|
Скачати 40.41 Kb.
|
Тема. Оздоблення виробів різьбленням Мета: ознайомити учнів з тригранно-виїмковим різьбленням, навчити виконувати найпростіші елементи різьблення; виховувати бережливе ставлення до обладнання та інструментів; розвивати логічне мислення, моторику рухів. Основні поняття: прикрашення, оздоблення Обладнання: набір різців, дощечки для тренувальних робіт, плакати, зразки робіт. Очікувані результати: уміння розробляти ескізи оздоблення виробів, уміння контролювати й оцінювати якість виконаних робіт. Структура уроку І. Організаційний момент 5 хв ІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів 10 хв ІІІ. Вивчення нового матеріалу 15 хв IV. Практична робота 50 хв V. Підсумки уроку. Домашнє завдання ……………………… 10хв ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Ц ![]() Існує багато видів геометричного різьблення. Одним із видів є тригранно-виїмкове різьблення. Основним елементом є вирізана тригранна піраміда. В чистому вигляді використовується рідко. Основні елементи, крім тригранної піраміди, - це чотиригранна піраміда, вічко, зубчик. Елементи поєднують між собою в стрічкові орнаменти, в розети. В ![]() ![]() ![]() Н ![]() К ![]()
Для виконання різьблення необхідно мати набір спеціальних різальних інструментів: стамесок, ножів-різаків, а також креслярське приладдя - твердий олівець, шило, металеву лінійку з міліметровими поділками, косинець, циркуль. Для тригранно-виїмкового різьблення достатньо лише одного косого ножа. Для геометричного різьблення крім косого ножа потрібні півкруглі стамески, кутик. Р ![]() Наносять композицію через копірку. Але більш точним є перенесення композиції за допомогою циркуля та вимірника. Г ![]() Під час виконання тригранно-виїмчастого різьблення різак тримають чотирма пальцями, а великий палець має впиратися у ручку різака, або лежати на скошеній верхній частині різака. Р ![]() Найпростішими елементами орнаменту для різьблення є паралельні лінії вздовж і впоперек деревини. П ![]() 1. Різати потрібно за волокном, щоб зрізані кінчики волоком притискати різцем, а не рухатися порти них. Різ буде чистим. 2. Якщо елемент розташований таким чином, що його необхідно зрізувати вздовж волокон, то його зрізують найпершим, щоб не сколоти його. Від правильного виконання цих правил залежить якість різьблення. О ![]() Н ![]() Потім кінчиком косого ножа зрізують кожен елемент окремо. Кінчик ножа повинен йти від вершини до вершини трикутника. В середині максимальне заглиблення. Ніж ставимо під кутом. Чим більший кут, тим глибші будуть виїмки. В кожного різьбяра своя улюблена глибина. Для малих елементів зі стороною трикутника 5-10 мм глибина повинні бути приблизно 3-5 мм. Для вирізування вигнутих довгих тригранних елементів використовують косий ніж з меншим кутом леза. IV. Практична робота Виконання пробного різьблення.
V. Підсумки уроку VІ. Домашнє завдання: Опрацювати відповідний матеріал за конспектом. Розробити орнамент для тригранно-виїмкогового різьблення. |
Тема. Оздоблення точених виробів. Мета Мета. Ознайомити учнів з прийомами оздоблення точених виробів безпосередньо в токарному верстаті; виховання позитивного ставлення... |
Тем 4: Різноманітність кондитерських виробів та види їх оздоблення. Мета Мета: засвоєння знань про асортимент кондитерських виробів та видів їх оздоблення; формування вмінь при виготовленні різноманітних... |
Тем : Створення композиції оздоблення виробів: торта, тістечок,печива. Мета Мета: Засвоєння знань учнів про вироби, композиції; формування вмінь аналізувати вироби; розвивати логічне та абстрактне мислення,... |
Тема. Малювання композиції «Чарівні птахи» Мета. Ознайомити учнів з елементарними поняттями про залежність форми і декоративного оздоблення виробів. Розвивати фантазію, творчу... |
Азбука геометричного різьблення та виготовлення виробів з геометричним декором «Азбука геометричного різьблення» дозволить тобі поглиблено вивчити курс різьблення, що є основою для виготовлення та оздоблення... |
Календарно-тематичне планування Українська вишивка – традиційний вид оздоблення виробів. Матеріали, інструменти та пристосування для вишивання. Машинна вишивка |
5-6 КЛАСИ Для виготовлення м’якої іграшки використовують залишки тканин, хутра, шкіри, фетру, клейонки та інших недорогих матеріалів. Для оздоблення... |
Тема уроку : Проектування та виготовлення виробів, в'язаних спицями.... Ьна: забезпечити систематизацію, узагальнення та поглибити знання учнів із теорії в'язання;сформувати вміння використовувати отримані... |
Тем 10: Технологія приготування страв із бісквітного тіста. Мета Обладнання: таблиці «Правила безпечної роботи в шкільних майстернях», ілюстрації із зображенням виробів із бісквітного тіста, таблиці... |
Дубініна А. А., Овчиннікова І. Ф., Дубініна С. О. Методи визначення... Мета: Ознайомити учнів з класифікацією ковбасних виробів. Сформувати знання про виробництво ковбасних виробів. Розвивати уважність... |