РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ПІД ЧАС ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА


Скачати 57.47 Kb.
Назва РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ПІД ЧАС ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
Дата 18.11.2013
Розмір 57.47 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ

ПІД ЧАС ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

(дидактичні ігри та вправи з ОТМ)

Поганий вчитель підносить істину,

гарний вчить її знаходити.

А. Дістервег.

Проблема розвитку творчих здібностей нині надзвичайно актуальна. Швидкі темпи науково-технічного розвитку нашого суспільства, динамічність усіх сфер життя: виробництва, культури, мистецтва вимагають швидкої реакції,гнучкого мислення, творчого підходу до рішення життєво важливих проблем.

Орієнтація навчально-виховного процесу на розвиток творчих здібностей особливості – це одвічний гуманістичний принцип. Так, одним із концептуальних положень грецької системи виховання передбачалося, що самостійна, а отже і творча, особистість здатна самовіддано служити своєму народу і державі. Ця дещо абстрактна теза конкретизується у завданнях спартанської системи виховання, суть якої (в сучасній термінології) зводиться до інтелектуально-творчого розвитку дитини: практична спрямованість розуму, мистецтво коротко і ясно виражати свою думку, здатність швидко схоплювати сутність речей і явищ, уміння швидко досягати своєї мети, вдаючись у разі необхідності до винахідливості.

По-новому заговорили про інтелектуальну силу людини, реалізацію її творчих можливостей в період технологічної і науково-технічної революцій. Зокрема, якщо до цього тривалий час вважали, що високий рівень розвитку інтелектуальних здібностей індивідуума є запорукою успішного розв’язання ним широкого кола проблем, то згодом стало очевидним, що для того, щоб людина залишила після себе помітний слід у формі нововведень,одних пізнавальних здібностей не достатньо, вони мають бути до сповненні творчими здібностями. У зв’язку з цим педагогічно передові країни, відкинувши різного роду спекуляції з приводу того, чи всі діти наділені задатками творити, на практиці навчально-виховний процес підпорядковують його високій меті розвитку творчих здібностей особистості.

Загалом, ідея розвитку творчих здібностей індивідума, як ми щойно побачили, відповідає як його інтересам, так і загальнодержавним інтересам та інтересам людського суспільства взагалі.

Насамперед, творча особистість значно краще і легше пристосовується до побутових, соціальних та виробничих умов, ефективніше їх використовує і змінює відповідно до власних уподобань, переконань тощо.

Дбаючи про розвиток творчих здібностей у дошкільників, залучаючи їх до творчої праці, ми створюємо необхідні умови для розвитку всіх без винятку технічних якостей дітей дошкільного віку. Незважаючи на різноманітність та суперечливість сучасних психолого-педагогічних поглядів на проблему творчості, необхідність розвитку здібностей є безперечною.

Розвиток дитини – активний процес само творення , що складається з творчого довкілля, ціннісного ставлення до світу через активну діяльність, яка відображає внутрішній світ, особливості сприймання, уявлень, інтересів і здібностей особистості.

В процесі засвоєння і привласнення культури дитина сприймає довкілля,діє в ньому та з ним, осмислює і робить висновки щодо оточуючого. Саме в процесі розв’язання творчих задач, пошуку нестандартних способів їх розв’язання дошкільники виробляють уміння критично ставитись до тривіального, вчаться дискутувати тощо.

Успішне управління творчою діяльністю дитини неможливе без врахування індивідуальних здібностей і інтересів кожного малюка;надання можливості самостійного експериментування, ініціативної діяльності; організації навчання певних дій, необхідних для реалізації даної діяльності і створення умов для розвитку технічних процесів, значущих для творчості.

Залучення дошкільників до творчої діяльності розкриває перед ним горизонти людських можливостей і сприяє правильному визначенню свого місця на широкому полі власних знань, умінь та здібностей.

В епоху реформ, коли принципово змінюються за своєю спрямованістю педагогічні системи, мета виховання полягає у створенні сприятливих умов для розвитку особистості дитини для її самореалізації.

Гуманістичні, людиноцентриські ідеї лежать в основі державних документів: “Національної доктрини розвитку освіти”, Закону України “Про дошкільну освіту”, Базового компонента дошкільної освіти в Україні, Базової програми “Я у Світі”.

На даний момент над проблемою розвитку творчого потенціалу дітей працюють фахівці дошкільної психолого-педагогічної науки та педагоги дошкільних навчальних закладів. Зокрема це одне із завдань роботи дошкільного підрозділу НВК “Гармонія” м. Донецька.

Для креативного розвитку дошкільників під час образотворчої діяльності використовуються практичні методи, дидактичні вправи та ігри, які ми пропонуємо вашої увазі.

Література:

  1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку “Я у Світі” / М-во освіти і науки України, Акад. пед. наук України / Наук. ред. та упоряд. О.Л.Кононко. – К.: Світич, 2008. – 430с.

  2. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. Книга керівника дошкільного закладу. – Х.: ПП «Торсінг плюс», 2006.

  3. Бебіх Г.Д. Розвиток творчої особистості дитини через образотворче мистецтво //Дошкільний навчальний заклад. - №4. – 2007.

  4. Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку “Я у Світі” / О,Л,Кононко, З.П.Плохій (та ін..). – К.: Світоч, 2009.

  5. Современные подходы к организации художественно-творческой деятельности дошкольников. – Д.: ЦПППО, 2005.

  6. Методичне забезпечення інтеграційних процесів розвитку здібностей дошкільнят. – Донецьк: ІППО, 2006. – 92 с.

Жанр – портрет

Дидактична гра: «Подивись і знайди»

Мета: закріпити знання про жанр портрету, його ознаках і особливостях зображення.

Хід: виділити серед інших жанрів портрет. Скласти описову розповідь.

img204.bmp

Жанр – портрет

Дидактична гра: «Подивись і знайди»

Мета: закріпити знання про жанр портрету, його ознаках і особливостях зображення.

Хід: виділити серед інших жанрів портрет. Скласти описову розповідь.

img205.bmp
img206.bmp

Жанр – пейзаж

Дидактична гра: «Роздивись,знайди і розкажи»

Мета: закріпити знання про зображення пейзажу.

Хід: знайти пейзаж серед інших жанрів. Скласти описову розповідь.

img001.bmp

Симетрія

Мета: закріпити поняття симетричність.

Хід:домалюй картинку, дивлячись на першу її половину.

img005.bmp

Жанр – натюрморт

Дидактична гра: «Склади натюрморт»

Мета: поповнювати знання дітей про предметний світ, його призначення та класифікацію.

Закріпити знання про жанр натюрморт. Вчити складати композицію за власним замислом, за заданим сюжетом.

Хід: роздивись запропоновані елементи. Вибери тільки ті, з яких можна скласти натюрморт. Склади опис свого натюрморту.

img006.bmp

Закріплювання поняття «Симетричність»

Дидактична вправа: «Домалюй»

Мета: розвивати вміння домальовувати другу половину малюнка, користуючись шаблоном при складанні малюнка та відбитка.

Хід: склади аркуш навпіл, розмалюй шаблон, приклади його до лінії згинання. Забери шаблон, дві половинки аркуша щільно притисни. Розповіси, що в тебе вийшло.

img008.bmp

Закріплювання поняття «Симетричність»

Дидактична вправа: «Домалюй»

Мета: розвивати вміння домальовувати другу половину малюнка.

Хід: домалюй картинку, дивлячись на відображення на воді.

img009.bmp

Схожі:

Список носіїв перспективного передового досвіду з образотворчого мистецтва
Чикаленко Раїса Володимирівна – вчитель-методист образотворчого мистецтва Руськополянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів...
Тема: Подорож до країни образотворчого мистецтва
Мета: виховувати інтерес до образотворчого мистецтва; познайомити з життям та творчістю видатних художників; розвивати образне мислення;...
Методичні рекомендації керівникам гуртків образотворчого та декоративно-ужиткового...
Діти, закінчивши студію образотворчого чи декоративно-ужиткового мистецтва в позашкільному навчальному закладі, на все життя зберігають...
Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва, 6 клас
Вивчення геометричних форм та фігур. Площинне та об’ємне рішення. Розвиток логічного мислення
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
«Про проведення ІІ етапу обласної учнівської олімпіади з образотворчого мистецтва у 2012 році» та з метою пошуку, підтримки і розвитку...
Урок з образотворчого мистецтва у 5-му класі на тему: «Витинанка. Види витинанок»
Ознайомити учнів з різноманітними формами декоративно-прикладного ужиткового мистецтва, розповсюдженого в Україні
Макіївський навчально-виховний комплекс №49 «Надія» Сценарій уроку...
ТЕМА. Архітектура як вид мистецтва. Виконання композиції на тему : «Вулиці рідного міста»
В’язівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Урок з образотворчого мистецтва по темі
«Види декоративно-ужиткового мистецтва: килимарство, ткацтво, розпис, лозоплетіння, флористика, різьба по дереву, ковальство, гончарство...
ПАМ'ЯТІ НАШОГО ЗЕМЛЯКА І. С. ЇЖАКЕВИЧА Переклад літературного тексту...
...
Розвиток ділової активності учнів ПТНЗ під час професійної та загальноосвітньої...
Розвиток ділової активності учнів ПТНЗ під час професійної та загальноосвітньої підготовки
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка