Просвітницько-профілактична програма „ Кадр за кадром до здорового майбутнього” (розроблена для тренерів фасилітаторів)


Скачати 312.49 Kb.
Назва Просвітницько-профілактична програма „ Кадр за кадром до здорового майбутнього” (розроблена для тренерів фасилітаторів)
Сторінка 1/4
Дата 25.03.2013
Розмір 312.49 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4
Просвітницько-профілактична програма

Кадр за кадром до здорового майбутнього”
(розроблена для тренерів – фасилітаторів)
Автори програми: Макаревич О., Бежан А., Романовська Д., Горук М.
Актуальність програми. Конституція України визнає життя і здоров'я людини найвищими соціальними цінностями. Освіта та здоров'я також є взаємодоповнюючими компонентами успішного повсякденного буття дітей та молоді. Результати різноманітних досліджень дозволяють стверджувати, що традиційна система освіти більшою мірою орієнтована на здобуття знань та інформації, а формування життєвих умінь і навичок недостатнє, рівень підготовки дітей до самостійного та безпечного життя не відповідає сучасним вимогам.

Сьогодення вимагає розробки індивідуальних програм оздоровлення, різноманітних освітньо-оздоровчих послуг; ефективних форм та методів сполучення та взаємодії всіх соціальних інститутів для проведення занять, тренінгів, психолого-розвивальних, корекційних впливів на становлення та розвиток особистості, стан здоров'я та спосіб життя школярів.

Відомо, що індивідуальний спосіб життя активно формується у ранньому підлітковому віці. Це пов’язано із розвитком у підлітків таких важливих психічних новоутворень, як самоконтроль, внутрішній план дій, абстрактно логічне мислення, самосвідомість, самооцінка. Ці новоутворення обумовлюють важливу для них можливість самим визначати свій спосіб життя.

Саме підлітковий вік як найбільш суперечливий та визначальний період становлення особистості потребує пошуку нових ефективних методів навчання та виховання. На цьому етапі дорослішання важливо спонукати підлітків до формування корисних звичок, навчити їх управляти своєю поведінкою і таким чином актуалізувати суб’єктивність у збереженні і зміцненні здоров’я.

Підліткам потрібні не лише знання, а й життєві навички, що допомагають робити життєвий вибір, досягати цілі, коригувати поведінку, оцінювати ризики, зберігати і покращувати здоров'я та якість життя.

Одним зі шляхів оновлення змісту освіти й узгодження його із сучасними потребами, інтеграцією до європейського та світового освітніх просторів є орієнтація діяльності працівників психологічної служби системи освіти на набуття учнями ключових компетентностей (навчальних, здоров’язберігаючих, загальнокультурних, громадянських, підприємницьких, інформаційно-комунікативних) та на створення ефективних механізмів їх запровадження.

Нові інформаційні технології у ХХІ столітті стали не тільки головною рушійною силою прогресу, засобом спілкування між державами, компаніями, університетами, новою формою торгівлі, але й потужним засобом навчання, улюбленою іграшкою. Чимало дітей, навіть у мало розвинених країнах захоплюються комп'ютерними та телевізійними іграми, які приваблюють їх динамічними сюжетами, викликають гострі відчуття.

Використання під час просвітницько-профілактичної роботи сучасних комп’ютерних програм Stop Motion, Windows Live Movie Maker (кіностудія - створення відео із фотографій, картинок), дозволить фахівцям психологічної служби у цікавий для підлітків спосіб організувати процес формування навичок безпечної поведінки та здорового способу життя.

Запропонована програма розроблена як навчальний інструмент з ціллю підвищення активності підлітків, через особисте залучення до створення сюжетної (сценаріїв) лінії тематичних анімаційних роликів в техніці кадр за кадром, до пропаганди серед спільноти однолітків безпечної до здоров’я моделі поведінки.

Мета програми: через залучення підлітків 11-14 років до створення сценарію та виготовлення анімаційних роликів з використання техніки Stop Motion, покращити рівень поінформованості з тематики попередження ВІЛ, туберкульозу й вірусних гепатитів та розвинути навички безпечної поведінки й здорового способу життя у молоді.

Основні завдання програми:

  1. Сформувати у підлітків (учасників програми) установку на свідомий вибір здорового способу життя.

  2. Надати необхідну інформацію про шляхи передачі ВІЛ-інфекції, туберкульозу, вірусних гепатитів та правила безпечної поведінки в соціумі.

  3. Розкрити в учнів креативність, творчий потенціал та інші приховані ресурси особистості з метою активізації їх розвитку.

  4. Відпрацювати технічні навички фотозйомки, монтажу на комп’ютерній техніці.

  5. Корекція девіантної поведінки учнів, формування конструктивних моделей поведінки в ситуаціях ризиків.

Необхідне обладнання: фотоапарат, комп’ютер, штатив та матеріали для виготовлення героїв, тощо анімаролику (канцприладдя, бісер, нитки, тощо).

Форми роботи програми: 12 інтерактивних занять при арт-майстернях.

Кількість годин: 24 години (1 заняття * 2 години).

Загальна структура заняття:

І Блок 30 хвилин.

1. Вступ. Організаційний момент.

2. Інформаційне повідомлення. Актуальність теми.

ІІ Блок 30 хвилин

3. Робота над створенням сюжетної лінії анімаційного ролику.

ІІІ Блок 60 хвилин.

4. Фотозйомка. Монтаж анімаційного ролику за заданою фасилітаторами – тренерами програми тематикою.

5. Обговорення результатів та планів на наступну зустріч учасників арт-майстерні.

Сформована група арт-майстерні може налічувати від 5 до 20 осіб. Учасники арт-майстерні, на чолі із фасилітатором – тренером програми, самі обирають одну з технік стоп-кадру (перекладка, пластилінова анімація, предметна анімація, сипуча анімація, пексиляція, тощо) для створення анімаційного ролику з пропаганди безпечної до здоров’я моделі поведінки.

Фасилітатори – тренери – несуть відповідальність за організацію арт-майстерні, проведення занять програми Кадр за кадром…, створення учасниками арт-майстерні сценарію та сюжетної лінії, фото та монтаж підлітками тематичного анімаційного ролику.

Підготовка до проведення занять:

Підготовлення приміщення для роботи арт-майстерні. Налаштування техніки для роботи учасників: комп’ютер, мультимедійний проектор, фото камера, штатив, флеш карта.

Підготовка наочності (9 аркушів, покрокового монтажу фото та накладання музикального ряду (аркуші паперу формат А4), з метою формування у учасників візуального ряду для створення сюжетної лінії.

Термінологія:

ВІЛ-

СНІД –

Туберкульоз -

Вірусні гепатити –

ВІЛ – сервіс –

Імунна система –

Фасилітатор -

Анімація –

Стоп кадр –

Навчально-тематичний план програми




Тема заняття

К-сть годин



Вступне заняття: Ознайомлення учасників з метою та завданнями програми, умовами роботи тренінгової групи. Створення пробного ролика.

2



Складові здоров’я, вплив інфекцій, вірусів на імунну систему (здоров’я) людини. Фотозйомка для створення анімаційних роликів

2



Шляхи передачі, наслідки ВІЛ/СНІД. Фотозйомка та монтаж для створення анімаційних роликів про збереження власного здоров’я

2



Способи захисту від інфікування ВІЛ. Створення анімаційних роликів з метою мотивації підлітків на збереження власного здоров’я

2



Особливості лікування ВІЛ/СНІД, життя людей з ВІЛ, виховання толерантного ставлення до віл-інфікованих. Створення анімаційного ролика на основі отриманої інформації

2



Вірусні гепатити: особливості, шляхи передачі, вплив на здоров’я людини. Створення анімаційного ролика на основі отриманої інформації

2



Способи захисту від інфікування вірусними гепатитами. Створення анімаційного ролика на основі отриманої інформації

2



Туберкульоз: особливості, шляхи передачі, вплив на здоров’я людини. Створення матеріалів та проведення фотозйомок для створення анімаційних роликів

2



Способи захисту, профілактика щодо інфікування туберкульозом. Створення сюжету для анімаційного ролика на основі отриманої інформації

2



Вплив ВІЛ/СНІД, вірусних гепатитів і туберкульозу на здоров’я людини.

Створення анімаційного ролика на основі отриманої інформації

2



Формування відповідального ставлення до власного життя. Психологічна фіксація інформаційних матеріалів та технічні доопрацювання підготовлених відеороликів.

2



Підсумкове заняття. Презентація створених анімаційних роликів







Всього годин

22


Заняття 1.

Мета: Ознайомлення учасників з метою та завданнями програми, умовами роботи тренінгової групи.

Ознайомлення з роботою в техніці «Stop motion», створення метафоричного образу власної моделі здоров’я, збір ідей від учасників про подальшу роботу.






Зміст


Час


Обладнання

1.

Вступна частина.

Представлення мети і завдань програми «Кадр за кадром до здорового майбутнього», даного заняття.

Знайомство тренерів та учасників групи.

Вправа «Очікування».

Створення і прийняття правил роботи групи. За бажанням, учасники групи можуть надати назву своїй арт-майстерні.

30 хв.

Плакати, маркери, кольорові стікери

2.

Основна частина.

2.1 Інформаційний блок.

Презентація роботи в техніці «Stop motion» (movie maker): перегляд відеоролика з вільною дискусією Історія виникнення першого анімаційного мультфільму в світі. Стоп моушен в сьогоденні сучасного арт-відео. Технічні аспекти виготовлення анімаційного ролику.

Показ відео-ряду роликів за кожною з технік кадр за кадром. Обговорення в групі кожної з технік кадр за кадром та визначення можливостей та бажань учасників використовувати її при створені власних аніма-роликів.

20 хв.

Плакати, маркери, кольорові, фліп-чарт,

проектор, екран, комп’ютер,

презентація (Power Point)


3.

  1. Підготовка до створення відеороликів.

Вправа «Асоціації». Учасники придумують асоціативний (метафоричний) образ власної «моделі здоров’я», пояснюють свій вибір.

Практичне завдання: виготовити із запропонованих матеріалів (канцтовари, нитки, кубики тощо) свою «модель здоров’я». Зворотній зв’язок.

Вправа «Скриня». Мета: визначення творчого потенціалу групи щодо створення сюжетної лінії для анімаційного – ролику. Кожен з учасників, по черзі, говорить про свої ідеї, бажання, бачення, уподобання використання тої чи іншої техніки (матеріалу) для створення сюжетної лінії та пропонує до загальної “Скрині ідей” та ресурсів майстерні свої “можливості” для отримання бажаних результатів. Фасилітатор, фіксує всі пропозиції, ідеї щодо використання групою тої чи іншої техніки стоп кадру з метою планування дій учасників групи на наступну зустріч.

30 хв.

фліп-чарт,

проектор, екран, комп’ютер,

презентація (Power Point)

канцтовари та матеріали для роботи над створенням відеороликів

4.

2.3. Створення відеоролика.

Презентація ряду найкращих анімаційних робіт за визначенням міжнародних конкурсів, соцмереж, тощо. Показ 11 відео-сюжетних роликів. Що таке інформаційне повідомлення? Роль інформаційного повідомлення у створені сюжетної лінії анімаційних роликів. Мета інформаційного повідомлення й завдання. Показ добірки 5-6 роликів для визначення групою їх інформаційного повідомлення. Фотозйомка. Монтаж анімаційного ролику за заданою фасилітаторами – тренерами тематикою.

Презентація «Покрокове створення анімаційного ролику. Зйомка та монтаж. Накладання музичного супроводу». Фасилітатор-тренер заздалегідь розміщує на визначеному учасниками зручному для ознайомлення місці, наочний матеріал – 9 аркушів, покрокового монтажу фото та накладання музикального ряду (аркуші паперу формат А4). Під наглядом фасилітатора, кожен учасник арт-майстерні закріплює навички користування технікою та програмою МувиМейкер.

30 хв.

фліп-чарт,

проектор, екран, комп’ютер,

презентація (Power Point)

5.

Заключна частина.

Вправа «Побажання здоров’я».

Відкриті запитання, підсумки, оцінка дня.

Кожен з учасників отримує завдання від групи арт-майстерні для наступної зустрічі (наприклад: принести нитки, бісер, крупи, тощо,) відповідно до бажань групи створювати анімаційний ролик в тій чи іншій техніці стоп-кадру.

10 хв.

Папір, ручки
  1   2   3   4

Схожі:

Програма ФОРУМУ тренерів України
Спеціальна програма для бажаючих осягнути і навчитися організовувати Відкритий Простір
АНКЕТА-ЗАЯВКА НА ТРЕНІНГ ДЛЯ ТРЕНЕРІВ «Абетка рівних можливостей»
Чому Ви бажаєте взяти участь у тренінгу для тренерів та як будете використовувати отриманні знання? (3-4 речення)
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
Медико-профілактична справа” 110105 напряму підготовки 1101 “Медицина”, бо вивчення психіатрії та наркології здійснюється впродовж...
Програма формування навичок культури поведінки вихованців ліцею та...
Формування здорового способу життя – одна з найголовніших тем виховання юної особистості. Адже здорове молоде покоління є запорукою...
Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних...
Дана програма розроблена згідно вимог до Державних стандартів освітньої галузі «Технологія»
«Олімпійськими шляхами до здорового майбутнього» Виховна година для...
Учні розподілені на 4 групи, кожна група отримала завдання підготувати матеріал на запропоновану класним керівником теми
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи
Програма з української літератури для 5—9 класів загальноосвітніх навчальних закладів розроблена відповідно до Державного стандарту...
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи
Програма з української літератури для 5—9 класів загальноосвітніх навчальних закладів розроблена відповідно до Державного стандарту...
Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів
Програма розроблена відповідно до Державних стандартів освітньої галузі “Технології” і базового навчального плану загальноосвітніх...
ЗАТВЕРДЖУЮ
Робоча програма дисципліни "Економічна теорія" розроблена для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня "Бакалавр"
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка