.


Хід уроку.


  1. Організаційний момент.

Зупинись: і ти у здивуванні

перед красою, і в твоєму

серці розквітне благородство.

Дорожи красою, бережи її.

В.Сухомлинський.


  1. Вступне слово учителя.


Сьогодні у нас незвичайний урок:

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну, в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

Сьогодні ви не просто учні, ви – мандрівники.

Ми вирушаємо на екскурсію в ліс, а в яку пору року ми потрапимо, вам підкаже музика П.І.Чайковського. Після прослуховування дайте відповідь на питання: з якою порою року асоціюється ця музична п’єса і чому?

(Прослуховування. Відповіді учнів.)

Отже, ми вирушаємо в зимовий ліс, щоб побачити зиму, відчути її красу.

  1. Оголошення теми і мети.

Твір-опис картини «Зимовий краєвид». (Картина виводиться на мультимедійну дошку. Додаток1)

Розгорнули зошити, записали число, тему уроку.

Наше завдання: описати картину, висловлюючи до неї своє ставлення, розширити свій словниковий запас, використовуючи і підбираючи емоційно-забарвлені слова.

А щоб наша подорож була цікавою і лишила хороші враження, нам потрібно дещо пригадати.


  1. Актуалізація опорних знань з теми «Типи мовлення».

а) Репродуктивна бесіда. (Виведення питань на мультимедійну дошку)

1. На які типи поділяється наше мовлення?

2. На яке запитання дається відповідь в описі?

3. Які є види опису? Що можна описувати? (На мультимедійній дошці виводяться картини: пейзаж, портрет, натюрморт, море. Додаток 2)

4. З яких частин складається опис?

5. Навіщо людині потрібно вміти описувати?
5. Вивчення нового матеріалу.

1) Проведення словниково-стилістичної роботи.( На класній дошці учитель записує придумані учнями слова)
Гронування.

ПОГОДА НЕБО біле
свіжо тихо зима легкий морозець жодної хмаринки

чисте повітря сіро-золоте
ялинковий ЛІС зелений

спить засніжений росте на горах

2) Самостійна робота у зошитах.

3) Перевірка домашніх заготовок: зима, дерева, земля, повітря – до цих слів підібрати епітети та порівняння; до слова «будинок», «ліс» і «небо» підібрати синоніми, використовуючи словник синонімів.

4) Групова робота: учні утворюють словосполучення і речення, зачитують їх. 5) Підготовка до написання твору.
а) бесіда за питаннями:

1. Яку пору і час зображено на картині?

2. Що зображено на передньому плані?

3. Якими епітетами-словами можна описати будинок?

4. Які кольори переважають?

5. Якими епітетами й порівняннями можна передати колір снігу?

6. Що зображено на задньому плані?

7. Епітети до слова «гори».

8. Що відчуваєте, коли дивитесь на цю картину?

9. Яка основна думка картини?
б) творча робота.

Складання плану.

1. Яка пора і час доби.

2. Що зображено в центрі.

3. Що на задньому плані.

4. Мої роздуми про картину.

5. До чого закликає цей твір мистецтва.
в) Пам‘ятка «Як писати твір» (Виводиться на мультимедійну дошку)

  1. Глибоко і послідовно розкрийте тему.

  2. Дотримуйтесь абзаців.

  3. Зробіть висновок.

  4. Стежте за грамотністю.

( Зачитується зразок твору – опису картини І.Шишкіна ««Серед долини…». Додаток 3 )

Спробуємо усно, використовуючи складені речення і словосполучення, за допомогою плану описати картину.

(Учням з низькими навчальними можливостями роздаються картки, в яких подано початок опису картини).

Учні усно описують картину.
6. Підсумок уроку.

Отже, сьогодні на уроці ми вчилися описувати картину.

  1. Чий опис вам сподобався найбільше?

  2. Який висновок ви зробили з уроку.

Оцінювання виступів учнів.



  1. Домашнє завдання. Письмово описати картину вдома, використовуючи опрацьований матеріал на уроці.

Додаток 1


Картина В.В. Захарченка «Зимовий краєвид»

Додаток 2

І.І. Шишкін «Серед долини…»

І.К. Айвазовський «Девятий вал»

Натюрморт


І.М. Крамський «Портрет українського письменника і художника Т. Г. Шевченка»

Додаток 3


Опис картини І. Шишкіна
Могутній крислатий дуб із густою шапкою зубчастих листків, ніби одинокий

подорожній, зупинився в тихій задумі обабіч степової стежки. Пізнє літо, бо трава густо-зелена, а місцями аж поруділа від спекотного літнього сонця. На передньому плані картини путівець в'ється гадюкою і зникає серед різнотрав'я, притіненого випадковою хмаринкою, але там, ближче до дуба, іще грає лагідне уже осіннє сонце. Ніжно-шовкова небесна блакить, на другому плані картини, здіймається все вище і вище, і по ній, мабуть, незабаром пролетять ранками журавлині ключі, і полетить сріблясте павутиння бабиного літа. А посеред цього роздолля він, красень - дуб. Дебелий стовбур, покритий міцною чорною корою, не потрісканий і не подертий. Він тягнеться вгору, розкішний, гордий і самотній. Про що він думає? Чому він сам серед цього широкого степу... Уся картина пройнята спокоєм і задумою. Чудова пора зрілості і благодаті. Ясна прозорість, заколихана тиша. І стає трошки сумно, бо відчуваєш, що скоро почнеться пора тихої зажури - осінь.

ЛІТЕРАТУРА



  1. Сікорська З.С., Тернавська Т.П. Збірник диктантів з української мови. –К.: Рад.школа, 1987 – с.88-143



  1. Скуратівський Л.В. Пізнавальні завдання з української мови – К.: Рад.школа, 1987 – с.88-143.



  1. Український правопис – К.: Наук. Думка, 1994 – с.80-83




  1. Ющук І.П. Практикум з правопису української мови – К.: Освіта, 1994 – 254 с. – с.87-88.

Схожі:

Тема: Поняття культури мовлення і спілкування
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів про умови і правила спілкування, культуру мовлення
Уроку: Урок узагальнення та систематизації знань
Мета уроку: Узагальнити й систематизувати знання учнів про виробництво електроенергії на електростанціях різних типів
УРОК №70 Тема уроку
Мета уроку: систематизувати й узагальнити знання та уміння учнів з гео­метрії за 8 клас
Урок з алгебри та географії у 7 класі. Тема уроку
Освітня: узагальнити та систематизувати знання учнів про системи рівнянь, способи їх розв’язування, формувати навички  розв’язувати ...
УРОК №47 Тема уроку
Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів з теми; розвивати навички самоконтролю
УРОК №17 Тема уроку
Мета уроку: систематизувати і узагальнити знання учнів про вписані кути і вписані та описані чотирикутники; провести корекцію знань...
Уроку: • узагальнити і систематизувати знання учнів про дієслово як частину мови
Сьогодні у нас незвичайний урок української мови. Я запрошую вас у подорож до чарівної, неймовірної, яскравої Галактики – Мова, до...
Уроку
Мета. 1 Узагальнити та систематизувати знання учнів по темі; показати на прикладах різноманітність задач, що зводяться до розв’язування...
Уроку. Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку І. Актуалізація...
Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про розв'язування задач на відсо­тки усіх видів
«Зима чарівниця»
Мета. Узагальнити і систематизувати знання дітей про зимові явища природи, про властивості снігу (сніг білий, холодний, пухкий),...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка