|
Скачати 52.97 Kb.
|
Образотворче мистецтво 1 клас Тема. Малювання композиції «Чарівні птахи». Мета. Ознайомити учнів з елементарними поняттями про залежність форми і декоративного оздоблення виробів. Розвивати фантазію, творчу уяву, вміння визначати основні складові будови птахів: голова, шия, тулуб, хвіст. Удосконалювати навички гармонійного заповнення площини паперу елементами зображення. Обладнання. Малюнки із зображенням чарівних птахів, вироби учнів школи декоративно-прикладного мистецтва (тарелі, підноси тощо) із зображенням птахів, ілюстрації. Хід уроку І. Організаційна частина. Повідомлення теми і мети уроку. ІІ. Робота над темою уроку.
Любі діти! Дозвольте розпочати наш незвичайний урок. Чому незвичайний? Та тому, що до нас на урок завітав наш добре знайомий казковий герой — Незнайко. Довідавшись про тему уроку, він приготував для вас декілька цікавих загадок про наших пернатих друзів. А ще він прихопив із собою малюнок із зображенням чарівного птаха. Наш Незнайко не вміє добре малювати птахів, а тим паче незвичайних, чарівних, казкових, тому погоджується показати свій малюнок лише з умовою, якщо ви відгадаєте його загадки. Ось послухайте.
Прилетіли гості, Сіли на помості, Без сокири, без лопати Поробили собі хати. (Птахи) Пташечка невеличка, В неї білі щічки, Сірі лапки, чорна шапка, Фартушок жовтенький, Голосок тоненький. Та ж ця пташка невеличка Називається ... (Синичка) Що воно за дивна птиця — Світла денного боїться. Дзьоб гачком, великі очі, І не спиться їй щоночі, Гу-гу-гу! — кричить вона. Відгадаєш? Це ... (Сова) Крізь зимові заметілі В сад наш птахи прилетіли. Та такі червоногруді, Ніби яблука повсюди Хтось розсипав у дворі. Звуться птахи ... (Снігурі) Перший я приніс весну, Розбудив усе від сну. І співаю під вікном. Люди звуть мене ... (Шпаком) 3. Продовження бесіди. Молодці, гарно справились із цим завданням. А тепер давайте подивимось на малюнок, що його приніс Незнайко. (Вивішується малюнок із погано виконаним зображенням пташки).
5. Аналіз будови птахів.
Вам, напевно, не раз доводилося бачити на стінах сучасних квартир килими, а у сервантах на поличках тарілки, прикрашені різними візерунками. Давайте переглянемо декілька з них.
Художньо виконані та оздоблені предмети побуту (одяг, посуд, меблі, килими тощо), які мають не тільки практичне, а й естетичне значення, називають предметами декоративно-прикладного (ужиткового) мистецтва. 8. Продовження бесіди. Є серед цих предметів побуту і такі, на яких зображено дивовижних казкових птахів. Як ви вважаєте, чому я цих птахів назвала казковими? (Діти діляться своїми враженнями.) Звісно, у природі немає такої пташки, у якої замість пір'ячка різнобарвні листочки і квіточки. 9. Декламування вірша Т. Лопатникової "Чарівні птахи". Мабуть, від своїх бабусь всі ви, діти, чули: на землі нашій колись чародії були. Нині, знаємо, кудись всі вони перевелись. У одного чаклуна пара пташечок жила. Перший птах, малята, в того чаклуна помагав справляти добрії діла. Пісенькою радує, а майне в блакить — пір'ячко, як райдуга, на ньому горить! Ну а другий птах — отакі дива — був, як та осіння хмарка дощова! Хмурий та понурий, — та його не жаль: він любив по людях сіяти печаль! Чи зумієте, малята, тих птахів намалювати?
Як показати на малюнку, що чарівні птахи — герої вірша — такі різні? Мабуть, добрий птах має гарний вигляд: у нього красива голівка, тіло, хвіст, пір'ячко. Недобрий, злий птах може мати хижий, гострий чи загнутий дзьоб, великі сердиті очі. Але головний засіб, який допоможе нам виразити риси характеру птахів, — це колір. Добрий птах має яскраві, приємні для ока кольори. Злий птах — навпаки, має переважно темні, тьмяні кольори: синій, фіолетовий, чорний, сірий тощо. А тепер спробуйте уявити собі цих птахів і починайте малювати.
III. Підсумок уроку. 1. Декламування вірша Н. Кир'ян " Жар-пташка". Було, чи здавалось, чи снилось Іванку, Що кожного ранку, що кожного ранку Жар-пташка літає понад двором, Торкає його золотавим пером. Перо золотаве Іванка лоскоче, Хлопчина швиденько розплющує очі І миттю встає, у вікно визирає, А тільки жар-пташки вже й сліду немає. Іванко хутчій вибігає із хати, Бо хочеться хлопцю її наздогнати. За ним вибігає уся дітвора Шукати хоч сліду її чи пера. Ви, хлопчики любі і любі дівчата, Коли пощастить вам пташину побачить, Скажіть нам, будь ласка, коли це не тяжко, Бо хочеться Йванку торкнути ту пташку. 2. Перегляд і демонстрування дитячих малюнків. |
Малювання композиції «Сніг іде» «Кочетоцька загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів» Харківської обласної ради |
Урок підготувала учитель біології вищої кваліфікаційної категорії... Птахи; виявити уміння учнів застосовувати набуті знання в стандартних та нових нестандартних ситуаціях |
Тема: Тварини: комахи, птахи, звірі Обладнання: папки з проектами, підготовлені дітьми: «Птахи», «Комахи», «Звірі», презентація, музика (спів птахів у лісі), годівничка,... |
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень... Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з... |
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень... Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з... |
Урок образотворчого мистецтва по темі «Прикладна діяльність. Створення... Тема: Прикладна діяльність. Створення декоративної композиції «Дерево життя» в техніці петриківського розпису |
Тем : Створення композиції оздоблення виробів: торта, тістечок,печива. Мета Мета: Засвоєння знань учнів про вироби, композиції; формування вмінь аналізувати вироби; розвивати логічне та абстрактне мислення,... |
2. Малювання прямокутників і еліпсів Лінія малює ліні під будь-яким кутом. Переконаєтеся в цьому, побудувавши декілька ліній. Для побудови лінії під кутом кратним 450... |
Які з пар чисел є розв’язками рівнянь з двома змінними? Альбом для малювання і 3 зошити разом коштують 4 грн. 35 коп. Альбом дорожчий від зошитів на 1 грн. 65 коп. Скільки коштує альбом... |
Тема: Композиція у живописі. 5 клас.(4 урок) Виявлення задуму композиції, відповідних настроїв засобами художніх технік.(Слайд 1) |