|
Скачати 52.97 Kb.
|
Образотворче мистецтво 1 клас Тема. Малювання композиції «Чарівні птахи». Мета. Ознайомити учнів з елементарними поняттями про залежність форми і декоративного оздоблення виробів. Розвивати фантазію, творчу уяву, вміння визначати основні складові будови птахів: голова, шия, тулуб, хвіст. Удосконалювати навички гармонійного заповнення площини паперу елементами зображення. Обладнання. Малюнки із зображенням чарівних птахів, вироби учнів школи декоративно-прикладного мистецтва (тарелі, підноси тощо) із зображенням птахів, ілюстрації. Хід уроку І. Організаційна частина. Повідомлення теми і мети уроку. ІІ. Робота над темою уроку.
Любі діти! Дозвольте розпочати наш незвичайний урок. Чому незвичайний? Та тому, що до нас на урок завітав наш добре знайомий казковий герой — Незнайко. Довідавшись про тему уроку, він приготував для вас декілька цікавих загадок про наших пернатих друзів. А ще він прихопив із собою малюнок із зображенням чарівного птаха. Наш Незнайко не вміє добре малювати птахів, а тим паче незвичайних, чарівних, казкових, тому погоджується показати свій малюнок лише з умовою, якщо ви відгадаєте його загадки. Ось послухайте.
Прилетіли гості, Сіли на помості, Без сокири, без лопати Поробили собі хати. (Птахи) Пташечка невеличка, В неї білі щічки, Сірі лапки, чорна шапка, Фартушок жовтенький, Голосок тоненький. Та ж ця пташка невеличка Називається ... (Синичка) Що воно за дивна птиця — Світла денного боїться. Дзьоб гачком, великі очі, І не спиться їй щоночі, Гу-гу-гу! — кричить вона. Відгадаєш? Це ... (Сова) Крізь зимові заметілі В сад наш птахи прилетіли. Та такі червоногруді, Ніби яблука повсюди Хтось розсипав у дворі. Звуться птахи ... (Снігурі) Перший я приніс весну, Розбудив усе від сну. І співаю під вікном. Люди звуть мене ... (Шпаком) 3. Продовження бесіди. Молодці, гарно справились із цим завданням. А тепер давайте подивимось на малюнок, що його приніс Незнайко. (Вивішується малюнок із погано виконаним зображенням пташки).
![]() ![]() 5. Аналіз будови птахів.
Вам, напевно, не раз доводилося бачити на стінах сучасних квартир килими, а у сервантах на поличках тарілки, прикрашені різними візерунками. Давайте переглянемо декілька з них.
Художньо виконані та оздоблені предмети побуту (одяг, посуд, меблі, килими тощо), які мають не тільки практичне, а й естетичне значення, називають предметами декоративно-прикладного (ужиткового) мистецтва. 8. Продовження бесіди. Є серед цих предметів побуту і такі, на яких зображено дивовижних казкових птахів. Як ви вважаєте, чому я цих птахів назвала казковими? (Діти діляться своїми враженнями.) Звісно, у природі немає такої пташки, у якої замість пір'ячка різнобарвні листочки і квіточки. 9. Декламування вірша Т. Лопатникової "Чарівні птахи". Мабуть, від своїх бабусь всі ви, діти, чули: на землі нашій колись чародії були. Нині, знаємо, кудись всі вони перевелись. У одного чаклуна пара пташечок жила. Перший птах, малята, в того чаклуна помагав справляти добрії діла. Пісенькою радує, а майне в блакить — пір'ячко, як райдуга, на ньому горить! Ну а другий птах — отакі дива — був, як та осіння хмарка дощова! Хмурий та понурий, — та його не жаль: він любив по людях сіяти печаль! Чи зумієте, малята, тих птахів намалювати?
![]()
Як показати на малюнку, що чарівні птахи — герої вірша — такі різні? Мабуть, добрий птах має гарний вигляд: у нього красива голівка, тіло, хвіст, пір'ячко. Недобрий, злий птах може мати хижий, гострий чи загнутий дзьоб, великі сердиті очі. Але головний засіб, який допоможе нам виразити риси характеру птахів, — це колір. Добрий птах має яскраві, приємні для ока кольори. Злий птах — навпаки, має переважно темні, тьмяні кольори: синій, фіолетовий, чорний, сірий тощо. ![]() А тепер спробуйте уявити собі цих птахів і починайте малювати.
![]() III. Підсумок уроку. 1. Декламування вірша Н. Кир'ян " Жар-пташка". Було, чи здавалось, чи снилось Іванку, Що кожного ранку, що кожного ранку Жар-пташка літає понад двором, Торкає його золотавим пером. Перо золотаве Іванка лоскоче, Хлопчина швиденько розплющує очі І миттю встає, у вікно визирає, А тільки жар-пташки вже й сліду немає. Іванко хутчій вибігає із хати, Бо хочеться хлопцю її наздогнати. За ним вибігає уся дітвора Шукати хоч сліду її чи пера. Ви, хлопчики любі і любі дівчата, Коли пощастить вам пташину побачить, Скажіть нам, будь ласка, коли це не тяжко, Бо хочеться Йванку торкнути ту пташку. 2. Перегляд і демонстрування дитячих малюнків. |
Малювання композиції «Сніг іде» «Кочетоцька загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів» Харківської обласної ради |
Урок підготувала учитель біології вищої кваліфікаційної категорії... Птахи; виявити уміння учнів застосовувати набуті знання в стандартних та нових нестандартних ситуаціях |
Тема: Тварини: комахи, птахи, звірі Обладнання: папки з проектами, підготовлені дітьми: «Птахи», «Комахи», «Звірі», презентація, музика (спів птахів у лісі), годівничка,... |
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень... Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з... |
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень... Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з... |
Урок образотворчого мистецтва по темі «Прикладна діяльність. Створення... Тема: Прикладна діяльність. Створення декоративної композиції «Дерево життя» в техніці петриківського розпису |
Тем : Створення композиції оздоблення виробів: торта, тістечок,печива. Мета Мета: Засвоєння знань учнів про вироби, композиції; формування вмінь аналізувати вироби; розвивати логічне та абстрактне мислення,... |
2. Малювання прямокутників і еліпсів Лінія малює ліні під будь-яким кутом. Переконаєтеся в цьому, побудувавши декілька ліній. Для побудови лінії під кутом кратним 450... |
Які з пар чисел є розв’язками рівнянь з двома змінними? Альбом для малювання і 3 зошити разом коштують 4 грн. 35 коп. Альбом дорожчий від зошитів на 1 грн. 65 коп. Скільки коштує альбом... |
Тема: Композиція у живописі. 5 клас.(4 урок) Виявлення задуму композиції, відповідних настроїв засобами художніх технік.(Слайд 1) |