|
Скачати 35.86 Kb.
|
Видатні англійські письменники та їх твори 8 клас Цілі: розвивати самоосвітню компетенцію учнів, розвивати і вдосконалювати мовні навички учнів (інсценування, ситуації, ігри); розвивати індивідуальні творчі здібності учнів, розвивати навички і вміння працювати у команді; продовжувати навчати сприймати на слух повідомлення однокласників та спілкуватись під час презентації проектних робіт. Обладнання: портрети видатних англійських письменників, виставка. ХІД УРОКУ I. Вступна частина If you want to be famous after you are | dead, either write things worth reading or do things worth writing. No entertainment is so cheap as reading, nor any pleasure so lasting. T. The topic of today's lesson is "Famous English writers and their literary works". By the end of the lesson you will be able to: recognize, understand, enrich and use vocabulary on the topic; develop your ability of speaking on the spot on the basis of information that you've read and heard. II. Warming-up T. We are going to discuss the problem: to read or not to read. Divide into two groups and work in teams. Your task is in 5 minutes time to give your ideas on the topic. One group will speak for reading, another one — against it. 1st group
2nd group
T. Thank you for sharing your thoughts. But still people do read books. III. Основна частина уроку 1. Перевірка домашнього завдання Презентація учнями біографій англійських письменників та уривків з їх творів. а) Роберт Бернс (вірш "My heart is in the Highlands"). б) Д. Г. Байрон. в) В. Шекспір (сонет, «Король Лір», «Ромео і Джульєтта»). 2. Брейн-ринг Т. Today we are having the so-called "brain ring". For this рифове we need two teams. Every team consists of 6 players and the captain. The rest of the pupils will be spectators but they also will take part in the game as there're special tasks for them too. Each team has it's own table with a lamp on it. During the game the teams will be given tasks. If the player know the answers, the captain should switch on the lamp. Only then a player can answer. Captains, please, introduce your teams. (Капітани представляють гравців.) Now we can start. 3. Літературна вікторина "Guess who" T. I'll read you some information about a poet or a writer. Guess who it is about. If you know the answer, switch on the lamp, please. The spectators can help their teams if none of the players knows the answer. If you want to answer, raise your hand. Questions №1
4. Next quiz: "Attention! Ask only general questions or alternative ones". Name this author. № 2. Expected questions and answers
(W. Shakespeare) № 3. "Attention! Ask only special questions".
(G. Byron) № 4. Poetic Contest T. Captain, come up to my table and take any card you like to find out which team will de the first. Each team is going to recite the poem. № 5. Grammar Contest T. Deaf spectators, I'll give you the sheets of paper with the next task for you. Make up sentences from the words given there. Mind the word order.
3.Translated / languages /plays / into / his / many /are. 4. Math / at / didn't / was / he / good / but/ like/ he/ history. № 6. Literary Crossword T. The next task for both teams is to study this crossword attentively and find out 14 names of British writers and poets. T. The correct answers are:
№ 7. Making dialogues, using strips. 1. — What are you fond of?
2. —Are you fond of reading?
IV. Заключна частина 1. Підбиття підсумків Т. Our game is over. The final score is... in favour of the team... Now let's sum up. What have we done at the lesson? Have you learned something new about British writer? Was it interesting for-you? PI. I came to know new information about books and writers. P2.1 liked to act as Juliet. P3. It was interesting to me to make dialogues using strips. P4. To my mind, I played a part of Romeo perfectly. P5. In my opinion, we liked to work in groups, preparing our home task. P6.1 liked my team very much. P7. Now I believe, that books can make us kind and better, strong and clever. P8. Paustovski said, "He that reads much, knows much". I agree with him. 2. Виставлення оцінок T. Taking into account" your activity during the game, your role-playing, your marks are the following... 3. Домашнє завдання T. The lesson is over. Your hometask will to write a composition "My favourite English writer". Thanks for your work during the lesson. I hope you liked it. Додаток1 |
План-конспект уроку Тема уроку: “Улюблені англійські письменники. А. Конан Дойль Практична: Вчити учнів одержувати основну інформацію з прочитаного тексту під час непідготовленого читання; вчити учнів детального... |
Дитяча література XX XXI ст. (Огляд). Найвідоміші письменники та найпопулярніші твори для дітей Та чи не занадто поспішають песимісти зі своїми висновками? Сьогоднішній урок допоможе певною мірою з’ясувати питання про роль літератури... |
Календарне планування до програми курсу за вибором «Письменники-лауреати... Національна премія України імені Тараса Шевченка – найвища відзнака за твори літератури та мистецтва в незалежній Україні. З історії... |
Вибрані твори зі збірок Олекси Озірного ЗМІСТ Вибрані твори зі збірки «Проща» |
Урок 26. Тема: Франція Франції), таблички спеціалістів, державні прапори Франції та України, комп'ютер (слайди архітектурних пам'яток, культурно-історичних... |
Урок 3 Підтема : Англійські парки / The English Parks Мета : Ознайомити учнів з новою лексикою уроку. Тренувати в аудіюванні. Удосконалювати техніку читання |
Перелік рекомендованої літератури для підготовки в брен-рингу присвяченому... Тарас Шевченко. Усі твори в одному томі. – К., Ірпінь: ВТФ «Перун», 2006. – 824 с |
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми |
Видатні митці Долинщини : біобібліогр списки / [упоряд. О. Г. Андрєєва;... Видатні митці Долинщини : біобібліогр списки / [упоряд. О. Г. Андрєєва; відп за вип. Л. І. Фреїв]. – Долина, 2011. – Набір буклетів... |
Тема Європейське кіномистецтво Тема: Франція батьківщина мистецтва... Тема: Франція батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори). Кіно США. Основні жанри американського кіно |