Вчителям образотворчого мистецтва


Скачати 50.13 Kb.
Назва Вчителям образотворчого мистецтва
Дата 17.04.2013
Розмір 50.13 Kb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Інформатика > Методичні рекомендації

Вчителям образотворчого мистецтва




Методичні рекомендації до вивчення предмету “Образотворче мистецтво” у 2006 – 2007 н. р.



“Світ вступає у століття людини.

Більше, ніж будь-коли, ми зобов’язані

думати зараз про те, що ми вкладемо

в душу людини”.

В.О. Сухомлинський

Сьогодні, як ніколи, актуально звучать слова В.О.Сухомлинського, який вкладав у поняття формування духовного світу людини “розвиток і задоволення моральних, інтелектуальних і естетичних запитів та інтересів у процесі активної діяльності”. Тільки мистецтво, яке є універсальним способом мислення, здатне формувати свідомість, підсвідомість, інтелектуальну, емоційно-почуттєву та вольову сфери, моральне й фізичне здоров’я людини. Втілення в практику роботи шкіл та позашкільних закладів Концепції та Комплексної програми художньо-естетичного виховання учнів дасть можливість установити природний баланс між раціонально-логічними та емоційно-образними компонентами освіти.

Згідно з цією Концепцією, визначення мети художньо-естетичного виховання учнів загальноосвітньої школи набуває нового гуманістичного звучання: у процесі сприймання творів вітчизняного та зарубіжного мистецтва і практичної художньої діяльності формувати в учнів особистісно-ціннісне ставлення до мистецтва, розвивати загальні та спеціальні здібності, художньо-образне мислення, стимулювати творчий потенціал особистості, виховувати потребу в художньо-творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні.

Першочергову роль у цих процесах відіграє сприймання та інтерпретація мистецьких творів на уроках образотворчого (візуального) мистецтва як у початковій, так і в основній школі, що формує в учня образне й узагальнене сприйняття світу, усвідомлення власного місця в ньому, розширює кругозір, збагачує словниковий запас, розвиває комунікативні здібності.

Необхідно забезпечити наступність у викладанні образотворчого мистецтва у початковій та основній школі. Якісна реалізація програми початкової школи служить надійним підґрунтям для подальшого вивчення образотворчого мистецтва в середній школі. Так програма 4 класу спрямована на систематизацію знань та уявлень, здобутих учнями в початковій школі, усвідомлення видової, жанрової та стильової специфіки образотворчого мистецтва, удосконалення умінь та навичок практичної художньо-творчої діяльності, підвищення вимог до якості жанрових композицій (портретні і пейзажні образи, посильне зображення вітрильних човнів, будинків, тварин; елементарне малювання з натури).

Наприкінці 4-го класу учні вміють:

- зображати в об’ємі нескладні за формою предмети та об’єкти;

- відображати глибину простору з достатнім ступенем художньої грамотності, тобто, без грубих помилок в галузі композиції, колориту і спостережувальної перспективи;

  • опановують:

  • навички роботи у вивчених жанрах і видах художньої діяльності;

  • елементарними навичками декорування предметів побуту і творів мистецтва;

  • аналіз та інтерпретацію художніх творів з урахуванням отриманих знань.

У наступному навчальному році вивчення образотворчого мистецтва у 5-6 класах 12-річної школи відбувається за програмою “Образотворче мистецтво” для 5-7 класів (авт. Е. Бєлкіної, А. Поліщук та Л. Фесенка). У 7 класі (11-річна школа) використовується програма “Образотворче мистецтво” авторів Л Любарської, М. Рєзніченка та ін., та програмою Л. Фесенка (вид. “Шкільний світ”, 2001р.) з використанням підручників та навчально-методичних посібників відповідно до рекомендацій МОН України (Інформаційний збірник №№ 19,20,21 /2006 р., газета “Освіта України” №№ 58-59 від 1 серпня 2006р.).

Підручники з образотворчого мистецтва для 5-го класу знайомлять із засобами художньої виразності, матеріалами та техніками різних видів образотворчого мистецтва та особливостями мови; приділяють увагу

творенню художніх образів та форм; містять цікаві рубрики: “Роздивіться”, “Секрети майстерності”, “Перевір себе” та “Віртуальні екскурсії” по залах кращих музеїв України та світу. Рубрики “Абетка майстерності”, “Подивись і подумай”, “Запам’ятай”, “Зверни увагу”, “Виконай”, “Вільна година” розкривають секрети образотворчої майстерності, пробуджують любов до прекрасного. Наявні дитячі роботи, що супроводжують вправи і завдання,

надихають на творчість і впевненість у власних можливостях.

Для 6-го класу створено три підручники з образотворчого мистецтва. Їх побудовано відповідно до розділів і тем навчальної програми.

Виклад матеріалу йде через ознайомлення учнів з основними етапами

народження, становлення та розвитку жанрів образотворчого мистецтва світової та української культури.

Для закріплення і перевірки теоретичних знань розроблено рубрики

“Роздивіться як”, “Поміркуймо разом”, “Висловіть власне судження”, а також

передбачено виконання вправ та творчих завдань за темою. Наприклад,

пропонуються цікаві за композицією, технікою виконання, розташуванням світлотіні на об’ємних предметах навчальні натюрморти.

Альтернативою викладання окремих предметів у початковій та

основній школі залишається інтегрований курс “Мистецтво” (авт. Л.Масол та ін., 1-2 кл.,3-4 кл. вид .Початкова школа”, 2001, 2003 рр. та 5-8кл.

ВТФ “Перун”, 2005 р.). Особливостями цього інтегрованого курсу є те, що його створено за моделлю поліцентричної інтеграції знань, де передбачено виділення двох змістових ліній (предметів) “Музичне мистецтво” –1 год. та “Візуальне мистецтво”-1год., які органічно поєднуються в тематичний цикл

на основі загальної духовно-світоглядної орієнтації та збагачуються елементами інших змістових ліній – синтетичних мистецтв (хореографія,

театр, кіно). Ці предмети об’єднує блочність побудови програми (у межах семестру вивчаються 2 теми), а також відбувається ефективне опанування специфікою художньо-образної мови кожного з видів мистецтва, з одного боку, і розуміння його цілісності, з іншого; сприяє також інтеграції

елементів змісту на основі єдності універсальних художньо-естетичних категорій – “ритм”, “контраст”, “симетрія”, “композиція”, “динаміка” тощо.

Передбачено проведення інтегрованих уроків, насамперед, вступних та узагальнюючих в межах кожної теми. Це дає можливість викладати цей предмет обізнаному вчителю початкової школи, або двом вчителям – фахівцям музики та образотворчого мистецтва.

Об’єктами перевірки та оцінювання навчальних досягнень учнів з

мистецтва мають стати здатність інтерпретувати художньо-образний зміст творів, висловлювати власне емоційно-естетичне ставлення до них, використовуючи основні художньо-естетичні поняття та терміни, а також

застосовувати отримані знання і досвід у художньо-творчій діяльності.

На уроках образотворчого мистецтва, оцінюючи уміння учня зображувати, використовувати різні техніки під час виконання творчих робіт

тощо, слід враховувати і стимулювати власне бачення учнем художніх образів та вибір шляхів творчої самореалізації. Результатом навчання, виховання й розвитку мають стати художньо-світоглядні уявлення, ціннісні естетичні орієнтації, художньо-образне мислення, творчі здібності учнів.

Рекомендуємо методичним кабінетам районних та міських управлінь освіти систематично здійснювати контроль за станом викладання дисциплін художньо-естетичного циклу, виконанням навчальних планів і програм;

вивчати рівень навчальних досягнень учнів, забезпечення вчителів та учнів навчально-методичною літературою, за реалізацією інваріантної складової; проводити огляди-конкурси кабінетів для вивчення предметів цього циклу, “круглі столи” тощо. Вважати доцільним і плідним проведення предметної олімпіади з образотворчого мистецтва (м. Золотоноша, Жашківський та Черкаський райони).
Щербенко С. К.

Методист образотворчого мистецтва ЧОІПОПП

Схожі:

Список носіїв перспективного передового досвіду з образотворчого мистецтва
Чикаленко Раїса Володимирівна – вчитель-методист образотворчого мистецтва Руськополянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів...
Тема: Подорож до країни образотворчого мистецтва
Мета: виховувати інтерес до образотворчого мистецтва; познайомити з життям та творчістю видатних художників; розвивати образне мислення;...
Методичні рекомендації керівникам гуртків образотворчого та декоративно-ужиткового...
Діти, закінчивши студію образотворчого чи декоративно-ужиткового мистецтва в позашкільному навчальному закладі, на все життя зберігають...
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
«Про проведення ІІ етапу обласної учнівської олімпіади з образотворчого мистецтва у 2012 році» та з метою пошуку, підтримки і розвитку...
Урок з образотворчого мистецтва у 5-му класі на тему: «Витинанка. Види витинанок»
Ознайомити учнів з різноманітними формами декоративно-прикладного ужиткового мистецтва, розповсюдженого в Україні
Макіївський навчально-виховний комплекс №49 «Надія» Сценарій уроку...
ТЕМА. Архітектура як вид мистецтва. Виконання композиції на тему : «Вулиці рідного міста»
В’язівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Урок з образотворчого мистецтва по темі
«Види декоративно-ужиткового мистецтва: килимарство, ткацтво, розпис, лозоплетіння, флористика, різьба по дереву, ковальство, гончарство...
ПАМ'ЯТІ НАШОГО ЗЕМЛЯКА І. С. ЇЖАКЕВИЧА Переклад літературного тексту...
...
РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ПІД ЧАС ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
Проблема розвитку творчих здібностей нині надзвичайно актуальна. Швидкі темпи науково-технічного розвитку нашого суспільства, динамічність...
Система завдань індивідуального навчання читати
Спеціалізована школа з поглибленим вивченням англійської мови та образотворчого мистецтва №317 м. Києва
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка