5-6 КЛАСИ


Скачати 462.08 Kb.
Назва5-6 КЛАСИ
Сторінка1/4
Дата06.03.2016
Розмір462.08 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
  1   2   3   4
ВАРІАТИВНІ МОДУЛІ

5-6 КЛАСИ
Раїлко Л.К.,

СЗШ № 285, м. Київ

Варіативний модуль

Технологія виготовлення м’якої іграшки

(5-6 клас)

Пояснювальна записка

Зміст модуля передбачає ознайомлення учнів з одним із найдавніших видів декоративно – прикладного мистецтва - іграшкою. Для виготовлення м’якої іграшки використовують залишки тканин, хутра, шкіри, фетру, клейонки та інших недорогих матеріалів. Для оздоблення виробів завжди є різні ґудзики, намистинки, бісер тощо.

Для виготовлення іграшок варто заготувати відповідні шаблони, на основі яких можна змоделювати кілька іграшок. Особливо цікавими виглядають вироби, де учні фантазують та оздобляють іграшку на свій смак. Це сприяє розвитку творчих здібностей учнів.

Виготовляти м’яку іграшку можна як ручним так і машинним способом. Під час виготовлення м’якої іграшки можна відпрацювати шви, які вивчаються в обов’язковій частині програми.

Під час виконання робіт необхідно приділяти увагу організації робочого місця, правилам безпечної праці, санітарно-гігієнічним вимогам.

Тематичний план



з.п.

Назва теми

Кількість

годин

1

Основи технології виготовлення м’якої іграшки

4

2

Проектування і виготовлення виробу.

11

3

Презентація виготовлених виробів.

1




Всього

16

Програма



№№№3 .п.



К-сть год.


Назва теми та її зміст


Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1

4

Основи технології виготовлення м’якої іграшки

М’яка іграшки у сучасному декоративно- ужитковому мистецтві. Плоскі та об’ємні іграшки.

Матеріали для виготовлення м’якої іграшки та їх властивості.

Інструменти та пристосування (наперсток, булавки, голки, ножиці) для шиття м’якої іграшки.

Організація робочого місця.

Правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги.

Технологія виготовлення м’якої іграшки (плоскої, об’ємної з помпонів). Оздоблення іграшки.

Називає і розрізняє види м’яких іграшок;

характеризує матеріали, які використовуються для виготовлення іграшки;

добирає матеріали, інструменти та пристосування для роботи;

збільшує ( зменшує) шаблони;

виготовляє нескладну іграшку;

організовує робоче місце; дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги;

організувє робоче місце;

2

11

Проектування та виготовлення виробу

Пошук виробів-аналогів. Розроблення ескізного малюнка м’якої іграшки. Виготовлення шаблонів.

Підготовка матеріалів до роботи.

Виготовлення іграшки. Оздоблення.

Контроль якості виробу.


Здійснює пошук виробів-аналогів;

розробляє ескізний малюнок об’ємної ;

виготовляє шаблони для виготовлення іграшки;

добирає матеріали для іграшки та оздоблення; інструменти, пристосування;

визначає спосіб з’єднання деталей (за необхідності);

виготовляє деталі іграшки;

з’єднує деталі іграшки;

добирає та оздоблює виріб;

контролює якість виробу;

організовує робоче місце; дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог.

3

1

Презентація виготовлених виробів.

Презентація, самооцінка та оцінювання виробів.



Презентує виріб;

здійснює самооцінку виробу.


Орієнтовний перелік об’єктів праці

М’які іграшки (плоскі, об’ємні).

Інструменти, обладнання та пристосування


1.Ножиці

2.Голки

3.Лінійка

4.Олівець

5.Наперсток

6.Булавки

7.Копіювальний папір



Матеріали

Картон, тканина : (бавовняна, вовняна, фліс, вельвет, велюр, плюш, хутро, шкіра) гладко фарбована, з різними малюнками, ґудзики, бісер, намисто, дріт тощо.

Література

1.Соколова Ю. АП, Сидорович Ю.А. «Мягкая игрушка» . - Сант-Петербург, «2000. -Літера. - 205 с.

2.Чурзина Н.О. -:«Мягкая игрушка.Шаг за шагом» 2007 - Сант-Петербург, 32с.

3.Чурзина Н.О. - «Мягкая игрушка. Веселий зоопарк». Сант-Питербург , 32с.

4. Упорядник Шушуріна Л.О.- «Для дома для семьи» К. 1981., 120 с.

Боринець Н.І.,

ІППО КУ ім. Бориса Грінченка
Варіативний модуль

Технологія вирощування рослин (квітів) та догляд за ними

(5-6 клас)

Пояснювальна записка

Зміст модуля передбачає ознайомлення учнів 5-6 класів з технологією вирощування рослин (квітів) та догляду за ними. Нас оточують квіти в приміщеннях, на клумбах, квітниках, присадибних ділянках. Вони приносять радісні відчуття, якщо правильно дібрані за розташуванням, видами, кольором, терміном цвітіння тощо. Неабияку роль відіграє і форма клумби, квітника, посудини, де ростуть квіти.

Вивчати з учнями технологію вирощування та догляду за квітами треба враховуючи можливості навчального закладу. Це можуть бути або квітники, або клумби, або озеленення приміщення (школи, навчальної майстерні). Не виключений варіант вирощування та догляду за квітами біля місцевих пам’ятників тощо.

Добираючи квіти для вирощування варто враховувати не тільки сучасні види квітів, а й особливості свого регіону.

У розділі «Проектування і вирощування квітів) учні мають можливість розробити варіанти озеленення приміщення, клумб, квітників (за вибором учителя).

Під час виконання робіт необхідно приділяти увагу правилам безпечної праці, організації робочого місця та санітарно-гігієнічним вимогам під час виконання робіт із грунтом.

Тематичний план



з. п.

Назва теми

Кількість годин

1

Основи технології вирощування рослин (квітів) та догляду за ними.

4

2

Проектування, вирощування квітів.

11

3

Презентація результатів роботи

1




Всього

16

Програма



з.п.

К-сть год.

Назва теми та її зміст

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1

4

Основи технології вирощування рослин (квітів) та догляду за ними.

Квітникарство як частина декоративного садівництва. Види квітів для вирощування на клумбах, квітниках, присадибних ділянках, приміщеннях. Однорічні, дворічні та багаторічні квіти. Поєднання квітів на присадибних ділянках, клумбах, приміщеннях.

Традиційні квіти, які прикрашають українські садиби. .

Види клумб та квітників, їх форми. Облаштування. Технологія створення квітників та клумб.

Інструменти, пристрої, матеріали, які використовуються під час вирощування та догляду за квітами.

Санітарно-гігієнічні вимоги, правила безпечної праці, організація робочого місця під час вирощування і догляду за квітами.

Добір квітів з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пір року .

Підготовка грунту. Вирощування, розмноження та догляд за квітами (у відкритому грунті, приміщенні).

Отруйні квіткові рослини.


Розрізняє та називає види квітів; клумб та квітників;

добирає види квітів, грунти за призначенням; інструменти для догляду за квітами;

підготовлює грунт для квітів;

доглядає за квітами;

організовує робоче місце;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог.


2

11

Проектування озеленення приміщень (клумб, квітників).

Умови вирощування та догляду за квітами.

Створення ескізного малюнка розташування квітів (в приміщенні, на клумбах, квітниках).

Добір кімнатних рослин з урахуванням мікроклімату приміщення ( інтер’єру) та їх декоративних якостей, біологічної активності летких рослинних речовин деяких квітів.

Підготовка грунту для квітів. Висаджування квітів. Підживлювання квітів.

Догляд за квітами (поливання, збризкування, обрізання і щеплення). Пересаджування. Шкідники рослин та боротьба з ними. Хвороби квітів та їх лікування.


Здійснює пошук інформації про квіти;

визначає умови для існування квітів;

розробляє форму клумби, квітника;

добирає види квітів з урахуванням умов, місця розташування, призначення;

добирає та готує грунт для рослин;

добирає посудини для квітів;

висаджує (висіває) квіти;

доглядає за квітами;

організовує робоче місце під час виконання різних робіт;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог;

3

1

Презентація результатів роботи.

Презентація, самооцінка та оцінювання проектної роботи.

Презентує свою роботу;

оцінює виріб.


Орієнтовний перелік об’єктів праці

Вирощування та догляд за квітами на клумбах, квітниках, рабатках, альпійських гірках, присадибних ділянках, парках, в приміщеннях тощо.

Інструменти

Шнур, лопата, граблі, сапа, лопатка.

Матеріали

Насіння квітів, посадковий матеріал, засоби догляду за квітами.

Боринець Н.І.,

ІППО КУ імені Бориса Грінченка
Варіативний модуль
Технологія догляду за тваринами
(5-6 клас)
Пояснювальна записка
Зміст модуля передбачає ознайомлення учнів з технологією догляду за тваринами. Цей модуль може вивчатись у тих навчальних закладах, які мають відповідну матеріальну базу (кролеферму тощо).

Учні знайомляться із різними видами тварин (кролі, кури, гуси, качки, індики), їх породами, особливостями утримання та годівлі.

Особливу увагу треба звертати на особисту гігієну, правила безпечної праці під час роботи (за необхідності) з тваринами.
Тематичний план




з. п.

Назва теми

Кількість годин

1

Основи технології догляду за тваринами

4

2

Технологія догляду за тваринами

12




Всього

16


Програма




Кількість годин

Назва теми та її зміст

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1

4

Основи технології догляду за тваринами

Тваринництво як галузь сільського господарства. Значення тваринництва як галузі сільського господарства і добробуту людей. Розвиток тваринництва в регіоні. Поняття про спеціалізацію.

Корми для тварин. Раціон.

Утримання та годівля тварин. Догляд за приміщенням. Поняття про дезінфекцію. Профілактика захворювань тварин.

Правила безпечної праці та особистої гігієни під час виконання робіт з догляду за тваринами.

Називає галузі сільського господарства;

розрізняє і називає різні види тварин; види кормів для тварин;

складає раціон для кролів;

називає способи профілактики захворювань тварин;

2

12

Технологія догляду за тваринами
Породи тварин їх добір.

Види кормів для тварин (які вивчаються). Заготівля кормів. Правила безпечної праці та особистої гігієни під час виконання робіт з заготівлі кормів. Підготовка їх до згодовування.

Особливості умов утримання (кролів, курей, індиків, качок, гусей).

Інвентар для утримання та годівлі тварин. Способи удосконалення приміщень для утримання та інвентарю для годівлі тварин.



Розпізнає породи тварин за зовнішніми ознаками;

складає раціон для тварин (за вибором);

спостерігає за ростом, розвитком тварин (за вибором), зміною їхнього раціону;
обґрунтовує вибір тварин і породи для свого господарства;

доглядає за тваринами (за вибором);

заготовляє корми (за необхідності);

дотримується правил особистої гігієни, безпечної праці при роботі з тваринами, заготівлі кормів.





Орієнтовний перелік об’єктів праці

кролі, кури, індики, качки, гуси (за вибором)
Інвентар для догляду за тваринами.

Боринець Н.І.,

ІППО КУ ім. Бориса Грінченка
Варіативний модуль

Технологія виготовлення народної ляльки

(5-6 клас)

Пояснювальна записка

Зміст модуля передбачає ознайомлення учнів 5-6 класів з технологією виготовлення народної ляльки – традиційним уподобанням малих і великих українців. Крім того, учні ознайомляться із обрядово-магічними функціями народних ляльок, типами хатніх ляльок.

Технології виготовлення запропонованих ляльок доступні для учнів 5-6 класів. Для роботи можна використовувати доступні матеріали (залишки тканини, шкіри, нитки, пряжа, природні матеріали тощо).

Для освоєння технології виготовлення ляльок не варто добирати складні технології. Особливе значення для кожного «творця» ляльки має її одяг, оздоблення. Вдало виконана лялька буде мати для учнів 5-6 класів практичне застосування (як іграшка, оберіг, сувенір тощо).

Під час виконання робіт необхідно приділяти увагу правилам безпечної праці, організації робочого місця та санітарно-гігієнічним вимогам.

  1   2   3   4

Схожі:

Класи неорганічних сполук. Оксиди. (8 кл.) Класи 1 варіант
Вкажіть клас речовин, який утворюється під час взаємодії води з оксида­ми активних металів
Програми з біології та екології
Біологія. 7-11 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Біологія. 7-11 класи. – К.: Перун, 2005
5-7 класи Навчання математики в 5-7-х
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи” видавництва “Перун”, Київ, 2005р та у науково-методичному...
Науково-аналітичний центр управління
Предметні факультативи. Профільні класи. Класи з поглибленим вив-ченням біології. Курси за вибором: екологія, економіка, інформатика....
ТИЖДЕНЬ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Гра лото “Найкращий знавець англійської мови”. (1-4 класи) І поверх (10: 35) (5-11 класи) ІІ поверх (11: 45) ( ШереметаТ. А., Балик...
БІОЛОГІЯ програма зовнішнього незалежного оцінювання
Програму зовнішнього незалежного оцінювання з біології розроблено на основі чинних програм для загальноосвітніх навчальних закладів:...
Програма зовнішнього незалежного оцінювання з біології
Програму зовнішнього незалежного оцінювання з біології розроблено на основі чинних програм для загальноосвітніх навчальних закладів:...
Програма зовнішнього незалежного оцінювання з біології
Програму зовнішнього незалежного оцінювання з біології 2012 розроблено на основі чинних програм для загальноосвітніх навчальних закладів:...
Завдання для тематичного оцінювання складені у відповідності до програми...
Тести розраховані для учнів загальноосвітніх навчальних закладів та вчителів з предмету «Музика» 1-4 класи та «Музичне мистецтво»...
Завдання для тематичного оцінювання складені у відповідності до програми...
Тести розраховані для учнів загальноосвітніх навчальних закладів та вчителів з предмету «Музика» 1-4 класи та «Музичне мистецтво»...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка