Уроку І. Вступна частина


Скачати 40.63 Kb.
Назва Уроку І. Вступна частина
Дата 24.12.2013
Розмір 40.63 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Химия > Урок


Тема. Мить і вічність в сповідальній ліриці Євгена Плужника.

Мета: продовжити знайомство учнів із творчою постаттю Є.Плужника, допомогти усвідомити риси стилю митця, особливості образу ліричного героя його творів; розвивати навички аналізу поезій, їх виразного читання, висловлення думок і вражень з приводу прочитаного; пригадати особливості побудови твору-роздуму, добору аргументів на доведення власної позиції; сприяти вихованню любові до мистецтва, естетичного смаку.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

2. Оголошення теми уроку.

Ми продовжуємо роботу над текстуальним аналізом віршів Євгена Плужника, дослідження образу ліричного героя, і результатом цього уроку буде написання твору-мініатюри.

ІІ. Основна частина.

  1. Елементи текстуального аналізу віршів.


«Вчись у природи творчого спокою…»

  1. Підготовка до сприйняття твору:

Ми вже з вами з’ясували, що ліричний герой Євгена Плужника прагне до філософських узагальнень, він розмірковує над «вічними» проблемами: сенсу буття, минущості людського життя, над визначенням істинних цінностей. Вірш, запропонований для текстуального вивчення теж належить до цієї групи.

  1. Виразне читання твору.

  2. Обмін враженнями.

  3. Повторне читання тексту.

  4. Евристична бесіда:

  • який часовий відрізок означено у творі? (осінь) Який саме період (доведіть текстом)? (це початок осені – «вересневі дні», «кудись на південь линуть журавлі»).

  • Як це характеризує ліричного героя? («мудро на землі» – це зрілість людини, вік, коли починаєш переосмислювати життя, цінувати важливі моменти).

  • Хто з поетів «Розстріляного відродження» теж створює образ ліричного героя як людини зрілої, досвідченої, мудрої? (Максим Рильський «Яблука доспіли, яблука червоні…»).

  • Чому ліричний герой обирає за взірець природу? (природа асоціюється із першопочатком, витоками самої людини, вона є досконалою, ідеалом → пантеїзм).

  • Ким себе вважає ліричний герой? («учнем»). Про який стан, етап це свідчить? (про постійні пошуки, про безперервність процесу самовдосконалення).

  • У якій формі написаний твір? (у формі монологу-звернення).

  • Зверніть увагу на риторичне запитання, яким завершується вірш. Яку роль воно виконує? (це своєрідний підсумок звернення ліричного героя, яке має на меті спонукати читача до роздумів; можна говорити і про мистецьку платформу – ламанню канонів, класовим цінностям протиставляються класична естетика).

  • Сформулюйте головну думку твору.

Ліричний герой спонукає читача переглянути свої пріоритети, свою систему цінностей, і звернутись за натхненням, за взірцем до природи – вічної і досконалої.

Яким постає ліричний герой?

Досвідченим, схильним до роздумів, до споглядання і до філософських узагальнень.
«Річний пісок слідок ноги твоєї…»

  1. Виразне читання твору.

  2. Обмін враженнями. З’ясування належності до певного виду лірики (інтимна лірика).

  3. Повторне читання тексту.

  4. Евристична бесіда:

  • визначте жанр твору (це любовна елегія – меланхолійний, чуттєвий твір);

  • який настрій домінує у ньому? (меланхолійний, сумний).

  • Які емоції переживає ліричний герой? (щастя від пережитих почуттів «Немов поклала ти мені на груди// Долоні теплі, і спинилось все…» і водночас тугу, адже герой перебуває на відстані, ці почуття перетворились на спогади).

  • Які слова у тесті свідчать про те, що це вже спогади? На якому тлі розгортається ліричний сюжет? (про це свідчить пейзаж: осінні дні, «мертвий лист», можливо, це стан душі ліричного героя – відчуття невідворотності, неможливості щось змінити).

  • Що саме спонукає героя до пригадування минулого? («слідок ноги»).

  • Зверніть увагу на зменшено-пестливу форму – слідок. Чому використано саме такий варіант слова? (це говорить про особливе зворушення, про ніжність, яку переживає закоханий).

  • У творі також використані окличні речення. З якою метою? («Річний пісок слідок ноги твоєї // І досі ще – для мене! – не заніс...»; «…І твій слідок малий – такий великий, // Що я тобі й сказати б не зумів!..» – це говорить про те особливу емоційність, про особливу вагу цих почуттів, не зважаючи на те, що вони вже в минулому).

  • Зауважмо, Євген Плужник прагне до філософських узагальнень. Виходячи з цієї тези, як можна переосмислити значення символу «слідок ноги» (В уяві ліричного героя образ «слідок ноги» милої набуває статусу символу, бо стає «великим», тобто дорогим, неповторним, як слід богині, самого життя. Це символ вічної краси й кохання, який бентежитиме душу завжди).

Яким постає ліричний герой у цьому вірші?

Ніжним, закоханим, щирим, здатним до глибоких почуттів.


Висновок: висловіть враження про ліричного героя Євгена Плужника. Яким засобами митець створює його образ? (за допомогою епітетів, кольористики, через використання особливої форми слів, синтаксичних конструкцій).


  1. Написання твору-мініатюри:

  1. Підготовка до написання:

Отже, ми з вами здійснили дослідження художнього світу поезії Євгена Плужника, зокрема, зосередили свою увагу на образі ліричного героя. А тепер вам пропонується написати твір-мініатюру на тему: «Образ ліричного героя Євгена Плужника», де ви можете висловити власні враження, думки.

Вимоги до написання твору-мініатюри:

  • Обсяг: 1-1,5 сторінки;

  • зміст: головне оригінальність думки, враження, асоціації автора, можливим є наведення паралелей, порівнянь, цитат;

  • композиція довільна, вона залежить від логіки викладу (відсутній поділ на тезу, аргументи і висновки);

  • стиль: художній або публіцистичний; тому автор може використовувати неповні, питальні, окличні речення, риторичні звертання, афоризми.




  1. Самостійне написання твору учнями.


ІІІ. Заключна частина.

  1. Підсумки уроку.

  2. Домашнє завдання: підготуватись до контрольної роботи.

  3. Оцінювання.




Схожі:

Уроку І. Вступна частина
Тема. Творча біографія Григорія Косинки. Перевага імпресіонізму в стильовій палітрі письменника
Уроку І. Вступна частина
Тема. Жанрово-стильове розмаїття прози 20-30-х років ХХ ст. Роль Миколи Хвильового у тогочасному літературному житті
І. Вступна частина Тема Філософія, коло її проблем і роль у суспільстві
Різноманітність тематики цих роздумів обумовлена загальною орієнтацією, самовизначенням людини у світі, її світоглядом
Видатні англійські письменники та їх твори
Вступна частина If you want to be famous after you are | dead, either write things worth reading or do things worth writing. No enter­tainment...
План І. Вступ. ІІ. Варіативний модуль «Технологія виготовлення вітальної...
Та чи задумувалися ми, що цей простий клаптик картону має свою історію та традиції? Приміром, у Японії найперші листівки були подвійними,...
Economic growth, cyclical fluctuations, the theory of economic growth,...
У роботі розглянуто трансформацію ідей С. Кузнеця в сучасній теорії економічного зростання. Проаналізовано Виділені підходи до теорії...
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята
Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми
ДО НАРАДИ ОСОБОВОГО СКЛАДУ ЦЕНТРАЛЬНОГО РАЙОННОГО ВІДДІЛУ
Але як Ви знаєте, є надводна й підводна частина айсберга. Отож якщо над водою перебуває невелика частина того, що зроблено з 100%...
І. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
Курс “Організація баз даних та знань” – це складова частина державного стандарту освіти на рівні бакалавра
Конспект уроку узагальнення та систематизація знань учнів 7  класу...
АКЦЕНТУАЦІЯ ПРОЦЕСІВ КОНВЕРСІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ МОРФОЛОГІЇ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ 57
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка